Jump to content
IGNORERAD

Hyra garage till motorcyckel i Bangkok


Myran

Recommended Posts

Drar ner och pluggar om några månader.

Håller på att kolla på lite motorcyklar runt 400cc.

Kommer att plugga i Bangkok och jag vill helst inte köra i "city".

Den är mest tänkt till att dra på utflykter med tjejen på helgerna eller för att dra till Pattaya eller liknande.

Är det någon som har erfarenhet av att hyra typ ett garage för motorcyklar i utkanten av Bangkok?

Eller kanske nått annat alternativ?

Vore grymt ifall det fanns nått i närheten av skytrain, så att man bara kan ta tåget nånstans, hoppa på hojen och i stort sett vara utanför bangkoks värsta trafik.

Tack på förhand!

//Myran

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Drar ner och pluggar om några månader.

Håller på att kolla på lite motorcyklar runt 400cc.

Kommer att plugga i Bangkok och jag vill helst inte köra i "city".

Den är mest tänkt till att dra på utflykter med tjejen på helgerna eller för att dra till Pattaya eller liknande.

Är det någon som har erfarenhet av att hyra typ ett garage för motorcyklar i utkanten av Bangkok?

Eller kanske nått annat alternativ?

Vore grymt ifall det fanns nått i närheten av skytrain, så att man bara kan ta tåget nånstans, hoppa på hojen och i stort sett vara utanför bangkoks värsta trafik.

Tack på förhand!

//Myran

Vad ska du plugga för nått?

Mvh

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid princip alla formers boende så brukar ju garageplats finnas eller. Servicelägenhet, hostel, vanlig lägenhet, osv har ju i princip alltid parkeringsplats att tillgå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid princip alla formers boende så brukar ju garageplats finnas eller. Servicelägenhet, hostel, vanlig lägenhet, osv har ju i princip alltid parkeringsplats att tillgå.

Visst, fast nära skytrain är kanske för dyrt?

Min kusin hyrde förstås en Etta för 3000 bath i månaden på kort gångavstånd från Skytrain vid Victory Monument för ett par år sedan, så kanske inte...

Nu låg ju den mitt i smeten, och där vill du ju helst inte köra (fast du kommer att vänja dej fort och göra det iaf, gissar jag).

Kan du inte ställa MCn på skolan?

Var skall du bo Myran?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att bo på nått hotelliknande ställe på Ramkhamhaeng 52/2.

vet inte direkt hur "lättillgängligt" det är när man kommer utifrån.

Om det finns en av/påfart till motorvägen nära hotellet som man kan köra ut på så kanske man inte behöver snurra så mycket i smeten.

Tjejen vill att vi ställer den i Ayuthaya, fast över en timme med tåg känns lite extremt för att komma åt hojen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hjälper det knappast om du bor nära en motorväg eftersom du inte får köra hoj på motorvägar i Thailand.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Myran!

Jag tror inte att du behöver ställa den i något garage om du ska bo på Ramkhamhaeng 52 då trafiken här inte är så där jätte farlig plus att du inte behöver åka genom city för att komma utanför Bangkok. Min kompis körde motorcykel här i över ett år och det var inga större problem.

Kul att du ska börja plugga på ram, har du några frågor angående skolan så kan du pm:a mig, jag blev klar förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ram är intressant. Blev för ca 3 år sedan erbjuden en PhD för dryga 100,000 baht där av en av de internationella kvasi-proffesorerna på Int. Department. Pröjsa men du behöver inte dyka upp utan bara registrera dig... Det är även på Ram som många av parlamentsledamöterna tog sina Masters på när det kravet infördes - dock sågs nog inte så många till i korridorerna.

Sen vet jag inte vad Bobbo har för referenser men just Ramkamhaeng Road måste ju vara en av Bangkoks mer trafikerade gator. Är ju som sirap i rusningstrafiken.

Men schysst universitetsområde och ett spännande och livligt område med skön atmosfär tycker jag - och nära till The Mall också!.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ram är intressant. Blev för ca 3 år sedan erbjuden en PhD för dryga 100,000 baht där av en av de internationella kvasi-proffesorerna på Int. Department. Pröjsa men du behöver inte dyka upp utan bara registrera dig... Det är även på Ram som många av parlamentsledamöterna tog sina Masters på när det kravet infördes - dock sågs nog inte så många till i korridorerna.

Sen vet jag inte vad Bobbo har för referenser men just Ramkamhaeng Road måste ju vara en av Bangkoks mer trafikerade gator. Är ju som sirap i rusningstrafiken.

Men schysst universitetsområde och ett spännande och livligt område med skön atmosfär tycker jag - och nära till The Mall också!.

Tjenare wille, visst har du rätt i att Ramkhamhaeng är väldigt trafikerad. Det jag menade var snarare att det inte är så farligt att köra här (inte så svårkört), tycker personligen att det går "vildare" till nere vid sukhumvit etc.

Angående universitetet så är det ju trist att du fick detta erbjudande, annars är det minst 80% närvaro (mindre än det och du får F) och jag har många kompisar som har fått F på grund av detta. För att försvara universitet lite så kan jag säga att jag har en lillebror i hemma i Sverige som studerar samma sak som jag gjorde här och jag har hjälpt honom en hel del, de lär sig exakt samma saker som vi gjorde. Men men nu var det motorcyklar vi skulle prata om. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra nyheter om Ram Road alltså, om det är enkelt att komma utanför Bangkok så ska det nog inte vara några problem, så länge man inte behöver snurra igenom halva stan så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hjälper det knappast om du bor nära en motorväg eftersom du inte får köra hoj på motorvägar i Thailand.

Poffa

Nu är ju detta en sanning med modifikation.

Det praktiseras hårt av polisen i BKK på betalmotorvägar. Men så fort man kommer lite utanför och det ej är betalmotorvägar så är risken minimal att man blir invinkad.

Dessutom är böterna minimala i detta fall.

Detta efter mina egna erfarenheter. Och jag har kört mycket under åren då jag äger en fireblade som jag köpte för ca 10 år sedan.

Och vårat hus ligger i Bangkok.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju detta en sanning med modifikation.

Det praktiseras hårt av polisen i BKK på betalmotorvägar. Men så fort man kommer lite utanför och det ej är betalmotorvägar så är risken minimal att man blir invinkad.

Dessutom är böterna minimala i detta fall.

Detta efter mina egna erfarenheter. Och jag har kört mycket under åren då jag äger en fireblade som jag köpte för ca 10 år sedan.

Och vårat hus ligger i Bangkok.

Mvh Janne

Finns det motorvägar i Thailand som är gratis?

Nu gällde det Bangkok i detta fall och Du släpps inte in på en betalmotorväg med hoj.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det motorvägar i Thailand som är gratis?

Nu gällde det Bangkok i detta fall och Du släpps inte in på en betalmotorväg med hoj.

Poffa

Beror på hur snabb bågen är. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...