Jump to content
IGNORERAD

Thai air


mavange

Recommended Posts

Pigge och andra flygnördar kan vifta bäst fan dom vill med bokstavskombinationer och årtal.

Vad hjälper det om man sitter illa, är utan skärm och planen känns gamla och sletna.

Skriv då att det är en speldosa du saknar!

Planan används mycket och kanske storstädas lite sällan.

TG 951 går CPH - BKK vändes ofta i BKK till CNX Chang Mai.

2 flygningar TG102/TG103 och TG116/TG121

TG 961 flyger ofta till Phuket.

Är det inga fel på planet eller att de ska servas över dagen

Så användes dessa plan till inrikes. Då de ska lyfta tidigt på morgonen

efter kl 1,00!

Jag har fått gate C 1B två gånger i Bangkok och då är det Buss ut på plattan vid hangaren.

Jag fråga varför planet var sent,

Dom sa att det kom ner trasigt från Chang Mai!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    18

  • GammalDansken

    8

  • Caveman

    5

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Planen kanske inte är gamla, men underhållningssystemet är det. Fullständigt obsoleta. Man har inte individuella videoskärmar för att spela, utan för att glo film. I alla fall jag. Och att inte ha de på intercontinentala flighter är oacceptabelt. Till och med SAS och Air China har det. Och Norwegian har på prov trådlöst internet på sina flighter inom Europa.

Flyg med Finnarna och saken är löst!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man jämför Ekonomiklass på SAS och Thai:

SAS är fräshare och med egen skärm.

Thai har lite mer benutrymme och bättre service.

Ålder på planen vet jag inget om.

Jag har ofta flygit 747 från CNX till BKK så dom får nog göra rätt för sig.

Undrar om det finns någon minsta tid ett plan ska stå mellan flygn.???

Åkte med Air Aisia i jan. det planet kom till gaten 30min innan vi åkte CNX-BKK.

I de planet va de trångt för mina ca 190cm.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge01 måste nog ta mig tusan vara anställd av Thai Air. Att försvara dessa sunkiga plan som Thai Air använder mellan ARN-BKK är obegripligt.

Att de är skapligt nya är bara ännu mer tragiskt. Att de har lyckats att få så pass nya plan att bli så omoderna så fort är en bedrift i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge01 måste nog ta mig tusan vara anställd av Thai Air. Att försvara dessa sunkiga plan som Thai Air använder mellan ARN-BKK är obegripligt.

Att de är skapligt nya är bara ännu mer tragiskt. Att de har lyckats att få så pass nya plan att bli så omoderna så fort är en bedrift i sig.

Du behöver inte klaga!

Flyg med ett annat bolag om det passar bättre!'

Jag föredrar direkt resa med bra service, före en "speldosa"

Att Thai valt att köpa samma inredning i alla 18 planen är

bara att göra som hoss tandläkaren "var så god och skölj!"

Inget vi kan påverka!

Är städningen dålig så är det på

Arlanda de Svenska underleveratörerna som slarvat!

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge01 måste nog ta mig tusan vara anställd av Thai Air. Att försvara dessa sunkiga plan som Thai Air använder mellan ARN-BKK är obegripligt.

Att de är skapligt nya är bara ännu mer tragiskt. Att de har lyckats att få så pass nya plan att bli så omoderna så fort är en bedrift i sig.

Bra sagt!

Det är så typiskt svenskt att acceptera dålig service! Varför ska man behöva välja mellan direktflyg och modern standard? I övriga världen konkurrerar företag genom att erbjuda bra service till bra priser medan vi i Sverige står med mössan i hand och tackar företagen för att vi får handla av dem.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

sen ligger en stor del i underhållet av planen,

naturligtvis gör dom det som behövs för säkerheten,

men att stoppa om en stolsdyna verkar inte ha uppfunnits hos Thai air

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt!

Det är så typiskt svenskt att acceptera dålig service! Varför ska man behöva välja mellan direktflyg och modern standard? I övriga världen konkurrerar företag genom att erbjuda bra service till bra priser medan vi i Sverige står med mössan i hand och tackar företagen för att vi får handla av dem.

Jag kan flyga direki med SAS eller Thai!

SAS har "speldosan" sämre sittutryme! 32" inte 34" der är 4,5 cm mera på thai!!

SAS har sämre service en maträtt, Thai har 2 olika.

Du får betala för extra drinkar på SAS till samma biljettpris!

Enda possitiva mad SAS är "speldosan" allt annat är sämre

På Thai vet jag vad jag får och betaler för!

Vill jag så kan jag ta upp min dator.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge

Jag håller med till hundra. Åkt med både speldosor och inte. Tycker thai vinner på att dom går direkt. Har tjust mat. Får sig något att dricka utan problem. Bra utrymme så man förhoppningsvis kan sova. Visst finns det saker som skulle kunna bli bättre även hos thai. Stolen som är närmast gången brukar oftast vara smalare. I år ska vi åka hela familjen och en handikapad för första gången. Ska bli väldigt spännande att se hur det går

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan flyga direki med SAS eller Thai!

SAS har "speldosan" sämre sittutryme! 32" inte 34" der är 4,5 cm mera på thai!!

SAS har sämre service en maträtt, Thai har 2 olika.

Du får betala för extra drinkar på SAS till samma biljettpris!

Enda possitiva mad SAS är "speldosan" allt annat är sämre

På Thai vet jag vad jag får och betaler för!

Vill jag så kan jag ta upp min dator.

pigge01

Du håller alltså med om att de som erbjuder direktflyg har dålig service Pigge! På SAS får man trängas och betala för drinkar medan man på Thai måste släpa med sig en dator i det fall man vill se en film på resan. Borde inte sådan dålig service vara det första man åtgärdade om man verkligen tyckte sig behöva konkurrera om de svenska kunderna?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du håller alltså med om att de som erbjuder direktflyg har dålig service Pigge! På SAS får man trängas och betala för drinkar medan man på Thai måste släpa med sig en dator i det fall man vill se en film på resan. Borde inte sådan dålig service vara det första man åtgärdade om man verkligen tyckte sig behöva konkurrera om de svenska kunderna?

Min första tanke när jag ska flyga är inte filmer och spel utan sittkomfort och mat utbudet , det är det jag prioterar först , sen är det inte alla filmer de visar som intresserar mig , så då är det skönt att ha en dator och fixa med . :great:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så typiskt svenskt att acceptera dålig service! Varför ska man behöva välja mellan direktflyg och modern standard? I övriga världen konkurrerar företag genom att erbjuda bra service till bra priser medan vi i Sverige står med mössan i hand och tackar företagen för att vi får handla av dem.

Ett litet land med 9 milj inv, det är nog inte så mycket att konkurrera om, dock ett + på bolag som väljer att köra på små länder som lilla svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du håller alltså med om att de som erbjuder direktflyg har dålig service Pigge! På SAS får man trängas och betala för drinkar medan man på Thai måste släpa med sig en dator i det fall man vill se en film på resan. Borde inte sådan dålig service vara det första man åtgärdade om man verkligen tyckte sig behöva konkurrera om de svenska kunderna?

Scandinavien är inte prio 1!!

Det är en halvbra marknad för Thai.

dom kan inte sälja första-klass och B-klass som på övriga Europa!

Att byta till B777-300ER / B777-200 som på Oslo TG954/TG955 vore en degradering!

12 av Thais B747-400 ska in på stolsbyte inom kort(1-5år tror jag).

När det första A380-800 planet tages i trafik

Ska en gammal 747-400 säljas troligen gamlingarna TGH eller TGJ från 1990.

Jag har alltid datorn med mig på mina resor.

Jag åker var tredje nerresa i PE-klass = 25000p

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet land med 9 milj inv, det är nog inte så mycket att konkurrera om, dock ett + på bolag som väljer att köra på små länder som lilla svedala.

Utmärkt exempel på det jag tidigare skrev om hur svensken står med mössa i hand och tackar företagen som låter oss handla.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

men att stoppa om en stolsdyna verkar inte ha uppfunnits hos Thai air

Det är ju de sista dom behöver göra om man jämför med hur dynorna känns på vissa andra bolag.

Hade mer ont i röva efter 2 timmars flygning med Singapore Airlines för att inte tala om Lufthansa till NY mot TG-s väl insuttna dynor :crazy:

För övrigt kan jag glädja alla som gillar 34 tums pitch och sätena i ekonomi att det ser ut som en liten förskjutning på 1 år av "våra" plans renovering har beslutats :whistle::great:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Du håller alltså med om att de som erbjuder direktflyg har dålig service Pigge! På SAS får man trängas och betala för drinkar medan man på Thai måste släpa med sig en dator i det fall man vill se en film på resan. Borde inte sådan dålig service vara det första man åtgärdade om man verkligen tyckte sig behöva konkurrera om de svenska kunderna?

Det visas ju film på Thai, på stor skärm dessutom :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan flyga direki med SAS eller Thai!

SAS har "speldosan" sämre sittutryme! 32" inte 34" der är 4,5 cm mera på thai!!

SAS har sämre service en maträtt, Thai har 2 olika.

Du får betala för extra drinkar på SAS till samma biljettpris!

Enda possitiva mad SAS är "speldosan" allt annat är sämre

På Thai vet jag vad jag får och betaler för!

Vill jag så kan jag ta upp min dator.

pigge01

34" på thai,men det är inte hela sanningen. Från rad 38-42 är det 33" samt från rad 50 och bakåt är det också 33". Visserligen 1" mer än SAS 32"

Link to comment
Dela på andra sajter

34" på thai,men det är inte hela sanningen. Från rad 38-42 är det 33" samt från rad 50 och bakåt är det också 33". Visserligen 1" mer än SAS 32"

Detta stämmer lite!

Undvik mitten så klarar du dig bra.

Se länk:

Rad 50-55, 33"

rad 38 stol DEFG - 42 DEFG=33"

rad 56 DEFG - 69 DEFG = 33"

rad 70 DEFG o 71 DEFG = 32"

rad 56-71 ABC, HJK = 34"

http://www.thaiair.com/thai-services/in-the-air/downloads/747.pdf

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta stämmer lite!

Undvik mitten så klarar du dig bra.

Se länk:

Rad 50-55, 33"

rad 38 stol DEFG - 42 DEFG=33"

rad 56 DEFG - 69 DEFG = 33"

rad 70 DEFG o 71 DEFG = 32"

rad 56-71 ABC, HJK = 34"

http://www.thaiair.c...wnloads/747.pdf

Så dina argument med bättre benutrymme minskade drastiskt med 50%...

Kvar finns ju den goda maten...

Min senaste resa reste jag med AirChina(en öppen 1års) och den var ca 5,500-6,000sek billigare än vad Thaiair kunde erbjuda.

Okay samma benutrymme(iallafall i 50% av sätena) och maten...jag hade kunnat köpt 1kg Rysk kaviar med mig och vräkigt i mig på resan och ändå tjänat någon tusing på det , jag tycker ditt resonemang faller pladask idag när det finns vettiga alternativ, annat var det för bara 6-7år sedan, vakna upp :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dina argument med bättre benutrymme minskade drastiskt med 50%...

Kvar finns ju den goda maten...

Min senaste resa reste jag med AirChina(en öppen 1års) och den var ca 5,500-6,000sek billigare än vad Thaiair kunde erbjuda.

Okay samma benutrymme(iallafall i 50% av sätena) och maten...jag hade kunnat köpt 1kg Rysk kaviar med mig och vräkigt i mig på resan och ändå tjänat någon tusing på det , jag tycker ditt resonemang faller pladask idag när det finns vettiga alternativ, annat var det för bara 6-7år sedan, vakna upp :)

Thai air är endast prisvärt vid kampanjer annars är det igen ide att flyga med dom.Konstigt att inte flera flyger Lufthansa dom har till och med fri dryck till Frankfurt ni skulle hinna med 2 öl sen landning för att byta plan..

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Bra kampanj i år, ja.

Vi fick biljetter för 4600.

Till det priset kan man stå ut t.o.m. med Thai :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS blir det för min del av följande skäl:

Reser med 2 barn så direktflyg är det som gäller.

Flyget går 22.50 med SAS mot 14.00 för THAI en film eller lite spel på den egna skärmen sen sover barnen till frukost.

Dricker inte nämvärt med alkohol och juicen är lika god på båda flygen och gratis desutom

Service va fan en bra karl reder sig själv bokar platser nära canteenen och har ett aisle seat så drickan hämtas själv

Thai är nitiska vad det gäller att lägga barnen mellan sätena SAS är det inte så frugan och jag lyckas knö ihop oss på fyra säten

Maten ja vad ska man säga det är inte direkt goumé i monkey class vem du än flyger med

Ska jag flyga själv eller med frugan så kan det bli THAI med tanke på att man är framme på morgonen som jag ser som en bonus

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger med Thai nu på måndag. Bokar nästan alltid med Thai trots att deras plan onekligen börjar bli lite omoderna trots att dem inte är så farligt gammla. Största fördelen med Thai enligt mitt tycke är att dem är väldigt hjälpsamma om man skulle stöta på problem under sin resa. Har fått boka om både mina och min sambos biljetter ett antal gånger när vi varit måst avbryta vistelsen i Thailand och åka tillbaks till sverige tidigare än beräknat, och det utan att behöva betala nått extra trots billigaste biljetterna. Heder åt Thai för det. Men när man kommit till arlanda och ska vidare med SAS så har man snällt fått köpa nya biljetter

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad Thai ska ha credit för är att de är serviceminded, vi var 8 med familj och vänner som kom en dag för sent till incheckningen. Utan att knussla fick de iväg oss till stockholm samma natt, jag sa till dem att vi gärna skulle vilja till köpenhamn men la ner den diskussionen när det gick upp för mig att stockholm- skåne är 60 mil och Bangkok- skåne är fan så mycket längre.

Ändrades av SSS
Link to comment
Dela på andra sajter

De bästa jag åkt med är EVA Air men de flyger tyvärr inte på Arlanda

Annars är det Thai som gäller för oss då vi kan med mera bagage, speldosa eller titta på film är inte intressant, inte heller fri sprit

Har aldrig råkat ut för otrevlig personal med Thai så bra service har dom

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...