Jump to content
IGNORERAD

Nikotinslav...


stjp8729

Recommended Posts

Har bestämmt mig för att sluta röka sedan den 24 December efter 30 års rökande, har använt snus som ersättning till nedtrappande.. :crazy:

Nu tog snusen slut.. Och det ser ut så här nu..

post-4239-0-57619600-1293789775_thumb.jp

Ute i byn med 15 kbps internet hastighet, en LEO (Världens bästa öl) och tillverkning av snus.

post-4239-0-69406800-1293789894_thumb.jp

10 Baht för 53 gram tobak, lite toapapper.. Och vips så har vi en en portionssnus.. :sFduh::crazy:

Gott Nytt År!

:wai:

post-4239-0-57619600-1293789775_thumb.jp

post-4239-0-69406800-1293789894_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Herr Chang

    5

  • GammalDansken

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Slutade röka förra sommaren efter närmare 40 års rökande. Hade innan dess slutat snusa. Avtrappningen gick för min del via nikotintuggummi, vidare till vanliga tuggummin. De vanliga tuggummina har jag ännu inte kunnat sluta med, så nu har man en ny last. Kan dock tom feströka nu utan större abstinens dagen efter.

/GSt

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lika imponerad varje gång som jag hör om någon som har slutat att snusa. :av-109998:

Jag törs inte ens tänka tanken :suicide:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går om man har viljan. Har man inte viljan är det ingen idé att ens försöka. Slutade med snus och körde nikotintugummi i en vecka. Sedan klippte slutade jag med det också. Har hållt upp sedan augusti. De första veckorna är hemska, men nu är det okej. Ibland går det flera dagar utan att jag tänker på snus. Men ibland kommer nikotinjävulen fram. Då gäller det att vara stark och ha karaktär. Det är skönt att inte vara beroende av nikotin längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lika imponerad varje gång som jag hör om någon som har slutat att snusa. :av-109998:

Jag törs inte ens tänka tanken :suicide:

C;D

Jag vet, det är ett helvete. Har hållit uppe nu i 4-5 år. Jag försökte med nikotintuggummi men dom smakade vidrigt, men det gick att sluta i alla fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är impad av alla er som slutat med vilken nikotinhabit de än må vara...

Själv så har jag snusat sen tidiga tonår, och tänker fortsätta med det så länge jag e herre över min kropp.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering...

Jag har slängt 10 Baht till gråsuggorna.. :( Det funkar inte.. Stillar sig inte nikotinbegäret, så går och lägger mig istället..

Kanske lika bra det, tar mig en Leo istället.. Osammanhängade javisst.. Men det Nyårsafton..

Gott Nytt År!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver noga vara lite av en tjurskalle och ha rätta viljan så går det att sluta att vara slav under nikotinet.

Jag slutade att snusa i Thailand för tre år sen jag var så trött på hur dessa snusdosor styrde mig så pass mycket.

Som t.ex. har jag snusdosan med mig, hur många dosor har jag kvar, räcker dosorna semestern ut, nu får jag bara snusa en halv dosa per dag annars räcker de inte osv.

Första veckan var jobbigast man fick abstinens och var allmänt grinig, andra veckan var något behagligare men fortfarande grinig på allt och alla, tredje veckan var mitt begär och grinigheten borta.

Men visst luktar en nyöppnad General fortfarande gott men jag har inget sug kvar.

Ändrades av Batleleli

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi var ett gäng på ett annat Thaiforum som slutade för snart 3 år sedan, bland annat Drivern och Jag.

Fruktansvärt skönt tycker jag nu, men första tiden va ett helvetre :friends:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Wille kanske har några goda råd angående att sluta.

Vet ej hur det gick - om han lyckades sluta men åtminstone tror jag han slapp sitta inne för mord

på de stackare som korsade hans väg de första veckorna.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är impad av alla er som slutat med vilken nikotinhabit de än må vara...

Själv så har jag snusat sen tidiga tonår, och tänker fortsätta med det så länge jag e herre över min kropp.

Den bestämmanderätten har väl Aya tagit över för länge sedan :crazy: Gott nytt på er.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slutade att röka för lite mer än 3 år sedan efter 30 års rökning ..

jag gick till en läkare och fick Champix utskrivet .funkade väldigt bra ,

men viljan måste finnas där.

Nackdelar: tja ja gick upp ca 15 kg

Mvh Holst

Ändrades av Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, kan inte detta vara ett litet trevligt nyårslöfte?

Borde väl funka bra nu när vi ska ner till LOS och dricka öl varje dag och ha en massa forumträffar, det borde väl få dig på andra tankar? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bland missbrukar snus och cigg har funderat på att sluta ett tag men när alkoholen kommer med i bilden och andra röker är det svårt att hålla sig borta.

Jag tycker man skulle ha en lista på vad som blir bättre utan nikotin blir kanske lättare att låta bli då.

Exempel hjälper ned blodtrycket.

Men det är tvärt om man blir grinig gubb i stället och går upp i vikt så det med sex kan ju bli sisådär på hemma plan när man slutar är jag rädd för.

Jag imponeras av Thailändare det verkar som om när det blev förbjudet att röka på restaurang så slutad de att röka.

Undra varför de inte gör likadant med spriten men det kommer väl för nu verkar det som att Thailändare dricker som att i morgon är det förbjudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutade att snusa i april, det funkar än så länge.

Varvade ner med "onico", det fungerade bra för mig iaf.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Champix verkar ju göra det ännu värre att sluta. Gratulerar er som lyckats göra ett upp håll med nikotinet hoppas att det blir långt.

Har själv gjort ett upphåll sedan 23 Dec inte många dagar men jag är enligt frugan otroligt retlig så imellan åt åker jag ut .

http://www.realtid.s...ltid692.dbp.asp

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille kanske har några goda råd angående att sluta.

Vet ej hur det gick - om han lyckades sluta men åtminstone tror jag han slapp sitta inne för mord

på de stackare som korsade hans väg de första veckorna.

Slutade for drygt 9 månaders sedan efter 19 års snusande och rokande. De forsta veckorna var ett helvete for både mig och min omgivning det skall man inte forneka men sen rullade det på. Visst är det fortfarande så att det hugger till av begär efter en god måltid eller när man är ute och knäcker en bira men man kan å andra sidan och var äckligt nojd med sig själv. Jag hade ingen tanke på att sluta och tyckte det var värt alla de olika riskerna som man vet finns men samtidigt är så duktig på att fortränga genom allskons rationaliseringar. Dock så var det faktiskt bland annat en forumträffsbild som fick mig att haja till. Ett gäng gubbar med cigg i hand, hängande och rinnande snusar och gula tänder-leenden såg inte så charmigt ut och det slog mig att det var nog så folk såg på mig. Vidare så kom Amelia en dag gående med en dosa General och sade - Amelia kin! Det var ångest i kubik och helt plotsligt ville jag for forsta gången i mitt liv sluta. Jag hade forsokt sluta forut men aldrig egentligen viljat lyckas, det var mest ett spel for galleriet tidigare.

Lycka til Stjp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inatt kl 00,00 slänger jag min dosa grov portion för gott...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inatt kl 00,00 slänger jag min dosa grov portion för gott...

Jag håller tummarna och hoppas att du lyckas.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutade med nikotin för 12 år sedan då jag kände att 2 paket om dan inte var nyttigt.

Hade inga problem att att skifta om till snus då och då men då får man ju ännu mera nikotin.

Kurer med plåster och tuggummi hjälpte inte för nikotinet fanns kvar.

Det som hjälpte var att jag tog ett definivt beslut att nu får det vara nog.

Har inte smakat sedan dess och kommer inte att göra

Det blir värre och sluta med ölen. Hemsk tanke och får nog vänta med det :suicide:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till.

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, kan inte detta vara ett litet trevligt nyårslöfte?

Borde väl funka bra nu när vi ska ner till LOS och dricka öl varje dag och ha en massa forumträffar, det borde väl få dig på andra tankar? ;)

Hehe, ja det vore ju ett lämpligt tillfälle att sluta ;)

Nej, känner mig icke redo för det steget. Som många skrivit, man måste verkligen vilja det själv. Nog för att fru Chang skulle uppskatta om jag slutade röka, men det är tyvärr inte tillräcklig motivation.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...