Jump to content
IGNORERAD

Thailandska regskyltar....


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Sitter pa balkongen Tira Tiara i Hua hin och kollar ut genom fonstret. 3 bilar har ett regnummer som med lite fantasi ( Kan ej Thai Alfabetet) kan tolkas som nA.

Har forstatt att det finns 48 bokstaver i det Thailandska alfabetet. Skulle vara en enorm slump om alla tre bilar har samma startbokstaver.

Hur funkar dom Thailandska regskyltarna? Finns det nagon geografisk fordelning av begynnelsebokstaverna?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Sitter pa balkongen Tira Tiara i Hua hin och kollar ut genom fonstret. 3 bilar har ett regnummer som med lite fantasi ( Kan ej Thai Alfabetet) kan tolkas som nA.

Har forstatt att det finns 48 bokstaver i det Thailandska alfabetet. Skulle vara en enorm slump om alla tre bilar har samma startbokstaver.

Hur funkar dom Thailandska regskyltarna? Finns det nagon geografisk fordelning av begynnelsebokstaverna?

mvh

Verkar bara vara 2 slumpvis eller seriemässigt utdelade bokstäver

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej TallViking och tack for svaret. Enligt din lank sa verkar det ju vara mest slumpen. Men dock att privatbilar kan bara ha en av 18 begynnelsbokstaver.

Sa det verkar som att det var en slump att tre bilar hade กค forst. Kanske dags att kopa en lott?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Efter som jag har mycket tid att svamla fortsatter jag pa samma tema. Thai regskyltar.

Enligt varan Guide i Chieng Mai kan man kopa sitt eget nummer pa regskylten men det kostar ganska mycket pengar enligt honom.

Stotte pa en skylt med 8888 pa slutet och enligt guiden sa skulle denna skylt kosta miljoner.

Kan det vara sa???

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag svara ja vad händer då respektive om jag svarar nej på din sista fråga,vad är poängen med dina frågor vart vill du komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stämmer. Tjejens kompis driver ett eget företag som hjälper till med registrering av fordon och hon har berättat samma

Just siffran 8 är förknippad med tur i tron. Ju fler desto bättre

Varför tror du OS i Bejing invigdes 2008-08-08 ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Om jag svara ja vad händer då respektive om jag svarar nej på din sista fråga,vad är poängen med dina frågor vart vill du komma.

till himelen? ,vh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Mamma Bäng; finns en del att läsa i tråden jag körde för ett halvår sedan.

http://www.maipenrai...__1#entry192431

tackar ...

fortsatter att svamla pa samma tema.

For ca 2-3 veckor sedan blev vi stoppade av polisen nar vi korde med roda skyltar pa kvallen. Tydligen for man bara kora med roda skyltar pa dagtid! :)

\

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som sagt kolla tråden

Registrering i LOS bygger tydligen på samma system som vi hade till 70talets början men har städers namn Kranung-Tep Saraburi Chunburi osv.

Köpte bil för 1 mnån.sedan Vi har kvar Bangkoknumret . Fick åka till Bangkok södra delen 28mil fram o tillbaka 3500 bath kostade detta( Reget) Sedan måste säljaren åka tillbaka med oss föra fixa Tillverkninsnr. Stod ej i registreningspappren Jag vet ej om det går att göra per post men vi ville ha det klart innan hemfärd Vi får iallafall dras med Krung-tepnr detta byres ej som vi gjorde här i S. Försäkringen kostar 7,500 bath tror att det är ett år

Det finns oxå länkar på alla i LOs förkomande skyltar i den äldre tråden

Ha det

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar ...

fortsatter att svamla pa samma tema.

For ca 2-3 veckor sedan blev vi stoppade av polisen nar vi korde med roda skyltar pa kvallen. Tydligen for man bara kora med roda skyltar pa dagtid! :)

\

mvh

Verkar vara fler som har den uppfattningen men jag kan inte hitta någonstans att de röda inte får användas nattetid

Längst ner på den här sidan står en del om dessa skyltar

http://www.expatmotors.co.th/paperwork.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni några olika skyltar Oj namnen kom ej med Den understa är Saraburi Resten kan nog någon av alla ordpoiser fixa :drinks:

Offe

post-6823-0-86854200-1294482473_thumb.jp

post-6823-0-58332100-1294482497_thumb.jp

post-6823-0-63730100-1294482508_thumb.jp

post-6823-0-19070700-1294482534_thumb.jp

post-6823-0-23510200-1294482570_thumb.jp

post-6823-0-86854200-1294482473_thumb.jp

post-6823-0-58332100-1294482497_thumb.jp

post-6823-0-63730100-1294482508_thumb.jp

post-6823-0-19070700-1294482534_thumb.jp

post-6823-0-23510200-1294482570_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stämmer. Tjejens kompis driver ett eget företag som hjälper till med registrering av fordon och hon har berättat samma

Just siffran 8 är förknippad med tur i tron. Ju fler desto bättre

Varför tror du OS i Bejing invigdes 2008-08-08 ? :whistle:

Jag har se'n oktober förra året försökt att få tag i en lott som slutar med just 888

Orsaken är att jag hade så svårt att säga 8 på thai och blev alltid retad för det.

Se'n så har jag ju förstått att det är nå't speciellt med siffran 8 då det varit stört omöjligt att hitta en lott med den kombinationen.

Men i dag lyckades jag komma över en lott med slutsiffrorna 888 på ett tempel här i Udon Thani.

Får väl se om det blir nå't efter 15 månaders väntan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har se'n oktober förra året försökt att få tag i en lott som slutar med just 888

Orsaken är att jag hade så svårt att säga 8 på thai och blev alltid retad för det.

Se'n så har jag ju förstått att det är nå't speciellt med siffran 8 då det varit stört omöjligt att hitta en lott med den kombinationen.

Men i dag lyckades jag komma över en lott med slutsiffrorna 888 på ett tempel här i Udon Thani.

Får väl se om det blir nå't efter 15 månaders väntan.

Får hoppas det bringar lycka till dig då !! :great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett par lotter som slutade på 800 efter att jag köpt en moppe med regskylten 80.

Enbart pga att moppeförsäljaren sa att DET MÅSTE DU GÖRA!!!

Självklart så blev det 11000b i vinst :-P

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...