Jump to content
IGNORERAD

Uppgradera med SAS


M33

Recommended Posts

Är det någon som vet hur uppgradering med SAS funkar. Jag har en vanlig simpel ekonomibiljett som jag gärna vill uppgradera så långt som möjligt för poäng. (got-cph-bkk)

Kan man lösa detta i förväg eller endast vid incheckning?

Kan man uppgradera från ekonomi till business eller går det bara till ekonomi-extra?

//Mackan

Ändrades av mackan33
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    3

  • M33

    3

  • Nakhon

    2

Mest aktiva i denna tråd

Går bra att uppgradera till både extra eller business när du checkar in, besked får du vid gaten. Kostar 10000 resp 20000 poäng. Går även att förboka en garanterad uppgradering. Kostar dock en himla massa poäng om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Asien, Mellanöstern och USA

Economy till Economy Extra 10 000

Economy Extra till Business 20 000

Economy till Business 30 000

Det är från SAS hemsida, det går även uppgradera på nätet, om man är EuroBonus medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja, 30K för business ska det ju va! Jag slapp dock undan med 20K sist. Var väl nåt erbjudande dom hade då kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är från SAS hemsida, det går även uppgradera på nätet, om man är EuroBonus medlem.

Tackar för svaren, lyckades inte via nätet så jag väntar nog till incheck. Hade ju varit riktigt fint om det fanns plats i biz båda vägarna även om jag hade varit nöjd bara att få åka ena vägen. Är nog på håret att jag får ihop 60k poäng tills dess.

//Mackan

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tackar för svaren, lyckades inte via nätet så jag väntar nog till incheck. Hade ju varit riktigt fint om det fanns plats i biz båda vägarna även om jag hade varit nöjd bara att få åka ena vägen. Är nog på håret att jag får ihop 60k poäng tills dess.

//Mackan

Är det på håret så kan du köpa poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är poäng tabell ifall man vill köpa. Ger inte nivåpoänger.

Poäng Pris

1 000 € 55

2 000 € 110

3 000 € 165

5 000 € 225

6 000 € 270

7 000 € 315

10 000 € 450

15 000 € 625

20 000 € 775

25 000 € 900

Link to comment
Dela på andra sajter

Min thai tjaj sa till mig att jag inte får boka SAS om hon ska åka med till Thailand1

Ti lang mai thong SAS!!

Vi flyger Thai nu ¨mera!

Att flyga Thai premium ekonomi ar att rekomundera!

Det är Business klass stolar och en bra service!

5 rätter att välja till huvudrätt mm.!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är poäng tabell ifall man vill köpa. Ger inte nivåpoänger.

Det va just den tabellen jag relaterade till.

Att det bara skulle kosta 10 000 poäng är jag åxo välldigt skeptisk till.

Men det är bara vad sas sa till mig i telefon igår.+ tabellen på deras hemsida.

Jag är beredd att betala 20000 poäng(bara denna gången).

Vi får se hur det går, det är snart fredag och då får man reda på allt.

Jag har flugit en hel del med ryssarna och det sista flyget med dom va bättre än mitt första flyg till Bkk med Thai från CPH.

Det är väl förmodligen som att svära i kyrkan och klaga på Thai här.

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl förmodligen som att svära i kyrkan och klaga på Thai här.

Otto

Inga problem, jag tycker själv att det vore dags för uppdatering av flygplan på sträckan ARN-BKK, nuvarande är rätt så slitna. Annars uppskattar jag väldigt mycket non stop flight.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Det är först till kvarn som gäller och det är väldigt populärt så det gäller att vara först i kön

eller bland de första i kön.

Man får besked vid incheckning och ibland även ute vid gaten så håll tummarna.

Om jag hade jobbat så kunde jag kickat occh sett hur maskinen ser ut,

men är ledig. Sista tien har BKK maskinen varit i princip utsåld och

även väntelista.

Lycka till

mvh challenger98 :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Det är först till kvarn som gäller och det är väldigt populärt så det gäller att vara först i kön

eller bland de första i kön.

Man får besked vid incheckning och ibland även ute vid gaten så håll tummarna.

Om jag hade jobbat så kunde jag kickat occh sett hur maskinen ser ut,

men är ledig. Sista tien har BKK maskinen varit i princip utsåld och

även väntelista.

Lycka till

mvh challenger98 :great:

Förhoppningsvis är det lite mindre folk när jag åker (2:e maj), men jag får väl se till att vara först i kön till incheckningen...

//Mackan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag prövade sist jag åkte med SAS ( 23 jan BKK-CPH ). Min observation var att de med guldkort verkade gå före i kön till uppgradering...

För övrigt anser jag att SAS måste vara det absolut sämsta sättet att att åka till Thailand. En oätlig rätt som bokstavligen kastades ut till oss. Fördrink ? Glöm det... En liten vinare till maten och efter det obefintlig service.

Hoppas på ett gott år så jag kan åka business med finnarna igen nästa år igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag prövade sist jag åkte med SAS ( 23 jan BKK-CPH ). Min observation var att de med guldkort verkade gå före i kön till uppgradering...

För övrigt anser jag att SAS måste vara det absolut sämsta sättet att att åka till Thailand. En oätlig rätt som bokstavligen kastades ut till oss. Fördrink ? Glöm det... En liten vinare till maten och efter det obefintlig service.

Hoppas på ett gott år så jag kan åka business med finnarna igen nästa år igen.

Detta är helt riktigt!

Star Alliances, Guld och Silver slår ut Bas kort.

Läs regler på SASs sidor:

http://www.sas.se/sv/EuroBonus/Utnyttja-dina-poang/Uppgradering-ombord/

http://www.sas.se/sv/EuroBonus/Nivaer-och-fordelar/

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppgraderade från Economy till Economy Extra på Sas en gång.

Vad var skillnaden, i princip en tjockare filt-

Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag kan uppriktigt inte förstå aversionen mot SAS. Har rest med en mängd olika flygbolag i alla dess klasser, och vårt nordiska flygbolag skiljer sig knappast nämnvärt. Bra stolar, bra mat och helt o.k lounger. Det är förvisso ett par år sedan jag flög Thai economy från norden och jag minns inget exeptionellt. Gamla kärror som sedan länge skullle tagits ur trafik. Reser som sagt i olika klasser och mina kriterier är som följer: Hyggliga transfertider, inflight entertainmentsystem, Thats it. Väl medveten att valuta för pengarna känns mer när man flyger med de nyare bolagen, skulle jag inte välja en lång transfer i mellanöstern, mot en flight med de stora europeiska bolagen. Som sagt. Skaffa er ett kort till ett Star-alliance knutet bolag,checka in hel, ren och nykter, och ni skall se att ni blir uppgraderade.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra stolar,

Där kan jag inte hålla med dig.Stolen i ekonomiklass jag hade till Bangkok måste varit gjord av cement.hade ont i mitt feta arsle redan innan vi lättat från CPH.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är därför man alltid ska ha på sig vadderade cykelbyxor när man flyger långt ;)

Kallas även för mummelbyxor när de är till damer

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag kan uppriktigt inte förstå aversionen mot SAS. Har rest med en mängd olika flygbolag i alla dess klasser, och vårt nordiska flygbolag skiljer sig knappast nämnvärt. Bra stolar, bra mat och helt o.k lounger. Det är förvisso ett par år sedan jag flög Thai economy från norden och jag minns inget exeptionellt. Gamla kärror som sedan länge skullle tagits ur trafik. Reser som sagt i olika klasser och mina kriterier är som följer: Hyggliga transfertider, inflight entertainmentsystem, Thats it. Väl medveten att valuta för pengarna känns mer när man flyger med de nyare bolagen, skulle jag inte välja en lång transfer i mellanöstern, mot en flight med de stora europeiska bolagen. Som sagt. Skaffa er ett kort till ett Star-alliance knutet bolag,checka in hel, ren och nykter, och ni skall se att ni blir uppgraderade.

T.

Har du flugit med Cathay eller Singapore Airlines någon gång? Krisworldsystemet funkade halvtaskigt på en flight SIN-MNL, då fick vi en check på 50 US vid avstigning.

SAS plan är lika gamla eller äldre än Thais 747:or på CPH, ARN och TV-skärmen på SAS imponerar föga mer än tjocktv:n i taket på Thai. Min kompis ville boka om hemresan med SAS nu i januari. Provade ringa kontoret i Bangkok, 50 min kö därefter bortkopplad. Taxi till Glashouse Building på Sukhumvit från Pattaya enda lösningen= en dyr förlorad dag.

Lufthansa som konkurear på samma villkor som SAS erbjuder en mycket bättre upplevelse och det spelar ingen roll om man mellanlandar i FRA eller CPH på väg från ARN. Cathay och SA erbjuder tyvärr inga rimliga flighter till BKK så Thai och Finnair måste ses som bästa alternativen för ARN-BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är därför man alltid ska ha på sig vadderade cykelbyxor när man flyger långt ;)

Kallas även för mummelbyxor när de är till damer

Man kan se att läpparna rör sig, men man hör inget ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...