Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Man bestulen på saker värda 120.000 Baht i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

En man från Kuwait förlorade värdesaker för över 120.000 Baht efter att några hade brutit sig in i hans

rum medan han var ute och åt middag, och stulit det kassaskåp där hans värdesaker var förvarade.

Meshal Aa Atallah, 51 bodde på Siwalai City Hotel i Pattaya.

Han anmälde inbrottet till Polisen under Lördagen, han sa att skåpet innehöll två klockor av märket

Armani.

Bilder från övervakningskameror visar att två Thailändska män, 25-30 år gamla bröt sig in på rummet

på den sjunde våningen.

Dom svepte sedan in kassaskåpet i en filt och bar helt enkelt ut det från hotellet.

Tydligen så tyckte ingen som arbetade i lobbyn att det var något utöver det vanliga att två män bar

ut ett kassaskåp i en filt.

Polisen hittade senare kassaskåpet uppbrutet i ett skogsområde vid centrala Pattaya´s köpcentrum

Carrefour.

På bilden syns hotellrummet där inbrottet ägde rum.

Källa: http://www.pattayama...0-000-baht-1534

Klicka här för att läsa artikeln

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska bli intressant att se om hotellet står för ersättning när gästen har förvarat sina värdesaker i kassaskåpet och personal som inte gör något när två män som finns på bild bär ut kassaskåpet.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska bli intressant att se om hotellet står för ersättning när gästen har förvarat sina värdesaker i kassaskåpet och personal som inte gör något när två män som finns på bild bär ut kassaskåpet.

Det är ju möjligt att man gör.

Problemet blir väl för gästen att bevisa vad han hade i kassaskåpet... annars rycker man säkert bara på axlarna.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte sällan hotellen står för kostnaderna? Även om man låser in det i deras kassaskåp osv. Är det inte ens egen försäkring som står för det, har man avänt ett hotells kassaskåp underlättar det dock väl att få sin ersättning från sin försäkring iaf.

Jag har aldrig fått något stulet på resor, så jag har dålig koll...

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är inte mycket till "säkerhet"...

Jag minns en gång i USA då jag glömt vilken kod jag valt. Då kom det en vänlig säkerhetsvakt till mitt rum och låste upp skåpet med ett ganska enkelt verktyg.

Sen dess har jag inte brytt mig om att låsa in mina värdesaker. Och ej blivit bestulen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Trodde nästan det var en bekants obligatoriska skadeanmälan till försäkringsbolaget efter senaste Thailandsresan som hamnat i en tråd :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde nästan det var en bekants obligatoriska skadeanmälan till försäkringsbolaget efter senaste Thailandsresan som hamnat i en tråd :whistle:

Nu blir jag mycket förbryllad, har du muslimska bekannta? Det trodde jag inte om dig, För inte finns det väl riktiga svenskar som begår brott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är inte mycket till "säkerhet"...

Jag minns en gång i USA då jag glömt vilken kod jag valt. Då kom det en vänlig säkerhetsvakt till mitt rum och låste upp skåpet med ett ganska enkelt verktyg.

Sen dess har jag inte brytt mig om att låsa in mina värdesaker. Och ej blivit bestulen.

Herr Chang har talat.

Samma här, sen så föredrar jag mindre hotell/guesthouse.

Blir mer personligt när det bara jobbar ett fåtal personerdär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär ha varit mest andra saker i kassaskåpet som var värdefullt, annars undrar jag vad det var för för special Armaniklockor. Jag har en och de är inte så dyra. Efter en snabb googling så hittar jag varianter som kostar 6000 kr. Om han har två sådana så blir det ändå ca 18 000 kr i övrigt bling-bling.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...