Jump to content
IGNORERAD

Tysta leken mellan


John Khonken

Recommended Posts

Mor och dotter thai. Jag undrar om det är vanligt p.g.a maktspelet mellan mor och dotter eller väldigt ovanligt. Just nu är det så . Mamma gråter och dottern vill inte tala.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett det beteendet mellan mor och dotter.

Varken mellan min fru och hennes mor (som bor med oss) eller frugan och hennes äldsta dotter (den yngsta pratar knappt än).

De grälar och skäller istället, precis som vanliga människor.

(Önskar ibland att frugan körde tysta-stilen...)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan brukar vara tyst nar hennes morsa skaller pa henne. Kan ibland vara utan att prata med henne i nan vecka, sen ar allt plotsligt glomt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mor och dotter thai. Jag undrar om det är vanligt p.g.a maktspelet mellan mor och dotter eller väldigt ovanligt. Just nu är det så . Mamma gråter och dottern vill inte tala.

Jag har sett det. En dotter som läxade upp sin mamma. Slutade med gråtande mamma och tyst dotter. Dottern var arg och hade samtidigt skuldkänslor för att det inte är ok att behandla sin mor så, även om hon hade rätt.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att någon verkar förstå. jag kan tyvär inte göra så mycket . men förslag är alltid välkomna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gammal är dottern?

Jag tror att detta kan hända alla kvinnor/tjejer/Mor /dotter, dom behöver inte vara Thai. Svenskor/ andra nationaliteter spelar ingen roll. Därför jag undrar hur gammal dotter är.

Är hon i tonåren så är det precis som det ska vara. Du lär få uppleva detta fler gånger kan jag lova dej, men du kommer också att vänja dej vi det, även om du inte tycker om det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kycklingen dottern är som du säger 13.5år. Så enligt mig är det OK. men inte kul . Jag hatar strul även om jag inte är inblandad. Mamma är klart sur. Då förstår ni

Link to comment
Dela på andra sajter

Kycklingen dottern är som du säger 13.5år. Så enligt mig är det OK. men inte kul . Jag hatar strul även om jag inte är inblandad. Mamma är klart sur. Då förstår ni

Förstår, men jag tror tyvärr att detta är något ni får leva/acceptera i några år. Dottern är i en känslig ålder nu. hon växer, hon börjar bli en kvinna samidigt som hon är ett barn. Jag har själv varit i den åldern som din dotter är i nu, det känns som om hela världen är emot en. Det kvittar vad en vuxen säger i vissa perioder, dottern har rätt i sin värd, fastän hon vet innerst inne att hennes mamma har rätt, men i den åldern så "vägrar" man erkänna att man har fel.

Nu är givetvis alla barn olika, men jag känner igen din beskrivning på mej själv.

Låt inte dottern vinna "tysta leken", men tvinga inte henne till att prata. Dottern mår antagligen lika dåligt just nu som din fru gör. Ställ lite olika alternativfrågor som gör att hon inte bara kan nicka eller skaka på huudet. Skulle detta vara ett par dagar denna gången så vet du till nästa gång, sen lär du dej med tiden hur du ska hantera dom här situationerna när dom dyker upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade just om Lillkrabban om detta och hon sa att när hon var förbannad på farsan när hon var liten så varken talade hon eller åt med farsan på upp till en månad. Inga pengar till skolmat mottogs av farsan i protest och mat åts innan farsan kom hem och innan farsan gått upp på morgonen, allt för att inte träffa honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår, men jag tror tyvärr att detta är något ni får leva/acceptera i några år. Dottern är i en känslig ålder nu. hon växer, hon börjar bli en kvinna samidigt som hon är ett barn. Jag har själv varit i den åldern som din dotter är i nu, det känns som om hela världen är emot en. Det kvittar vad en vuxen säger i vissa perioder, dottern har rätt i sin värd, fastän hon vet innerst inne att hennes mamma har rätt, men i den åldern så "vägrar" man erkänna att man har fel.

Nu är givetvis alla barn olika, men jag känner igen din beskrivning på mej själv.

Låt inte dottern vinna "tysta leken", men tvinga inte henne till att prata. Dottern mår antagligen lika dåligt just nu som din fru gör. Ställ lite olika alternativfrågor som gör att hon inte bara kan nicka eller skaka på huudet. Skulle detta vara ett par dagar denna gången så vet du till nästa gång, sen lär du dej med tiden hur du ska hantera dom här situationerna när dom dyker upp.

Jäntan är 13,5 då har du cirka 2-2.5 år på dej att bli van. Första pubertets åren brukar vara mycket svåra speciellt för tjejer, det händer så mycket i deras kroppar men det brukar gå över runt 15-16, sen är morsan bästa vännen igen.

Kycklingen hur länge varar den åldern när man vägrar erkänna att man har fel? Frugan är lika gammal som jag, blir 60 under innevarande år och hon har då förbaske mej inte vuxit ur den än.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäntan är 13,5 då har du cirka 2-2.5 år på dej att bli van. Första pubertets åren brukar vara mycket svåra speciellt för tjejer, det händer så mycket i deras kroppar men det brukar gå över runt 15-16, sen är morsan bästa vännen igen.

Kycklingen hur länge varar den åldern när man vägrar erkänna att man har fel? Frugan är lika gammal som jag, blir 60 under innevarande år och hon har då förbaske mej inte vuxit ur den än.

Jag är inte 60 år, men jag har nog också fortfarande perioder där jag inte erkänner om jag har fel. Jag låtsas som inget och fortsätter som ingenting har hänt.

Mina "sur"perioder kommer en gång i månaden, jag är helt medveten om dom men kan inte hjälpa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte 60 år, men jag har nog också fortfarande perioder där jag inte erkänner om jag har fel. Jag låtsas som inget och fortsätter som ingenting har hänt.

Mina "sur"perioder kommer en gång i månaden, jag är helt medveten om dom men kan inte hjälpa det.

Menar du detta på blodigt allvar ;)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi leker tysta leken kanske en gång om året men det varar högst en vecka.

Försöker analysera konguntitavivt numera och ge med mig även om jag har rätt så det var ett bra tag sedan nu.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag är inte 60 år, men jag har nog också fortfarande perioder där jag inte erkänner om jag har fel. Jag låtsas som inget och fortsätter som ingenting har hänt.

Mina "sur"perioder kommer en gång i månaden, jag är helt medveten om dom men kan inte hjälpa det.

Ja det har vi nog märkt av när du är sur

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kör vi! :y10:

Mvh

Skibi

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har vi nog märkt av när du är sur

Bra det, då vet ni ju varför och jag kan fortsätta att vara mej själv. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kycklingen dottern är som du säger 13.5år. Så enligt mig är det OK. men inte kul . Jag hatar strul även om jag inte är inblandad. Mamma är klart sur. Då förstår ni

Det blir väl inte heller mindre komplicerat av att en "kulturel pubertet" pågår samtidigt som den andra puberteten. Jag är skitdålig på sådana grejor. Försöker vara koncekvent samtidigt som man ger lite space. Dottern fyller snart 16, så det mesta är avklarat på den här fronten.

Men det är ett hel..e när de börjar bråka, ändå värre när man tvingas välja sida. Det brukar jag försöka undvika, när jag inte fixar det motiverar jag ofta vad jag tycker är fel i det de bråkar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en fördel. jag behöver inte välja sida. Jag skyller på språket. idag är det lite bättre. dom talar i alla fall lite med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en fördel. jag behöver inte välja sida. Jag skyller på språket. idag är det lite bättre. dom talar i alla fall lite med varandra.

Tjena grabben, skönt att det verkar gå över rätt snabbt, hade annars ett förslag, ta till den andra Thailändska egenarten MUTA, eller hot om utebliven dylik, det brukar också hjälpa.

Hade gott och hälsa hela tjejmaffian.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns en beskrivning på "tysta leken".

vet inte hur väl det passar in med tonårsbekymmer dock.

Ngaw

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är inte tjurig längre men vill inte att han skall sluta med att fjäska så därför behåller hon sin tjurighet ett tag till!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Fru GD försökte sig på den leken en gång men hon är så pratsam av sig

att det bara höll i 5 minuter.

Det var nära att jag inte märkte det :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...