Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Munk dödad i södra Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Beväpnade män dödade en buddhist-munk och skadade två andra när dom samlade allmosor i provinsen

Pattani i Thailands oroliga söder.

De två gärningsmännen sköt ifrån en motorcykel när munkarna gick igenom en välbefolkad marknad.

Munkarna gör oftast sin dagliga insamling eskorterade av vakter, men polisen säger att munkarna

var ensamma eftersom dom trodde att dom skulle vara säkra med så pass mycket folk omkring

som det var på marknaden.

Detta är bara en i raden av attacker från muslimska rebeller.

I februari blev en karaokebar beskjuten i samband med att en bomb exploderade.

Och tidigare samma månad detonerades en annan bomb i Yala-provinsen.

Källa: http://newsinfo.inqu...d-in-Thai-south

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt men det är väntat!

Det är vansine att låta Munkar åka till den delen av Thailand.'

Det är för stora risker, onödiga offer.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det kan aldrig vara försvarligt att låta religiösa fundamentalister bestämma vad andra människor kan göra och var de kan röra sig! Det är dags dessa sinnessjuka individer omhändertas och placeras på lämplig facilitet då de återigen visar att de ej är civiliserade nog att få röra sig fritt någonstans på jorden!

Det är tyvärr så att de religiösa ledare som ej fördömer då deras religioners utövare ägnar sig åt liknande attentat eller på annat sätt hotar andra människor bör dömas så som om de själva utfört dessa dåd, deras i bästa fall vag avståndstaganden tolkas som stöd av dessa dårar!

Jag vet att det är extremt hård attityd jag intar nu men tyvärr så ser vi alltmera illdåd med religionen som ursäkt. Ledarna för de religioner som ej aktivt motverkar det på ett tydligt sätt bör betraktas som med ansvariga till alla dessa dåd!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det kan aldrig vara försvarligt att låta religiösa fundamentalister bestämma vad andra människor kan göra och var de kan röra sig! Det är dags dessa sinnessjuka individer omhändertas och placeras på lämplig facilitet då de återigen visar att de ej är civiliserade nog att få röra sig fritt någonstans på jorden!

Det är tyvärr så att de religiösa ledare som ej fördömer då deras religioners utövare ägnar sig åt liknande attentat eller på annat sätt hotar andra människor bör dömas så som om de själva utfört dessa dåd, deras i bästa fall vag avståndstaganden tolkas som stöd av dessa dårar!

Jag vet att det är extremt hård attityd jag intar nu men tyvärr så ser vi alltmera illdåd med religionen som ursäkt. Ledarna för de religioner som ej aktivt motverkar det på ett tydligt sätt bör betraktas som med ansvariga till alla dessa dåd!

Mvh

Magnus-Chumphae

Ja, det är ju pinsamt att se dessa överstepräster stå och halvt generat två sina händer i media.

Samtidigt som man inte gör någonting för att få slut på eländet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan aldrig vara försvarligt att låta religiösa fundamentalister bestämma vad andra människor kan göra och var de kan röra sig! Det är dags dessa sinnessjuka individer omhändertas och placeras på lämplig facilitet då de återigen visar att de ej är civiliserade nog att få röra sig fritt någonstans på jorden!

Det är tyvärr så att de religiösa ledare som ej fördömer då deras religioners utövare ägnar sig åt liknande attentat eller på annat sätt hotar andra människor bör dömas så som om de själva utfört dessa dåd, deras i bästa fall vag avståndstaganden tolkas som stöd av dessa dårar!

Jag vet att det är extremt hård attityd jag intar nu men tyvärr så ser vi alltmera illdåd med religionen som ursäkt. Ledarna för de religioner som ej aktivt motverkar det på ett tydligt sätt bör betraktas som med ansvariga till alla dessa dåd!

Mvh

Magnus-Chumphae

great.gif

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...