Jump to content
IGNORERAD

Direct connect för mac mm


Soengsang

Recommended Posts

Som ny mac användare är det som att lära sig att cykla igen, lite svårt att veta vilka program man skall använda.

Är det någon som har koll på vilken klient(Direect connect) man skall ha om man skall dela sina bilder mm på hubbar.

Motager också gärna tipps om andra "måste ha prog" till mac.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

uTorrent är ett måste, det är väl samma typ som DC. Sedan är nog Firefox att föredra över Safari, men det är en smaksak. Jag kör även Playback för att stream filmer till Xbox 360 och Paragon NTFS for Mac (för att hantera NFTS externa hårddiskar). VLC för mac är ju ett måste tycker jag också.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

uTorrent är ett måste, det är väl samma typ som DC. Sedan är nog Firefox att föredra över Safari, men det är en smaksak. Jag kör även Playback för att stream filmer till Xbox 360 och Paragon NTFS for Mac (för att hantera NFTS externa hårddiskar). VLC för mac är ju ett måste tycker jag också.

Firefox var det första jag fixadegreat.gif

Tack för tipset om Paragon NTFS..

VLC på väg ner.

Torrent och DC är inte samma sak.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är ju även nya Office 2011 för Mac mycket trevlig :) Jag trodde DC var samma typ av prg som uTorrent. Vad är DC för?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Stuffit för att hantera RAR och winzip och liknande filer är också mycket bra.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Om du inte vill använda iTunes för att spela upp musik är Vox ett litet och smidigt program som är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du DC för Mac

Tack.

Har du kört det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Använde du Msn till PC och vill komma åt dina kontakter finns Msn 8 som fungerar hyffsat.

Men min favorit är Adium som har fler inställningar för att göra layouten mer personlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tack.

Har du kört det?

Ja men min favorithubb la ner så jag använder mest nu torrent när jag vill ha något.

Det finns andra program också men det känns som att dom fungerar ungefär lika bra utan det skiljer mest i design.

Link to comment
Dela på andra sajter

aha, nu kom jag på vad DC är haha. Gud, vad korkad jag är ibland :) Jag har kört med Torrents så länge nu jag glömt hur jag ladda ner saker innan.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

aha, nu kom jag på vad DC är haha. Gud, vad korkad jag är ibland :) Jag har kört med Torrents så länge nu jag glömt hur jag ladda ner saker innan.

Tiden går fort ibland.

Men man ska inte glömma sina rötter whistle.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiden går fort ibland.

Men man ska inte glömma sina rötter whistle.gif

Inte macrelaterat men

Någon som kommer ihåg WinMX .

Mycket thairelaterat hämtades därifrån för många månvarv sedan

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Inte macrelaterat men

Någon som kommer ihåg WinMX .

Mycket thairelaterat hämtades därifrån för många månvarv sedan

Oj oj...ja det kommer jag ihåg. :)

Man satt på en sunkig Adsl-lina och tankade musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...