Jump to content
IGNORERAD

Adoptera från Thailand?


PeeBee

Recommended Posts

Hej

Nu har frun fått ytterliggare en lysande idé :sFduh:

Fru PeeBees systerdotter i Thailand är gravid och hon är ogift och 24år :av-109998: . Frugans syster är förtvivlad och vill att fru PeeBee ska ta barnet till Sverige när det föds nu i Juli. Frugan påstår att det är lätt att fixa så hon blir regestrerad som vårdnashavare med lite mutor till Ampor eller liknande så att hon sedan kan ta hit barnet.

Någon som har erfarenhet av det eller vet hur det funkar för att allt ska gå rätt till?

MVH

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett snabbt svar från frugan är att det är lätt fixat i Thailand, om det är inom familjen.

Hur en sån "Adoption" ses i myndighetssverige vet jag inte.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nu har frun fått ytterliggare en lysande idé :sFduh:

Fru PeeBees systerdotter i Thailand är gravid och hon är ogift och 24år :av-109998: . Frugans syster är förtvivlad och vill att fru PeeBee ska ta barnet till Sverige när det föds nu i Juli. Frugan påstår att det är lätt att fixa så hon blir regestrerad som vårdnashavare med lite mutor till Ampor eller liknande så att hon sedan kan ta hit barnet.

Någon som har erfarenhet av det eller vet hur det funkar för att allt ska gå rätt till?

MVH

PeeBee

Be henne tänka om,det har blivit skärpta och strängare regler för detta oxå.Pappans tillstånd krävs alltid om ett barn skall bosätta sig utomlands.Tror inte det bara är att åka hit och bosätta sig här med bara anknytning till en moster.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Tänk på att om ni tillsammans gör denna adoption, så är det samma som att ha egnet barn dvs vid skillsmässa gäller underhåll tills barnet är 19(eller 20) år

om hon inte kan fixa så att hon ensam kan stå för adoptionen!

Obs! jag försöker inte tala om för dej vad du ska göra, bara varna för vad som KAN ske!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och inget underhållsbidrag heller. För cirka 25 år sedan försökte jag få morsan och farsan att adoptera en Thaitjej i 20-års åldern men det var stört omöjligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och inget underhållsbidrag heller. För cirka 25 år sedan försökte jag få morsan och farsan att adoptera en Thaitjej i 20-års åldern men det var stört omöjligt.

:crazy::crazy::crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en snäll man

Ja men det var jag ju inte för 25 år sen när jag ville att morsan och farsan skulle adoptera. Då var man en pojkspoling i sina bästa år :):dance::giggle:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har lagt in på MPR hur det fungerar med släktadoptioner. Läs här: http://www.maipenrai.se/_/visum-till-sverige/slaktadoptioner-i-Thailand-r37

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...