Jump to content
IGNORERAD

Bluffad/lurad/Blåst/Dum?


Bluffad

Recommended Posts

hej forumet!

jag är ny här och vet inte hur pass djupt eller långt tillbaka jag behöver gå så jag berattar väl lite kortfatat om vad som hent.

jag och min fru är medlemmar på en mindre sida för thai-sve och är ganska aktiva och kända där, varit med på fester osv. därför kommer jag hit där jag beretta om mitt problem mer anonymt. finns säkert nån som kenner igen mig och oss ändå. jag är en aning dyslektisk så ni får stå ut med ett å annat stavfel. Men ja använder word å det rättar det värsta.

vi treffades hemma hos en arbetskamrat jag jobbade ihop me för några år sen. vi fikade å umgicks en del. han har thaifru och det verkade vara vettigt så jag undrade om han visste om nån vettig singelthaia. han bjöd även med mig på thaifester och jag blev mer å mer intresserad. en dag berätta han att han å hans fru skulle bjuda hit en av hennes syrror. hon kom och jag fick treffa henne. jag blev kär direkt, kan man säga. senses vi varje dag tills vi flytar ihop. vi förlänger besöksvisa till 6 månader och sen lämnar vi in UTansökan. vi får nej eftersom våra intervjuer skiljer sig för mycke, även fast vi fått hjälp me allt av folk som kan. vi överklagar en gå¨ng men får nej igen. vi tröttnar på att venta så jag ringer ambassaden å frågar om hon kan få besöksvisa igen och får till svar att ända settet för henne att snart komma till sverige e att vi gifter oss. så ja friar å hon säger ja och jag bokar en biljett, åker ner å vi gifter oss i byn, tre dagars fest å allt. detta har tagit ungefär ett år från de att vi treffades till vi gifte oss. nu gick det smidig att få UT, tre månader senare flyttade vi ihop i vårt nya hem. jag köpte en markplanlägenhet på 4 rum. kostar inget i min lilla stad.-150000kronor å en hyra på 4000, ungefär samma som ja betalade för min gamla tvåa. hennes son kom med för vi kom bra överens å han gilla mig. inga problem, båda börja skolan å allt flöt på. nu har vi bott ihop i ett år snart och jag måste säga att jag har varit mer än lyckli. hon har tagit hand om mig och skött allt. jag har betalat å sett glad ut. inget lurande på pengar eller nåt. jag har ordnat ett deltidsarbete åt henne på mitt jobb som hjälpreda så hon tjänar egna pengar nu. vi har varit i Thailand en gång under året och allt var härligt.

nu kommer vi till bluffandet. när hon åkte tillbaka fick hon pengar som skulle räcka till allt, hotel, kostnader för UT, resor och matpengar. inga problem. hon sov hos sin kusin, men det visste jag inte då. stannade tre veckor i Bkk. en gång när jag ringde så svara en man. men det sa hon var kusinens son. jag pratade med en kompis med thaifru sen många år tillbaka å han sa att det kan krångla med telefoner till Thailand så jag tänkte inte mer på det. jag tänkte inte alls. jag ringde och hon svara nästan alla gånger, inga problem. sen åkte hon hem till familjen å stannade där. ibland funkade inte hennes telefon så jag fick ringa hennes mammas telefon å prata med henne och på så sätt vet ja att hon var i byn. och med tiden lärde jag mig att det verkligen är krångligt att komma fram till Thailand med telefonen då å då. jag skickade pengar åt henne varje månad, hon ville ha 10.000Bath så jag gav henne det, inga problem. när jag kom ner så ordna vi alla papper i Bangkok å allt funkade. vi åkte till byn med en manlig "kusin" med bil och där mötte hela släkten upp och det ordnades stort kalas och brölop i tre dagar. hon har som sagt en son som fyller sju i år och han å jag kom överens direkt. han kallar mig papa, men det kallas ju alla äldre så. något jag inte tänkte på var att "kusinen" inte kom på festen. men nu efteråt så. men en sak som gnagde en aning var att kusinen hon bodde med är några år yngre än min fru och inte har några barn. hon sa ju att det var hennes son som svarat, och när jag fråga henne om det så sa hon att det var hennes kusins man som svarat. inte hennes son. min fru kan knagglig engelska så jag köpte det där och då, missförstånd.

nu över till själva bluffandet.

vi har alltså varit "lyckligt" gifta och bott tillsammans i ett år nu. förra veckan publicerade jag lite bilder på det andra forumet. ja fick ett personligt medelande från en annan medlem. han påstod sig ha haft en kortare longtime, 3 dagar, med henne i phuket några år tidigare. jag blev asförbannad och skällde på killen. men han gav sig inte, han visade bilder på henne och talade om hennes fullständiga namn. det var bilder på henne och bilder på dem båda, några ganska så avklädda. så det var ingen tvekan om att han varit med min fru. detta var dock innan vi träffades och egentligen i nget att bry sig i. jag hade kanske inte frågat rätt ut, mer kanske i runda ordalag frågat indirekt om hon varit barflicka eller jobbat med massage. men nej, hon hade varit gift och var skiljd sen två år när vi träffades. hon jobbade på hotel i Bangkok som allt i allo. allt från städa laga mat stå i receptionen och vara värdinna vid konferenser och liknande, ingen massage eller så. när vi gifte oss sov vi på samma hotel och hon hälsade glatt på alla. inget jag tänkte på då, kändes sant. men den här killen med bilder på min fru gav datum för när och var och detta stämde inte med vad hon sagt. hon hade arbetat på hotelet under de två år hon varit skiljd. jag blev inte glad av detta.

jag väntade tills grabben somnat och drog ut frun till köksbordet och sa att vi måste prata. först tvärnekade hon, inte horat alls. jag visade bilderna killen skickat och hon blev alldeles spak. gick och hämta en flaska vin. vilket i sammanhanget är anmärkningsvärt då hon inte dricker röker eller är tatuerad. hon öppnar flaskan och börjar dricka och efter två glas i tystnad så börjar hon prata. berättar hela sanningen, att hon visst jobbat på hotellet med massage, både med och utan happy ending. hon har även agerat hora där för hotelgäster. massagedelen på hotelet har en massage i phuket som hon fick erbjudande att jobba på och jobbade där knappt ett år med allt vad det innebär. sen kom vi till "kusinen" han som hämtade oss. detta visar sig vara hennes "älskare", han är gift och betalade henne några tusen bath varje månad för att hon skulle vara hans mia noi. och detta fortsatte ända tills vi gifte oss. för enligt henne är en förlovning inget värd i Thailand, det är ring och papper på att man är gift som gäller. och detta står hon fast vid än idag, inget äktenskap ingen trohet. men när jag friade så ringde hon till sin "älskare" och gjorde slut, och grät i 2-3 veckor. för enligt henne var han inget värd eftersom han inte ville skilja sig från sin fru men ändå behålla min blivande fru. rörigt. och när jag kom så verkade hon inte direkt glad, men hon hade mens så jag tänkte inte direkt på det. då. men nu så fattar jag att hon sörjde honom.

så där står vi idag. jag vet varken ut eller in. jag har gift mig med en bluff, eller vad man nu kan kalla det. samtidigt tänker ja på allt bra som hänt. att hon kanske verkligen är seriös, men kanske skäms över det hon gjort tidigare. ingen är väl stolt över att ha horat. men samtidigt vill jag inte ha det så. jag vill kunna lita på den jag valt att dela livet med. jag är rådvill. ska jag skicka hem henne eller ska jag avakta och se vad som händer? är jag bara en smidig biljett till ett liv i sverige och hon säger hejdå när hon får PUT? vi har knappt pratat sen den kvällen. vi går runt och undviker varandra känns det som. jag önskar att jag orkade sätta mig med henne och prata ut men språket försvårar. och detta är knappast något man pratar med andra bekanta om. att man ovettande gift sig med en hora. jag känner mig maktlös och vet varken ut eler in.

för att förkorta lite, jag kan leva med tanken att hon horat, för det hände innan vi träffades. visst finns tankar på vad hon gjort, men det var då. men tanken på att hon fortsatte träffa den andra thaimannen efter att vi förlovat oss och jag trodde mig försörja henne äcklar mig så mycket att jag inte vet vad jag ska göra. jag känner mig billig och smutsig. lurad helt enkelt. för om jag vetat det jag vet idag hade jag inte gift mig med henne, och det visste hon nog om och därför ljög hon. utnyttjad. men samtidigt så har vi det så bra till vardags. sällan bråk eller krångel. inget spring till thaiväninor eller kortspel. aldrig ut och festa. mycket stillsam tjej. så detta föll som en bomb.

det är rörigt, ni får fråga om nåt e oklart

nu undrar jag bara vad NI skulle göra i mina kläder. inget skitsnack utan mer bara stanna eler gå och gärna någon motivation

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bluffad

    9

  • stefan5300

    8

  • Sixten

    7

  • Vaxet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skulle skicka hem henne, finns det ingen tillit så finns inget, enligt mig då.

Men vad du än gör så lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle du själv ha gjort i hennes skor?

Berättat om ditt förflutna eller tigit?

Jag personligen skulle nog ha tigit och hoppats på att det aldrig kommer fram...

Har ni det bra nu, så finns det väl ingen anledning att grina över det förflutna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert tusentals andra som är i liknande situation som du

Ja eller hur, för alla thailändskor är ju horor och ljuger :ironi:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du skall ge henne en chans, givetvis måste ni nu prata ut ordentligt, men om jag förstått rätt har allt hänt innan ni gifte er och det har fungerat bra sedan ni gifte er...

Hon drar in sin egna pengar så varför inte ge henne den tid som är kvar på UT, hennes riktiga avsikter lär väl visa sig när hon får PUT annars..

Det är kanske även läge att ta ett riktig "snack" med hennes syster det var hon som tog hit henne eller?...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Det mest tragiska i din berättelse är vad du kallar henne, visserligen är innebörden densamma men det finns betydligt trevligare ord än hora att omtala sin frus tidigare liv med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Surin P3 om ni har det bra nu och haft det i ett år varför inte ge det en chans

Tyvärr är hon inte den enda som haft ett tufft liv i Thailand men för det så behöver man inte straffas för det hela livet

Du gillar ju henne och sonen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

-Jo det var just en "snygg" historia, och absolut inte första gången som jag hör en liknande. :huh:

Endast du själv vet vilken typ av fru som du vill ha,

och vilket typ av fru som du blev lovad.

Om du kan leva med att hon eventuellt har fler karlar eller skelett i garderoben

så bör du väl fortsätta ditt förhållande med henne och glömma det gamla och tråkiga.

Annars får du väl tacka nej till ett vidare samliv med henne,

och avveckla det hela så att ni inte går och deppar ihop fullständigt.

Det låter som du personligen har svårt att smälta lögnerna,

och det låter som du misstänker att

det mycket väl kommer fler obehagliga övveraskningar med tiden.

Om detta vet vi dock inget om, men risken är väl stor att du kommer att hoppa högt

så fort det är någon främmande karl på stan som hejar eller tittar misstänkt på din fru.

- Är han också en tidigare KUND, kanske du tänker då???

Lägger du ut en familjebild med henne här på MPR, så bör du fråga dig själv

om du kommer att kunna tackla och smälta ev pinsamma och retsamma

kommentarer som "- Ha ha, Henne känner jag igen :D "

Du får allt ta detta jobbiga beslut tillsammans med din fru,

för bara du vet vad du vill ha för liv och fru.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja eller hur, för alla thailändskor är ju horor och ljuger :ironi:

Ja inte sant , tyvärr är det nog många tusen som är just horor och ljuger som bara fan

Link to comment
Dela på andra sajter

ta nya tag och försök glömma, tänk som så att det nu kanske känns skönt för henne att få lagt korten på bordet,

kan inte vara roligt att bära en ryggsäck med "lögner" om du älskar henne försök glömma, hon har ju satsat sitt och barnets liv på att bo här, skapa en känsla av tillit så får man oftast tillit tillbaka,

Ändrades av in-ka
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen lätt situation att ge råd om.

Vad hon har gjort tidigare och hur det ev påverkar hur du känner för henne kan bara du svara på. Troligen är det ju inget som hon själv har önskat men känt sig tvingad att göra för sin och familjens försörjning. Tror hon gärna skulle ha det ogjort om om fick välja.

Vad gäller hennes otrohet efter ni hade träffats är det också bara du som kan känna efter om du kan förlåta. För det är hur man en vänder och vrider det inget annat än otrohet. Det är svårt att hantera att ens partner har varit otrogen. Några har inga problem att förlåta och gå vidare och andra kan inte sluta tänka på det. Vilken person du är vet du bäst själv.

Så kan du acceptera hennes tidigare liv och vad hon gjort i det. Samt förlåta hennes otrohet. Så kör på. Om du inte kan det så är det ju inte mycket att bygga vidare på. För kan man inte förlåta sin partner för vad den gjort så kommer det alltid att påverka ens känslor och det blir inte bra för någon.

Så ta dig en rejäl funderare på hur du känner för henne, och utgå från det.

Lycka till, oavsett vad du beslutar.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist situation för dig och för henne.

Lögner kommer alltid upp till ytan förr eller senare.

Du får känna efter ordentligt vad du vill. Du säger att ni

har haft det riktigt bra. Kan du blicka framåt och satsa på

att försöka glömma och göra det lika bra som ni tidigare haft.

Då måste ni prata ut. Du får fråga henne om hon vill att det

ska vara som ni förut tänkt er. Om hon kan lova att i framtiden

inte ljuga för dig. Svårt samtal men det måste ni ta.

Nu skäms hon för det hon gjort men om ni båda öppnar er så

får ni känna om båda vill vara med varandra i framtiden.

Lycka till

Phuket18.5 :wai:

Ändrades av Phuket18.5
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du nu ? gjort är gjort både från dig och Henne. Se framåt Mannen se vad hon ger dig nu och föralltid framledes..

sluta älta gammal skit (Min högst personliga åsikt)

/ Robert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att svara på, när en relation blir belastad, beror det ju på hur förlåtande man är som människa om det går att reparera en uppkommen skada.

Kommer att tänka på följande, helt annorlunda upplevelse, men ändå lika, när jag läser om ert dilemma.

Ett minne jag aldrig glömmer är när jag tillsammans med några thailändare åkte motorcyckeltreking i Chieng Mai. Ute i nowhere stötte vi på ett matstånd. Jag och en av thailändarna beställde nuddlar med kött. När vi äter springer en av thailändarna och jagar något en bit bort mot skogen. Han kommer tillbaka med en jätteråtta. Maten jag åt smakade jättegott innan jag såg råttan, men nu slutar jag äta.

Tittar på när han styckar råtta i småbitar och lägger på fatet tillsammans med de köttbitar vi fick vår mat från. Nu plötsligt var maten inte god längre. Sitter en lång stund och funderar. Ä fan jag är fortfarande hungrig, smakar en bit till, det är inte gott.

Löjligt,,, det var ju gott förut! Väntar,,,,,, funderar,,,,, äter till sist upp lite till,,,,, jag hatar att lämna mat på tallriken,,, så jag gör ett sista ryck och äter upp. Varje tugga mot slutet blev faktiskt bättre och bättre, men inte smakade det lika gott som från början. Sedan har jag ätit jättegoda råtträtter vid skördetid på ris.

Nu är det långsökt att jämföra en relation med mat, men vill man ge det tid så kan det fungera bra om man inte har tendens att älta gammalt skit. Kan ni lägga det bakom er, tror jag nog att det kan fungera. Jag skulle nog blivit skitförbannad, men det brukar rinna av en. Om jag skulle blivit mer förbannad på systern eller frugan har jag svårt att bestämma. Men det bästa är naturligtvis att tala ut och fundera på saken i lugn och ro tillsammans en gång för alla. Det som kan ställa till det är ju språkförbistring och hetsigt humör.

Ta ett beslut tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Att hon horat är väl inget problem, men lögnen är värre. Kan du få tillbaka tron på henne och förlåta allt och ni har det bra i övrigt så glöm all gammal skit och gå vidare. Men ni måste börja med att prata igenom allt ordentligt, oberoende vad ni vill just nu, så det blir ett riktigt beslut du tar.

Kan du inte få tillbaka tilliten till henne är det bara att avsluta och gå vidare.

Tänk positivt, det kunde vart värre.

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det nog så att hennes känslor för dig är svaga. Hon ser dig nog mer som en som försörjer henne och sonen. Annars skulle hon aldrig varit otrogen.Att hon tidigare arbetade med världens älsta yrke berodde på omständigheterna men otroheten är värre.

Otrohet är något som är väldigt svårt att förlåta. Det kommer att ligga och gnaga och göra livet till ett helvete både för dig och henne. Här talar jag av egen erfarenhet.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det nog så att hennes känslor för dig är svaga. Hon ser dig nog mer som en som försörjer henne och sonen. Annars skulle hon aldrig varit otrogen.Att hon tidigare arbetade med världens älsta yrke berodde på omständigheterna men otroheten är värre.

Otrohet är något som är väldigt svårt att förlåta. Det kommer att ligga och gnaga och göra livet till ett helvete både för dig och henne. Här talar jag av egen erfarenhet.

Lycka till!

Här är vi väldigt olika som personer. Han uttalade att lögnen var det värsta.

De flesta har väl haft sexuella relationer med andra än den äkta hälften före giftermålet. Om hon jobbat med massage och haft ett förhållande som mia noi innan hon träffade honom, kan man nog se det som ett förhållande som hon inte avslutat förän hon var säker på att det nya var långsiktigt.

Det är upp till dom om de kan göra nystart. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hon varit prostituerad innan ni träffades skulle jag lätt kunna förlåta.

Alla gör väl vad dom kan för att överleva.

Men att ha en älskare vid sidan om är fan inte ok.

Jag skulle nog inte kunna stanna efter en sån grej.

Jag lider med dig, fan vilken jobbig situation.

Hoppas att du kommer på en lösning som gör dig lycklig på lång sikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Besvärligt dilemma Du har. Ändå måste jag säga att jag blev impad av att hon ändå lade korten på bordet när hon blev pressad. Med kännedom om hur mycket det kostade henne i "förlorat ansikte" och om hur lätt en del thaitjejer har för att bara blåneka (trots överväldigande bevisning) så tycker jag hon gjorde det bästa möjliga i den situationen.

Att hon ljugit om sin bakgrund tycker jag inte är så allvarligt, det är egentligen mest förnuftigt av henne. Faktiskt tveksamt om Du ens riktigt har med saken att göra. Att hon hade svårt att avsluta med älskaren förstår jag också, att avsluta relationer är riktigt svårt. Ditt problem är väl närmast vad hon kommer att göra när hon fått PUT och kan lämna Dig om något bättre dyker upp. Men som Norrmannen sa: det är alltid svårt att spå och särskilt då om framtiden..

Jag vågar inte gissa, men ett gott råd vill jag ge Dig: gör henne inte med barn! Med det vapnet i hand kan hon ge Dig en vårdnadstvist Du inte kommer över på decennier. Fast chansen är nog ganska god att hon är en hygglig tjej som haft att handskas med en besvärlig situation. Hur skulle Du själv gjort i hennes kläder? Berättat allt och riskerat allt?

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Gyllene tillfälle att göra klart för henne att i framtiden blir det mera frigång för dig när ni är i Thailand ? ;-)

Hur gamla är du/hon?

Är hon den extremt svartsjuka typen eller bara "lagom" svartsjuk?

Själv skulle jag inte bry mig om horeriet...är ju inte bättre själv direkt...

En kk däremot, där hade nog min gräns gått, du kan ju testa att fråga vad din fru tycker om att du har en mia noi :-P

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har sagt det själv att du kan leva med att hon legat med andra män mot betalning men otroheten är något du hänger upp dig på..

Skicka hem henne..Du kommer aldrig mer kunna lita på henne hon var otrogen...Du kommer bli galen om du har kvar henne

varje gång hon är själv kommer dina tankar att gå undra om hon är med någon nu...Tro mig du kommer ångra dig om du behåller henne, vet så många människor som har förlåtit

men mår piss idag pga av alla tankar från förr...Och idag är det försent att ångra sig då dom har barn osv.

Konstigt att 50% av inläggen handlar om hennes tidigare liv...Och inte om otroheten som var problemet..

Link to comment
Dela på andra sajter

tack!

vilket bra forum detta e. många olika nya syner på samma sak.min första tanke va att nu e det slut. men efter att ha läst era inläg så börjar jag vackla. klart är att tiliten är borta, men kan återvinas med tid. försökte prata med henne idag men hon verkade inte som om hon ville prata mer. hon sa att hon berättat, sen fick det vara. som nån sa, starkt att våga erkäna. tappa ansiktet. å de e inte att hon varit prostituerad, förlåt att jag använade h-ordet. det är att hon fortsatte vara mia noi. att hon sålt sig kände jag på mig, man är inte så hemma i sängen om man bara varit gift med en thaiman. vad jag fattat. jag måste prata med någon utomstående som kan thai som kan prata med oss. som kan meddla. för det vi har och haft är värt något mer. det har bara gått en veka sen det kom fram. och lämnar hon mig när hon får put så gör hon. det som smakar illa är just att hon hade honom kvar medan jag satt hemma och betalade. visst såg hon om sitt hus. det sa hon. hon söker trygghet, ekonomisk. och han gav inte henne det, bara kaffe pengar. hennes motivaton till sina handlingar var just det, ekonomisk trygghet. sen om hon inte älskar mig som jag älskar henne kan jag inte påverka mer än visa att jag älskar henne med hjärtat. villket jag gör dagligen. å prata med systern eller kompisen är som att prata med väggar. de blånekar och fattar inte. systern kan jag fatta inte vill prata om det. men min gamla arbetskamrat som är gift med henne, han har en helt annan syn. jag ska vara glad över att ha fått henne. många andra som ville träffa henne. men jag fick. han skämtar bort det och vil inte prata om det. ingen fara säger han och menar att jag ska vara tacksam för henne. han kanske har nån poäng, men jag vet inte. inte han som lever med hene. och när jag sa samma sak, om ja skulle skaffa mig en älskarinna så blev hon arg. inte bra sa hon. nä. å så gick vi vidare. men henne poäng är att ingen ring inga papper så är hon fri att vara mia noi om hon ville. å kunde ja lita på detta så är det ingen fara för framtiden. då stannar hon med mig. för jag behandlar henne med respekt, tillgivenhet, kärlek och har så gjort sen dag 1. å hon har behandlat mig liknande, så gott nu en thaia kan det. ingen nöd har mig gått. mat på bordet när hon varit hemma, tvättat och städat. när jag är hemma hjälps vi åt. jag lagar mat osv. ja har behandlat henne som vilken annan kvinna som helöst. men visst ändrades synen. från att ha trot att hon var lika kär som jag til att mer känna mig som en biljet till ekonomisk trygghet. jag har varit blåögd, milt sagt.

jag är 40 å hon är 30.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda råd jag kan ge dig är att gör inget förhastat, tänk igenom allt ordentligt..

Du är i sits där det krävs att åtsidosätta sin stolthet och jobba på förhållandet om du nu fortfarande älskar din fru..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack!

vilket bra forum detta e. många olika nya syner på samma sak.min första tanke va att nu e det slut. men efter att ha läst era inläg så börjar jag vackla. klart är att tiliten är borta, men kan återvinas med tid. försökte prata med henne idag men hon verkade inte som om hon ville prata mer. hon sa att hon berättat, sen fick det vara. som nån sa, starkt att våga erkäna. tappa ansiktet. å de e inte att hon varit prostituerad, förlåt att jag använade h-ordet. det är att hon fortsatte vara mia noi. att hon sålt sig kände jag på mig, man är inte så hemma i sängen om man bara varit gift med en thaiman. vad jag fattat. jag måste prata med någon utomstående som kan thai som kan prata med oss. som kan meddla. för det vi har och haft är värt något mer. det har bara gått en veka sen det kom fram. och lämnar hon mig när hon får put så gör hon. det som smakar illa är just att hon hade honom kvar medan jag satt hemma och betalade. visst såg hon om sitt hus. det sa hon. hon söker trygghet, ekonomisk. och han gav inte henne det, bara kaffe pengar. hennes motivaton till sina handlingar var just det, ekonomisk trygghet. sen om hon inte älskar mig som jag älskar henne kan jag inte påverka mer än visa att jag älskar henne med hjärtat. villket jag gör dagligen. å prata med systern eller kompisen är som att prata med väggar. de blånekar och fattar inte. systern kan jag fatta inte vill prata om det. men min gamla arbetskamrat som är gift med henne, han har en helt annan syn. jag ska vara glad över att ha fått henne. många andra som ville träffa henne. men jag fick. han skämtar bort det och vil inte prata om det. ingen fara säger han och menar att jag ska vara tacksam för henne. han kanske har nån poäng, men jag vet inte. inte han som lever med hene. och när jag sa samma sak, om ja skulle skaffa mig en älskarinna så blev hon arg. inte bra sa hon. nä. å så gick vi vidare. men henne poäng är att ingen ring inga papper så är hon fri att vara mia noi om hon ville. å kunde ja lita på detta så är det ingen fara för framtiden. då stannar hon med mig. för jag behandlar henne med respekt, tillgivenhet, kärlek och har så gjort sen dag 1. å hon har behandlat mig liknande, så gott nu en thaia kan det. ingen nöd har mig gått. mat på bordet när hon varit hemma, tvättat och städat. när jag är hemma hjälps vi åt. jag lagar mat osv. ja har behandlat henne som vilken annan kvinna som helöst. men visst ändrades synen. från att ha trot att hon var lika kär som jag til att mer känna mig som en biljet till ekonomisk trygghet. jag har varit blåögd, milt sagt.

jag är 40 å hon är 30

Har Du ingen stolthet eller självkänsla. Hon säger själv att hon söker ekonomisk trygghet. Du är alltså en plånbok på två ben i hennes ögon. När hon fått PUT och träffar en större plånbok så är det Bye.

Du har blivit lurad en gång räcker inte det? Du verkar vara en väldigt trevlig och omtänksam man som kommer att träffa någon som hyser äkta känslor för dig.

Se realitiskt på tillvaron och inse att Du förtjänaar något bättre.

Ryck upp dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...