Jump to content
IGNORERAD

Värdet av två års markservice


gggigig

Recommended Posts

I samband med tråden om de stackars vd-fruarna började jag reflektera över värdet av marksevicen. Då vi (oftast) män i dessa forum om Thailand lever i två års testperiodiod för att se om det var vi själva eller plånboken,säkerheten,framtiden,PUT,socialbidraget som var primärt i förhållandet.

Förutsätt att ingen i förhållandet är misshandlad eller hårt hållen. Vad är värdet av två års markservice? Två år är ju gränsen där alla thai-svenska förhållanden testas då det är gränsen för PUT. Vi har alla läst trådarna om svenskarna som hittat nycklarna på köksbordet och en partner som är försvunnen efter PUT är beviljat.

Är jag hemsk som fått konkreta bevis för att "min älskling" inte är den hon utger sig för att vara och ger tillbaka med samma mynt? Om hon till varje pris ljuger och tror att faranger är sinneslöa idi*ter som inte kan resonera om de enklaste händelsekedjor. Varför skulle det då vara fel av mig att "utnyttja" "funktionen sambo eller fru" i två år tills hon kommer byta ut mig för en yngre och naivare(rikare) modell?

Det kommer frekvent postas att en svensk som resonerar så är en "torsk" medan kvinnan är ett offer för "olyckliga omständigheter". De som är naiva då är de som tror att kvinnan inte räknat ut allt i förväg. Hon tror att hon cashar in två års hemgång med gratis utbildning och att farangen inte fattar bättre. En affär är en affär även om hennes ansikte aldrig kommer medge att detta uttalas direkt eller sätts i pränt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snackar du om egen erfarenhet? du låter lite bitter :diablo:

Jag tror faktisk att flesta tjejerna som kommer hit vill leva med personen dom träffat i Thailand men sen fungerar det inte.

Klart jag snackar efter egen erfarenhet. Jag vet att damen spinner lögner om varför hon inte kan ses i någon form av live medium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej gggigig,

Frågar du mig så är värdet av två års markservice ganska lågt. I vart fall om det inte finns barn inblandade. Så mycket är det inte att göra, inte mer än man kunde gjort det själv.

Fru Chang har på senaste tiden börjat gnälla om att jag borde göra hälften... hon har ju hört från thaivänninor att deras svenska män gör mer än så. Visst säger jag, om du betalar halva hyran och hälften av övriga kostnader för hushållet. Men det är ju inte intressant...

Uttrycket äta kakan och ha den kvar dyker upp i mitt huvud.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej gggigig,

Frågar du mig så är värdet av två års markservice ganska lågt. I vart fall om det inte finns barn inblandade. Så mycket är det inte att göra, inte mer än man kunde gjort det själv.

Fru Chang har på senaste tiden börjat gnälla om att jag borde göra hälften... hon har ju hört från thaivänninor att deras svenska män gör mer än så. Visst säger jag, om du betalar halva hyran och hälften av övriga kostnader för hushållet. Men det är ju inte intressant...

Uttrycket äta kakan och ha den kvar dyker upp i mitt huvud.

Herr Chang har talat.

Låter som nästa steg är att du får lösa ut henne med någon sorts "massage-fine" vid behov.

Fint ämne för de som vill göra upp det mesta i pengar.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som nästa steg är att du får lösa ut henne med någon sorts "massage-fine" vid behov.

Fint ämne för de som vill göra upp det mesta i pengar.

Nu ska du inte vara sådan GD...

Fru Chang är för all del angelägen om att hennes intjänta pengar är hennes... och det har jag inga problem med. Men vi är nog ganska lika i synen på pengar, och nu har vi varit tillsammans i mer än åtta år. Det verkar ju fungera!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej gggigig,

Frågar du mig så är värdet av två års markservice ganska lågt. I vart fall om det inte finns barn inblandade. Så mycket är det inte att göra, inte mer än man kunde gjort det själv.

Fru Chang har på senaste tiden börjat gnälla om att jag borde göra hälften... hon har ju hört från thaivänninor att deras svenska män gör mer än så. Visst säger jag, om du betalar halva hyran och hälften av övriga kostnader för hushållet. Men det är ju inte intressant...

Uttrycket äta kakan och ha den kvar dyker upp i mitt huvud.

Herr Chang har talat.

Hej Chang

Jag undrar vilket skäl din fru ger till att inte stå för sin del av boendekostnader iom att hon själv jobbar o har lön.

Hade hon varit arbetslös så är det ju självklart men annars fattar jag inte varför det skulle vara så.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Chang

Jag undrar vilket skäl din fru ger till att inte stå för sin del av boendekostnader iom att hon själv jobbar o har lön.

Hade hon varit arbetslös så är det ju självklart men annars fattar jag inte varför det skulle vara så.

/SatanG

En bra fråga!

Fru Chang anser tydligen att då hon inte bett om att få komma till Sverige, plus att jag hade i stort sett samma kostnader innan jag träffade henne så finns det ingen anledning att bidra. Hon har ju gudbevars kostnader för sin släkt i Thailand som jag inte bidrar till.

Detta är inget som stör mig, men lite förvånad blir man ju.

Det är ju sant att det just inte kostar mycket mer för att hon är här, skulle väl vara elräkningen från allt matlagande och tvätt. Men ändå försumbart. Hemförsäkringen blev något billigare när jag anmälde att det numera finns två personer i hushållet ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig falla mig in att låta henne slippa betala hälften av utgifterna. Faktum är att hon med glädje gör det. (Vi tjänar lika mycket i månaden). Men även när hon inte tjänade lika mycket som mig så ville hon bidra efter förmåga.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad skönt det är att ha en fru som inte tjänar några pengar och att kunna stå för allt.

Och vad skönt att slippa lipa för att man eventuellt betalar några korvören mer.

Frugan förväntar sig att jag betalar allt. Och det gör jag så gärna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad skönt det är att ha en fru som inte tjänar några pengar och att kunna stå för allt.

Och vad skönt att slippa lipa för att man eventuellt betalar några korvören mer.

Frugan förväntar sig att jag betalar allt. Och det gör jag så gärna. :)

Skönt att höra att man inte är ensam om det :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad skönt det är att ha en fru som inte tjänar några pengar och att kunna stå för allt.

Och vad skönt att slippa lipa för att man eventuellt betalar några korvören mer.

Frugan förväntar sig att jag betalar allt. Och det gör jag så gärna. :)

Skönt att höra att man inte är ensam om det :)

Då är vi minst 3 som gör det.

Värdet på 2 års "Markservice?" tja, en 100.000 efter skatt kanske, plus fri kost o logi...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är vi minst 3 som gör det.

Värdet på 2 års "Markservice?" tja, en 100.000 efter skatt kanske, plus fri kost o logi...

MVH Tommy

Japp, Nästan motsvarande ett hus i Isaan alltså! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag snackar efter egen erfarenhet. Jag vet att damen spinner lögner om varför hon inte kan ses i någon form av live medium.

Vad menar du med detta? "ses i någon form av live medium." Bor ni inte ihop? Så uppfattar jag det ivf, att ni är sambos.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med detta? "ses i någon form av live medium." Bor ni inte ihop? Så uppfattar jag det ivf, att ni är sambos.

Nej. Jag håller på att ta hit damen till sverige. Hon har varit här och jag har besökt byn mm. Allt var bra men sen när jag förklarade att det inte är rimligt att jag betalar 40k bath i månaden för olika "olyckor med mopeden" så kan vi inte längre ses i skype och telefonen har "problem att koppla upp" till Thailand.

Hon försöker givetvis dra en rövare. Teorierna över varför hon "jobbar på hemlig ort" kan ju vara oskyldiga eller inte. Antingen måste hon fixa fram mer pengar än de 10k hon får av mig i månaden(hon bor med föräldrarna som är rätt täta) eller så försöker hon hitta ny farang innan hon blir tvungen att ta mig i brist på bättre.

Detta är således inte ett förhållande där stor värme och kärlek finnes utan det börjar bli mer och mer uppenbart att det är mer thai-style förhållande. Det är bekvämt för båda parter och äkta kärlek är sekundärt.

Så det blir ju då en fråga om bekvämlighet vs energi och pengar.

Förutom engångskostnader som visum mm så borde kostnaden bli ca 200k över två år. Det kanske är värt dom pengarna för struken tvätt, lagad mat och allt vad förhållanden innebär.

Ändrades av gggigig
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att du ska bryta kontakten helt under en tid Det brukar låta anorlundea efer ett tag Men egentligen tycker jag att du bör bryta helt och hållet Påminer om mitt förra förhållande

Att det tog slut var nog mest mitt fel

Offe

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe... Påminner om många andra trådar här och på andra forum. Att "vi" inte lär oss :)

Vattenbuffeln är sjuk, mamma, pappa, moppen, bränder, olyckor osv. Allt detta bör få alla varningsklockor och lampor att tuta och blinka! För så pass läskunniga är väl gemene svenske mannen?

Att du sen ser saken ur en annan synvinkel gör det ju lite intressant, att medvetet bjuda hit en som bara vill ha dina pengar. Och medvetet utifrån detta resonera om värdet av utbytta tjänster. Vad skulle motsvarande tjänster kosta dig om du anlitade svensk markservice, med allt vad det innebär? Mat/tvätt/städning och besök av prostituerade/eskortflickor? En lätt löjlig snabb uträkning:

Tre mål mat om dagen levererade hem, i detta fall pizza, 350:- i min stad. Detta x 30= 10500/månad. x12=126.000kr/år i bara matkostnad.

Städning, kanske tre timmar i veckan, a 350kr, 1050kr. x52=54.600Kr/år

Tvätt, kanske 1000kr i månaden? 12.000kr/år

Sen hur ofta du behöver anlita galanta damer och vilken klass du vill ha på dem är upp till dig :)

Närmare 200.000kr/år för att slippa allt hushållsarbete ivf. :)

Nu är dock detta synsätt en aning för cyniskt anser jag. Men är du av det virket att du klarar av att ta hit någon, betala och få tjänster tillbaka för att efter två år säga adjö så ska jag inte döma dig. Vi är alla olika. Men personligen skulle jag hellre söka vidare. Det finns de som inte skyltar med det! ;) Eller helt enkelt är seriösa!

Intressant tråd dock :) Undrar om det finns forum i Thailand där thailändskor diskuterar det omvända, hur mycket ska jag mjölka min falang på för att stanna, vad ska han betala för mig för att jag ska komma? Finns det någon standardmall? Om inte A inget B, om A, men inte B, inget C osv... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla er som tror att er tjej eventuellt kommer dra direkt när UT övergår till PUT och då oroar er för att investerade pengar i damen inte kan fås igen har jag ett råd.

Gör upp en prislista och fakturera löpande, säkrast är väl per timme, men det blir nog svårt, så per dag känns nog bäst.

Känslan att varje kväll gå och lägga sig och veta att man är uppdaterad och betalad ekonomisk med sin tjej gör ju att man slipper oroa sig vad som kan hända i framtiden.

ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ett jävla liv på forumet om någon oftast då BTT anklagar er för att era fruar har jobbat i en bar i Thailand. Jag skulle vilja likna upplägget med att de inte är med och betalar/bidrar som en form av prostution, så i princip kom de till Sverige som respektabla damer för att bete sig som köpetöser.Jag vet inte hur ni lever men köper man bostad,bilar mm och har ett liv tillsammans och båda jobbar så faller det sig väl naturligt att man båda är med och drar sitt strå till stacken.Om min fru kom med sådana ursäkter som att jag har inte bett om att få komma till Sverige så hade jag både blivit ledsen och besviken.Det finns inga rätt eller fel men så här ser jag på saken, sen om man tycker att det är fullt tillräkligt att de städar lagar mat och servar en i sängen så är det säkert rätt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är svårt idag att sätta sig in i

vad som händer vid en eventuell skiljsmässa.

Idag är allt så kärt & PUTTEnuttigt, men den

dagen det blir slut, och andra känslor kommer

in i bilden - otrohet, pengaproblem, lögner

osv. Och det har ingen betydelse om det är

en Farangdam eller Thai. Man kan bli cynisk

likväl som damen kan jävlas, många gånger då

använda barnen som slagträn. Det är då fan far

i personerna, och man jävlas bara på pin ki :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi båda trivs med fortsatt umgänge så är ju två år inte någon gräns där vi måste avsluta. Snarare en möjlig tidpunkt där hon bestämmer om hon önskar stanna eller gå vidare.

När hon nu sett sverige och förmodligen insett att hennes bild av faranger i hemlandet inte varit i paritet med verkligheten så kanske det inte var lika viktigt att behålla förhållandet. Går det så går det. Vi har nog båda krashat och genomgått hela resan med förnekelse, ilska, förhandling, depression och acceptans.

Det jag måste ta ställning till är väl om det är så man vill leva sitt liv. Jag har ju dock inte något bättre för mig just nu och det verkar ju inte helt ovanligt i sve-thai förhållanden att mannen betalar allt och att det inte är något konstigt med det.

Jag har råd att stå för kulorna, tiden att skicka henne genom SFI och hela den svängen osv. Den stora frågan är väl om man kommer klara det känslomässigt i längden.

Det blir ju som att ständigt leva med mia noi, det är ju inte samma sorts förhållande som med mia luang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet, du blandar ju ihop kärleksförhållande med en affär.

I ett förhållande kostar det vad det kostar vill och man tar risken.

I en affär väger man fördelarna mot nackdelarna.

Om det finns en prislista måste man ju skatta :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns en prislista måste man ju skatta :)

Det måste man väl i alla fall?

Är det inte ungefär 30% av det man ger frugan som går till huvudkontoret i byn?

För social trygghet till arbetslösa, infrastruktur och äldrevård etc. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det blir ett jävla liv på forumet om någon oftast då BTT anklagar er för att era fruar har jobbat i en bar i Thailand. Jag skulle vilja likna upplägget med att de inte är med och betalar/bidrar som en form av prostution, så i princip kom de till Sverige som respektabla damer för att bete sig som köpetöser.Jag vet inte hur ni lever men köper man bostad,bilar mm och har ett liv tillsammans och båda jobbar så faller det sig väl naturligt att man båda är med och drar sitt strå till stacken.Om min fru kom med sådana ursäkter som att jag har inte bett om att få komma till Sverige så hade jag både blivit ledsen och besviken.Det finns inga rätt eller fel men så här ser jag på saken, sen om man tycker att det är fullt tillräkligt att de städar lagar mat och servar en i sängen så är det säkert rätt också.

Håller med dig i princip att man bör dela på alla inkomster och kostnader om man lever i ett förhållande,

men om mannen har högre nettolön än damen har bruttolön så blir det ju ganska "rättvist" ändå om mannnen betalar räkningarna och damen maten.

Man ska inte stirra sig blind på vem som betalar vad utan huvudsaken att båda lever på samma nivå och att båda bidrar efter sin förmåga... tycker jag ...

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Håller med dig i princip att man bör dela på alla inkomster och kostnader om man lever i ett förhållande,

men om mannen har högre nettolön än damen har bruttolön så blir det ju ganska "rättvist" ändå om mannnen betalar räkningarna och damen maten.

Man ska inte stirra sig blind på vem som betalar vad utan huvudsaken att båda lever på samma nivå och att båda bidrar efter sin förmåga... tycker jag ...

/mvh

Detta med kvinnor och män, och deras löner. Det var väl någon kvinna som sa:

-Vi kvinnor får bara 80% av männens lön!

Mannen svarar:

-Ja men herre gud. Räcker inte det, ni har ju för helvete en egen lön också!

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...