Jump to content
IGNORERAD

Pajero Sport


lmartens

Recommended Posts

Halla,

Bor i Hua Hin och tanker kopa en ny Pajero Sport, hur javlig kan man vara nar man forsoker forhandla? Hur mycket extra utrustning ar det vanligt att man kan fa pa kopet? Ar det nagon "slug" medlem som har erfarenhet vore jag tacksam att fa nagra tips!

Mvh

Lmartens

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Har ingen aning om jag gjorde en bra affär eller inte.

Betalade 1070000 Bath för 2,5 liters motorn.

Fick skatt, försäkring samt alla tillbehör som de hade förutom backkamera och GPS.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot så hjälpte P3 mig med chiptrim för några tusen bath, det var den bästa affären.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Pruta blir som vanligt svårt, men se till att få med den extrautrustning som du vill ha/behöver och försäkringen samt skatten betald, men det behöver du nog inte säga till om ens.

Sen efter inköp finns 3 billiga saker som förbättrar hela bilen märkbart...

1. Trimchip (speciellt vid köp av 2.5 liters motorn)

2. Riktiga Xenon. Fattar fortfarande inte hur svårt det kan vara att ha bra ljus på bilen ifrån fabriken??

3. Progressiva fjädrar. Bilen är för bullrig på ojämnt underlag och lite för stötig vid smågupp och potthål.

Sen efter det är bilen riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halla Erkki m fl,

Tackar for raden, jag antar att det basta kopet verkar vara 2,5 liters alternativet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Halla Erkki m fl,

Tackar for raden, jag antar att det basta kopet verkar vara 2,5 liters alternativet?

Om du inte nödvändigtvis behöver 4-hjulsdriften, så ja, enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halla Erkki och Surin/P3 m fl!

Suverant med rad fran folk som vet, har som sagt hus i Hua Hin men jobbar fortfarande i Kenya (Nairobi) av alla platser. Kommer till Thailand den 16 Januari och da skall det kopas Pajero "Sport", hur far man fatt pa trim chip och xenon till stralkastarna, utgar fran att P3 har en del fina tips? Varfor ny fjadring och vart skall man fa tag pa dylikt?

Har jobbat i Afrika sedan 2004 och fore det i forna Jugoslavien sedan 1993 och before that Lebanon, Cyprus etc (kanske nagon pa forumet borjar ana vilken bakgrund jag har). Kopte hus i Hua Hin 2005, men har sallan varit dar, men nu blir det allvar inom det narmsta aret. p g a stigande alder (snart 59).'

Kommer ni till Hua Hin har ni pilsner med tilltugg hos undertecknad!

Hor av er.

Lmartens

Link to comment
Dela på andra sajter

Pruta blir som vanligt svårt, men se till att få med den extrautrustning som du vill ha/behöver och försäkringen samt skatten betald, men det behöver du nog inte säga till om ens.

Sen efter inköp finns 3 billiga saker som förbättrar hela bilen märkbart...

1. Trimchip (speciellt vid köp av 2.5 liters motorn)

2. Riktiga Xenon. Fattar fortfarande inte hur svårt det kan vara att ha bra ljus på bilen ifrån fabriken??

3. Progressiva fjädrar. Bilen är för bullrig på ojämnt underlag och lite för stötig vid smågupp och potthål.

Sen efter det är bilen riktigt bra.

P3,

Progessiva fjädrar? Fram eller fram och bak? Berätta gärna mer. Skall flytta till Thailand om drygt två år.

Har kört Citroen i drygt trettio år, uppskattar allt som förhöjer komforten på en gammaldags "stålfjädrad" bil dance.gif

Insett att det enda ekonomiskt försvarbara är en bil ihopskruvad i Thailand. Dessutom skall den vara hyfsat stor-tung.

Sneglat på Pajero sport som ett tänkbart alternativ.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jobbat i Afrika sedan 2004 och fore det i forna Jugoslavien sedan 1993 och before that Lebanon, Cyprus etc (kanske nagon pa forumet borjar ana vilken bakgrund jag har).

kan det vara: Militär :whistle: .(Svea Rike med viss inblandning av FN.)

önskar dig en härlig vistelse att äntligen få tillgång till sitt hus...:great: .

lycka till

mvh challeenger98 :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

P3,

Progessiva fjädrar? Fram eller fram och bak? Berätta gärna mer. Skall flytta till Thailand om drygt två år.

Har kört Citroen i drygt trettio år, uppskattar allt som förhöjer komforten på en gammaldags "stålfjädrad" bil dance.gif

Insett att det enda ekonomiskt försvarbara är en bil ihopskruvad i Thailand. Dessutom skall den vara hyfsat stor-tung.

Sneglat på Pajero sport som ett tänkbart alternativ.

/Sarne

Well, det jag ser som den största nackdelen med Pajero Sporten är dess öronbedövande buller vid körning på dålig asfalt, småknackliga vägar och mindre hål.

Fjädringen här helt enkelt för hård "i början". Ett utbyte till progressiva fjädrar och möjligen andra dämpare avhjälper detta problem.

I standardutförande fungerar bilen kanon på allt mellan bra underlag och extremt "gungiga" grusvägar.

Det är alltså bara de små vibrationerna som är problemet.

Byt fjädring. Klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en genomgång av vår motorexpert STJP och enligt honom ska man inte chiptrimma en bil med automatlåda, då den inte kommer att hålla

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer säkert. Men i slutändan hänger det nog mera på körstil och underhåll av bilen som bestämmer hur länge bilen håller.

Och som i de flesta fall så får man väga för och nackdelar.

I mitt fall prioriterar jag den förhöjda säkerheten vid t.ex. omkörningar.

Sen behöver man ju inte sitta med pedalen i botten hela tiden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten undran.

Hur går det med garantierna på era bilar när ni Moddar dem?

Jag har hört att de kan vara förverkade bara man byter till icke orginal fälgar och däck på en ny bil (även om det görs av bilfirman som sålt bilen).

OBS, jag har "hört" och inte kollat upp det alls, tror förresten jag läste det på Thaivisa- forummet för några år sedan.

Nån som vet?

MVH Tommy

PS: http://www.maipenrai.se/forum/t/3472-ny-stor-suv-av-mitsubishi-i-Thailand/

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkki och P3 m fl,

Nu pratar ni med en som ar mindre begavad nar det galler teknik, vad kan man lattast kopa trim chip, xenon och stot damperier?

Challengeer du har mojligen inte "yx" behorighet?

Hur manga pa forumet har varit i FN tjanst, har en aning om att det finns manga bataljoner gomda har?

Mvh

Lmartens

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...