Jump to content
IGNORERAD

vågar man rekommendera TV4 just nu kl.20.00


Guest jing jing

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    8

  • UT006

    4

  • Joints

    3

  • Farang

    1

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok

Jo visst vågar du det!

Det är fördj...ligt, det som visas.

Menar du att detta är en typisk muslims företeelse?

Vad säger du om han i Österrike som håll dottern gömd i så många år, gjorde henen med barn och även höll barnen inspärarde i källaren? Han var kristen (sa han i alla fall) Är det "vissa kristna eller...?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jo visst vågar du det!

Det är fördj...ligt, det som visas.

Menar du att detta är en typisk muslims företeelse?

Vad säger du om han i Österrike som håll dottern gömd i så många år, gjorde henen med barn och även höll barnen inspärarde i källaren? Han var kristen (sa han i alla fall) Är det "vissa kristna eller...?

Du kanske har mer information än mig? Vad jag vet är det en turkisk tjej som berättar om sitt öde! Försöker du koppla alla mina inlägg till någon form av muslimhat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

Menar du att detta är en typisk muslims företeelse?

Vad säger du om han i Österrike som håll dottern gömd i så många år, gjorde henen med barn och även höll barnen inspärarde i källaren? Han var kristen (sa han i alla fall) Är det "vissa kristna eller...?

Han i Österike var väl ändå en enstaka isolerad händelse, något liknande avslöjades väl ungefär samtidigt i Thailand?? Hedersrelaterat våld är trots allt en ganska utbredd företeelse hos vissa grupper/kulturer.

  Blir ju ganska löjligt om varenda sinnesförvirrad individ skall påstås utgöra normen för sitt land/befolkningsgrupp.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Njaa.man skulle kunna tro det eftersom många av dina inlägg avser just saker som kan knytas till muslimer. Men så kan det väl inte vara???   :oh:

Vad säger "Nordöstra Turkiet" dig? Ledtråd; det har med folkgrupperna där att göra.

BTW: 94 % av Turkiska befolkningen är muslimer, 6 % kristna. Ungefär samma fördelning i Thailand mellan buddister och muslimer men tvärtom.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Njaa.man skulle kunna tro det eftersom många av dina inlägg avser just saker som kan knytas till muslimer. Men så kan det väl inte vara???   :oh:

Vad säger "Nordöstra Turkiet" dig? Ledtråd; det har med folkgrupperna där att göra.

BTW: 94 % av Turkiska befolkningen är muslimer, 6 % kristna. Ungefär samma fördelning i Thailand mellan buddister och muslimer men tvärtom.

andersbangkok... jag klandrar dig inte! Nu har du ju stöd av självaste Över Ayatollahan själv! Kör hårt, imorgon kan det vara försent!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Hej,

Han i Österike var väl ändå en enstaka isolerad händelse, något liknande avslöjades väl ungefär samtidigt i Thailand?? Hedersrelaterat våld är trots allt en ganska utbredd företeelse hos vissa grupper/kulturer.

   Blir ju ganska löjligt om varenda sinnesförvirrad individ skall påstås utgöra normen för sitt land/befolkningsgrupp.

När det gäller andra folkgrupper så ska man tolka händelserna som "enstaka händelser" men när det gäller muslimer så är det "vissa" folkgrupper.Hmmm...

Låt mig ställa några frågor: är det rätt att man förbjuder sina barn att få andra människors blod vid operationer? Hellre skall dom dö eftersom "det är guds vilja"("Viss" kristen grupp")

Är det rätt att kvinnor mördas för att dom inte är oskulder (eller rättare sagt; ej har mödomshinnan kvar vilket som den initierade vet kan bero på många saker) när dom skall gifta sig ("Vissa grupper i Italien")

Min egen morfar var frimicklare (frikyrkopräst). Han förbjöd min mors yngre syster att få vård då hon fick lunginflammation (detta var runt 1930) Systern dog i min mammas säng. Detta och en hel del annat har gjort att jag inte kan acceptera någon religion som äventyrar människors frihet och skydd.

Jag försvarar inte hedersrelaterat våld men om man frågar muslimer om detta så säger dom att detta är inte Islams vilja utan en liten grupps tolkning av Koranen. Det är det vi måste slåss mot. Ingen skall 2008 behöva komma till skada p.g.a religionen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders ,

            dom ser inte ut som oss, dom tänker inte som oss , alltså måste dom enligt den outbildade vara farliga ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Anders ,

            dom ser inte ut som oss, dom tänker inte som oss , alltså måste dom enligt den outbildade vara farliga ...

Muslimer är mycket farliga människor, när de har farliga ledare. :diablo:

En muslim får inte överge sin religion, det är det dödsstraff på.

Muslimer ska föda så många barn som möjligt.

Om allt detta sammanvägs, ser det mörkt ut för Svedala om 25 år.

500 000 röstberättigade muslimer är en maktfaktor. Med dagens invandring och barnafödande, kommer muslimerna, om de utnyttjar sina demokratiska rättigheter, att kunna påverka riksdagen i en farlig riktning om några år.

Och nästa val så har vi kanske Mona Shalim som stadsminister.  :gasp:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Muslimer är mycket farliga människor, när de har farliga ledare. :diablo:

En muslim får inte överge sin religion, det är det dödsstraff på.

Muslimer ska föda så många barn som möjligt.

Om allt detta sammanvägs, ser det mörkt ut för Svedala om 25 år.

500 000 röstberättigade muslimer är en maktfaktor. Med dagens invandring och barnafödande, kommer muslimerna, om de utnyttjar sina demokratiska rättigheter, att kunna påverka riksdagen i en farlig riktning om några år.

Och nästa val så har vi kanske Mona Shalim som stadsminister.  :gasp:

Oj, oj, oj!! Du måste skämta?

Alla människor är farliga med farliga ledare. Hitler, Stalin, Saddam Hussein, Putin, Bush och nu Medvedev. Kolla in Rysslands agerande i Georgien.

De övriga du skriver om beskriver mer om dig än om något annat. Synnerligt förvirrat!! VAM??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

...

Muslimer ska föda så många barn som möjligt.

...

Ja, någon "enbarnspolitik" kan man nog inte förvänta sig från de delarna av världen. Förhoppningsvis gör ett ökat ekonomiskt välstånd att kvinnorna, liksom i vissa katolska länder, väljer att kraftigt dra ned på barnafödandet.

Den närmaste tiden lär världen dock stå inför gigantiska problem och fördelningsproblemen finns alltid där, då man inte kan äta pengar. Läste (minns ej källan så ta det för vad det är) att de muslimska ekonomierna växer med c:a 0,3% per år, men befolkningen ökar med runt 4,3%. Det borgar för en explosiv situation i ett längre perspektiv.

   Effekten, fast i en mindre skala, kan f n beskådas i Israel; de palestinska kvinnorna föder runt 5 barn i genomsnitt och de judiska mindre än 2. I det långa loppet så kommer Israel att bli Palestinskt igen. Ett tidigare exempel var Sydafrika där ANC talade om "vaggan som sitt främsta vapen".

 USA lär också ha radikalt ändrat sin etniska sammansättning kring 2040, om den nuvarande utvecklingen består.

Samtidigt hävdar seriösa forskare, att utan billig och rik tillgång på olja så klarar inte jorden att försörja mer än 2-3 miljarder. Då det hävdas att peak-oil är alldeles runt hörnet så lär vi gå en spännande framtid till mötes. :oh:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Muslimer är mycket farliga människor, när de har farliga ledare. :diablo:

En muslim får inte överge sin religion, det är det dödsstraff på.

Muslimer ska föda så många barn som möjligt.

Om allt detta sammanvägs, ser det mörkt ut för Svedala om 25 år.

500 000 röstberättigade muslimer är en maktfaktor. Med dagens invandring och barnafödande, kommer muslimerna, om de utnyttjar sina demokratiska rättigheter, att kunna påverka riksdagen i en farlig riktning om några år.

Och nästa val så har vi kanske Mona Shalim som stadsminister.  :gasp:

Jag är inte orolig! Vi har buzzen, och han hittar säkert en lösning!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Quote

Hej,

Ja, någon "enbarnspolitik" kan man nog inte förvänta sig från de delarna av världen. Förhoppningsvis gör ett ökat ekonomiskt välstånd att kvinnorna, liksom i vissa katolska länder, väljer att kraftigt dra ned på barnafödandet.

Den närmaste tiden lär världen dock stå inför gigantiska problem och fördelningsproblemen finns alltid där, då man inte kan äta pengar. Läste (minns ej källan så ta det för vad det är) att de muslimska ekonomierna växer med c:a 0,3% per år, men befolkningen ökar med runt 4,3%. Det borgar för en explosiv situation i ett längre perspektiv.

   Effekten, fast i en mindre skala, kan f n beskådas i Israel; de palestinska kvinnorna föder runt 5 barn i genomsnitt och de judiska mindre än 2. I det långa loppet så kommer Israel att bli Palestinskt igen. Ett tidigare exempel var Sydafrika där ANC talade om "vaggan som sitt främsta vapen".

 USA lär också ha radikalt ändrat sin etniska sammansättning kring 2040, om den nuvarande utvecklingen består.

Samtidigt hävdar seriösa forskare, att utan billig och rik tillgång på olja så klarar inte jorden att försörja mer än 2-3 miljarder. Då det hävdas att peak-oil är alldeles runt hörnet så lär vi gå en spännande framtid till mötes. :oh:

:wai:

Men kineserna då?? Indierna? Bägge länder med mer än 1 miljard invånare. Inget problem? Större problem med att de muslimska länderna också växer (Tänk! Det finns muslimska länder som har större BNP-ökning än Sverige!!! Att flera av dem dessutom att ha fräckheten att ha olja...Allt är säkert deras fel; inte vårt!)

Hur är det med ryssarna? C:a 85% rysk-ortodoxa...puhhh!! Orotdoxa...det är ju fundamentlister!! Hur skall vi göra med dem?

Vilket problem uppstår för att den etniska sammansättningen i USA ändras? Det gjorde den redan när spanjorer och andra "frihetssökanden" började besöka Amerika på 1500-0ch 1600-talet. Indianerna har kanske en del synpunkter på den etniska historiebeskrivning. Det är klart: det är såååå länge sedan så det kan man inte diskutera idag, eller? ???

Om Israel blir palestinskt igen; vad gör det? Judar.det är väl bara bra att bli av med dem!?

Beklagar Admin att denna tråd spårat ur totalt. Det är inte mycket i denna tråd som handlar om Thailand. Vissa förvirrade påståenden kan inte få vara obesvarade.

Jing Jing; det finns ett uns av ironi i ovanstående.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Porto ,  A man is as young as the woman he feels.

Har du bytt upp dig till en femtitaggare ?  :surprised:

Alla dina frågor kan vi väl prata om över en eller två öl! Då kan vi också prata om Gullmarsbasen i Skredsvik, för du har kanske varit där?

Bor du förresten kvar vid soi 65-75  Sukhumvit? Är i krokarna då och då...  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Porto, Skulle aldrig ens överväga att ta en öl tillsammans med dig. :glasses:

Det var nog ett klokt beslut från dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

AndersBangkok! Misstänker att du är trött eller för upprörd för att förstå vad jag skrev? Din kommentar verkar lätt förvirrad, läs gärna om det i lugn och ro så kanske du inte behöver uppröras.

Kina har just "enbarnspolitik", där finns en insikt att landet inte riktigt mäktar med sin stora befolkning. Indien har stora problem, dock har man en ganska god tillväxt och en växande medelklass. Muslimska länder, i genomsnitt, har tyvärr ekonomier som växer långsammare än befolkningen. Man har också en extremt ojämn fördelning av de (olje-)rikedomar som finns i en del av de länderna. Därav en befarad framtida explosiv situation.

"Tron som bromsar tillväxten

2001-09-26 Källa: Affärsvärlden

En viktig bakgrund till misstron mot USA är ekonomisk underutveckling och sociala spänningar. Den islamiska kulturen tycks bromsa ekonomiska framsteg."

Det moderna jordbruket är extremt beroende av billig energi och konstgödsel, utan oljan står vi alla inför problem. En växande befolkning är inget som underlättar.

Jag konstaterar fakta snarare än att lägga någon värdering vid att ett land får en annorlunda sammansatt befolkning. Historiskt har det de facto ofta inneburit nackdelar för ursprungsbefolkningen som förvandlats till en minoritet, samerna kanske skulle ha synpunkter?

Tänk, jag hade ingen aning om att den ryska kyrkan var "fundamentalister", gäller det den grekiska och den katolska också?! Den ryska delade visserligen på sig på 1600-talet så det finns en "gammeltroende" mindre gren, är den farligt? Spränger dom bomber i Madrid och sådana saker? Amishfolket i USA är väl något av fundamentalister också, kanske en medlem därav som utför nästa terrordåd?

"Thaianknytning"

Har hört (hörsägen) att en del förmögna muslimska thailändare har letat jordbruksmark i bl a trakterna av Udonthani. Detta då oron och våldet i södra Thailand gör den ekonomiska situationen osäker för dem. Vi har faktiskt fått förfrågan ifrån en bank om vi ville sälja till just en sådan familj.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tron som bromsar tillväxten

2001-09-26 Källa: Affärsvärlden

En viktig bakgrund till misstron mot USA är ekonomisk underutveckling och sociala spänningar"

:D Har ni sett "No one messes with the Zohan"

Stämmer precis, fast både Palestinska och Israeler, ställer till det för Amerikanska affärsidkare i den filmen!

Såg den igår kväll, och den var mycket roligare än denna tråden! Men det är klart, det var ju min hemoroidoperation också...

Thaianknytning? Jag är i Thailand nu :lol:

Guran Har du anknytning till Skredsvik?, Jag har jobbat 18år på KA4, känner alla dykare därifrån, tex Höög.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, finns det fortfarandet människor som blundar för det faktum att kvinnor inte är värt ett dugg i muslimernas ögon?!?!?!

I så fall; snälla, sluta lura er själva. Läs på i ämnet!!

Och varför är det så fult att våga stå upp och säga att man har något emot en viss religion?!?!?!

Jag har läst både bibeln och koranen, och jag kan bara säga att dom är bra skrivna. Precis som böckerna med sagorna om ringen. Jag ser lika mycket realism i samtliga fall.

Men det är knappast en tillfällighet att muslimerna är ett sådant starkt hatobjekt ur många människors syn. Och jag tycker det är otrolit löjligt att jämföra dagens muslimska handlingar med de kristnas handlingar under korstågen. Sedan dess har människans tro, upplevelser och kunskap utvecklats betydligt, och den kristna tron är mer "frivillig" idag istället för påtvingad.

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kharess, det ar just det som ar grejen. Manga manniskor i muslimska lander uppfor sig som vara foregangare i Europa gjorde fore den industriella

revolutionen. De har en utbildning motsvarande vad vi hade da (hoglasning ur den Heliga Skriften) och sociala normer som vi hade da. For att gora

det annu varre for dagens muslimer sa har de ocksa en omvarld som har det betydligt battre an de sjalva. Det ar darfor inte sa lojligt att jamfora med

alla vansinnesdad som gjordes i den kristna gudens namn for hundratals ar sedan. Det ar alltid forkastligt att doda civila och det blir inte mindre forkastligt

bara for att man pastar sig gora det i en religions namn. Jag tror dock att det hjalper mer att forsoka uppmuntra liberala muslimer, vilka anda ar majoriteten,

an att konstant skylla alla brottsligheter som begas pa islam som religion och darmed fa manga av de liberala att bli fundamentalistiska pga utanforskap.

Som jag skrev i Jing Jing's forsta trad; huruvida faktumet att manniskorna i manga muslimska lander har det sa illa socialt och ekonomiskt till viss del beror

pa islam eller inte ar ett mycket intressant amne i sig .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herregud, finns det fortfarandet människor som blundar för det faktum att kvinnor inte är värt ett dugg i muslimernas ögon?!?!?!

Det är inget faktum utan mer din åsikt som många kan ifrågasätta med goda grunder. Själv så orkar jag inte. Håller givetvis med om att det finns alltför dålig standard på jämlikhet mellan könen i många muslimska länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så skulle jag inte våga gå ut med på ett forum om vad jag egentligen tycker om dom fanatiska muslimerna...

Fast å andra sidan så tycker jag lika illa om alla fanatiker, oavsett religion...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...