Jump to content
IGNORERAD

Vid ankomst til Thailand


Karon

Ja,vad är det första ni gör?  

145 röster

  1. 1. Ja,vad är det första ni gör?

    • Packar upp väskan.
      17
    • Sover,jobbigt att resa.
      13
    • Öppnar en kall öl o njuter.
      81
    • Besöker närmaste bar,gogo,massage,här ska åkas.
      15
    • Alla släktingar kommer,mat o presenter.
      12
    • Badar.
      2
    • Äkta turist,allt ska ses börjar omgående
      0
    • Annat.
      9


Recommended Posts

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Karon

    3

  • måne

    2

  • pigge01

    2

  • foreverbubbles8

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jo det blir en chang, badar med ungarna i hotellpoolen, sedan lite resturang besök med familjen. sedan blir det en krog runda när resten av familjen vill sova.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick bli packar upp väskan... Kanske skulle röstat på "annat".

Först skall frugan och ungarna kramas och pussas.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sover. Har oftast svårt att sova i flygplan. Men det jag helst vill göra är att äta god mat så fort som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar var en mottagningskommité på 10-12 personer på flygplatsen, hem och käka (obligatoriskt i Thailand), något kallt att drick, sedan i säng, låter sambon ta hand om sociala plikter. Trist, ja, jag vet, men man har ju ett halvår på sig att ta igen försummat intag av Thaiöl.

Baa (45 dar kvar)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Det blir alltid en kall öl från kylen,och sedan kan jag möjligtvis öppna väskan för att kunna byta lite kläder

efter en riktigt varm och skön dusch.och sen raka vägen ut på stan och bli jagad av damer :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

En kall öl i taxin in till Bkk är det som gäller. :drunk:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En kall Beer Chang, packa upp datorn (resten får fru Chang packa upp ;-), och så kolla vad som hänt på bland annat detta forum!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar en Beer Chang halsar i mig den lite kvicklund sen en duscha, sen en Beer Chang till. Sen dra tjejen och jag ut och käkar och festa loss så länge man orkar. Sen vaknar man upp och inser att man är "hemma" ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar packa upp (om jag inte ska vidare), sen blir det en kall öl.

Efter första ölen är det dags att ta sig till Tesco för att inhandla proviant. 3 plattor LEO, en låda vatten, lite käk och andra nödvändigheter.

Nu brukar man vilja vila upp sig lite. Ett par timmars sömn, en dusch och sen ut och käka och börja partyt.

Fasen vad man längtar nu, åker om 3 veckor  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hamnar man i karon Så är man i himlen :mdr:

Synd bara du köpte 2vecko resa :mdr:

För sen finns det äventyr För 2veckor yill        :D

You aint seen nothing yet :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hamnar man i karon Så är man i himlen :mdr:

Synd bara du köpte 2vecko resa :mdr:

För sen finns det äventyr För 2veckor yill        :D

You aint seen nothing yet :na:

:D:D:D:crazy: ,,,,,,,,,,,,,, :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Damen möter upp och vi åker hem till henne eller till ett hotell

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger väskan på sängen, kliver in i duschen för att få väck "resdammet" och sen drar på en T-shirt och shorts, sen är det rätt ner till hotellbaren och en beer Chang med ett leende och njuter. Men eftersom allt innan ölen är lika nödvändigt som taxiresan till hotellet så gick rösten till Öppnar en kall öl o njuter.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 Kalla Öl på vägen från Suvarnabhumi Airport till Ayuttahaya,sen dusch sen klar.(öppen för rörslag) :party:

Men nu kommande resa (September)blir det ett tripp ner till Pattis innan man anländer huset :morgon::morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker taxi till någon släkting i BKK för att sova medan frun och dottern handlar. Sedan är det raka spår till Isaan för att njuta av byns ljuva livet bestående lugna dagar med släktingar och vilda fester på kvällarna.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

60 minuter efter ankomst så kramas & pussa frugan & ungarna.

Sedan blir det privata aktiviteter med frugan  . :glasses:

Efteråt en kall öl & sedan ut en sväng med familjen .

Privata aktiviteter återupptas senare vid hemkomst , sen är det dags för lite vila.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Taxi in till lägenheten på Sukhumvit, diskuterar allt möjligt med chauffören under färden, hälsar på personalen medan dörrvakten släpar upp min väska. duschar och byter kläder. Kommer jag med Thai på morgonen brukar jag sova ett par timmar annars packar jag upp väskan och köper lite "äkta" thaimat från matvagnarna utanför kåken.

När jag landar på tisdag nästa vecka vid 19-tiden så det blir samma procedur fast ut och slå runt istället för att sova eller käka thaifood.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar bli någonting läskande att dricka . Sen måste man ju ta igen det man inte gjorde här i Sverige, med lilla

tjejen.

För jag har ännu inte kommit så långt att jag får kläder av 50 taggare här i Sverige.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog "tråkig", blir en taxi in till hotellet för en dusch och lite sömn/vila. Förbereder vännerna i Bkk på en lugn stilla middag på första kvällen, men det brukar alltid spåra ur. Conrad eller Novotel på natten, vidare till Spicy (nu när Langsuan #5 har klappat igen  :cry: ) för att vid 4-5 på morgonen försöka ta sig till hotellet  :drunk:

Varje gång säger man till sig själv, "detta var f-n sista gången, du börjar bli för gammal för detta"  :D

Mvh,

Anders  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Det blir en taxi till Nana för här skall det åkas :party:

Måste erkänna att jag är en smula avundsjuk :cry:

Själv får jag nöja mig med ölen.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...