Jump to content
IGNORERAD

Hole in one tråden


Muimatt

Recommended Posts

Jag spelade en runda på Santiburi i Söndags (9 Januari 2011) På hål nr 12 (Par 3, 144 yards) lyckades jag med det osannolika.Bollen gick spikrakt från tee och landade ca en meter framför flaggan och rullade i hålet, HOLE IN ONE!!!!!

Jag måste medge att jag blev ganska paff. Min caddie dansade krigsdans och var gladare än vad jag blev,haha. Sen ringde hon till klubbhuset och dom skickade ut 2 marshalls som hade med sig ett papper som jag fick fylla i, vilken klubba,vilken tee osv.

När jag hade spelat färdigt och kom tillbaks till klubbhuset väntade prisceremoni med general-manager och personal.(Jo, jag fick ta in en flaska champagne att bjuda på men det gjorde jag med glädje)Det var soligt och vindstilla och slog med en järn-8 ska jag kanske tillägga.

För detta fick jag; en golfbag, diplom, en flaska vin, ett paraply,en keps, en t-shirt, och en gratis runda för 4 personer!!!

(Annat var det när jag gjorde min första hole in one på Albatross GK i Göteborg, (Hål 13, nuvarande hål 4) Det var 1987 (eller var det 89??) och jag fick...Ingenting!!(Jo, mitt namn på en plakett som sitter i klubbhuset)

Ska lägga upp bilder så fort som jag får dem från Santiburi.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Muimatt

    6

  • knifetown

    1

  • Baa

    1

  • mr chaweng

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag spelade en runda på Santiburi i Söndags (9 Januari 2011) På hål nr 12 (Par 3, 144 yards) lyckades jag med det osannolika.Bollen gick spikrakt från tee och landade ca en meter framför flaggan och rullade i hålet, HOLE IN ONE!!!!!

Jag måste medge att jag blev ganska paff. Min caddie dansade krigsdans och var gladare än vad jag blev,haha. Sen ringde hon till klubbhuset och dom skickade ut 2 marshalls som hade med sig ett papper som jag fick fylla i, vilken klubba,vilken tee osv.

När jag hade spelat färdigt och kom tillbaks till klubbhuset väntade prisceremoni med general-manager och personal.(Jo, jag fick ta in en flaska champagne att bjuda på men det gjorde jag med glädje)Det var soligt och vindstilla och slog med en järn-8 ska jag kanske tillägga.

För detta fick jag; en golfbag, diplom, en flaska vin, ett paraply,en keps, en t-shirt, och en gratis runda för 4 personer!!!

(Annat var det när jag gjorde min första hole in one på Albatross GK i Göteborg, (Hål 13, nuvarande hål 4) Det var 1987 (eller var det 89??) och jag fick...Ingenting!!(Jo, mitt namn på en plakett som sitter i klubbhuset)

Ska lägga upp bilder så fort som jag får dem från Santiburi.

Grattis!

Hoppas att du inte glömde din caddie.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var snyggt gjort,grattis till det.Trevligt att du även gav caddyn en slant.Har som du bara en plakett i klubbhuset efter min enda HIO som gjordes på Örkeljunga GK för 10 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis grattis Muimatt,

Är det den i Chiang Rai eller systerbanan i Khon Kaen?

Har aldrig fått någon HIO men varit väldigt nära (och det räknas inte)

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande :great: men ni har ju en bit kvar till den här mannen som gick 38 under par och slog 5 hole in ones under sin första golfrunda någonsin...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Fan va roligt och andra gången. När blir tredje gången gillt?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis

Visst är det en underbar känsla och lite speciellt att man kan se bollen hela vägen

Gjorde mitt första (och hittills enda) 1986 och jag kommer ihåg det med glädje än idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis grattis Muimatt,

Är det den i Chiang Rai eller systerbanan i Khon Kaen?

Har aldrig fått någon HIO men varit väldigt nära (och det räknas inte)

Rebnel

Tackar, det var på Santiburi Koh Samui

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Fan va roligt och andra gången. När blir tredje gången gillt?

Tack och vem vet? Ska spela nu på Söndag igen, kanske man kan slå till igen!!!??sCh_christianpray2.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

STORT GRATTIS

Saknar golfen mycket just nu. Varje år åkte man till Thailand och lirade. skitkul. Själv gjorde jag hio 99 på Bodkyrkas nia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till din hole-in-one.

När Du lyckades med din första hole-in-one i slutet på 80-talet var jag kompis med dåvarande sekreterare i Albatross (Morgan) och han frågade mig om inte jag kunde fixa namnskyltarna på årets lyckliga hole-in-one'arna eftersom att han visste att jag hade en gravyrmaskin.

Jag,som aldrig har satt min fot på en golfbana,inbillade mig att det rörde sig om några enstaka namnskyltar så jag lovade fixa det.

På den tiden var gravyr ett ytterst manuellt hantverk med schabloner för varje bokstav så när han kom årets, i mitt tycke, oändligt långa långa lista på hole-in-oneare ångrade snabbt mitt löfte om gravyr. Men ett löfte är ett löfte.

Troligtvis är det jag som har graverat din namnskylt i Albatross klubbhus, även om namnet "Muimatt" inte klingar bekant :whistle:

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till ditt hole in one :drinks:

Brukar själv spela på Santiburi som är en fantastisk bana.

Längtar efter att gå en runda när jag kommer ner i februari.

post-6248-0-52829300-1295032779_thumb.jp

post-6248-0-52829300-1295032779_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort grattis :av-109998::av-109998:

In med lite bilder så vi som fortfarande sitter hemma har något att längta till

Jag gick efter en svensk som gjorde HIO på Eastern Star,

han vann en stor hälsoundersökning på Bangkok hospital i Rayong samt en stor Singha bag.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

En något annorlunda och halvtrist upplevelse drabbade en god vän som såg sitt utslag få en elak studs som såg ut att landa i djup ravin, "slår en provis", Rätt i koppen...Taskigt att bara få notera par..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Grattis grattis.

Helt rätt bana att göra det på med.

Grymt grymt vacker golfbana. Och underbar utsikt från klubbhuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Stort GRATIIS!! Är tyvärr fortfarande oskuld vad gäller hole-in-one. det händer att jag kompenserar detta med att spela hål 19 :-)

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...