Jump to content
IGNORERAD

isan, mahasarakam... safe?


hulksays

Recommended Posts

jaha... hennes föräldrar vill inte släppa henne till sverige utan att träffa mig? men det gick skitbra att släppa henne till phuket att jobba.? whatever. hon säger att det inte finns några utlänningar där... och jag hade tänkt att åka dit i april... då finns det väl inga utlänningar i hela isan? det gör att jag känner ett obehahag. finns det nått sätt hennes föräldrar släpper henne? utan att jag behöver riskera mitt farang liv? om jag erbjuber pengar kanske dom tar illa vid sig? kanske är en kulturgrej? ska jag ringa dom med hjälp av en tolk? var finns denna tolk som kan snacka bangkokthai?

tacksam för reflektioner

ställningsbyggaren

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hulksays

    5

  • andrejsdenruskige

    3

  • måne

    2

  • Tricky

    2

Mest aktiva i denna tråd

jaha... hennes föräldrar vill inte släppa henne till sverige utan att träffa mig? men det gick skitbra att släppa henne till phuket att jobba.? whatever. hon säger att det inte finns några utlänningar där... och jag hade tänkt att åka dit i april... då finns det väl inga utlänningar i hela isan? det gör att jag känner ett obehahag. finns det nått sätt hennes föräldrar släpper henne? utan att jag behöver riskera mitt farang liv? om jag erbjuber pengar kanske dom tar illa vid sig? kanske är en kulturgrej? ska jag ringa dom med hjälp av en tolk? var finns denna tolk som kan snacka bangkokthai?

tacksam för reflektioner

ställningsbyggaren

Vi har ju en eminent certifierad tolk här på forumet.

Magrood.

Hon är dessutom väldigt vacker.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

jaha... hennes föräldrar vill inte släppa henne till sverige utan att träffa mig? men det gick skitbra att släppa henne till phuket att jobba.? whatever. hon säger att det inte finns några utlänningar där... och jag hade tänkt att åka dit i april... då finns det väl inga utlänningar i hela isan? det gör att jag känner ett obehahag. finns det nått sätt hennes föräldrar släpper henne? utan att jag behöver riskera mitt farang liv? om jag erbjuber pengar kanske dom tar illa vid sig? kanske är en kulturgrej? ska jag ringa dom med hjälp av en tolk? var finns denna tolk som kan snacka bangkokthai?

tacksam för reflektioner

ställningsbyggaren

I mina öron låter det som att föräldrarna är rädda att förlora sin inkomstkälla.

Du blir "knullad i ögat", som en finne hade sagt till dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

I mina öron låter det som att föräldrarna är rädda att förlora sin inkomstkälla.

Du blir "knullad i ögat", som en finne hade sagt till dig!

klart dom är rädda för det!! det köper jag. men finnar i ögat? förstår dig inte kamrat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju en eminent certifierad tolk här på forumet.

Magrood.

Hon är dessutom väldigt vacker.

ok.. hur kommer jag i kontakt med henne? var bor hon? mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

klart dom är rädda för det!! det köper jag. men finnar i ögat? förstår dig inte kamrat?

Det luktar blåsning, menar jag.

Är damen myndig har hon väl rätt att bestämma själv.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

ok.. hur kommer jag i kontakt med henne? var bor hon? mvh

www.thaitolk.nu

Har jag för mig att det var.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att föräldrarna vill träffa dig är väl helt normalt, och speciellt om hon ska åka utomlands till dig.

Du kan ju vara vem som helst, och dom vill nog veta lite om dig och vad du har för planer för deras dotter, är du seriös och vill gifta dig med henne o.s.v

Vad det gäller Isaan så är det nog en av dom säkraste platserna på jorden, så att åka dit behöver du inte oroa dig för, det blir säkert en trevlig resa.

Men var ärlig mot föräldrarna och lova inte mer än du kan hålla, ligg lågt och prova dig fram lite försiktigt, och kräver dom giftermål innan avresa till Sverige så berätta att det är kallt och annorlunda och att hon måste prova om hon kan bo där innan ni kan gifta er.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick samma krav för 7 årsen , och jag tänkte självklart vill dom veta vem jag är och om jag är seriös i mina avsikter

/Toffelhjälten

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha... hennes föräldrar vill inte släppa henne till sverige utan att träffa mig? men det gick skitbra att släppa henne till phuket att jobba.? whatever.

Sverige är väl minst sagt längre bort än Phuket, eller? Så med det i tanke är väl inte begäran att träffa dig först så konstig?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Du blir "knullad i ögat", som en finne hade sagt till dig!...det uttrycket har jag aldrig hört.- Däremot att bli:"Pissad i ögat" eller "Kustu silmään" e nog allmänt förekommande på andra sidan vanned ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det gäller Isaan så är det nog en av dom säkraste platserna på jorden, så att åka dit behöver du inte oroa dig för, det blir säkert en trevlig resa.

Mvh Isan Lover

:lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte upplägget.

Hon kan inte komma hit( med svepskäl föraldrarna) men phuket är okej.

Antingen tar du tag i saken eller glömmer det hela.

Du har skrivit många trådar nu och hon borde ha varit här i det här laget eller på väg.

Bara min reflektion.

Jag var kär i en bartjej för länge sedan och åkte tillbaka efter 3 månader och upptäckte redan första ögonkontakten att detta var inte riktigt.

Vad nu är riktigt är kanske relativt men i mitt fall skulle det inte ha fungerat.

Få hit henne bara ;) eller strunta i det.

Har ett nytt upplägg som fungerar än och fått en dotter på 6 år.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt 2 Eskilstunabor i Sarakham i April =)

3till och med jag tror jag lurar ner farsan min=) vem är den tredje?=)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du blir "knullad i ögat", som en finne hade sagt till dig!...det uttrycket har jag aldrig hört.- Däremot att bli:"Pissad i ögat" eller "Kustu silmään" e nog allmänt förekommande på andra sidan vanned ;)

Då har du inte varit i norra finland. Dom kör det ganska ofta. T.o.m en Vaasa bo körde med "knullad i ögat" fast på svenska.

Men det kanske är lokalt?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att föräldrarna vill träffa dig är väl helt normalt, och speciellt om hon ska åka utomlands till dig.

Du kan ju vara vem som helst, och dom vill nog veta lite om dig och vad du har för planer för deras dotter, är du seriös och vill gifta dig med henne o.s.v

Vad det gäller Isaan så är det nog en av dom säkraste platserna på jorden, så att åka dit behöver du inte oroa dig för, det blir säkert en trevlig resa.

Men var ärlig mot föräldrarna och lova inte mer än du kan hålla, ligg lågt och prova dig fram lite försiktigt, och kräver dom giftermål innan avresa till Sverige så berätta att det är kallt och annorlunda och att hon måste prova om hon kan bo där innan ni kan gifta er.

Mvh Isan Lover

känns ju bra.. tack för den lugnande texten...=):drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha... hennes föräldrar vill inte släppa henne till sverige utan att träffa mig? men det gick skitbra att släppa henne till phuket att jobba.? whatever. hon säger att det inte finns några utlänningar där... och jag hade tänkt att åka dit i april... då finns det väl inga utlänningar i hela isan? det gör att jag känner ett obehahag. finns det nått sätt hennes föräldrar släpper henne? utan att jag behöver riskera mitt farang liv? om jag erbjuber pengar kanske dom tar illa vid sig? kanske är en kulturgrej? ska jag ringa dom med hjälp av en tolk? var finns denna tolk som kan snacka bangkokthai?

tacksam för reflektioner

ställningsbyggaren

Skulle nån vettig förälder släppa iväg sin dotter över halva jordklotet utan att veta vem som ser efter henne?

Inte jag i alla fall. Tycker inte det är för mycket begärt. Tänk på att familjen säkert hemska historier om flickor

som råkat illa ut när dom hamnat hos helt fel "gubbar".

Själv träffade jag föräldrarna första gången i förra veckan. Riktigt trevlig familj förresten och inga krav ställdes

annat än att jag skulle ta väl hand om henne. Lämnade alla tänkbara uppgifter om mig själv beträffande tel.nr. adresser,

jobbtel, mail, skype etc. etc. bara för att dom skulle känna en trygghet i att alltid kunna nå henne.

Konstigt? Inte alls! Så åk ner du om du menar allvar med henne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja åk ner om du menar allvar. Tolk behöver du inte för du måste ju kunna prata med din flickvän.

Går inte det kanske ni behöver mer tid till att lära känna varandra innan du släpar hit hene.

Vad gäller Mahasarakram så är det säkert intressant för dig att åka dit.

Det är det verkliga Thailand och inget turistgettho.

Är du seriöst intresserad av damen så måste det ju vara i ditt eget intresse att hälsa på hennes familj och se hennes bakgrund. Det underlättar säkert i er framtida relation.

Nu finns det ju givetvis en risk att dom faktist är ute efter att mjölka dig på pengar.

Men ingen här på forumet kan ge dig något råd vad som är rätt i just ert fall.

Jag tycker du skall åka dit och se vad som händer.

I vilket fall som helst blir det ett äventyr som du aldrig kommer att glömma.

Lycka till.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag rekommenderar verkligen att spendera en del tid med damens familj och vänner innan hon ska åka till Sverige. Gemensamt språk vore ju bra, men det viktigaste är att visa upp sig.

Släkten förstår ganska snabbt hur de kan förvänta sig att man tänker behandla sin framtida fru.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med HC där

Själv träffade jag min fru 6:e december 2002 och redan till nyåret var man i byn och byns ålderman och dam klämde och kände på en

men godkänd blev jag "Jay Dee" sa dom ( En riktigt häftig upplevelse att åka till byn första gången)

Sedan var det bare å fixa biljetter och visum och nu har vi varit gifta i över 5 år.....Tänk så det kan gå när man åker på semester :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Håller med HC där

Själv träffade jag min fru 6:e december 2002 och redan till nyåret var man i byn och byns ålderman och dam klämde och kände på en

men godkänd blev jag "Jay Dee" sa dom ( En riktigt häftig upplevelse att åka till byn första gången)

Sedan var det bare å fixa biljetter och visum och nu har vi varit gifta i över 5 år.....Tänk så det kan gå när man åker på semester :)

Precis Lika dant för mig :dance1: Åk till byn se till att göra ett gott intryck, OBS kom inte till byn iklädd Singha-linne och flipp-flopp tofflor det är bara bad guys som har det :sarcastic: Själv fick jag ta på mig strumpor och skor, skjorta och byxor :yes: Men det kanske beror på tjejens status, Jag tycker det skulle se konstigt ut på lands byggden med sådan klädsel.

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv träffade jag min blivande fru i Bangkok.Vi (min polare och jag med b.fru)åkte till Pattis för att röja och leva bus under någon vecka.Checkade in på Palm lodge sov en stund,efter en dusch så blev det ut i nattlivet för att skaka loss resdammet :crazy: Vi söp och härjade i dagarna 5 innan b.frugan tyckte det var dags att åka upp till byn.Kul tyckte vi som behövde en paus(återhämtning)men redan i minibussen på väg dit så söp vi till igen med sång och pukor och trumpeter anländer vi byn och mina blivande svärföräldrar undrade va fan det var hon släpat upp till byn.Fyllsjuka som troll blev vi väckta dagen efter av att det skulle planeras stor fest i byn till vår ära.Vi släpade oss upp med förskräckta miner för att titta lite var vi hamnat och ser till vår glädje att det ligger en byaffär mittemot,jippi,öl och spirutosa inhandlades i en hast och så var tåget igång.Den festen pågick i dagarna 3 och gissa vem som var populär då(vem stod för fiolerna)Så roligt har jag nog aldrig haft någonsin,dessa supertrevliga bönder som kämpade för att supa ikapp med suprutinerade falanger utan att somna(de var en lätt match för oss)Så numera är det med stor glädje vi åker upp till "min by" för att träffa dessa underbara människor(självklart finns det undantag)för att svinga en bägare eller 25.Den byn slår alla turistorter med hästlängder.Det enda som saknas är Mait och en strand.Mvh Måne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...