Jump to content
IGNORERAD

Hjalp2. Overstay


Kalas

Recommended Posts

Hej, Jag behover akut hjalp.

Jag var for full for att fa aka med planet hem igar. Bokade av misstag en resa 31 JANUARI ist for 31 DECEMBER i mitt tillstand.

Sen kopte jag en biljett till till i morgon, 110101, kollade pa internet och det stod cancelled! Ringde Air Asia och de sa samma sak, ingen reservation i mitt namn, men jag har ju betalat dyrt och fatt en epostbekraftelse sa jag och uppgav namn och nummer. Sa har det funkat tidigare for mig, en epostbekraftelse med bokningsnummer osv. Men icke. Jag har en flygning 31 JANUARI bokad.

Nu kommer min STORA fraga.

Jag maste ju forlanga mitt visum pa nagot satt sa att jag kan stanna till 31 januari. Jag har inte mer pengar att kopa ny resa for. Hur gor jag? Ambassaden? Ministry Of Forreign Affairs?

Om nagon pa plats har i Thailand kan hjalpa mig via telefon sa ar mitt thainummer +66866152088

Annars duger det gott med en saklig forklaring har, nu snarast!

MVH Kalas

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att hitta en billig flygresa med airasia till ngt grannland så får du 30 nya dagar när du kommer tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan jag ta bussen till hennes hemby i norra Thailand och ta mig till Laos?

Landvägen får du bara 15 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ha du för visum, eller är du i landet visumfritt (30 dagar vid ankomst)?

Om du har t.ex. turistvisum (60 dagar) och inte redan har förlängt den så kan du förlänga den med 30 dagar på immigration för 1900 baht, förutsatt att den är giltig.

Annars kanske vore Vientiane, Laos, en möjlighet, åk dit och sök turistvisum, kostar inget heller. Visum till Laos kostar dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilken soppa. Stackars dig även om det har en touch av självförvållande

Du kommer hem på 3:die försöket - 2 biljetter åt skogen om jag förstått det rätt.

Ev overstay / utgifter för att förlänga visum - en månads oplanerat uppehåll i Thailand,

och kanske en arbetsgivare i Sverige som får vänta på att du dyker upp "i början på februari"

Kan förstå att dom vägrar dig plats på planet p.g.a. fylla -

men finns det ingen chans att samma bolag erbjuder ombokning

till ett senare plan när du blivit nykter?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken soppa. Stackars dig även om det har en touch av självförvållande

Du kommer hem på 3:die försöket - 2 biljetter åt skogen om jag förstått det rätt.

Ev overstay / utgifter för att förlänga visum - en månads oplanerat uppehåll i Thailand,

och kanske en arbetsgivare i Sverige som får vänta på att du dyker upp "i början på februari"

Kan förstå att dom vägrar dig plats på planet p.g.a. fylla -

men finns det ingen chans att samma bolag erbjuder ombokning

till ett senare plan när du blivit nykter?

Jo men hallo, han är väl vuxen? :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jo men hallo, han är väl vuxen? :whistle:

I och för sig, annars lär han bli det nu :-)

Dyra läropengar.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ar gift och har for mig att man som gift ned en thailandsk medborgare ar berattigad till 60 dagars turistvisum? Jag hade for avsikt att stanna max 30 dagar sa jag ansokte inte om nagot langre.

Och visst far jag skylla mig sjalv, ingen tvingade mig att dricka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ha du för visum, eller är du i landet visumfritt (30 dagar vid ankomst)?

Om du har t.ex. turistvisum (60 dagar) och inte redan har förlängt den så kan du förlänga den med 30 dagar på immigration för 1900 baht, förutsatt att den är giltig.

Annars kanske vore Vientiane, Laos, en möjlighet, åk dit och sök turistvisum, kostar inget heller. Visum till Laos kostar dock.

Var i Bangkok ligger detta immigration? Eller finns det immigrationkontor pa andra orter, typ Sakon Nakhon\Udon Thani som ar narmare min hemby

Link to comment
Dela på andra sajter

Getting to the Immigration Bureau (Soi Suan Plu) By bus Take bus Nrs. 22 , 62 or 67 By Bangkok subway Lumpini station is the closest subway station to the Bureau. Take the number 2 exit to Sathorn Road. Walk to a bus stop around 200 meters. Then take bus Nrs. 22, 62 or 67 bus to the Bureau. By Bangkok skytrain Exit at Saladaeng station. Walk to a bus stop at

  • Chulalongkorn Hospital on Rama IV road. Take bus 67 or
  • Next to U- Chuliang Building. Take a red open pick-up bus (Sawngthaew).

By car Drive to South Sathorn Road (Thanon Sathon Tai). Turn left into Soi Suan Phlu. About 600 meters into the soi, the Bureau is on the left hand side, just after Thoongmahamake police station.

"slut citat"

Finns på bra många andra ställen i Thai också, vore konstigt om Udom inte vore ett av dom. Flygplatsen i BKK har fråga där. 0-2134-0841-4

De andra lär vara stängda pga helgen. Åk upp till frugan och lugna ner dig.

Önskar "Ett så Gott Nytt År som möjligt" till dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fortfarande inte skrivit var du är nu ;-)

Men det billigaste om du är i bkk är nog att åka fram å tillbaka till Malaysiska gränsen, typ 1200baht t/r med buss. Men då behöver du göra det 2ggr :-

Är du i norra Thailand åker du till Laos och fixar turistvisum.

Flyger du inte så blir det många härliga busstimmar hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

- Ta bussen till hembyn.

- Ta reda på var närmaste thailändska konsulat/ambassad i Laos ligger (Mukdahan-Savannakhet, eller Nong Khai - Vientienne).

- Åk till ambassaden/konsulatet och sök turistvisum.

- Eller så söker du O-visa om du har alla thailändska papper klara och tillgängliga som visar att ni är gifta.

Då klara du dig 30 dagar på bara en resa över gränsen.

Kommer att kosta ca 2000-4000 baht för gränsövergång och visumkostnad etc beroende på var du gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Jag behover akut hjalp.

Jag var for full for att fa aka med planet hem igar. Bokade av misstag en resa 31 JANUARI ist for 31 DECEMBER i mitt tillstand.

Sen kopte jag en biljett till till i morgon, 110101, kollade pa internet och det stod cancelled! Ringde Air Asia och de sa samma sak, ingen reservation i mitt namn, men jag har ju betalat dyrt och fatt en epostbekraftelse sa jag och uppgav namn och nummer. Sa har det funkat tidigare for mig, en epostbekraftelse med bokningsnummer osv. Men icke. Jag har en flygning 31 JANUARI bokad.

Nu kommer min STORA fraga.

Jag maste ju forlanga mitt visum pa nagot satt sa att jag kan stanna till 31 januari. Jag har inte mer pengar att kopa ny resa for. Hur gor jag? Ambassaden? Ministry Of Forreign Affairs?

Om nagon pa plats har i Thailand kan hjalpa mig via telefon sa ar mitt thainummer +66866152088

Annars duger det gott med en saklig forklaring har, nu snarast!

MVH Kalas

Åk till Lao/burma!

Jättesvårt visarun!!!!!!!!!!!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...