Jump to content
IGNORERAD

Bilbarnstol


BORN62

Recommended Posts

Hej

Isan lover berättade i en annan tråd om att hans son råkat ut för en mopedolycka.

Nu tänkte jag fråga hur ni andra gör med bilbarnstol när ni åker bil, oavsett om det är taxi, med någon bekant eller när ni kör själva?

Vi har dessvärre åkt med lillkillen på typiskt thaivis, dvs med grabben i knät eller sovandes i baksätet och det känns definitivt inte bra.

Nästa gång vi åker ner har jag bestämt mig för att köpa en barnstol eller ta med mig en från Sverige för härhemma åker han alltid i sin egen stol och

jag vill inte längre brottas med mitt eget samvete och framförallt vill jag att färden ska göras så säker som möjligt.

Saklig diskussion tack!

Inga påhopp om att det är oansvarigt eller dylikt för det är jag väl medveten om själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har alltid haft bilbarnstol till lilltjejen så när som ett par taxiresor jag gjort med henne när bilen ej var tillgänglig. Finns bra bilbarnstolar att köpa på Central, Emporium eller Paragorn i Bangkok eller få det hemlevererat om man köper via tex. http://www.thailandbabybestbuy.com/ (drivs av en god vän till Alisa) eller liknande. För att undvika strul med svärfamiljens bilar är det bara att köp en extra barnstol så man inte behöver pyssla med att byta fram och tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Iår var det första gången vi åkte med barn och vi tog med babyskydd ifrån Sverige som jag använde i Taxi och sedan

i hyrbilen. Nu köpte jag bil därnere så nästa gång köper jag en barnstol på plats tycker mej ha läst på forumet att

det skall finnas i Thailand, iannat fall får man ta med ned igen.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har alltid haft bilbarnstol till lilltjejen så när som ett par taxiresor jag gjort med henne när bilen ej var tillgänglig. Finns bra bilbarnstolar att köpa på Central, Emporium eller Paragorn i Bangkok eller få det hemlevererat om man köper via tex. http://www.thailandbabybestbuy.com/ (drivs av en god vän till Alisa) eller liknande. För att undvika strul med svärfamiljens bilar är det bara att köp en extra barnstol så man inte behöver pyssla med att byta fram och tillbaka.

Tack för tipsen Wille!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.troligtvis så kommer folk tycka att jag ar ganska oansvarlig men jag har aldrig brytt mig om vad folk tycker om mig.min dotter ar snart 2 ar.

Jag anvander bilbarnstol hemma i sverige men ibland sa slipper min dotter den nar hon tex blivit hysterisk.

da skulle jag skita fullstandigt i vad tex en polis hade att saga om sakerhet.

har hemma i Thailand sa far frugan inte sitta fram med dottern i kna pga airbagen.dom far sitta bak.

Jag har vuxit upp utan balte staendes i baksatet och det har funkat utan problem.

Jag skulle aldrig komma pa tanken att skaffa hjalm vare sig till mig eller min dotter da vi aker moppe eller mc.

hon sitter framfor mig sa hon kan inte ramla av.

hemma i sverige sa lider folk av hysteri.det ska vara petskydd,trappgrindar,mjuka hornskydd pa bord,cykelhjalmar mm.

barnen ska helst aldrig sla sig eller blir smutsiga.Jag tror att barn som vaxer upp i Thailand utan all hysteri blir sakrare och friskare.det ar i varjefall min uppfattning.

ps,till sommaren sa kommer jag att lata henne aka med pa streetracing och hon ska fa aka racebilen,hon alskar bilar och allt som later.

mvh Stefan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anvander bilbarnstol hemma i sverige men ibland sa slipper min dotter den nar hon tex blivit hysterisk.

da skulle jag skita fullstandigt i vad tex en polis hade att saga om sakerhet.

Kostar 2500:- om du blir stoppad i Svedala...

Det är klart att hon blir sur om hon inte är van, det är bara att hoppas att du aldrig behöver ångra ditt val...

Link to comment
Dela på andra sajter

far man bot sa far man.inga problem.samma som man tavlar pa gatan.blir det bot sa blir det.

men hon ar van att sitta i barnstol,. men ibland sa funkar det inte.

Stefan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att barn som vaxer upp i Thailand utan all hysteri blir sakrare och friskare.det ar i varjefall min uppfattning.

Dubbelt så stor risk att dö innan man fyllt 5 år och 3 ggr så stor risk att dö någon gång under åldern 18-65 år i Thailand gentemot Sverige. Säkrare och friskare var det visst..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vuxit upp utan balte staendes i baksatet och det har funkat utan problem.

Knivskarpt resonemang!!! Jag trodde inte det fanns civiliserade och upplysta människor som resonerade så längre faktiskt!

Man upphör verkligen inte att förvånas!

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...