Jump to content
IGNORERAD

Nu blir ni förbannade


pust

Recommended Posts

Är i Khon Kaen nu.

Har varit på varuhus idag,tjejen handlade, jag satt och drack öl.

Tittade på farangerna som kom med thaidamer,gamla gubbar,tjock gubbar,gubbar som ser konstiga ut,såg inte ett normalt par.

Började fundera är thaitjejer sista chansen för vissa gubbar,såg en gubbe som var minst 80 komma med som kanske var 25,en gubbe 160 kg kunde knappt gå kom med en ung tjej.

Jag skiter i hur folk har det i deras förhållande,men visst har pengar betydelse.

Dom faranger jag såg vet jag inte varifrån dom kommer.

Jag är inte ung, inte smal ,inte rik,jag bara funderar lite.

Han bra dag önskar Pust

Ändrades av pust
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • måne

    6

  • SatanG

    5

  • BaBoo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Håller också med till viss del (det finns ju udda förhållande som fungerar), men det hade nog inte skadat om en del hade varit lite mer relistiska i sina krav på partner, om inte annat hade det kanske påverkat antalet havererade förhållande mellan svenskar och thailändskor, men detta är nog en känslig fråga.

Pengar har ju sin tjusning i början på ett förhållande men om det ska funka i långa loppet är nog genuin ömsesidig kärlek ett bättre alternativ än pengar..

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

"Jag är inte ung, inte smal ,inte rik,jag bara funderar lite"

Du var alltså ett av de onormala paren, med den skillnaden att du är pank?

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Pusten: Säg som det är.. Du är avis. Du vill ha en grymt ung tjej, men är inte tillräcklig "sponsor" för att kunna ha detta liv. Ps Var glad för vad du har, Du vet inte vad dom har?

anders Såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

"Jag är inte ung, inte smal ,inte rik,jag bara funderar lite"

Du var alltså ett av de onormala paren, med den skillnaden att du är pank?

Erkki

:rotfl::rotfl::rotfl: Eller så är hans fruga 65 år och väger 90 kg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är normalt i betraktarens(TS) ögon?, och vem har rätten att avgöra det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad e problemet? Thailändskor ser ju mer på ekonomisk trygghet i många fall, och den kärlekstörstande farangen får en ung vacker brud, båda parter är nöjda och mår bra, det är ju bara du som betraktare som mår dåligt, alltså inga problem !

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja du pust,du skriver "Började fundera är thaitjejer sista chansen för vissa gubbar."

Kanske det är tvärt om också, "Det är förmodligen sista chansen för dessa thaibrudar att hitta en omtänksam karl?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är i Khon Kaen nu.

Har varit på varuhus idag,tjejen handlade, jag satt och drack öl.

Tittade på farangerna som kom med thaidamer,gamla gubbar,tjock gubbar,gubbar som ser konstiga ut,såg inte ett normalt par.

Började fundera är thaitjejer sista chansen för vissa gubbar,såg en gubbe som var minst 80 komma med som kanske var 25,en gubbe 160 kg kunde knappt gå kom med en ung tjej.

Jag skiter i hur folk har det i deras förhållande,men visst har pengar betydelse.

Dom faranger jag såg vet jag inte varifrån dom kommer.

Jag är inte ung, inte smal ,inte rik,jag bara funderar lite.

Han bra dag önskar Pust

Sanningen är ju den att hade inte dessa gubbar pröjsat med stålar och hus och annat så hade tjejerna inte ens tittat åt deras håll.

Denna sanning är givetvis svårsmält för en nedkärad 55+are att acceptera.

Men accepterar man denna verklighet och inte krampaktigt håller fast vid att damen verkligen älskar en så blir man nog lyckligare.

Tjejerna kan säkert tycka att gubbsen är snälla och utveckla vissa känslor men attraktion och djupare kärlek? Nja..

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanningen är ju den att hade inte dessa gubbar pröjsat med stålar och hus och annat så hade tjejerna inte ens tittat åt deras håll.

Denna sanning är givetvis svårsmält för en nedkärad 55+are att acceptera.

Men accepterar man denna verklighet och inte krampaktigt håller fast vid att damen verkligen älskar en så blir man nog lyckligare.

Tjejerna kan säkert tycka att gubbsen är snälla och utveckla vissa känslor men attraktion och djupare kärlek? Nja..

BTT

Så bättre då att ha en jämnårig dam (eller äldre) + att man har ett fördelaktigt utseende och vältränad kropp och viktigast av allt att man inte äger en spänn ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo: Att du inte har några flingor, är väl en annan femma, något måste du väl ha, eller fram för allt ge? En relativt snygg kropp kommer du inte långt med om du inte är Gay ! :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst har väl alla sett en massa riktigt udda par i Thailand, även numera reagerar jag dagligen på hur fel det kan se ut ibland, MEN det innebär ju inte att det är fel, det kan ju vara helrätt för paret själva.

Konstigt nog tycks det som att dessa udda par nästan aldrig flyttar till Europa, för här kan jag inte ens påminna mig att jag sett dessa riktigt utseeendemässigt udda Thai-Swe par, varför är det så tror ni?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo: Att du inte har några flingor, är väl en annan femma, något måste du väl ha, eller fram för allt ge? En relativt snygg kropp kommer du inte långt med om du inte är Gay ! :giggle:

O inte är picken min heller speciellt stor :(

Undrar va fan hon ser i mig egentligen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst har väl alla sett en massa riktigt udda par i Thailand, även numera reagerar jag dagligen på hur fel det kan se ut ibland, MEN det innebär ju inte att det är fel, det kan ju vara helrätt för paret själva.

Konstigt nog tycks det som att dessa udda par nästan aldrig flyttar till Europa, för här kan jag inte ens påminna mig att jag sett dessa riktigt utseeendemässigt udda Thai-Swe par, varför är det så tror ni?

Håller med om detta.

Kanske de riktigt udda paren håller sig borta från farangland då deras förrhållanden i mångt och mycket är kraftigt stigmatiserade. Gamla herrar med unga damer har ju dessutom pensionen att luta sig tillbaka på och ser i många fall inte heller någon anledning att bo någon annanstans än i Thailand.

Säkert också en del udda gubbar som ser riskerna med att ta med den lilla sötnosen till t.ex. Sverige. Självklart vet de att den lilla stumpan försvinner fort som fan med en yngre man när hon väl fått egen ekonomi och eget liv.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

O inte är picken min heller speciellt stor :(

Undrar va fan hon ser i mig egentligen ;)

Hon kanske sett/tror att du är snäll med barnen. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

gud vilken trist läsning... 20 år å 100 kilos skillnad här.men de har inte ett skit med saken att göra..sitt du där i varuhuset å tråna efter min unga fru,för de e de närmsta du lär komma.

mvh Khon kaen Fenrisulven

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråden tyckte jag var lite underhållande. En del på detta forumet tycker ju det är kul att klaga på farangdamerna, att farangdamerna är snabba och duktiga på att klaga på Svensk/ Thai förhållanden.

Vad jag vet så är det ju bara män som skrivit i denna tråden nu, inte en faranfdam har klagar på varken ålder eller kilo.

Jag tror att de flesta som klagar på att farangdamer klagar på svensk/Thai förhållanden inbillar sej, för att dom själva ser ner på en del och då utgår dom ifrån att alla gör det. :whistle:

Jag som kvinna säger som vissa här redan påpekat, att vem har rätt att dömma vad som är rätt eller fel. Ingen enligt mej. Dom som lever ihop låt dom göra det utan att lägga er i, lev ert egna liv istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Är kluven i detta. Är det så att båda parter är tillsammans för att de älskar varandra så grattis vad det än skiljer på er i vikt eller ålder.

Det är när någon av parterna är i beroendeställning till den andra och är ihop för den skull. Då är det inte så kul att se den feta 55+ aren på 140 pannor med sin unga flickvän som enbart gör detta för sin och familjens försörjning. För ingen kan väl förneka att det förekommer och visst finns det faranger som gifter sig till status och pengar men i de flesta fall är inte det ett måste utan ett fritt val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!!!

Privat dancer,:read: fungerar nog i alla kulturer från gatan till Hefners slott. Ride the game and be happy :dance1:

Mvh, Kasetavon

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråden tyckte jag var lite underhållande. En del på detta forumet tycker ju det är kul att klaga på farangdamerna, att farangdamerna är snabba och duktiga på att klaga på Svensk/ Thai förhållanden.

Vad jag vet så är det ju bara män som skrivit i denna tråden nu, inte en faranfdam har klagar på varken ålder eller kilo.

Jag tror att de flesta som klagar på att farangdamer klagar på svensk/Thai förhållanden inbillar sej, för att dom själva ser ner på en del och då utgår dom ifrån att alla gör det. :whistle:

Jag som kvinna säger som vissa här redan påpekat, att vem har rätt att dömma vad som är rätt eller fel. Ingen enligt mej. Dom som lever ihop låt dom göra det utan att lägga er i, lev ert egna liv istället.

Även vissa män tänker som kärringar. :whistle:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget snack om att de flesta thai-farang par är en bitchslap mot föreställningen att "äkta" par är lika långa, lika feta, lika vita, lika panka och lika lite beroende av varandra.

Visst fan är man en freakshow på Ica, men vad ska man göra? Jag skulle kräkas om jag hade en kärring som var lika fet, vit och illaluktande som mig.

Och om jag inte hade några alternativ och fick nöja mig med en sådan - och hon dessutom inte ens var beroende av mig och dumpade mig.. MIG...!?! Då hade jag nog hängt mig själv.

Mycket bättre att vara ett livs levande freak. Att man har en glad fru gör inte saken sämre. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

gud vilken trist läsning... 20 år å 100 kilos skillnad här.men de har inte ett skit med saken att göra..sitt du där i varuhuset å tråna efter min unga fru,för de e de närmsta du lär komma.

mvh Khon kaen Fenrisulven

Trist å trist läsning jag vet inte tycker den är lite rolig. Jag är 10 år äldre än frugan och väger väl cirka 80-90 kilo mer än henne, men om det är någon som har klagomål på min kroppshydda så brukar jag säga att det (jag)ska vara mycket (kilo) att tycka om. Att det sen finns dom som skriver här och låter sig tro vara perfekta, låt dom vara glada och tro det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...