Jump to content
IGNORERAD

Antal turister i Thailand


kokos

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Mindre turister än vanligt i både Udon Thani och Nong Khai, och många som är turistberonde i städerna klagar på detta.

Vad jag kan förstå beror det på att en del länder i Europa och USA har problem med ekonomin, och att bahten är stark.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • C-dude

    3

  • Baa

    3

  • stjp8729

    3

  • kokos

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Incinerator

Hej

Mindre turister än vanligt i både Udon Thani och Nong Khai, och många som är turistberonde i städerna klagar på detta.

Vad jag kan förstå beror det på att en del länder i Europa och USA har problem med ekonomin, och att bahten är stark.

Mvh Isan Lover

Nu blev jag nyfiken, hur får du det till att Bahten är stark?

Kan iofs vara så mot andra valutor men mot sek är det väl lägst på några år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag nyfiken, hur får du det till att Bahten är stark?

Kan iofs vara så mot andra valutor men mot sek är det väl lägst på några år?

Men hallå... för bara ett par veckor sedan var det runt 4,20, och då kan väl det kallas att bathen var/är stark om man ser till såväl dollar som pund o euro, att SEK just nu rider på en sällan skådad framgångsvåg kan man väl inte titta i en kortsiktig backspegel efter?

Sen rent historiskt så har jag en känsla av (utan att orka googla fram vetenskapen) att det var runt 4 spänn sträcket i många herrans år när man började leta sig hitåt på 80 talet, men det finns det ju de som älskar att ta fram säkerställda tabeller på så den glädjen vill inte jag från dem.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Men hallå... för bara ett par veckor sedan var det runt 4,20, och då kan väl det kallas att bathen var/är stark om man ser till såväl dollar som pund o euro, att SEK just nu rider på en sällan skådad framgångsvåg kan man väl inte titta i en kortsiktig backspegel efter?

Sen rent historiskt så har jag en känsla av (utan att orka googla fram vetenskapen) att det var runt 4 spänn sträcket i många herrans år när man började leta sig hitåt på 80 talet, men det finns det ju de som älskar att ta fram säkerställda tabeller på så den glädjen vill inte jag från dem.

Jag får hålla med dej, jag tänkte på min egen situation där jag inte behöver planera resor utan sticker ibland iväg med ett par dagars varsel.

De som planerar har säkert planerat efter den tidigare höga bahtkursen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många av alla turister är sex-turister då?

Och hur många käkar pyttipanna på resan?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag nyfiken, hur får du det till att Bahten är stark?

Kan iofs vara så mot andra valutor men mot sek är det väl lägst på några år?

Den Thailändska Bathen är en av de valutor som är absolut starkast just nu.

Att den har försvagats den senaste tiden mot SEK beror på att den svenska

kronan helt enkelt är ännu starkare just för tillfället.

Om man tittar tillbaka ett år så har THB stärks ordentligt mot både USD och Euro.

post-4515-0-94117700-1296239018_thumb.jp

post-4515-0-69285200-1296239028_thumb.jp

Mvh/PTG

post-4515-0-94117700-1296239018_thumb.jp

post-4515-0-69285200-1296239028_thumb.jp

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den Thailändska Bathen är en av de valutor som är absolut starkast just nu.

Att den har försvagats den senaste tiden mot SEK beror på att den svenska

kronan helt enkelt är ännu starkare just för tillfället.

Om man tittar tillbaka ett år så har THB stärks ordentligt mot både USD och Euro.

post-4515-0-94117700-1296239018_thumb.jp

post-4515-0-69285200-1296239028_thumb.jp

Mvh/PTG

Hej

Så är det nog, Sverige är nog ett lysande undantag just nu, bahten är just nu så stark att man är orolig för landets export och turist näring.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många av alla turister är sex-turister då?

Och hur många käkar pyttipanna på resan?

Du får väl göra en marknadsundersökning på antal kondomer och antal flarror HP sås som sålts, kanske du efter det kan göra en kvalificerad gissning. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Baa

Hur bedömmer du antalet turister i Udon Thani i år, nör jag var där under nyår var det ganska många, men enligt dom falanger och Thailändska näringsidkare jag talade med var det mycket mindre än normalt.

I Nong Khai är dom som är beroende av turister förtvivlade och det är många som har ekonomiska problem p.g.a detta där.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dräller det av dom direkt, är väl som vanligt så här några veckor efter jul att de flesta återvänt till civilisationen i sydligare provinser eller dragit sig tillbaka till snö och elände, de allra flesta som kommer hit har ju någon form av anhörighet, antingen med fru eller gf eller nån bekant som bor här, rena turister är nog inte många, det är en markant skillnad på backpackers från några år sedan då dessa var ganska frekveta ute på stan.

Dessvärre har det tillkommit en hel del patrask som super och ställer till bråk nere i barområdena, majoriteten är engelsktalande och skrävlar om att det billigare att göka o kröka i Udon än Pattaya, som om nu detta vore nån nyhet. Men alla blir proffessorer efter några bärs.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inte dräller det av dom direkt, är väl som vanligt så här några veckor efter jul att de flesta återvänt till civilisationen i sydligare provinser eller dragit sig tillbaka till snö och elände, de allra flesta som kommer hit har ju någon form av anhörighet, antingen med fru eller gf eller nån bekant som bor här, rena turister är nog inte många, det är en markant skillnad på backpackers från några år sedan då dessa var ganska frekveta ute på stan.

Dessvärre har det tillkommit en hel del patrask som super och ställer till bråk nere i barområdena, majoriteten är engelsktalande och skrävlar om att det billigare att göka o kröka i Udon än Pattaya, som om nu detta vore nån nyhet. Men alla blir proffessorer efter några bärs.

Hej

Jaså är det en ny våg med bråkande britter igen, då lär det väl inte dröja innan folk tappar tålamodet och slår tillbaka mot patrasket.

Det var ju en liknande situation för några år sedan, och det fick ju ett abrubt slut,en del blev ju misshandlade och andra utvisade av polisen.

Mvh Isan Lover

Inte dräller det av dom direkt, är väl som vanligt så här några veckor efter jul att de flesta återvänt till civilisationen i sydligare provinser eller dragit sig tillbaka till snö och elände, de allra flesta som kommer hit har ju någon form av anhörighet, antingen med fru eller gf eller nån bekant som bor här, rena turister är nog inte många, det är en markant skillnad på backpackers från några år sedan då dessa var ganska frekveta ute på stan.

Dessvärre har det tillkommit en hel del patrask som super och ställer till bråk nere i barområdena, majoriteten är engelsktalande och skrävlar om att det billigare att göka o kröka i Udon än Pattaya, som om nu detta vore nån nyhet. Men alla blir proffessorer efter några bärs.

Hej

Jaså är det en ny våg med bråkande britter igen, då lär det väl inte dröja innan folk tappar tålamodet och slår tillbaka mot patrasket.

Det var ju en liknande situation för några år sedan, och det fick ju ett abrubt slut,en del blev ju misshandlade och andra utvisade av polisen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...