Jump to content
IGNORERAD

Nu blir ni förbannade


pust

Recommended Posts

Jag vet inte vad pust hade tänkt sig när han skapade tråden. Någon tanke borde man ha när man går ut med sådana uttalanden i ett ämne som tidigare skapat häftiga diskusioner. Rubriken svarar kanske för sig själv.

Kanske han tänkt sig ett sätt att komma till rätta med den stora skillnaden mellan de som är tillsammans. Med klara och tydliga regler skulle sådana förhållanden kunna straffbeläggas och förbjudas. Är det trådskaparen som ska bestämma var gränserna för vad som är lämpligt eller kanske ett MPR-lagråd eller är det rent av moderatorerna som ska ställa gränserna? Eller är det Thailands lagar som saknar en sådan regel. :ironi:

En formel för att beräkna om avvikelsen är för stor, kanske skulle vägleda oss när det gäller vad som är acceptabelt och inte.

Åldersskillnad, vikt och ekonomisk ställning vore några faktorer att ha med i beräkningen kanske.

Sedan är saken biff. Bara be de tu att ta fram ID-kort, viktbesked och bankbesked.:na:

Känner själv att jag är trött på dessa trådar om ålderskillnad etc.

Samtidigt må jag hålla med kycklingen att de är lite underhållande till viss del.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • måne

    6

  • SatanG

    5

  • BaBoo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

HOPPAS JA OXÅ KAN GÅ SÅ NÄR JA E 80 :av-109998: ..FÖRMODLIGEN NERGRÄVD Å FÖRINTRD DÅ MEN JA HOPPAS :great: .SEN KAN DE JU FAKTISK VA HANS DOTTER OXÅ :huh: ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att orka bry sig i andras förhållande då lär man ha tråkigt i sitt eget förhållande.

Kanske var hans frus dotter han var och shoppade med :whistle:

Om ni ser en 44årig + 100kg som shoppar med en 14åring 40kg i Ayuttahaya så då är det kanske mig ni ser.

Men då är det min styv dotter som shoppar med mig inte någon "ful" gubbe förutom mitt utseende

Mvh. En som sk*iter i andras förhållande

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Att orka bry sig i andras förhållande då lär man ha tråkigt i sitt eget förhållande.

Kanske var hans frus dotter han var och shoppade med :whistle:

Om ni ser en 44årig + 100kg som shoppar med en 14åring 40kg i Ayuttahaya så då är det kanske mig ni ser.

Men då är det min styv dotter som shoppar med mig inte någon "ful" gubbe förutom mitt utseende

Mvh. En som sk*iter i andras förhållande

Mvh.Plätt

Känner igen mig där - var å käkade med gummans son 16 år

jojo ful-bög med liten pojke

Fick ett tips i mpr,tryck upp t-shirt

My son - my dad

så slutar alla å stirra å prata

Å jag har även slutat bry mej lika som ovanstående

get a life if you dont have one

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Känner igen mig där - var å käkade med gummans son 16 år

jojo ful-bög med liten pojke

Fick ett tips i mpr,tryck upp t-shirt

My son - my dad

så slutar alla å stirra å prata

Å jag har även slutat bry mej lika som ovanstående

get a life if you dont have one

Nja att trycka upp tröjor med my son- my dad text kanske inte är så bra.

Det tycker jag skulle vara lite suspekt som att försöka dölja mer tvivelaktig aktivitet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen mig där - var å käkade med gummans son 16 år

jojo ful-bög med liten pojke

Fick ett tips i mpr,tryck upp t-shirt

My son - my dad

så slutar alla å stirra å prata

Å jag har även slutat bry mej lika som ovanstående

get a life if you dont have one

Jag bryr mig inte, har haft "vänner" som varit engagerad i mitt förhållande men glömt dom vännerna nu :drinks:

Har vandrat med hon i Hua Hin som Jomtien.

Hoppas denna gång oxå hon vill följa med in till Bangkok oxå över dagen

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

De vettigaste inlägget i tråden är deffinitivt Vaxets, hur ofta ser Ni detta utanför Thailand, kan det MÖJLIGEN vara så att det är s.k. "hyrda" damer för några veckor eller månaders förströelse?

Och om det skulle vara så är ju det hela helt OK om man följer all barvetenskap som somliga anser sig besitta som Pattayarävar. Det räcker med en slant sen är allt enligt resehandboken. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskarna är världsmästare på att tycka utifrån vad som synes vara och därifrån bildar de sin sanning om tingen och verkligheten.

Kombinera detta med åldersföraktet som finns i Sverige, så blir det inte så svårt att förstå varför "udda" par väljer en annan livsmiljö än den svenska.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jovisst har väl alla sett en massa riktigt udda par i Thailand, även numera reagerar jag dagligen på hur fel det kan se ut ibland, MEN det innebär ju inte att det är fel, det kan ju vara helrätt för paret själva.

Konstigt nog tycks det som att dessa udda par nästan aldrig flyttar till Europa, för här kan jag inte ens påminna mig att jag sett dessa riktigt utseeendemässigt udda Thai-Swe par, varför är det så tror ni?

Ja, då det är mycket stora åldersskillnader så håller de nog sällan till i Sverige (DELVIS beroende på att mannen då ofta är pensionär och lättare kan bo i Thailand).

Men i andra trådar har flera "rapporterat" om en ANNAN TYP av stor skillnad - iofs (ganska) unga män, men helt oatraktiva, håller inte efter sig alls, och (s g s) utan positiva egenskaper. Ihop med en ung snygg thailänska, som är uppiffad även till vardags. (Jag har inte sett några sådana par själv, men gissningsvis är en del av thaidamerna också trevliga.) Iofs har dessa män en bra inkomst efter thailänska mått, men då dessa thailänskor märker att eftersom det är så mycket dyrare att leva i Sverige så blir det inget över. Det är nog troligare att den här typen av förhållanden brakar, än de udda, som tråden handlat om tidigare.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man läser rubriken så ser man hur rätt han har.

Om Sverige och Svenskarna är så duktiga varför finns det inte så många "riktiga" kärnfämiljer nu som för i tiden, mer normalt med egna barn sambons barn gemensamma barn.

En som lämnar detta forum nu.

Tycker det är för mycket hugg på alla M.P.R are nu för tid.

Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Sverige och Svenskarna är så duktiga varför finns det inte så många "riktiga" kärnfämiljer nu som för i tiden, mer normalt med egna barn sambons barn gemensamma barn.

En som lämnar detta forum nu.

Tycker det är för mycket hugg på alla M.P.R are nu för tid.

Plätt

Så sant så, Förr i tiden hade mamma och pappa många barn, nu för tiden har barnen många mammor och pappor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanningen är ju den att hade inte dessa gubbar pröjsat med stålar och hus och annat så hade tjejerna inte ens tittat åt deras håll.

Denna sanning är givetvis svårsmält för en nedkärad 55+are att acceptera.

Men accepterar man denna verklighet och inte krampaktigt håller fast vid att damen verkligen älskar en så blir man nog lyckligare.

Tjejerna kan säkert tycka att gubbsen är snälla och utveckla vissa känslor men attraktion och djupare kärlek? Nja..

BTT

kan inte hålla med mer än såav-109998.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Är också i Khon Kaen och har funderat likadant fast tvärt om... Här i Khon Kaen har jag mest sett äldre farbröder med lite äldre thaidamer. Jämfört med andra ställen här så har jag sett mer jämngamla par. Kanske kollat på fel ställen? Eller blivit sexturistblind? ;)

Ska tillägga att det skiljer "bara" 5 år mellan mig och frugan, men jag odlar just nu både skägg och ölmage för att rätta till detta.

Miniforumträff i KK kanske? ;)

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då det är mycket stora åldersskillnader så håller de nog sällan till i Sverige (DELVIS beroende på att mannen då ofta är pensionär och lättare kan bo i Thailand).

Men i andra trådar har flera "rapporterat" om en ANNAN TYP av stor skillnad - iofs (ganska) unga män, men helt oatraktiva, håller inte efter sig alls, och (s g s) utan positiva egenskaper. Ihop med en ung snygg thailänska, som är uppiffad även till vardags. (Jag har inte sett några sådana par själv, men gissningsvis är en del av thaidamerna också trevliga.) Iofs har dessa män en bra inkomst efter thailänska mått, men då dessa thailänskor märker att eftersom det är så mycket dyrare att leva i Sverige så blir det inget över. Det är nog troligare att den här typen av förhållanden brakar, än de udda, som tråden handlat om tidigare.

Kan säkert stämma, om förhållandet enbart är uppbyggt på pengar, vilket det verkar vara för väldigt många här.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Är 55+ och ca 100kg lätt, frugan 32 å 45kg hon har dessutom betalt det mesta av huset med egna pengar

Kan jag kalla mig för en Toyboy nu?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är också i Khon Kaen och har funderat likadant fast tvärt om... Här i Khon Kaen har jag mest sett äldre farbröder med lite äldre thaidamer. Jämfört med andra ställen här så har jag sett mer jämngamla par. Kanske kollat på fel ställen? Eller blivit sexturistblind? ;)

Ska tillägga att det skiljer "bara" 5 år mellan mig och frugan, men jag odlar just nu både skägg och ölmage för att rätta till detta.

Miniforumträff i KK kanske? ;)

Kommer på torsdag kväll. Vi kanske springer på varandra någon dag, vem vet.

//Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är 55+ och ca 100kg lätt, frugan 32 å 45kg hon har dessutom betalt det mesta av huset med egna pengar

Kan jag kalla mig för en Toyboy nu?

Helt klart...Får jag också det eftersom det är exakt samma förhållande, Jag 55+ och hon 32 men lite tyngre än din av naturliga själ.. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm nu när det är så vanligt med dem här förhållanden som trådskaparen säger,, så känner jag mig väldigt udda då det skiljer 6 år åt fel håll så att säga hon äldre än mig,,,,, och ingen ölmage har jag heller måste se hur kul ut som helst när vi traskar runt,,, hehehe

:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Khon Kaen nu.

Har varit på varuhus idag,tjejen handlade, jag satt och drack öl.

Tittade på farangerna som kom med thaidamer,gamla gubbar,tjock gubbar,gubbar som ser konstiga ut,såg inte ett normalt par.

Började fundera är thaitjejer sista chansen för vissa gubbar,såg en gubbe som var minst 80 komma med som kanske var 25,en gubbe 160 kg kunde knappt gå kom med en ung tjej.

Jag skiter i hur folk har det i deras förhållande,men visst har pengar betydelse.

Dom faranger jag såg vet jag inte varifrån dom kommer.

Jag är inte ung, inte smal ,inte rik,jag bara funderar lite.

Han bra dag önskar Pust

Ja, en del thai/farang par ser konstiga ut.

Ja, pengar har betydelse.

Ja, jag tror att alla håller med om ovanstående.

Nej, jag tror inte någon blir förbannad över ditt inlägg, smått förbryllad dock att någon fortfarande tycker att det är intressant.

Jag har också noterat, framförallt i Pattaya och på landsbyggden, att det finns en hel del Faranger med tydliga fysiska och psykiska handikapp som är tillsammans men en thailändska, i inget av de fallen har thailändskan sett ut som hon haft så många andra alternativ heller. Att två människor som har svårt att hitta partners på den inhemska marknaden kan slå sina påsar ihop är väl bara bra om båda är nöjda, eller är de för osmakliga för att få ha någon partner menar du?

Att äldre, men helt normala Faranger, är tillsammans med en yngre thailändska ser jag heller inga problem med om de båda är nöjda. Att många 30+ åriga thailändska kvinnor, oftast med dålig utbildning och dåliga utsikter till jobb samt oftast barn från tidigare förhållande, sätter bra och stadig ekonomi som en av prioriteringarna när hon letar efter partner är väl inget konstigt och då thailändare aldrig gifter sig över klassgränserna så ligger givetvis en äldre Farang bra till. Är det sämre att välja man efter ekonomisk status än efter att han är en jävel på att spela gitarr, duktig på att slåss, har snygga ögon eller en stor snopp? Inget av de sistnämnda är något som i längden räcker för kärlek och ett förhållande och att som relativt fattig tjej flyttas upp till ett bekvämt medelklassliv kan nog vara en betydligt bättre grund för kärlek och ett långt förhållande.

På många sätt är det säkert lättare att vara relativt jämnåriga och lika på diverse sätt men alla har olika förutsättningar och så länge både trivs i sitt förhållande så har jag inget problem hur "konstigt" det än ser ut, att man sedan kan fundera på vad de har gemensamt etc etc är en sak man kan göra men den typen av funderingar kan man behålla för sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, för mig är det svårare detta med jämbördig partner.

Det är ju inte många brudar som ens kommer i närheten av min snygghet och inte fan är dom lika unga och rika som jag heller.

Det har tyngt mig varenda tur jag har dragit ner till Thailand.

Dom är bara ute efter min kropp. Ibland kanske även mina pengar.

Det är inte så lätt att vara snygg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...