Jump to content
IGNORERAD

Thailändska pensioner?


hamnoi

Recommended Posts

Hej. Jag undrar om det är någon som har koll på om "vanliga" thailändare dvs inte stadsanställda lärare/militärer/ poliser mm har pension??? Har hört både och... att dom har och inte har.. Hittar inget om det själv.. Är det någon som vet är jag tacksam för svar.Frugan säger att dom(hennes mor) inte har något. Men jag har hört av andra att alla har. Frågar av nyfikenhet för att se om svärmors månadsbidrag ska sänkas eller ej ;)

MVH Gbg

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört siffra om 500 bath per månad från 60 år för alla, men är mycket osäker på uppgiften.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans morföräldar är bortåt 80 år har inte varit anställda och de får 500-600 baht i månaden.

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört siffra om 500 bath per månad från 60 år för alla, men är mycket osäker på uppgiften.

Leif

Frugans morföräldar är bortåt 80 år har inte varit anställda och de får 500-600 baht i månaden.

:wai:

Samma här.

Svärmor, nyss fyllda 60 får 500 bath i månaden, det gäller att ansöka i den amphur man är skriven i.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Tack för svaren. 500-600 bht.Blir nog till o fortsätta med månadspeng då:D . MVH GBG

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har hört att brevbäre får pension efter 30 år vet ej hur mycket

Thai är ger oxå lämnar allt på en gång En thaipolare som utbildades på Airbus på SAS mek. skolan på Arn. 1985 Gick i pension 2009 Han fick ett antal mille bath Jag vet inte hur länge han var anstäld men minst 25 år

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Alla som fyllt 60 har rätt till 500 Baht per månad från sin Amphur.

Ett grundbelopp ungefär som folkpensionen i Sverige.

De som arbetat för staten, som tex lärare, poliser, soldater mfl

får dessutom pension därifrån.

Reglerna för detta känner jag inte till, och vet inte hur sor denna pension kan bli.

Har en kompis i byn som varit meteorolog, och han har statlig pension, men jag har inte frågat honom hur mycket.

Sedan säger min sambo att även de som jobbat länge i fabriker som är anslutna till försäkringarna även får pension därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

För ungefär ett år sedan var det 400 för en farmare, så de verkar hänga med i höjningar. Statsanställdas löner har också höjts en hel del under senare år.

För lärare är pensionen betydligt högre. (Har glömt hur mycket som var för alla och hur mycket som var från frivillig extraförsäkring.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärgubben har 500B som han och hans 2 pensionärspolare i byn får cyckla 5-6km till storbyn och hämta 1ggn i månaden ,resten åker pickis dit.

Den dan får någon annan av oss ta hem korna från fältet, för han kommer alltid hem full på kvällen :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dan får någon annan av oss ta hem korna från fältet, för han kommer alltid hem full på kvällen :)

Lite som i svedala på gamla tider då,,fast här samlades en del fruar utanför arbetsplatsen på löningsdagar och plockade av gubbarna stålarna direkt :)

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...