Jump to content
IGNORERAD

Vaccination


hapa38

Recommended Posts

Jag och familjen ska ner till Thailand. Min fru har varit i Sverige två gånger och barnan är här förstagången. Vi har nu levt här i Sverige i över ett år och min fråga är då om min thailänska fru och mina två thailänska barn 3 & 10 år behöver vaccinera sig som oss nordbor? Min egen direkta analys är JA, men någon kan ge mig input om att det kanske inte behövs.

Mvh

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har barnen följt den Thailänska planen så är det bara att haka på den Svenska planen.

När New o Bob kom hit 2004 var det bara Polio som kompliterades!

Thailand ger detta i droppar och inte i spruta så dom fick en spruta för säkerhets skull.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har barnen följt den Thailänska planen så är det bara att haka på den Svenska planen.

När New o Bob kom hit 2004 var det bara Polio som kompliterades!

Thailand ger detta i droppar och inte i spruta så dom fick en spruta för säkerhets skull.

pigge01

Hej :)

Numera ges Polio vaccin i Thailand via spruta i benet, lille Leo fick sin i torsdags vid 3 månaders ålder, samt OPV samt DTB-HB.. Vidare fick Leo vaccin vid en månad mot BCG, Hepatit B,

Ha en gör go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Numera ges Polio vaccin i Thailand via spruta i benet, lille Leo fick sin i torsdags vid 3 månaders ålder, samt OPV samt DTB-HB.. Vidare fick Leo vaccin vid en månad mot BCG, Hepatit B,

Ha en gör go dag!

:wai:

Detta låter som ett bra framsteg!

Jag skrev vad vi blev informerade om 2004.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut du ska se till att dom vaccinerar sig som nordbor, men konsultera VC eller klinik först om du inte vet vad dom fått för vaccin tidigare. Det är dessutom i de flesta fall ofarligt att få extra dos av samma vaccin. Tänk dock på att att det oftast krävs mer än en "shot" och med lite tid emellan för att skyddet ska vara bra, så var ute i god tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut du ska se till att dom vaccinerar sig som nordbor, men konsultera VC eller klinik först om du inte vet vad dom fått för vaccin tidigare. Det är dessutom i de flesta fall ofarligt att få extra dos av samma vaccin. Tänk dock på att att det oftast krävs mer än en "shot" och med lite tid emellan för att skyddet ska vara bra, så var ute i god tid!

Grund pogrammet är samma i Thailand som här i Sverige.

Enligt skolsköterskan.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...