Guest Siam-Nilsson Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Är det någom på MPR som har smakat öl från det finska bryggeriet Olvi? Själv har jag ingen aning om hur det smakar, men jag skulle gärna vilja prova. ********** Artikel i Dagens Industri ************* Ikeabossen Ingvar Kamprads privata investering i finska bryggeriet Olvi blev en riktig fullträff, skriver Dagens industri. Kamprad är femte största ägare i bryggeriet Olvi, som omsätter 24 procent av Finlands ölmarknad. Bolaget ökade såväl omsättning som vinst med 10 procent 2010 och utdelningen föreslås höjas med 25 procent till 1 euro per aktie. Det ger Ingvar Kamprad nära 1,9 miljoner kronor i utdelning för hans 212.000 aktier, som till torsdagen kurs är värd omkring 63 miljoner kronor, skriver Di. http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epslanguage=sv ****************************************************************************** Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fenrisulven Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Länge sen nu men jag har för mig de va nån eftersmak ja inte gillade riktigt...men fullt drickbart för de Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Är det någom på MPR som har smakat öl från det finska bryggeriet Olvi? Joo! Bra grejer. Olvi CXX http://www.youtube.com/watch?v=7KYDZ-YNP88&feature=related Mvh Skibi You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Helt OK Bättre än Thai blasket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Har druckit några tusen Finska öl under åren och smaken är ungefär samma då receptet är samma. Lapinkulta som var lapplands stolthet görs i södra Finland numera. Ett är säkert. Öl smakar bättre ur flaska än burk. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Helt OK mt thaiblasket men annars är det ingen höjdare lite smak av Sauna & Kosken! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Var i Finland med några engelsmän som tyckte att det var mer än roligt att beställ a "Koff". Finnarna gör över lag bra öl tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Ett vanligt lageröl med en gnutta smak av mörkt. Helt okej tycker jag. Smak är individuell så svårt att säga att det passar din gom. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DukeNukem Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Olvi smakar ungefär likadant som Grolsch. (om jag nu minns rätt) Köp några Grolsch och se om du gillar smaken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 OK,tackar för alla svar. Jag ska se om man kan hitta några pavor via beställningssortimentet på bolaget. Mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Tuplapukki haur jau druckit, men om det var Olvis ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Om det vart gött ska jau låta va osagt.8,5%...glad blev man Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Jo, jobbar ju i hamn och brukar få en låda Olvi av finska sjömän lite då och då. Ett riktigt bra öl. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.