Jump to content
IGNORERAD

Hur många jobbar på plattform?


nbg

Recommended Posts

Jag och kock jäveln vid avmönstring utanför Mohammedia Cacablanca efter vi har släpat riggen från Sicilien , det andra gänget bogserar den vidare ner till

Nouckshott Mauritanien

Ar det dar mojligen Southern Cross? Semisuben bakom er dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    28

  • nbg

    9

  • andrejsdenruskige

    2

  • swedenfarang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tankte lagga in en bild men... hur gor man...pinsamt!

Jag har haft samma problem men nu har jag lärt mig. Klicka först på Svara/ Förhandsgranska och sen scrollar du ner längst ner så hittar du.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo firman jag jobbar på vill gå över till multiarbetare, det blir lite dyrt att ha folk som bara har en utbildning som sitter sysslolös stora delar av dagen!

Tex de som städar, diskar och tvättar jobbar även med lastning av helikopter osv..

Många av oss måste även utbilda sig till, brandmän, livbåtskapten, livbåtsförare osv..

Desto fler utbildningar man har desto större chans att du får en fast installation!

Så jag som tex har flera utbildningar som de behöver offshore har naturligtvis större chans att få stanna om de skickar hem folk vid tex dåligt väder osv..

Tjena!

Du skriver fast installation.som vägguttag eller vad? 220 volt.110 eller kanske 360..vem vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fast installation är en icke-flytande sak

Lätt edit: Tror han menar fast jobb på en och samma installation (plattform)

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är Southern Cross från Darwin Australien som ligger där

Va pa den 2005 nar den kom ur suez kanalen till medelhavet ;)

Kan fortfarande inte lagga in BILDER???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft samma problem men nu har jag lärt mig. Klicka först på Svara/ Förhandsgranska och sen scrollar du ner längst ner så hittar du.

Fritz..

Provar...

Southern Cross med derricken ned falld.

post-5254-0-25164200-1315461125_thumb.jp

Ändrades av nbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bongkot är det det som ligger utanför Sonkla ?

Ja ca 1tim med helikopter har jag for mig. Somnar alltid pa flighten...

Detta e Platong I om jag minns ratt:

Samt Platong II under construction. McDermott yard Batam, Indonesien

post-5254-0-84874200-1315465533_thumb.jp

post-5254-0-15056000-1315465920_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen tillbaka Gotland, du har varit saknad på forumet! drinks.gif

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobba på plattform skulle jag gärna göra. Dock har man bara en jävla utbildning som inte behövs på dessa platser.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner du en norrman som bor i Phuket som heter Terje han jobba också där ute

Nix trots att jag bodde i Phuket i nastan 10 ar. Va pa Bongkot en gang for nagra ar sen pa ett inspections jobb. Vi far runt till alla olika slags olje/gas installationer, just nu i Malaysia.

Jobbar du fortfarande pa supply bat?

Mvh

Ändrades av nbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag är på en ankar handling båt utanför Angola

Havila offshore Norsk flagg

Ok, ankar handling. Rig moves o dyligt da? Jobbar ni ngt med pipe lay barges, de anv ofta ankar handlings batar om de inte har egen maskin typ DP forstas.

Hur e Angola annars? Har bara varit i Gabon, Nigeria samt Syd Afrika pa den kontinenten men har flera bekanta som jobbat utanfor Angola o de e olika kommentarer vad galler Luanda o Angola...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Luanda är en av världens dyraste städer, men det spelar ingen roll för oss ,vi får inte gå iland i alla fall

Presidenten snor åt sig alla pengar, han gav till och med sig själv ett helt oljefält i födelsedags procent,och så får han procent på all olja och guld i landet,och så bor han inte ens i Angola utan har ett stort palats i Rio de janiero. Annars är det som det är i ett neger land ,massor som inte fungerar

Link to comment
Dela på andra sajter

Luanda är en av världens dyraste städer, men det spelar ingen roll för oss ,vi får inte gå iland i alla fall

Presidenten snor åt sig alla pengar, han gav till och med sig själv ett helt oljefält i födelsedags procent,och så får han procent på all olja och guld i landet,och så bor han inte ens i Angola utan har ett stort palats i Rio de janiero. Annars är det som det är i ett neger land ,massor som inte fungerar

Africa is no place for pussies som en bekant fran Syd Africa sager ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nej det vill jag lova ingen kontinent för pussies, vi har lite Angola folk som jobbar ombord, men dom är bra jobbar som satan

post-7775-0-02454500-1315483114_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ner 5dec men vet inte var.Har inte åkt själv på 7år ,beror på vädret i dec.Vi var i Khao Lak april-10 men missa S-c. Vi får se, gör lite reklam för ditt ställe ..lite bilderangry2.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...