Jump to content
IGNORERAD

Bluffad/lurad/Blåst/Dum?


Bluffad

Recommended Posts

Ja, nu har jag läst hela tråden och tänker per automatik, TROLL.

Elakt att tänka så, javisst, men hela tråden är så på pricken en sinnebild av ALLA fördommar och ALLT som diskuteras om Thailändskor.

Nåväl har jag fel så har jag också flera råd till TS.

Vad hon gjort innan hon träffade dig är ju ovesäntligt och något du inte behöver bry dig om, du har säkert själv, precis som alla andra, en hel del saker från förr som man inte direkt är stolt över att man gjort.

Men, från den dagen ni blev ett par, och att hon då eventuellt lurat dig är mer problemematiskt.

Att ljuga, det gör vi alla mer eller mindre dagligen, men att ljuga om riktiga viktiga saker till de som man har närmast runt omkring sig, tyder på en brist på respekt för dessa.

För mig är det skitsamma numera om det för asiater är bättre att ljuga än att tappa ansiktet.

En lögn är en lögn, och faktiskt så är lögnen i en par-relation i Thailand lika sårande som i Sverige, det är bara det att man i Thailand på grund av ekonomiska realiteter ofta måste acceptera lögnen och blunda för att man är sårad och mår skitdåligt.

Hade den Thailändska kvinnan haft råd att sticka samt ta hand om sina barn när hon blivet bedragen, hade mia-noi kulturen inte funnits.

Har du nu tappat förtroendet för din tjej så kommer du för lång tid leta efter ytterligare lögner.

Risken är då stor att du när du hittar en liten lögn, gör den lilla lögn till en stor.

Eller vad jag menar egentligen, tillit är basen i ett förhållande.

Kan du inte känna att du litar på din partner som faktiskt skall vara din närmaste medmäniska, då tycker jag att basen för ett förhållande är borta. Kan den ljugande parten dessutom inte acceptera att du vill tala om saken, igen och igen, för att försöka förstå ock läka, ja då hade i alla fall jag gått vidare för att försöka hitta något bättre.

Och tro mig, oavsett vad BTT skriver, det finns så oerhört mycket bra Thaitjejer som inte vill eller behöver lura sig till ett förhållande med en farang

Vissa med mer eller mindre tråkig eller rolig bakgrund, men att titta bakåt göder knappast ett förhållande i framtiden. :wai:

Varför detta gnällande på BTT så ofta, det han skriver är ju ofta närmare sanningen än många här vill erkänna eller tro.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bluffad

    9

  • stefan5300

    8

  • Sixten

    7

  • Vaxet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Läser igenom vad jag skrev och ser att jag uttryckte mig aningen slarvigt, vad jag menar är inte att det är tillåtet att ljuga utan att hela den där face-grejen ofta är överordnad eventuella lögner. Det anses alltså många gånger väldigt mycket viktigare att inte uppröra och eventuellt skapa en obehaglig scen än att undanhålla en sanning.

Det är naturligtvis fult att ljuga även i Thailand men hela den där "äkta beviset för kärleken ärligheten" som många i Sverige har som moraliskt högideal och livssnöre känns i Thailand underordnad nödvändigheten av att upprätthålla en fin fasad gentemot sin omgivning.

Fast som med alla andra generella påståenden så finns det förstås gott om exempel på motsatsen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför detta gnällande på BTT så ofta, det han skriver är ju ofta närmare sanningen än många här vill erkänna eller tro.

Jaså, ja då har jag väl bara missat att de flesta Thaitjejer inte är prostituerade, jag måste "Typ" ha hamnat i fel kretsar.

BTT har ett mantra, Thaitjejer är opålitliga, lösaktiga, penningfixerade samt att faranger med Thaitjejer är lurade, ljuger för sig själva om tjejens bakgrund, har inte fattat att det BARA är pengar som gjort att tjejen stannar med farangen samt att så fort något ekonomiskt bättre erbjuds så byter thaitjejen genast upp sig ekonomiskt.

Stefan5300 är detta också din verklighet så beklagar jag att du haft sådan otur i dina kontakter med Thaitjejer.

Förövrigt är BTT tragiskt, en TORSK, som i tråd efter tråd klankar ner på de tjejer som tvingats sälja sig till honom och andra.

Att vara stolt för att man köpt som han själv skrivet "mer än 100 bardamer" och sedan i varje inlägg ifrågasätta hederligheten på varenda Thaitjej är sjukligt, när köparen fördömmer säljaren, ja då slutar jag lyssna.

När köparen dessutom ser ner på säljaren, detta trots att säljaren inte kunde välja emedan köparen hade alla val i världen, ja just då, just då faller faller varenda av BTT:s inlägg platt till marken.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, ja då har jag väl bara missat att de flesta Thaitjejer inte är prostituerade, jag måste "Typ" ha hamnat i fel kretsar.

BTT har ett mantra, Thaitjejer är opålitliga, lösaktiga, penningfixerade samt att faranger med Thaitjejer är lurade, ljuger för sig själva om tjejens bakgrund, har inte fattat att det BARA är pengar som gjort att tjejen stannar med farangen samt att så fort något ekonomiskt bättre erbjuds så byter thaitjejen genast upp sig ekonomiskt.

Stefan5300 är detta också din verklighet så beklagar jag att du haft sådan otur i dina kontakter med Thaitjejer.

Förövrigt är BTT tragiskt, en TORSK, som i tråd efter tråd klankar ner på de tjejer som tvingats sälja sig till honom och andra.

Att vara stolt för att man köpt som han själv skrivet "mer än 100 bardamer" och sedan i varje inlägg ifrågasätta hederligheten på varenda Thaitjej är sjukligt, när köparen fördömmer säljaren, ja då slutar jag lyssna.

När köparen dessutom ser ner på säljaren, detta trots att säljaren inte kunde välja emedan köparen hade alla val i världen, ja just då, just då faller faller varenda av BTT:s inlägg platt till marken.

Nu skrev jag att Btt OFTA är närmare sanningen än vad många tror, jag skrev inte ALLTID

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, ja då har jag väl bara missat att de flesta Thaitjejer inte är prostituerade, jag måste "Typ" ha hamnat i fel kretsar.

BTT har ett mantra, Thaitjejer är opålitliga, lösaktiga, penningfixerade samt att faranger med Thaitjejer är lurade, ljuger för sig själva om tjejens bakgrund, har inte fattat att det BARA är pengar som gjort att tjejen stannar med farangen samt att så fort något ekonomiskt bättre erbjuds så byter thaitjejen genast upp sig ekonomiskt.

Stefan5300 är detta också din verklighet så beklagar jag att du haft sådan otur i dina kontakter med Thaitjejer.

Förövrigt är BTT tragiskt, en TORSK, som i tråd efter tråd klankar ner på de tjejer som tvingats sälja sig till honom och andra.

Att vara stolt för att man köpt som han själv skrivet "mer än 100 bardamer" och sedan i varje inlägg ifrågasätta hederligheten på varenda Thaitjej är sjukligt, när köparen fördömmer säljaren, ja då slutar jag lyssna.

När köparen dessutom ser ner på säljaren, detta trots att säljaren inte kunde välja emedan köparen hade alla val i världen, ja just då, just då faller faller varenda av BTT:s inlägg platt till marken.

Du kan bara inte ana vilka kontakter jag har haft med Thaitjejer under alla mina år i Thailand, är numera gift med en bartjej sedan 11 år tillbaka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt dilemma.

Har ingen möjlighet att hjälpa med något annat än språket.

Kontaktinfo finns här.

http://www.thaitolk.nu/

Kan ej svara på telefon 18.00 - 20.30 thailändsk tid, får barnen ska matas, duschas och läggas.

Annars är jag tillgänglig.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför detta gnällande på BTT så ofta, det han skriver är ju ofta närmare sanningen än många här vill erkänna eller tro.

Här i tråden påstår han t ex, med stöd i vad trådskaparn skrivit, att det minsann var som han visste, nämligen att alla medlemmar här samt deras thaiflickvänner, som han aldrig någonsin har träffat, ljuger. Det han säger är att era fruar är alla horor, det har jag vetat hela tiden och nu kan jag inte låta bli att säga det ännu en gång. Är inte det en giltig anledning att tycka att han är en riktig skitstövel?

BTT känner inte en enda thaitjej i Sverige och vet inte ett endaste dyft om deras bakgrund mer än det han fantiserade ihop på nittiotalet när han satt på soi 7 och bittert betraktade pros och deras västerländska kunder. Tiderna har förändrats mycket sedan dess, det finns numer en jättestor thaicommunity i Sverige som ordnar massvis av kontakter mellan svenska killar och thailändska tjejer i respektive bekantskapskretsar. Det finns numer även något revulotionerande som heter internet vilket enligt statistiken numer är den vanligaste vägen för svensk/svensk par att träffas på. Och detta sätt att träffa män har inte bara svenskor utan även thailändskor anammat de sista decenniet.

Nästan 400 000 svenskar reser till Thailand per år nuförtiden mot för 50 000 på nittiotalet. Endast en bråkdel av dem till åker till Pattaya och sätter sig på soi 7 och de som gör det är nog inte speciellt representativa för de totala antalet svenska besökare. Men i BTTs värld så existerar inte det han inte sett och därför lever han ovetande om omvärldens förändringar.

Vi väljer inte thaibekantskapskrets efter om de har barbakgrund eller inte, bakgrunden anser vi helt oviktig i sammanhanget. Men trots det så är det nästan ingen, eller väldigt få, av frugans alla Sverigebosatta thaikompisar som längre har en bakgrund från barindustrin. På sjuttio, åttio- och nittiotalet var det säkert så att en majoritet initialt träffade sin thailändska tjej i baren men inte 2011. Tiderna har förändrats.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i tråden påstår han t ex, med stöd i vad trådskaparn skrivit, att det minsann var som han visste, nämligen att alla medlemmar här samt deras thaiflickvänner, som han aldrig någonsin har träffat, ljuger. Det han säger är att era fruar är alla horor, det har jag vetat hela tiden och nu kan jag inte låta bli att säga det ännu en gång. Är inte det en giltig anledning att tycka att han är en riktig skitstövel?

BTT känner inte en enda thaitjej i Sverige och vet inte ett endaste dyft om deras bakgrund mer än det han fantiserade ihop på nittiotalet när han satt på soi 7 och bittert betraktade pros och deras västerländska kunder. Tiderna har förändrats mycket sedan dess, det finns numer en jättestor thaicommunity i Sverige som ordnar massvis av kontakter mellan svenska killar och thailändska tjejer i respektive bekantskapskretsar. Det finns numer även något revulotionerande som heter internet vilket enligt statistiken numer är den vanligaste vägen för svensk/svensk par att träffas på. Och detta sätt att träffa män har inte bara svenskor utan även thailändskor anammat de sista decenniet.

Nästan 400 000 svenskar reser till Thailand per år nuförtiden mot för 50 000 på nittiotalet. Endast en bråkdel av dem till åker till Pattaya och sätter sig på soi 7 och de som gör det är nog inte speciellt representativa för de totala antalet svenska besökare. Men i BTTs värld så existerar inte det han inte sett och därför lever han ovetande om omvärldens förändringar.

Vi väljer inte thaibekantskapskrets efter om de har barbakgrund eller inte, bakgrunden anser vi helt oviktig i sammanhanget. Men trots det så är det nästan ingen, eller väldigt få, av frugans alla Sverigebosatta thaikompisar som längre har en bakgrund från barindustrin. På sjuttio, åttio- och nittiotalet var det säkert så att en majoritet initialt träffade sin thailändska tjej i baren men inte 2011. Tiderna har förändrats.

Nä nu träffas ju dom flesta via internet, har faktiskt hjälpt ett antal thaitjejer att skriva till sina älsklingar på internetcafeer innan dom har gått till "jobbet". Har även hjälpt till att översätta brev som thaitjejer har fått ifrån faranger, mycket rolig läsning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag att Btt OFTA är närmare sanningen än vad många tror, jag skrev inte ALLTID

Jo jag såg det och jag fattar att du anser att BTT ofta har rätt i sina antagande om att Thaitjejer är opålitliga horor och...

Du kan bara inte ana vilka kontakter jag har haft med Thaitjejer under alla mina år i Thailand, är numera gift med en bartjej sedan 11 år tillbaka.

.jag förstår att du håller med BTT. För att på ett öppet thaiforum i ett inlägg med en enda mening hänga ut sin egen fru som prostituerad...

Nä nu träffas ju dom flesta via internet, har faktiskt hjälpt ett antal thaitjejer att skriva till sina älsklingar på internetcafeer innan dom har gått till "jobbet". Har även hjälpt till att översätta brev som thaitjejer har fått ifrån faranger, mycket rolig läsning.

...och sedan i nästa inlägg berätta att du själv varit med och blåst faranger, det talar ju om i vilket Thailand du varit, och vilken Thaierfarenhet just du har.

Men frågan är fortfarande om du anser att dín fru är opålitlig eller inte, BTT har ju sin verklighet klar, alla, eller i det närmaste alla thaitjejer är opålitliga.

Jag antar dock att du stefan5300 litar på din fru och också känner till historian bakom varför hon hamnade i baren.

Är dessutom rätt säker på att hon inte är det minsta mindre pålitlig än någon annan tjej, för att vara just Thailändska innebär inte automatiskt att man är opålitlig, och dessutom så är en bakgrund i baren inte på minsta sätt något som gör dig till en sämre tjej eller mindre pålitlig.

Detta har dock gått BTT förbi fullständigt.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

1: jag vill tillbaka till det vi hadde inan, om det är möjlit.

2: om jag visste det statt ja inte här! då skulle ja försöka få det åt det hållet ja vill. 'elle vi vill

3: ja har brytit och brytits förr så jag vet att det gör ont, tyvär. dock ej med thai utan svenskor

4: tanken e go, men ska jag vara "snäl" och ge henne put för att sen se hene gå? jag vet inte ja. fösta dagarna va jag inne på att skippa alltr. ge henne lgh å dra. hon klarar sig på det hon tjäna o kan få jobba mer. men jag "älskar" henne, å voill på nå sätt henne bara väl. å är de nu så att hon dolt allt för att behåla ansiktet så kan ja med tiden lära mig förstå. o inse att hon inte har sårat mig personlige utan mer bara set om sitt eget hus, på min bekostnad. hade det inte vatt ja så hade det blitt nån anan "dum" farang

jag vill bara understruka att vi haft det jätte bra fram till fö en vecka sen. ja h ar känt mig omtyckt, ibland tom älskad, upskattad olch respekterad

känns som om hur ja än gör blir allt fel. stanna fel, gå fel. just nu lutar det åt stanna och reda upp.

Jag har läst vad du har skrivit.

Jag tycker att du ska läsa vad: "Magrood" ”wUThai” ”Kim” och ”wille” skriver till dig!

Gör inget som du ångrar,

Själva kasta jag ut min första sambo 1985 och detta kännes ännu i dag.

Detta knäckte hennes son på 5år. Och ibland saknar jag honom. Han är 31år idag.

Vi har olika kriser i förhållandena.

Ibland går det upp ibland neråt.

Lycka till

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu träffas ju dom flesta via internet, har faktiskt hjälpt ett antal thaitjejer att skriva till sina älsklingar på internetcafeer innan dom har gått till "jobbet". Har även hjälpt till att översätta brev som thaitjejer har fått ifrån faranger, mycket rolig läsning.

Om vi talar om att ha läst översatta brev mm så har jag antagligen läst ca 500-1000 sådana de sista 10 åren eftersom vi under många år hade översättningsservice. Så jag tror nog jag har en aning om vad det brukar stå och inte stå.

Inse att din och BTTs verklighet är lika gammal som tiden när man i slutet på månaden satt med månadens räkningshög i handen och väntade på sin tur att få betala på ett, av folk i samma ärende, överfyllt postkontor.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag såg det och jag fattar att du anser att BTT ofta har rätt i sina antagande om att Thaitjejer är opålitliga horor och...

.jag förstår att du håller med BTT. För att på ett öppet thaiforum i ett inlägg med en enda mening hänga ut sin egen fru som prostituerad...

...och sedan i nästa inlägg berätta att du själv varit med och blåst faranger, det talar ju om i vilket Thailand du varit, och vilken Thaierfarenhet just du har.

Men frågan är fortfarande om du anser att dín fru är opålitlig eller inte, BTT har ju sin verklighet klar, alla, eller i det närmaste alla thaitjejer är opålitliga.

Jag antar dock att du stefan5300 litar på din fru och också känner till historian bakom varför hon hamnade i baren.

Är dessutom rätt säker på att hon inte är det minsta mindre pålitlig än någon annan tjej, för att vara just Thailändska innebär inte automatiskt att man är opålitlig, och dessutom så är en bakgrund i baren inte på minsta sätt något som gör dig till en sämre tjej eller mindre pålitlig.

Detta har dock gått BTT förbi fullständigt.

Vad har jag skrivit att min fru har jobbat som prostituerad, Jag har har skrivit att hon har jobbat i en bar. Det verkar vara du som har förutfattade meningar om folk och fä. Sedan att hänga ut min fru på ett öppet Thaiforum som prostituerad är väl du som gjort, jag har inte skrivit det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som har förstått. Kvinnan var otrogen med en man som inte kunde försörja henne, därför valde hon herr plånbok. Trots att herr plånbok finansierade hennes uppehälle i Thailand. Vad säger det om kvinnan ifråga? Du kan inte lita på henne.

Otrohet är något som inte kan ursäktas varken av thailändare eller svenskar.

En fråga till övriga skribenter.

Skulle ni förlåta eran kvinna om hov var tillsammans med sin älskare när hon är i Thailand och hälsar på?

Tror inte det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Här i tråden påstår han t ex, med stöd i vad trådskaparn skrivit, att det minsann var som han visste, nämligen att alla medlemmar här samt deras thaiflickvänner, som han aldrig någonsin har träffat, ljuger. Det han säger är att era fruar är alla horor, det har jag vetat hela tiden och nu kan jag inte låta bli att säga det ännu en gång.

Är inte det en giltig anledning att tycka att han är en riktig skitstövel?

Om han är en skitstövel eller inte - det vet jag inte.

Men visst är BTT både enformig och väldigt ofta knölaktig i sina svepande recensioner

av gruppen thaidamer som hyr ut sig själva till betalande turister i Thailand.

Några andra kvinnor än dessa barbrudar känner han ju inte till

(så när som på en skolfröken i Pattaya som han inte verkar vara intresserad av).

Det är väl ingen hemlighet att han också är personligt övertygad om att den

övervägande majoriteten av thaikvinnor som lever i Sverige är före detta prostituerade

som också ohämmat ljuger och smider illvilliga ekonomiska planer mot deras män,

men det är väl i så fall åsikter som får stå för honom.

Om han nu envisas med att älta dessa ”sanningar” så är det väl en subjektiv

uppfattning som i så fall är mer menlig för honom själv - än för aktuella thaidamer eller deras äkta män i Sverige.

Som jag ser det så har herr BTT ett slags starkt ”love & hate relationship”

till dessa anställda barflickor och även till alla frilansande damer i Pattaya,

och detta beroendeförhållande kan inte vara helt lätt att bemästra för BTT.

Ständigt återkommande levererar han i sin ensamhet negativa tillmälen över

dessa damer och deras kunder, men samtidigt påstår han sig vara en stolt och ständigt återkommande kund till dessa i hans tycke opålitliga och smått illvilliga horor.

- Man frågar sig när karln ska lära sig?

Varför upprepat år ut och år in springa in i en stängd dörr som även döljer

ett innehåll som han så starkt föraktar?

Han säger sig nu ha laddat bössan och sparat och gnetat ihop pengar i flera år,

för att till hösten åter igen kunna vallfärda till just prostitutionskvarteren i Pattaya.

Där på plats vill han också ställa till med en brakfest för alla Mpr-medlemmar.

- Men varför just där? – Ja det kan man ju verkligen fråga sig.

Speciellt om nu majoriteten av klientelet i och kring barerna är

så pass moraliskt och etiskt skadat som BTT ofta slår fast.

Är det kanske av rent masochistiska skäl som BTT återkommande vill hyra och

vågrätt umgås med dessa kvinnor som enligt hans egen uppfattning dras

med alla dessa karaktärsdefekter?

Eller är det bara så enkelt att han tycker att ”lika barn leker bäst”?

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi talar om att ha läst översatta brev mm så har jag antagligen läst ca 500-1000 sådana de sista 10 åren eftersom vi under många år hade översättningsservice. Så jag tror nog jag har en aning om vad det brukar stå och inte stå.

Inse att din och BTTs verklighet är lika gammal som tiden när man i slutet på månaden satt med månadens räkningshög i handen och väntade på sin tur att få betala på ett, av folk i samma ärende, överfyllt postkontor.

[/quote

Ja det är väl fel på mig och BTT och alla andra har rätt.

Kan berätta en liten historia, en kompis löste ut en tjej från en bar som numera är hans fru"jag satt bredvid",

Men det konstiga är att hon under flyget från Bangkok till Köpenhamn blev hon helt plötsligt affärsbiträde.

2 som han sedemera gifte sig med

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, bluffad.

Naturligtvis älskar hon inte Dig, hon säger ju själv att ekonomin kommer först. Problemet är att detta är fullständigt normalt bland Thaitjejerna och särskilt bland dom som varit bartjejer. Med en så osäker och skakig ekonomi lär man sig nog snart att se till pengarna först.

Men den inställningen mjuknar nog efter några år med svensk ekonomisk trygghet och då kanske hon börjar värdera annat högre. Med sin affär med Thaimannen har hon ju ändå visat att hon är i stånd till kärlek -och det tror jag inte alla barflickor är! Kärlek av det slag man bygger äktenskap på kommer ju inte heller ur den första passionen, den måste bägge parter förtjäna under lång tid. En del andra kommentarer om uppryckning och snabbt avslut tycker jag Du skall bortse ifrån, raska tag är sällan klokt. Själv har jag alltid varit som "Sixten", men så har jag också tre skilsmässor bakom mig och det verkar idag rätt onödigt. Nej, var eftertänksam hellre än efterklok. Utan tvivel är man inte klok, skrev Tage Danielsson, så tvivla på Dina rådgivare, tvivla på henne, tvivla på allt -men sök visshet innan Du handlar. Fast Du skall nog göra väldigt klart för henne vilka regler som skall gälla för en fortsättning.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter till trådämnet.

Jag förstår ditt dilemma. Det kan inte vara så kul att få ett sådant PM med bevis som du fick.

Att du blev förbannad kan man ju förstå.

Men när du släpade ut frun och konfroterade henne med den övertygande bevisningen satte du henne i en minst sagt obehaglig situation.

Jag kan tänka mig varför hon först var tyst och sedan tog ett par glas vin.

När hon blev konfronterad så förutom att hon tappat ansiktet inför dig så valde hon vad jag förstår att lägga korten på bordet.

Hennes tidigare yrke kunde hon ju inte förneka. Men hon skulle kunna låtit bli att berätta om "kusinen" och sin Mia Noi- kariär.

Att hon nu berättade även om det uppfattar i varje fall jag som att hon faktist lagt korten på bordet.

Det var naturligtvis inte kul för henne att göra det men samtidigt känns det säkert skönt för henne att inte bära på någon hemlighet för dig längre.

Nu till min högst amatörmässiga rådgivning.

Jag förstår henne att hon inte vill prata om det här längre. Nu har hon berättat och vill lägga det här bakom sig.

Att älta det här tror jag bara leder in i en destruktiv spiral.

Du måste helt enkelt ta ett beslut om du skall förlåta och lägga det bakom er och inte ta upp ämnet igen.

Eller så bryter ni med allt vad det innebär.

Vad vill du? Kan du förlåta och gå vidare?

I vilket fall som helst önskar jag båda er lycka till.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl fel på mig och BTT och alla andra har rätt.

Kan berätta en liten historia, en kompis löste ut en tjej från en bar som numera är hans fru"jag satt bredvid",

Men det konstiga är att hon under flyget från Bangkok till Köpenhamn blev hon helt plötsligt affärsbiträde.

2 som han sedemera gifte sig med

Och därmed drar du slutsatsen att detta också gäller de andra 29 000 thai/svenska paren?

Är du fjärrsynt eller är det bara en korkad gissning?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och därmed drar du slutsatsen att detta också gäller de andra 29 000 thai/svenska paren?

Är du fjärrsynt eller är det bara en korkad gissning?

Jag drar inga slutsatser om någonting men däremot har jag sett vad jag sett och vet det jag vet och det kan ingen ta ifrån mig.

Fjärrsynt är jag nog inte men många naiva människor på forumet är nog det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför detta gnällande på BTT så ofta, det han skriver är ju ofta närmare sanningen än många här vill erkänna eller tro.

Håller med, sen måste han få ha en egen uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drar inga slutsatser om någonting men däremot har jag sett vad jag sett och vet det jag vet och det kan ingen ta ifrån mig.

Fjärrsynt är jag nog inte men många naiva människor på forumet är nog det.

Ja fan ta dig om du skulle ha en annan uppfattning än dom andra Thailand proffsen här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har jag skrivit att min fru har jobbat som prostituerad, Jag har har skrivit att hon har jobbat i en bar. Det verkar vara du som har förutfattade meningar om folk och fä. Sedan att hänga ut min fru på ett öppet Thaiforum som prostituerad är väl du som gjort, jag har inte skrivit det.

Ok, du skriver att din fru jobbat som bartjej, och du skriver detta på ett Thaiforum. B)

Ursäkta om jag missuppfattat dig och trodde att hon jobbat som prostituerad. :wai:

Men du, för din frus skull, skriv inte bartjej nästa gång, ungefär 100% av alla som läser när du skriver så på detta forum tolkar det som hon varit prostituerad.

Mitt förslag är att du istället skriver att hon jobbat som servitris, bartender eller vad det nu var hon gjorde i baren, då slipper du missuppfattningar som stör dig och hänger ut din fru i framtiden.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ok, du skriver att din fru jobbat som bartjej, och du skriver detta på ett Thaiforum. B)

Ursäkta om jag missuppfattat dig och trodde att hon jobbat som prostituerad. :wai:

Men du, för din frus skull, skriv inte bartjej nästa gång, ungefär 100% av alla som läser när du skriver detta på detta forum tolkar det som hon varit prostituerad.Mitt förslag är att du istället skriver att hon jobbat som servitris, bartender eller vad det nu var hon gjorde i baren, då slipper du missuppfattningar om detta i framtiden.

Är nog villig att hålla med.

I alla fall om man vill undvika missförstånd.

Ett annat exempel:

"Det är en viss skillnad att jobba "på" Rosenlundsgatan än "vid" Rosenlundsgatan. :giggle:

I alla fall för de som jobbar med skattefrågor. :whistle:

Mvh

SN

post-5068-0-99968100-1296732096_thumb.jp

post-5068-0-99968100-1296732096_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar det inträffade...

som vanligt så glöms individen bort och allt läggs under epitetet; Thaitjej/thailändare där allt kan gömmas bakom kulurella yttringar and so on...

låt oss för ett tag glömma bort vart hans fru kommer ifrån och fråga Er om ni skulle acceptera detta från en svensk tjej /fru?

Det är ju oxå så att det är två st i ett förhållande, en Svensk & en Thai, är inte våra svenska värderingar osv värda något helt plötsligt efter att vi träffat vår "Tgf ??

tycker ofta att det verkar så, farangen blir uppslukad av det thailändska vad det gäller bröllop, sinsod, thaikulturen övertrumfar alla svenska normer och regler

säger inte att det alltid är fel men lite jämkning vore nog bra ibland ;)

Kan bara gå till mig själv och fundera på hur jag skulle ha reagerat. uppenbarligen så har hon fortsatt att "umgås med sin "sponsor, den så kallade kusinen efter att ni två blev ihop, det är i mitt tycke helt oacceptabelt men det är ju min personliga åsikt vad det gäller otrohet

vad det gäller lögnen om tidigare sysselsättning så kan jag nog förstå att man inte vill inleda ett förhållande med att säga: tjena jag heter Bettan o brukade plocka torskar runt hörnet därborta.

Något Jag aldrig accepterar är när människan gömmer sig bakom "kulturfasaden

ok att ljuga för att inte tappa ansiktet? nej

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar det inträffade...

som vanligt så glöms individen bort och allt läggs under epitetet; Thaitjej/thailändare där allt kan gömmas bakom kulurella yttringar and so on...

låt oss för ett tag glömma bort vart hans fru kommer ifrån och fråga Er om ni skulle acceptera detta från en svensk tjej /fru?

Det är ju oxå så att det är två st i ett förhållande, en Svensk & en Thai, är inte våra svenska värderingar osv värda något helt plötsligt efter att vi träffat vår "Tgf ??

tycker ofta att det verkar så, farangen blir uppslukad av det thailändska vad det gäller bröllop, sinsod, thaikulturen övertrumfar alla svenska normer och regler

säger inte att det alltid är fel men lite jämkning vore nog bra ibland ;)

Kan bara gå till mig själv och fundera på hur jag skulle ha reagerat. uppenbarligen så har hon fortsatt att "umgås med sin "sponsor, den så kallade kusinen efter att ni två blev ihop, det är i mitt tycke helt oacceptabelt men det är ju min personliga åsikt vad det gäller otrohet

vad det gäller lögnen om tidigare sysselsättning så kan jag nog förstå att man inte vill inleda ett förhållande med att säga: tjena jag heter Bettan o brukade plocka torskar runt hörnet därborta.

Något Jag aldrig accepterar är när människan gömmer sig bakom "kulturfasaden

ok att ljuga för att inte tappa ansiktet? nej

Detta vad nog ibland det bästa som har skrivits på detta forum.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...