Jump to content
IGNORERAD

sjukhus i pattaya


somsak

Recommended Posts

brorsan hade oturen att halka på en våt trappa och slå sig väldigt illa.rev upp knä och ett långt sår ner hela smalbenet.

det var i lördags och såret har läkt ganska bra men han e fortfarande helt svullen i foten.

vi får nog åka in till något sjukhus imorgon och jag misstänker dom röntgar mm.

nu till frågan eller frågorna.

vilket sjukhus ska man välja?finns tydligen Bangkok hospital och sen nån i banglamung?

har för mig jag läst nånstans att man får betala besöket själv och får tillbaka utläggen från försäkringsbolaget hemma.stämmer det?

och har nån erfarenhet vad ett sånt besök kan kosta då,med ev.röntgen/gips om det vill sig illa?

mvh ari

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • somsak

    11

  • måne

    3

  • broder tuk tuk

    3

  • Stray Dog

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bangkok Hospital i Pattaya har jag varit på 2 ggr och det fungerade kanon. Inte det billigaste kanske, men väldigt professionella. Han får tillbaka kostnaden från försäkringsbolaget när han kommer hem och anmäler skadan (om han har en försäkring dvs, vilket jag hoppas). Är det väldigt kostsamma behandlingar och undersökningar så kan man också kontakta sitt försäkringsbolag först, så brukar dom kunna hjälpa till. Glöm inte att ta med pass och ev. försäkringsbevis till sjukan!

Sjukhuset ligger vid sukhumvit i norra delen av Pattaya. Se http://www.bangkokpattayahospital.com

Ändrades av Clash
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns Pattaya memorial hospital ochså.

Betydligt bättre standard än Banglamung men ochså betydligt dyrare.

När jag fick staken deformerad av en trång kådis så betalade jag 3000 baht för undersökning plus mediciner.

Jag låg intagen en natt på Banglamung med och den natten plus undersökning kostade 1500 baht. Dock i en stor sovsal utan air-con och varmt som fan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för ett snabbt svar.brorsan har reseförsäkring genom hemförsäkringen och sådant bevis med sig här.

ska ta och ringa försäkringbolaget imorgon,bra tips skulle inte kommit på det själv :av-109998:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket sjukhus ska man välja?finns tydligen Bangkok hospital och sen nån i banglamung?

har för mig jag läst nånstans att man får betala besöket själv och får tillbaka utläggen från försäkringsbolaget hemma.stämmer det?

och har nån erfarenhet vad ett sånt besök kan kosta då,med ev.röntgen/gips om det vill sig illa?

mvh ari

Hallå

Förra året vandrade en spik i foten (efter en operation)

ut så att den stack ut nån milimeter. Det gjorde väldigt

ont att gå, så jag åkte till Pattaya Memorial på Soi 7

in till höger från Seckond Road, jag kom dit vart inskriven,

efter ca 12 minuter kom en syster och sa Mr please come here

in till doktorn som undersökte, sen sa han X-ray please wait.

efter ca 6-7 minuter kom en syrra och sa -Mr please come here

5 meter från undersökningen låg röntgen. den tog max 5 min

sen tillbaka till väntstolen. Dr kom ut och sa -Mr we do some

operation please come here, sen bedövade han foten och skar

efter en stund upp ett snitt, tog en tång och drog snabbt ut

spiken/nålen och tejpade igen snittet, gav mig ett recept och

sa Thank you and take it easy for a 3-4 houers. Väl utanför

fick jag betala ca 900 bath (med medicinen) och allt tog ca

55-60 minuter så var det klart. Jag kan med glädje rekomendera

Pattaya Memorial, iallafall för mindre blesyrer, har man stora

jobb (operationer) så är nog Bangkok/Pattaya att föredra.

Mr Pingpong

Link to comment
Dela på andra sajter

tack.lutar nog åt Pattaya memorial då är det ju inte långt sen till smärtlindring på andra sidan second road om jag förstår rätt.:whistle:

Hallå

Förra året vandrade en spik i foten (efter en operation)

ut så att den stack ut nån milimeter. Det gjorde väldigt

ont att gå, så jag åkte till Pattaya Memorial på Soi 7

in till höger från Seckond Road, jag kom dit vart inskriven,

efter ca 12 minuter kom en syster och sa Mr please come here

in till doktorn som undersökte, sen sa han X-ray please wait.

efter ca 6-7 minuter kom en syrra och sa -Mr please come here

5 meter från undersökningen låg röntgen. den tog max 5 min

sen tillbaka till väntstolen. Dr kom ut och sa -Mr we do some

operation please come here, sen bedövade han foten och skar

efter en stund upp ett snitt, tog en tång och drog snabbt ut

spiken/nålen och tejpade igen snittet, gav mig ett recept och

sa Thank you and take it easy for a 3-4 houers. Väl utanför

fick jag betala ca 900 bath (med medicinen) och allt tog ca

55-60 minuter så var det klart. Jag kan med glädje rekomendera

Pattaya Memorial, iallafall för mindre blesyrer, har man stora

jobb (operationer) så är nog Bangkok/Pattaya att föredra.

Mr Pingpong

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Somsak

Jag bröt ett litet ben i foten i patong Bangla.

Jag hadde hemförsäkring kanon bra

Bara att ringar till sos köpenhamn +4570105050

kenta67

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju Pattaya International Hospital på Soi 4 efter Second Road också.alltså lite längre än till 6:an..

Hunter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bkk hospitals affärside är väl att blåsa SOS international. kan ni undvika dom så gör det de kan bli jävligt dyrt om försäkringen inte täcker...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Nu måste ju kostnaden av sjukhusbesöket överstiga självrisken, annars är det ingen ide att hålla på och ringa försäkringsbolaget. För ett par år sen vaknade jag upp utan ett minne från kvällen tidigare och hade så ont i en tå (smärtan strålade i hela foten, rejält uppsvälld och knallröd var tån) så att jag inte kunde stå på den. Givetvis så misstänkte jag att jag sparkat in i en trottoarkant eller liknade på fyllan och drog iväg till Pattaya International Hospital. Med röntgen och allt kostade besöket runt 1000 bath, något billigare än de 1500 kr som självrisken ligger på.

Nu var det inget fyllesnubblande som orsakat min ömma tå utan någon form av infektion, förmodligen från att jag klippt tånaglarna dagen innan.. :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm,förmodligen har nog brorsan oxå klippt tånaglarna innan han halkade,för nån alkohol har jag inte sett att han druckit :whistle::drinks:.

då kanske det inte blir så dyrt ändå med röntgen och allt.hade för mig att röntgen kunde gå på åtskilliga tusen sek.

Nu måste ju kostnaden av sjukhusbesöket överstiga självrisken, annars är det ingen ide att hålla på och ringa försäkringsbolaget. För ett par år sen vaknade jag upp utan ett minne från kvällen tidigare och hade så ont i en tå (smärtan strålade i hela foten, rejält uppsvälld och knallröd var tån) så att jag inte kunde stå på den. Givetvis så misstänkte jag att jag sparkat in i en trottoarkant eller liknade på fyllan och drog iväg till Pattaya International Hospital. Med röntgen och allt kostade besöket runt 1000 bath, något billigare än de 1500 kr som självrisken ligger på.

Nu var det inget fyllesnubblande som orsakat min ömma tå utan någon form av infektion, förmodligen från att jag klippt tånaglarna dagen innan.. :giggle:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Röntgade handleden för några år sen på Bangkok Hospital, kalaset gick loss på 8000b ink medeciner (hel kasse med olika tabletter) :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

du fick inga roliga piller för det priset då?:crazy:

Röntgade handleden för några år sen på Bangkok Hospital, kalaset gick loss på 8000b ink medeciner (hel kasse med olika tabletter) :sFduh:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gången var det tur att jag hade en bra reseförsäkring! Foksam resextra, ett tillägg till hemförsäkringen, både billig och bra.

Sjukvården kostade mig inte en spänn och dessutom, inget krångel med att få tillbaka för egna utlägg: Biljetter, hushyra, mat, moppehyra,

extra telefonkostnader, taxiresor m.m

Intensivvård 4 veckor på Bangkok Hospital. Bästa tänkbara personal och service.

MVH, Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste ju kostnaden av sjukhusbesöket överstiga självrisken, annars är det ingen ide att hålla på och ringa försäkringsbolaget. För ett par år sen vaknade jag upp utan ett minne från kvällen tidigare och hade så ont i en tå (smärtan strålade i hela foten, rejält uppsvälld och knallröd var tån) så att jag inte kunde stå på den. Givetvis så misstänkte jag att jag sparkat in i en trottoarkant eller liknade på fyllan och drog iväg till Pattaya International Hospital. Med röntgen och allt kostade besöket runt 1000 bath, något billigare än de 1500 kr som självrisken ligger på.

Nu var det inget fyllesnubblande som orsakat min ömma tå utan någon form av infektion, förmodligen från att jag klippt tånaglarna dagen innan.. :giggle:

Du hade väl 5 andra fötter att stödja dig på eller... :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

aj då har du råkat ut för en trafikolycka iom.4 veckor på sjukan?fast det har tydligen varit billigt då det står "only"sist på räkningen...

Den här gången var det tur att jag hade en bra reseförsäkring! Foksam resextra, ett tillägg till hemförsäkringen, både billig och bra.

Sjukvården kostade mig inte en spänn och dessutom, inget krångel med att få tillbaka för egna utlägg: Biljetter, hushyra, mat, moppehyra,

extra telefonkostnader, taxiresor m.m

Intensivvård 4 veckor på Bangkok Hospital. Bästa tänkbara personal och service.

MVH, Lelle

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya international soi 4

Eller Bangkok pattay är det som gäller om det är komplicerade grejer

Memorial har problem med sjukhusjukan och det är inte kul

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

aj då har du råkat ut för en trafikolycka iom.4 veckor på sjukan?fast det har tydligen varit billigt då det står "only"sist på räkningen...

Nej, ingen trafikolycka. Det var lunginflammation, vatten i lungorna, blodförgiftning, alltihopa samtidigt. Fick aldrig nån klarhet om orsaken.

Första veckan var det nära ögat, men med syrgas och antibiotika i mängder så fick dom liv i gubben igen.

Starka doningar sa min husläkare som kollade journalerna när jag kom hem.

En god sak förde vistelsen med sig. En av sjuksköterskorna är min flickvän numera och jag åker ner och hämtar henne om ett par dar.

Link to comment
Dela på andra sajter

härligt.tur i oturen så att säga.önskar er lycka till av hela mitt hjärta.

mvh ari

Nej, ingen trafikolycka. Det var lunginflammation, vatten i lungorna, blodförgiftning, alltihopa samtidigt. Fick aldrig nån klarhet om orsaken.

Första veckan var det nära ögat, men med syrgas och antibiotika i mängder så fick dom liv i gubben igen.

Starka doningar sa min husläkare som kollade journalerna när jag kom hem.

En god sak förde vistelsen med sig. En av sjuksköterskorna är min flickvän numera och jag åker ner och hämtar henne om ett par dar.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

vi var på Pattaya memorial idag och allting gick smidigt.inte van vid sån effektivitet i sverige.i härliga svedala får man ju ta med sig sovsäck och fikaväskan till akuten.

här var allt över på under en timme.inregistrering,5 röntgenbilder,rengöring av sår och blodprov iom.feber o 4 medusiner summa summarum 1720 bath.

och för oss som väntade fanns mycket att vila ögonen på:wub:

och nu är det kee mao som gäller.:drinks:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

vi var på Pattaya memorial idag och allting gick smidigt.inte van vid sån effektivitet

i sverige.i härliga svedala får man ju ta med sig sovsäck och fikaväskan till akuten.

Det var roligt att allt gick bra, vad sa läkaren

vad hade hänt med foten?

och ni gick väl inte över på andra sidan second road? :whistle:

Blir det fel kan ni få besöka samma sjukhus igen,

men då på en helt annan avdelning än röngten :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har provat både *Bangkok Pattaya och Pattaya International. Jag håller med LeifArne om hans innebördes prioritering av dessa två topp sjukhus. Rutin ärenden av icke akut karaktär går alldeles utmärkt att få utförda på Pattaya International. Akuta och mera komplcierade fall, där skulle jag inte chansa utan jag hade valt Bangkok Pattaya...de ligger i topp, utan tvekan!

Pattaya Memorial...nja...möjligtvis om jag bara hade en kådisskada som BTT inledningsvis i denna tråden berättade om...men i så fall måste de handla om en mycket, mycket akut sådan och att short time hotellet låg mycket, mycket nära Memorial...annars hade jag nog hoppat över... :whistle:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...