Jump to content
IGNORERAD

gula husboken varför


ban samet

Recommended Posts

hej jag fixade gula boken nu när jag var i los det är bra att ha säjs det jag undrar vad det är bra för ?? mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga hur du gjorde? På vårat ampur är helt hopplösa :diablo:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga hur du gjorde? På vårat ampur är helt hopplösa :diablo:

ta de det lungt kenneth den fixade jag för flera år sen jag ber kärringen ringa din så vet dom hur dom skall göra

men nu sover dom är i jomtien hygglig värme pannbiffsmackor o korvmackor hos mait funkar bra plus sommar tunga. ha de FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

OK! :great:

Synd att du inte kom till miniträffen i Surin den 24/12

Hur går tuktuken ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag fixade gula boken nu när jag var i los det är bra att ha säjs det jag undrar vad det är bra för ?? mvh

Har en själv och måste säga att din fråga är bra!

Har inte haft nån nytta alls av den boken, inte ens när jag ville påvisa min adress på Immigrations office...

Bortkastad tid att skaffa den? vet inte, skall bli kul att se om nån vet nåt positivt som kommer från att ha en Gul husbok.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en själv och måste säga att din fråga är bra!

Har inte haft nån nytta alls av den boken, inte ens när jag ville påvisa min adress på Immigrations office...

Bortkastad tid att skaffa den? vet inte, skall bli kul att se om nån vet nåt positivt som kommer från att ha en Gul husbok.

MVH Tommy

hahahaha tommy kanske man får en karma hahahaha :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet faktiskt inte varför det är bra med yellow book men både då jag har köpt bil o mc och reggat om dem i mitt namn har dom frågat efter min yellow book sen var det inga problem., folk jag

känner säger att det är inga problem att köpa något i ditt namn om du har yellow book , ja inte land förståss.

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du den med slipper du betala farang-priser på nationalparker etc också

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Har väl förstått att boken är bra om man skall fixa körkort, handla bil eller moppe. Och att öppna bankkonto. Men det går ju att fixa iallafall. Bil och moppe förvisso genom ett besök med blå boken och dess ägare på imigation.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du den med slipper du betala farang-priser på nationalparker etc också

Har varken körkort eller husbok. Ändå behövde jag och dottern inte betala falangpris vid nationalparken till Kohsamet.

På andra ställen har det varit värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking, :)

För mig har det alltid varit tillräckligt att visa det Thailändska körkortet, både i nationalparker och på andra ställen.

Ha en gör go dag!

:wai:

Det förutsätter ju dock att man har ett sådant vilket jag inte har.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skaffade ni husboken??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Får prova det nästa gång

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 10 år med den Gula husboken kan man bli inskriven i den Blå husboken med permanent uppehållstillstånd.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

det som vi gorde var översätta mitt pass till thailänska och bychefen +vicechefen +2-3 vittnen+tanten visade husboken mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

mekong var har du fått det ifrån ?? mvh nyfiken

Enligt Amphur i Thabo där jag fick min Gula bok, har varit så sen förra året.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 10 år med den Gula husboken kan man bli inskriven i den Blå husboken med permanent uppehållstillstånd.

Hej Mekong, :)

Kom just på att jag blev inskriven i den "Blå husboken" uppe i Sawang Dean Din, blev det när vi registrerade lille Leo i den "Blå husboken". Men jag känner ingen skillnad efter jag blev inskriven ;)

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mekong, :)

Kom just på att jag blev inskriven i den "Blå husboken" uppe i Sawang Dean Din, blev det när vi registrerade lille Leo i den "Blå husboken". Men jag känner ingen skillnad efter jag blev inskriven ;)

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Nä man känner säkert ingen större skillnad att vara inskriven i den Blå husboken förutom att det gör livet lite enklare om man kan få permanent uppehållstillstånd och slippa strulet med att förnya eller söka nytt visum varje år.

Önskar dig oxå en kanonbra dag!

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...