Jump to content
IGNORERAD

sjukhus i pattaya


somsak

Recommended Posts

broder tuk tuk

Hejsan

Jag har provat både *Bangkok Pattaya och Pattaya International. Jag håller med LeifArne om hans innebördes prioritering av dessa två topp sjukhus. Rutin ärenden av icke akut karaktär går alldeles utmärkt att få utförda på Pattaya International. Akuta och mera komplcierade fall, där skulle jag inte chansa utan jag hade valt Bangkok Pattaya...de ligger i topp, utan tvekan!

Pattaya Memorial...nja...möjligtvis om jag bara hade en kådisskada som BTT inledningsvis i denna tråden berättade om...men i så fall måste de handla om en mycket, mycket akut sådan och att short time hotellet låg mycket, mycket nära Memorial...annars hade jag nog hoppat över... :whistle:

MVH Nonki

Bodde på High Five hotel i början av soi 8 mot second road vid tillfället så det var ju en bit att knalla bort till memorial.

Å andra sidan var jag inte helt nykter och smärtan var inte olidlig så det gick att promenera den biten.

Kådisen satt fortfarande på för övrigt. Bara att stoppa ner hela paketet i kalsingarna och börja gå.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • somsak

    11

  • måne

    3

  • broder tuk tuk

    3

  • Stray Dog

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bodde på High Five hotel i början av soi 8 mot second road vid tillfället så det var ju en bit att knalla bort till memorial.

Å andra sidan var jag inte helt nykter och smärtan var inte olidlig så det gick att promenera den biten.

Kådisen satt fortfarande på för övrigt. Bara att stoppa ner hela paketet i kalsingarna och börja gå.

BTT

Tja, man får väl ändå säga att Memorial låg bäst till för din prekära situation.

Tror du gjorde ett bra val, speciellt med tanke på att om de nu lyckades frigöra dig från smärtan och besvären, så hade du inte långt att hämta en ny dam och kanske då införskaffa en rymligare kådis...Allt finns ju tillgängligt kring Klangen...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tja, man får väl ändå säga att Memorial låg bäst till för din prekära situation.

Tror du gjorde ett bra val, speciellt med tanke på att om de nu lyckades frigöra dig från smärtan och besvären, så hade du inte långt att hämta en ny dam och kanske då införskaffa en rymligare kådis...Allt finns ju tillgängligt kring Klangen...

MVH Nonki

Nja damen hängde med till sjukhuset och stannade ytterligare några nätter. Hon var ett trevligt sällskap. Eftersom man var tagen ur strid i en hel vecka så fanns det ju liksom ingen anledning att skifta damsällskap.

Det värsta var att man inte fick dricka starkt under tiden man knaprade på medicinen så det blev ju en torrlagd vecka men det fick man ju offra för att bli skjutklar igen.

Ett råd är ju att alltid se till så att kådisen är rymlig och att damen inte skumpar för intensivt i sänghalmen. Ett sprucket blodkärl på ollonet gör att dolmen svullnar upp och blir rent deformerad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja damen hängde med till sjukhuset och stannade ytterligare några nätter. Hon var ett trevligt sällskap. Eftersom man var tagen ur strid i en hel vecka så fanns det ju liksom ingen anledning att skifta damsällskap.

Det värsta var att man inte fick dricka starkt under tiden man knaprade på medicinen så det blev ju en torrlagd vecka men det fick man ju offra för att bli skjutklar igen.

Ett råd är ju att alltid se till så att kådisen är rymlig och att damen inte skumpar för intensivt i sänghalmen. Ett sprucket blodkärl på ollonet gör att dolmen svullnar upp och blir rent deformerad.

BTT

Ja, men då förstår jag läget. Bättre att behålla damen som redan är insatt i problemet i stället för att inviga en ny och sedan vara nödsakad till att ge henne restriktioner för att inte ytterligare förvärra skadan.

Angående kådisen så är det väl bäst att ta med från Sverige. RFSU Profil brukar ju hålla måttet, även om det är en ganska tråkig sak...men vilken kådis är inte tråkig i den thailändska stundens hetta. :whistle:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

5555 :dance1::great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju lite erfarenhet av sjukhus i Patis då jag låg inlagd i närmare 3 månader förra året, sviter av Denguefeber samt en massa annan skit parkerade mig i sjukhussängen.

Bkk hospitals affärside är väl att blåsa SOS international. kan ni undvika dom så gör det de kan bli jävligt dyrt om försäkringen inte täcker...

Supermodernt sjukhus, med affärsiden att tjäna pengar varje sekund. Betalar pattienten själv så kostar det ett pris, men skall ett svenskt försäkringsbolag betala, ja då koster det 50% ytterligare.

Röntgade handleden för några år sen på Bangkok Hospital, kalaset gick loss på 8000b ink medeciner (hel kasse med olika tabletter) :sFduh:

Ja just det, medicener får man så mycket av att man blir mätt på bara dessa, ta blodtryck, väga sig, pilller piller och åter piller, allt detta för sjukhuset skull, inte patienten, varje enskild sak kan nämligen faktureras.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har provat både *Bangkok Pattaya och Pattaya International. Jag håller med LeifArne om hans innebördes prioritering av dessa två topp sjukhus. Rutin ärenden av icke akut karaktär går alldeles utmärkt att få utförda på Pattaya International. Akuta och mera komplcierade fall, där skulle jag inte chansa utan jag hade valt Bangkok Pattaya...de ligger i topp, utan tvekan!

Pattaya Memorial...nja...möjligtvis om jag bara hade en kådisskada som BTT inledningsvis i denna tråden berättade om...men i så fall måste de handla om en mycket, mycket akut sådan och att short time hotellet låg mycket, mycket nära Memorial...annars hade jag nog hoppat över... :whistle:

MVH Nonki

Det ligger mycket nära Memorial :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok-Pattaya har jag oxå besökt,de debiterade sugrör och plastmuggar.Jag fick en meter räkning där precis allt och då menar jag allt var med.Fint som f-n men dyrt om man pröjsar själv(som alltid)Men skulle jag drabbas av något allvarligare så blev det nog detta iaf.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skrivs en del om självrisk och det har jag aldrig varit med om att betala då det gäller sjukhus eller läkarbesök.

Senaste exemplet var när sonen klev på en sten ute på Koh Samed. Väl inne i Bangkok kunde han inte gå på foten pga inflammation etc. In på rummet kom en doktor, två sjuksköterskor och en administratör efter samtal med receptionen. Dom gjorde rent såret, gav honom någon form av stelkramp och mediciner. Allt gick på 30 minuter. Summa 5000baht.

Väl hemkommen till Sverige ringde jag Trygg Hansa och tre dagar senare satt hela summan på mitt konto. Behövde inte ens skicka in alla papper som jag så omsorgsfullt sett till att få med mig.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

vi var på Pattaya memorial idag och allting gick smidigt.inte van vid sån effektivitet i sverige.i härliga svedala får man ju ta med sig sovsäck och fikaväskan till akuten.

här var allt över på under en timme.inregistrering,5 röntgenbilder,rengöring av sår och blodprov iom.feber o 4 medusiner summa summarum 1720 bath.

och för oss som väntade fanns mycket att vila ögonen på:wub:

och nu är det kee mao som gäller.:drinks:

Lugn i stormen. Även i Sverige har de tänkt till i syfte att

förbättra service och korta ner de dagslånga köerna på akuten.

Det senaste tanke-exprimentet är att låta akutpatienten träffa en

läkare redan vid ankomsten - va sjutton- hur kunde de komma på den märkligt fiffiga iden??

http://www.expressen.se/halsa/1.2239341/graddfil-pa-akuten-ska-korta-vantetiderna

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Det skrivs en del om självrisk och det har jag aldrig varit med om att betala då det gäller sjukhus eller läkarbesök.

Senaste exemplet var när sonen klev på en sten ute på Koh Samed. Väl inne i Bangkok kunde han inte gå på foten pga inflammation etc. In på rummet kom en doktor, två sjuksköterskor och en administratör efter samtal med receptionen. Dom gjorde rent såret, gav honom någon form av stelkramp och mediciner. Allt gick på 30 minuter. Summa 5000baht.

Väl hemkommen till Sverige ringde jag Trygg Hansa och tre dagar senare satt hela summan på mitt konto. Behövde inte ens skicka in alla papper som jag så omsorgsfullt sett till att få med mig.

Vad är det för försäkring? Hemförsäkring eller en specifik reseförsäkring? Har själv Folksam genom facket och där har jag 1500 kr i självrisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

läkaren hade ingen förklaring till svullnaden men det fanns inga frakturer iaf.påfoten.men dom tog inte röntgen på smalbenet där brorsan tydligen har mest ont..vi får se på måndag då han ska på återbesök..l

hmm,vi vet inte om vi vågar gå över gatan för en kompis sa att vi kommer hem med "den"iplastpåsen då:crazy:.

Det var roligt att allt gick bra, vad sa läkaren

vad hade hänt med foten?

och ni gick väl inte över på andra sidan second road? :whistle:

Blir det fel kan ni få besöka samma sjukhus igen,

men då på en helt annan avdelning än röngten :crazy:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske personen som kommit på denna briljanta ide själv har varit patient med "paketet"i handen nånstans där rikets inflytande inte har makt?

Lugn i stormen. Även i Sverige har de tänkt till i syfte att

förbättra service och korta ner de dagslånga köerna på akuten.

Det senaste tanke-exprimentet är att låta akutpatienten träffa en

läkare redan vid ankomsten - va sjutton- hur kunde de komma på den märkligt fiffiga iden??

http://www.expressen...ta-vantetiderna

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...