Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om Thaimusik egentligen?


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

ban samet

vanlig thai musik år bra men isaan musik fy fan och när tajjarna börjar bli sliriga och ska sjunga karokeisaan musik då är det så man kan ta livet av sig mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte Thaimusik var spännande i början, men nu tycker jag det mesta är lika upphetsande som svensk dansbandsmusik/schlager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Jag lyssnar till Luk Tung musik med min familj kanske en timma varje dag

här i Isaan, och tycker många låtar är kanonbra.

Denna musik bidrar definitivt till trivseln i vår familj.

De flesta här sjunger med när de gillar en sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Job 2 Do playing at Full Moon Party Sweden (Silja Galaxy) on the 18th of Novemeber!!!!!!

Woow säger jag! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Job 2 Do playing at Full Moon Party Sweden (Silja Galaxy) on the 18th of Novemeber!!!!!!

Alltid velat se Job 2 do live, har missat dom ett par ggr i Thailand,

finns det fler som skulle kunna tänka sig en afton med ungdomarna? :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid velat se Job 2 do live, har missat dom ett par ggr i Thailand,

finns det fler som skulle kunna tänka sig en afton med ungdomarna? :17:

Har redan bokat plats :party:

Ny länk då den andra var gammal

http://www.maipenrai.se/forum/t/16077-full-moon-part-24-timmars-kryssning-med-tallink-silja/

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycks om PoiPloy Sithiprasasana´s nya låt?

Hehe.. Jo, kanske ok om jag var tjej och typ 25 bast yngre. Ingen dum låt alls. men nä, då funkar Job2do bättre. Fast inte "Doo Ter Tam" som är sönderspelad. Hellre "Kamlang Gai".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur man slipper den där bruno marks, äcklepelle!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag Tycker att det finns mycket bra Thaimusik och jag har faktiskt kastat ut typ AC/DC, Danko Jones, Metallica osv och ersatt med Thai rock/pop i min Iphone!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

...måste bara få tycka lite ja me...

Det där med att fylla år och hyra in ett karaokesällskap med grym ljudanläggning som sen ställer alla reglar på max så det distar om hela skiten i 4-5 timmar och alla är hoppar runt och sjunger nonstop och är hur glada som helst... Jag har frågat en del thaiare och svaret på det är att det är inte ljudkvaliteten man är ute efter. Nej har man fest ska det HÖRAS och SYNAS så långt man kan. "Nu har vi fest , kolla på oss!" Det sägs gälla mest för folk från Isaan, men det vete 17 om jag tror på...

Om thaimusik tycker jag att Isaan låtarna är vackra men enformiga tyvärr, det blir för långrandigt för mej.

När man härmar västerlandets poptradition blir det alla möjliga varianter, ofta ska det vara smöriga ballader ala Scorpions-mallen, det ska vara hjärta och smärta och tårar, då trivs thaiarna bäst. Undrar varför...

Personligen gillar jag mest uptempo poplåtar som den här:

nog sjunger dom väl "fyfan va bra, fan va bra" i refrängen? :-)

och deras variant på SKA-musiken som är himla medryckande. Sätter fart på alla fester direkt!

Alla har väl hört den här i nån bar:

Väldigt kul är det att thaifolk älskar sina låtar. Dom kan ju varenda en och sjunger med för full hals var man nu är befinner sej.

Så är det inte Sverige, där ska vi fundera och tycka och dela in oss i läger... "nja den där Roxette gillade jag förr, nu ska det vara Dylan va" Spännigt värre...sjung med och ha kul säger jag, heja Thailand! :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det finns ganska mycket halvbra musik i Thailand.

Det finns också ganska mycket urusel musik.

Fast inte direkt nån högkvalitativ musik och inte heller nån högkvalitativ sångare/sångerska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja visst finns det en del bra musik i Thailand att lyssna på.Speciellt efter ett gäng Chang så kan man ryckas med. :nyam:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker om thai musik men så tycker jag om det mesta i musik väg om det är lysningsbart på lol.(allätare då det gäller musik hehe).

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...