Jump to content
IGNORERAD

Jävla folk det finns.


irjus

Recommended Posts

Då tullen och polisen ska kolla alla utlands registrerade bilar här i fosnavåg Norge nu i Januari, så inser jag efter ett telefonsamtal till tullen att jag inte får ha en svenskreggad bil i Norge.Så jag fraktar bilen till Sverige och slänger ut en annons på blocket att den e till salu, får en jävla massa svar, folk som tingar bilen och andra som ska komma och kolla på bilen.

Vad händer ?

Inte en enda jävel dyker upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då tullen och polisen ska kolla alla utlands registrerade bilar här i fosnavåg Norge nu i Januari, så inser jag efter ett telefonsamtal till tullen att jag inte får ha en svenskreggad bil i Norge.Så jag fraktar bilen till Sverige och slänger ut en annons på blocket att den e till salu, får en jävla massa svar, folk som tingar bilen och andra som ska komma och kolla på bilen.

Vad händer ?

Inte en enda jävel dyker upp.

Tyvärr inte ovanligt. Har råkat ut för det ett antal gånger

Folk som skall komma och titta. Man åker och tvättar bilen, håller sig hemma, ändrar familjens planer etc och ingen dyker upp som utlovat !

Man blir så j-la trött på sådana personer :diablo:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför svarar dom överhuvudtaget, har dom inga pengar eller intresse för bilen så ge fan.

Dom har dåligt omdöme och noll i ansvarskänsla !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men jag tror att valpköpare e de värsta folk som finns, köparen kommer å ser ut sin valp ur kullen å bestämmer sej tillsammans med sina barn som åxå får namnge ``sin´´ lilla valp.

Handpenning är det inte tal om då man inte har kontanter på sej...

Ok Tikägaren registrerar valpens namn (enligt köparens önskemål) och tilltänkta nya stolta valpägare till Kennelklubben...

Vid 8v. ålder är valpen leveransklar veterinärbesiktad (giltighetstid 1V.) vaccinerad och ssv registrerad, vad händer?

Telefonnumret som man fick av den tilltänkta köparen är inte i bruk , och där står man med en valp stor, stark å tuff som fan registrerad som Fiffigull...

Den sista kullen jag hade sålde jag 3 (tre) gånger...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men jag tror att valpköpare e de värsta folk som finns, köparen kommer å ser ut sin valp ur kullen å bestämmer sej tillsammans med sina barn som åxå får namnge ``sin´´ lilla valp.

Handpenning är det inte tal om då man inte har kontanter på sej...

Ok Tikägaren registrerar valpens namn (enligt köparens önskemål) och tilltänkta nya stolta valpägare till Kennelklubben...

Vid 8v. ålder är valpen leveransklar veterinärbesiktad (giltighetstid 1V.) vaccinerad och ssv registrerad, vad händer?

Telefonnumret som man fick av den tilltänkta köparen är inte i bruk , och där står man med en valp stor, stark å tuff som fan registrerad som Fiffigull...

Den sista kullen jag hade sålde jag 3 (tre) gånger...

Men va fan, hundar är ju som barn i den åldern

Usch

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja men jag tror att valpköpare e de värsta folk som finns, köparen kommer å ser ut sin valp ur kullen å bestämmer sej tillsammans med sina barn som åxå får namnge ``sin´´ lilla valp.

Handpenning är det inte tal om då man inte har kontanter på sej...

Ok Tikägaren registrerar valpens namn (enligt köparens önskemål) och tilltänkta nya stolta valpägare till Kennelklubben...

Vid 8v. ålder är valpen leveransklar veterinärbesiktad (giltighetstid 1V.) vaccinerad och ssv registrerad, vad händer?

Telefonnumret som man fick av den tilltänkta köparen är inte i bruk , och där står man med en valp stor, stark å tuff som fan registrerad som Fiffigull...

Den sista kullen jag hade sålde jag 3 (tre) gånger...

Vi hade inte en tanke på att inte hämta våran fiffigull.

Å andra sidan var uppfödaren (en dansk käring) betydligt mera fiffig än gullig

- vi betalade 2500 (25%) i handpenning.

Kräv förskottsbetalning av hela beloppet nästa gång så ska du se på fan att spekulanterna kommer tebax.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va fan, hundar är ju som barn i den åldern

Usch

... Ja korrekt uppfattat

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Odin va fan, det e ju ingen hundfamilj jag ska sälja.

Då har du inte presenterat bilskrället rätt :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du inte presenterat bilskrället rätt :-)

Hehe ok. Solly jag komenterade bara moralen hos ``folk´´ som inte håller sitt ord

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit med om det också. Ska vi inte böra med fuskannonser. Vi möter helt enkelt inte upp köparna på nåt förutbestämt ställe

.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en Honda civic type r -07

Släng in länken till blocket kan ju finnas hugade spekulanter på forumet

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste skriva i annonsen att

du redan har tillräckligt med kompisar och

att bara seriösa köpare ringer dig.

att så länge annonsen finns kvar finns bilen kvar.

först till kvarn...

prutmån vid snabb affär

Sen kan det vara de som har en likadan bil till salu ringer och tingar din bil så har de kanske större chans att sälja sin egen bil.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste skriva i annonsen att

du redan har tillräckligt med kompisar och

att bara seriösa köpare ringer dig.

att så länge annonsen finns kvar finns bilen kvar.

först till kvarn...

prutmån vid snabb affär

Sen kan det vara de som har en likadan bil till salu ringer och tingar din bil så har de kanske större chans att sälja sin egen bil.

Smilet

Lite tips från en erfaren

Skriv inga av ovanstående saker och inga känslor etc etc

Skriv bara kalla fakta och var strikt och korrekt

Och bra bilder är ett krav. Första och sista bilden är bra men de i mitten passar inte i en bilannons.

Lite tips som jag lärt mig under åren

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr dom enda bilderna på bilen som jag har.

Skriv för fan inte att den har vart i Norge, då e helt kört!"bilen är en saab sonett och tillverket i Italien" :dance1:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Irjus är du gift i sverige? Då är det inga problem å ha sv regad i norge för du ska ju hem till gumman bara lite på tullen å få nån stämpel att du är ute ur norge annars är det 180 dagar som gäller!

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

är gift i Thailand registrerat i norge, har barn i sverige, men har ringt och pratat med tullen,får ej ha den i norge, så jag måste sälja den, en likadan i norge kostar 340000 nkr, ska jag registrera den i norge så kostar det mig ca 200000 nkr.

Link to comment
Dela på andra sajter

är gift i Thailand registrerat i norge, har barn i sverige, men har ringt och pratat med tullen,får ej ha den i norge, så jag måste sälja den, en likadan i norge kostar 340000 nkr, ska jag registrera den i norge så kostar det mig ca 200000 nkr.

Det låter ju helt sjukt :diablo: Ett så kallat broderland tjoho.Lycka till med försäljningen och Gott nytt på er.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...