Jump to content
IGNORERAD

Thai air


mavange

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    18

  • GammalDansken

    8

  • Caveman

    5

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tekniskt fel?

Leif

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hur funkar det för de ev. flera hundra som inte kommer iväg?

Man kan ju själv hamna i samma situation en vacker dag.

Om inte de sätter in ett extra plan kan det ta veckor att få ner allihop.

Bjuder Thai Airways på hotellrum för de som strandsats i Stockholm (bara det borde ju kompenseras med upp till flera fria resor) - eller hur funkar det?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt vanligt är att man blir erbjuden att bli ombokad på andra linjer och bolag.

I Thai:s fall har man linjer från Oslo och Köpenhamn. SAS har Köpenhamn, Finnair Helsingfors.

Wien, Berlin, Paris, London med flera städer kör dagligen Bangkok.

Annars blir det övernatting på hotell där flygbolaget står för kostnaden.

Det finns mallar och uppgörelser för sånt här.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var med om att SAS-planet från Stockholm till Bangkok ställdes in. Alla passagerarna fick övernatta på hotell på SAS bekostnad. Det märkliga var att SAS mitt i högsesången lyckades boka om alla i det fullsatta SAS-planet till avgångar redan följande dag. Vad jag minns användes bra tre alternativ, de två Thaiplanen från Stockholm och Köpenhamn, och SAS-planet från Stockholm.

Vad som förvånade oss alla var att det fanns så många lediga platser på dessa tre flygplan att de kunde kompensera för ett inställt fullsatt flygplan! Visserligen rymmer Thais 747:or fler passagerare än SAS Airbus, men var ändå dessa tre flygplan bokade bara till drygt två tredjedelar?

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Planet står trasigt på Arlanda beräknas starta i morgon 26/2

Då kommer resevdelen med tg961 i morgon som vanligt.

Det blir ombokning av de passagerare som så vill.

via olika flygplatser, där det finnes plats.

Frangfurt, London, Paris, mfl.

Inom Star A. i första hand.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var med om att SAS-planet från Stockholm till Bangkok ställdes in. Alla passagerarna fick övernatta på hotell på SAS bekostnad. Det märkliga var att SAS mitt i högsesången lyckades boka om alla i det fullsatta SAS-planet till avgångar redan följande dag. Vad jag minns användes bra tre alternativ, de två Thaiplanen från Stockholm och Köpenhamn, och SAS-planet från Stockholm.

Vad som förvånade oss alla var att det fanns så många lediga platser på dessa tre flygplan att de kunde kompensera för ett inställt fullsatt flygplan! Visserligen rymmer Thais 747:or fler passagerare än SAS Airbus, men var ändå dessa tre flygplan bokade bara till drygt två tredjedelar?

mvh.

Luttrad.

:

Dom ställde ett plan o fyllde tre andra.billigare ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

:

Dom ställde ett plan o fyllde tre andra.billigare ?

mvh

Hej Khemmarat.

Jo, det hade ju varit en god ide.

Men det hade krävt ett rätt invecklat bokningsförfarande.

Dessutom ställde det nog till en hel del problem i BKK när alla som skulle rest till Sverige med denna inställda flygning också måste bokas om!

Men vem vet?

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla kärror/bussar börjar bli ett problem för Thai !

Kanske borde byta lite av Flottan?

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh! Är man en gammal raggare så ska man ju åka i gamla jänkare :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla kärror/bussar börjar bli ett problem för Thai !

Kanske borde byta lite av Flottan?

Mvh Svampen :wai:

Börjar visst bli ett mantra här på forumet att Thai har gamla kärror på Skandinavienlinjerna. Här kopierar jag ett uttömmande svar från Pigge01 i en annan Thai tråd. Hoppas jag inte bryter mot någon forumregel, hamnar i utvisningsbåset nu :-)

/Sarne

Glöm det!

2003 -1998 är inte gamla!

Du vill ha en "spel dosa" i stolsryggen framför dig!

Köp dig en 10,1" Dator till dina resor och ett extra batteri!

Det är 7+7 timmars drifttid.

9-12 år av 30 års livslängd!

Rev vid 15år kommer att ske.

Nya stolar mm. på Thais 12 nyaste 747or kommer i Ekonomi på de 6 i mellangruppen.

I dag flyger thais nyaste 747-400 ARN-BKK! som vanligt.

TGG från Nov. 2003

TGG, TGF, TGA och TGB är de fasta planen på ARN o CPH!!

Det blir kanske byte till B777-300ER plan på ARN-BKK

Då försvinner PE-klass och det blir 32" istället för 34" stols avstånd.

Grattis Stockholm! Nergradering på gång!

pigge01

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så trist det är med dom gamla häckarna från arlnda, jämför med dom nya som går mellan suvvan och phuket, så skönt att åka med dom sista biten, både 747 och airbus

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla kärror/bussar börjar bli ett problem för Thai !

Kanske borde byta lite av Flottan?

Mvh Svampen :wai:

Ja dom kan byta till SASs A340-300! :crazy:

Det skulle kanske passa dig bättre! :whistle:

Dom är jämngamla ca: 2003!

Ta reda på fakta innan du klagar! :kort:

De plan Thai kör på CPH och ARN är bättre än den 747-300 jag flög med 1999.

TGD eller TGE som står avställda, till salu! Thais älsta 747or.

1999-2003 var TGD och TGE standar plan på Kastrup.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så trist det är med dom gamla häckarna från arlnda, jämför med dom nya som går mellan suvvan och phuket, så skönt att åka med dom sista biten, både 747 och airbus

Har du själv åkt Boing 747 eller stora Airbus mellan suvvan och phuket.

Själv hamnar jag alltid på 737 eller motsvarande storlek , samma som inrikesflyg i svedala.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är TGA från 2001-05-11 som fick en ofrivilig övrenattning på Arlanda!

Snart 10 år gammal.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du själv åkt Boing 747 eller stora Airbus mellan suvvan och phuket.

Själv hamnar jag alltid på 737 eller motsvarande storlek , samma som inrikesflyg i svedala.

Leif

Eller med A300-600 en riktig häck!

pigge01

Bild: resa BKK-MLN ned A300-600 i B-Klass.

post-3148-0-91176100-1298667149_thumb.jp

post-3148-0-78503100-1298667219_thumb.jp

post-3148-0-91176100-1298667149_thumb.jp

post-3148-0-78503100-1298667219_thumb.jp

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge jag slipper turboprop plan från innan murens fall vilket man råkat ut för när man varit i forna öst staterna så är jag glad...

Link to comment
Dela på andra sajter

2003 -1998 är inte gamla!

Du vill ha en "spel dosa" i stolsryggen framför dig!

Köp dig en 10,1" Dator till dina resor och ett extra batteri!

Planen kanske inte är gamla, men underhållningssystemet är det. Fullständigt obsoleta. Man har inte individuella videoskärmar för att spela, utan för att glo film. I alla fall jag. Och att inte ha de på intercontinentala flighter är oacceptabelt. Till och med SAS och Air China har det. Och Norwegian har på prov trådlöst internet på sina flighter inom Europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du själv åkt Boing 747 eller stora Airbus mellan suvvan och phuket.

Själv hamnar jag alltid på 737 eller motsvarande storlek , samma som inrikesflyg i svedala.

Leif

Ja, ett flertal gånger har jag åkt med thai 747 och 777 mellan

Phuket och suvvan.

Ta en sen avgång från Phuket 3-4 tim innan europaflygen går från BKK,

Då brukar det i regel vara stora grejer.

vice versa på förmiddagen 3-4 tim efter europaflygen landat på suvvan.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Planen kanske inte är gamla, men underhållningssystemet är det. Fullständigt obsoleta. Man har inte individuella videoskärmar för att spela, utan för att glo film. I alla fall jag. Och att inte ha de på intercontinentala flighter är oacceptabelt. Till och med SAS och Air China har det. Och Norwegian har på prov trådlöst internet på sina flighter inom Europa.

Tycker man det är så viktigt att spela spel och leka med egen skärm så gör man väl bäst i att välja annat bolag. Alla prioriterar dock inte samma saker. Jag tycker det är sjönt att det inte finns egna skärmar vilket gör det lättare att sova.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man det är så viktigt att spela spel och leka med egen skärm så gör man väl bäst i att välja annat bolag. Alla prioriterar dock inte samma saker. Jag tycker det är sjönt att det inte finns egna skärmar vilket gör det lättare att sova.

Precis min uppfattning också iofs har dom skärmar i den avd jag åker men använder den inte man vill ju vara utvilad när man landar :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Pigge och andra flygnördar kan vifta bäst fan dom vill med bokstavskombinationer och årtal.

Vad hjälper det om man sitter illa, är utan skärm och planen känns gamla och sletna.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...