Jump to content
IGNORERAD

Bluffad/lurad/Blåst/Dum?


Bluffad

Recommended Posts

Var hittar du en opartisk thaitolk?

Alla thai försvarar varandra och lägger alltid skulden på andra så fungerar thai så skippa det där med tolk.

Jag antar att ni kunnat prata med varandra tidigare för ni är ju ändå gifta så det är bara ett spel från hennes sida att helt plötsligt låtsas att hon inte förstår.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bluffad

    9

  • stefan5300

    8

  • Sixten

    7

  • Vaxet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var hittar du en opartisk thaitolk?

Alla thai försvarar varandra och lägger alltid skulden på andra så fungerar thai så skippa det där med tolk.

Jag antar att ni kunnat prata med varandra tidigare för ni är ju ändå gifta så det är bara ett spel från hennes sida att helt plötsligt låtsas att hon inte förstår.

I och med att gallan fullkomligt exploderar ur dig i varje inlägg du gör så vore det intressant att få höra vad som hänt som format en sådan galet bitter individ. Berätta gärna för oss blåögda och naiva människor som ännu inte dömt ut resten av mänskligheten. Du använder ofta ord som alla och alltid när du pratar om thailändare - alla vet att sådana generaliseringar alltid blir fel i slutändan.

Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att gallan fullkomligt exploderar ur dig i varje inlägg du gör så vore det intressant att få höra vad som hänt som format en sådan galet bitter individ. Berätta gärna för oss blåögda och naiva människor som ännu inte dömt ut resten av mänskligheten. Du använder ofta ord som alla och alltid när du pratar om thailändare - alla vet att sådana generaliseringar alltid blir fel i slutändan.

Hahaha.. du verkar lite irriterad idag Wille, kanske vaknat på fel sida eller har frugan inte velat släppa till.

Om du anser att du och alla andra är naiva och blåögda så får det stå för dig.

Föreslår att du tar en lång promenad med en liten avstickare till Nana plaza så kommer du säkert att må betydligt bättre efteråt.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar du en opartisk thaitolk?

Alla thai försvarar varandra och lägger alltid skulden på andra så fungerar thai så skippa det där med tolk.

Jag antar att ni kunnat prata med varandra tidigare för ni är ju ändå gifta så det är bara ett spel från hennes sida att helt plötsligt låtsas att hon inte förstår.

Jag brukar säga att jag gillar Thailand och thailändare, dock inte alla och allt..

Du verkar ha jävligt låg uppfattning om thailändare och Thailand... så då antar jag att du slutat upp att åka dit eller?

Visst, som Jag skrev så kan det vara svårt att att hitta nån som är opartisk men det finns dock tolkar typ som Magrood som har förstått sitt yrke & respekterar regler såsom opartiskhet och tystnadsplikt, tar du nån ifrån umgängeskretsen så kan det självklart bli problem.

Har själv tolkat o försökt lösa problem x antal ggr, dock obetalt, Jag översätter det som sägs, inget annat

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hel klart är du på rätt väg nu, hon ger sina känslor till dig, kramar dig osv! Oftast så visar inte thaikvinnor mycket känslor, bara ler och ser allmänt förvånade ut!

Sedan kan du googla fram en bra bok som finns, den heter The private dancer, och den går att ladda ner som pdf fil!

Läs och begrunda!

Detta inlägg måste vara ett skämt. Tro f-n att hon kramas när plånboken kanske försvinner. Hon har varit otroen men det betyder inte att hon är dum.

Jag tar mig för pannan över detta inlägg som är så naivt att det är dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bluffad

Jag vill faktiskt ge dig ett riktigt bra råd. Tala med Magrood. Vi svenskar och thaiare talar ibland inte samma språk. Jag tog kontakt med Magrood. Hon talade med min fru så att hon förstod hur jag kände det. Det var helt underbart efteråt att få förståelse för hur jag resonerade också. Efter det var det betydligt lättare att komma till rätt beslut.

TA CHANSEN DU HAR INGET ATT FÖRLORA MEN ALLT ATT VINNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ha jävligt låg uppfattning om thailändare och Thailand... så då antar jag att du slutat upp att åka dit eller?

Visst, som Jag skrev så kan det vara svårt att att hitta nån som är opartisk men det finns dock tolkar typ som Magrood som har förstått sitt yrke & respekterar regler såsom opartiskhet och tystnadsplikt, tar du nån ifrån umgängeskretsen så kan det självklart bli problem.

Ja det var ett tag sedan jag åkte till Thailand eftersom jag bor i Thailand och har thailändsk fru.

Hur vet du att Magrood är opartisk?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Hur vet du att Magrood är opartisk?

Som egenföretagare skulle det vara förödande för affärerna om hon inte vore det.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hur vet du att Magrood är opartisk?"

Hur vet du att alla är partiska?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrod är auktoriserad thailänsk tolk.

Jag tror hon är den enda auktoriserade Thailänska tolken i Sverige.

Om en auktoriserad tolk bryter mot opartiskheten, tystnadsplikten eller översätter fel så kan hon missta sin auktorisation.

Så vill du vara helt säker på opartiskhet och känner att ni behöver tolk skall du prata med henne.

Länk till hennes hemsida (sorry admin):

http://www.thaitolk.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=5

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du att Magrood är opartisk?

Magrod är auktoriserad thailänsk tolk.

Jag tror hon är den enda auktoriserade Thailänska tolken i Sverige.

Länk till hennes hemsida (sorry admin):

http://www.thaitolk.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=5

Jag känner Magrood väl och om det är en sak ALLA ni därute skall veta om henne så är det att hon när hon jobbar är så proffsig att jag och många andra som känner henne nästan får mindervärdeskomplex.

Jag kan varmt rekomendera henne och det är en enorm tillgång för Thailändare och Thai/Swe par att Magrood finns att tillgå.

Just nu sitter hon nog och tittar på när Svarten dricker Lao Kao från familjens lilla snabbköp i Roi Ett, så kontakta henne, men tänk på att göra det Thaitime.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrod är auktoriserad thailänsk tolk.

Jag tror hon är den enda auktoriserade Thailänska tolken i Sverige.

Om en auktoriserad tolk bryter mot opartiskheten, tystnadsplikten eller översätter fel så kan hon missta sin auktorisation.

Så vill du vara helt säker på opartiskhet och känner att ni behöver tolk skall du prata med henne.

Länk till hennes hemsida (sorry admin):

http://www.thaitolk.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=5

Det finnes ett flertal auktoriserad tolkar i vårt land.

I Helsingborg finnes minst tre var av en jobbar sommar tid numera

I Göteborg finnes bland annat "Tick"

http://www.maipenrai.se/forum/user/3886-tick05/

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ett tag sedan jag åkte till Thailand eftersom jag bor i Thailand och har thailändsk fru.

Är du någons Bicth på thai sing sing?

/JRK

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att du är dum eller blåst,utan mer en fighter som tar tag i problemen.

Det verkar som att du vill gå igenom detta och komma tillbaka till ´ruta ett´ det kommer aldrig att ske.Ni är där ni är i livet

och ´problemet´kommer alltid att finnas där,kan ni komma över det och fokusera på framtiden,utan att älta om detta ?

Hon vill gå vidare och ´glömma allt´ du vill prata igenom allt-kompromiss?- hitta den så ...

Tolkservice eller ordbok - men prata om detta-det är viktigt för dej.. om ngt är viktigt för din fru,säger du bara vill inte prata mera nu? Tror inte det..

Babbla på å gråt å trösta skäll å å krama eller vad känslorna vill , MEN prata med varandra. Annars tror jag att ni inte orkar lösa detta.

Hoppas ni finner en lösning/sinnesro

Mvh

Amatör-rådgivaren - med erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dom tolkarna som vi blev erbjudna på BVC inte är auktoriserade??

Rock on!

Nej inte enligt kammarkolegiet finns bara en auktoriserad

och den får man begära själv om man vill ha

Tolkar & Översättare

Kammarkollegiet auktoriserar tolkar och översättare. Syftet med den statliga auktorisationen är att tillgodose samhällets behov av kvalificerade tolkar och översättare.

Skillnaden mellan tolk och översättare

En tolk översätter muntliga samtal och anföranden medan en översättare översätter skrivna texter.

En översättare som är auktoriserad kallas även auktoriserad translator.

Skyddad yrkestitel

Auktoriserad tolk och auktoriserad översättare är skyddade yrkestitlar som endast får användas av tolkar och översättare som är auktoriserade av Kammarkollegiet.

Man kan arbeta som tolk och översättare utan att vara auktoriserad.

Behöver du anlita en auktoriserad tolk eller översättare?

Kammarkollegiet varken utför eller förmedlar några tolk- eller översättningsuppdrag och vi erbjuder inte heller några utbildningar. Däremot tillhandahåller vi förteckningar över auktoriserade tolkar och översättare.

Använd vår sökfunktion för att hitta en tolk eller översättare.

Ändrades av LeifArne
Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är att göra det man känner för utan att ta alltför stor notis till gemene mans svammel.- Det gjorde jau åsså på den tiden det begav saj! I did it my way :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha läst alla andra svar... Och det här är bara min åsikt...

Jag förstår till 100% att du känner dig lurad och sviken. Som svensk gör detta ännu mer ont, eftersom vi sätter större vikt vid sanning än vid "face" - och det är säkert en av anledningarna till att du inte vetat allt frugans bakgrund tidigare.

Naturligtvis gifte ni er för tidigt, men det är ju lite sent att gräma sig över det nu. Alla människor har en grabpao/ryggsäck från sitt tidigare liv (såvida man inte träffas redan i 1:a klass) och framtiden måste vara viktigare än det förflutna.

Att hon jobbat i bar eller med massage tidigare är väl inte så farligt - hon har haft sex med massor av män och tjänat pengar på det - jämfört med en "vanlig" tjej som du träffat på krogen som haft sex med kanske lika många män men bara tjänat drinkar och taxi på det. Är skillnaden så stor eller är det bara vår svenska uppfostran som väljer rätt och fel här eller är det bara svarsjukan som spökar?

Det enda stora fel jag ser är att hon fortsatte ha sin älskare efter att ni förlovat er - och det är naturligtvis (ur svensk synpunkt) ett j-vla svek. Men, kanske var hon inte säker, kanske var hon ensam, kanske behövde hon tid eftersom ni förlovade er så snabbt.

Nu har ju frugan erkännt sina misstag, lögner osv och nu är det upp till dig. Jag tycker faktiskt att man ska ge stor kred till en person som till slut vågat berätta allting - som din fru gjort (kanske hon velat tidigare, men inte vågat?). Har ni nu haft det så bra som du säger tidigare, prata med frugan men gör det i omgångar och låt det ta sin tid. Om hon älskar dig också så mår hon säkert lika dåligt som du just nu och då finns en väg tillbaka till gemensam lycka.

Sen det här med att du nu kallar din fru "hora"... Jag ser inte ner på människor som är prostituerade och ser inget större fel i att sälja sex om det är frivilligt. Därför tycker jag inte heller att "hora" är ett nedlåtande ord, utom just när det används som skällsord - som du gör.

Avslutningsvis så önskar jag er båda Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses, om SJs tåg spårade ur lika ofta som mpr trådar då skulle vi fan inte ha nån järnväg längre!

Blir otroligt irriterad att läsa hur folk kan häva ur sig respektlöseheter på dessa vis. Vad fan är det för fel på er? Så lätt att sitta och vara otrevlig och kaxig bakom ett tangentbord när folk kommer med problem och vill ha hjälp.

Troll? Vem fan orkar sitta och dra ihop en sån här historia för nöjes skull?

Bluffad, du behöver inte läsa mer från den här tråden. Du behövde kanske ett par olika vinklar att se det här problemet men du fick så det räckte och blev över.

Ta tid på dig och bestäm dig själv utan mer "experthjälp" härifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses, om SJs tåg spårade ur lika ofta som mpr trådar då skulle vi fan inte ha nån järnväg längre!

Blir otroligt irriterad att läsa hur folk kan häva ur sig respektlöseheter på dessa vis. Vad fan är det för fel på er? Så lätt att sitta och vara otrevlig och kaxig bakom ett tangentbord när folk kommer med problem och vill ha hjälp.

Troll? Vem fan orkar sitta och dra ihop en sån här historia för nöjes skull?

Bluffad, du behöver inte läsa mer från den här tråden. Du behövde kanske ett par olika vinklar att se det här problemet men du fick så det räckte och blev över.

Ta tid på dig och bestäm dig själv utan mer "experthjälp" härifrån.

Har vi någon fungerande järnväg?

/JRK

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit på resande fot och inte hunnit kommentera tråden och nu ser jag att allt klokt redan är skrivet, allt korkat också men det är ju som det ska vara. Jag känner inte TS eller hans fru, jag har varken personlig erfarenhet eller kompisar/bekannta med liknande erfarenhet men detsamma gäller antagligen en majoritet av de som kommenterat i tråden så det ska väl inte hindra mig från att bidra med mina 5 Baht av visdom .

Vad skulle jag gjort om något liknande hänt mig? Jag skulle nog avslutat förhållandet innan mer känslor, tid och pengar spenderats. Jag skriver dock "nog" eftersom jag inte har en aning om vad som egentligen hänt utöver det lilla som beskrivits i tråden. Otrohet är ju inte särskilt ovanligt och enligt dverse undersökningar jag läst i svensk kvällspress så har 25-50% av alla gifta varit otrogna och det vimmlar av kända personers otrohet (Clinton, Beckham mm) som avslöjats offentligt utan att paren gått skillda vägar så¨TS är onekligen i gott sällskap om han väljer att förlåta och gå vidare. Egentligen handlar det om vilka krav och förväntningar TS har på ett äktenskap och vilka alternativ han har om han väljer att avsluta eller kämpa på.

Om TS vill kämpa vidare så går det givetvis att se förlåtande på det som hänt. Han skriver att han accepterar att hon varit bartjej och då är det nästan självklart att han också måste acceptera att hon inte självmant berättade om det. Hon hade kanske tänkt att göra det något gång i framtiden men vad fanns att tjäna på att berätta om något som hon förmodligen antog att du ändå visste och uppenbarligen inte ville göra någon stor grej av? Dessutom, eftersom du accepterade att hon varit bartjej så måste du också accepterat att hennes yrke till stor del går ut på att dupera och spela på känslor så att avgöra när ett förhållande övergår från ett vanligt jobb till ett "riktigt" förhållande är nog inte helt enkelt. Att hon inte avslutade sitt förhållande med thailändaren är kanske inte så konstigt om hon varit bartjej i ett par år och lovats giftermål, guld och gröna skogar av ett dussintal Faranger och kanske även varit "förlovad" ett par gånger. Att hon dessutom erkände en affär som du aldrig kunnat bevisa borde tyda på att inga fler otrevliga överraskningar kommer dyka upp.

Ska man se det från den negativa sidan och hitta skäl att bryta upp så råder det ju inte direkt någon brist på anledningar. Elementär sannolikhetslära tyder ju på att hon varit bartjej ganska länge, att personen på ditt lilla thaiforum skulle vara den enda som gått long-time med henne förfaller rätt osannolikt, och med tanke på hur hårt du tog det så måste du fråga dig själv hur du hanterar ett par sådana konfrontationer till. Mia Noi är tjejer dessutom sällan enbart för pengarnas skull, de har oftast en genuin önskan att ersätta Mia Loang. Med tanke på att hon bara fick 2,000 Baht i månaden så borde hon lätt kunnat avstå från att träffa honom medans hon väntade på UT. En försvårande faktor för framtiden är ju också att hennes syster och föräldrar med all säkerhet visste om att hon fortsatte att vara Mia Noi efter att hon förlovat sig med dig så det verkar ju inte vara någon vidare familj du gift in dig i och som du vet så är familjen mycket viktigare i Thailand än i Sverige.

Alltså, det finns skäl både till att kämpa på och att bryta upp och du ska givetvis ta de råden du anser som seriösa i betänkande men i slutändan så känner ingen av oss dig och bara du vet vad som är bäst för dig. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bluffad,

Jag tycker dom flesta kloka svaren kom redan på dom första 3 sidorna. Jag vill bara stämma in och säga att det går att förlåta och gå vidare men tänk på att det kommer att ta längre tid än du tror, jag talar av egen erfarenhet.

Jag tycker ändå att du ska satsa på det eftersom du verkar ha starka känslor för din fru. Hon hade en affär men berättade det för dig trots att hon inte hade någon anledning. Det tycker jag bevisar att hon har riktiga känslor för dig också och inte alls bara ser dig som en plånbok.

Jag tror att ni måste kompromissa, men vänta några veckor tills detta har lagt sig. När du känner att relationen fungerar bra igen kan du berätta för henne hur du känner, förklara för henne att du behöver prata om det. Annars kommer du inte kunna sluta tänka på det, du kommer bli svartsjuk och paranoid så hon gör något utan dig.

Lycka till och berätta gärna hur det gick för dig!

Mvh Gurra

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet att hon måste hjälpa familjen. och att hon tidigare gjort det på ryg. att hon sen stannade med thaimannen efter vår förlåvning är den svåra biten att begripa för mig. hon har varit gift i sex år med pappan till dottern men han söp och misshandlade henne till hon skillde sig. hon jobbade på fabrik men slutade och flyttade hem. och då blev det Bangkok för att försörja sig å familjen. å där träffa hon sin sugar daddy som gav henne lite extra som mia noi.

Hej.Ingen som reagerar på att hon först har en SON och sen en DOTTER???? se text ovan från sida 3..Gör word programmet sådana fel?:ironi: Eller har jag missat att hon har 2 barn och varit gift 2 ggr o bara pojken är med i Sverige???? I vilket fall som helst lycka till med ditt/era beslut om det e sant det som är skrivet..

MVH GBG

Ändrades av molle73

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar det inträffade...

som vanligt så glöms individen bort och allt läggs under epitetet; Thaitjej/thailändare där allt kan gömmas bakom kulurella yttringar and so on...

låt oss för ett tag glömma bort vart hans fru kommer ifrån och fråga Er om ni skulle acceptera detta från en svensk tjej /fru?

Det är ju oxå så att det är två st i ett förhållande, en Svensk & en Thai, är inte våra svenska värderingar osv värda något helt plötsligt efter att vi träffat vår "Tgf ??

tycker ofta att det verkar så, farangen blir uppslukad av det thailändska vad det gäller bröllop, sinsod, thaikulturen övertrumfar alla svenska normer och regler

säger inte att det alltid är fel men lite jämkning vore nog bra ibland ;)

Kan bara gå till mig själv och fundera på hur jag skulle ha reagerat. uppenbarligen så har hon fortsatt att "umgås med sin "sponsor, den så kallade kusinen efter att ni två blev ihop, det är i mitt tycke helt oacceptabelt men det är ju min personliga åsikt vad det gäller otrohet

vad det gäller lögnen om tidigare sysselsättning så kan jag nog förstå att man inte vill inleda ett förhållande med att säga: tjena jag heter Bettan o brukade plocka torskar runt hörnet därborta.

Något Jag aldrig accepterar är när människan gömmer sig bakom "kulturfasaden

ok att ljuga för att inte tappa ansiktet? nej

Håller med. Det finns inget ansikte för henne att tappa då det försvann då hon var otrogen.

Ett jävla nonsens om stackars thai om de råkar vara i närheten av att "loose face". Inse att det är snubben som har tappat ansiktet i denna situationen, INTE hon.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Det finns inget ansikte för henne att tappa då det försvann då hon var otrogen.

Ett jävla nonsens om stackars thai om de råkar vara i närheten av att "loose face". Inse att det är snubben som har tappat ansiktet i denna situationen, INTE hon.

/SatanG

Visst är det farangen som blivit blåst och inte tjejen men det är inte PK att säga det här, då heter det att man spyr galla på alla thai för detta är ett thaiforum och då är det alltid synd om den som är thai precis som det är i det verkliga "Amazing Thailand"...

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...