Jump to content
IGNORERAD

Hur långt är det mellan Bangkok och Rayong?


Phuket18.5

Recommended Posts

Hur långt är det mellan Bangkok och Rayong? Hur åker man bäst dit?

Sonen med fästmö har tröttnat på regnet i Phuket och Krabi och

funderar på Ko Samet eller Ko Chang.

Någon som vet?

Phuket18.5 :wai:

Ändrades av Phuket18.5
Link to comment
Dela på andra sajter

BBK = Bodens Bandy Klubb.avståndet mellan närmaste flygplatserna Luleå Airport-Utapao är 8210 km.

Flyg och därefter taxi torde vara det enklaste alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker dom buss från Ekkamai till Rayong och hamnar på den nybyggda busstationen i utkanten av Rayong, går det därifrån en gratisbuss in till stans lokalbussstation. Därifrån kan de åka songtail till piren, vilket tar ungefär ca 20min. De kan naturligtvis åka taxi från bussstation, men det blir ett betydligt dyrare alternativ.

Jag och dottern åkte den rutten som jag beskrev i juli, och det var en smärtfri resa. Kommer ej ihåg vad det kostade, men det blir inte många Bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.guidetoth...y2=hat+chao+lao

18 mil är sträckan Bangkok - Rayong. Tar drygt 2 timmar eller uppemot 2,5 tim med bil.

Det är i vekligheten mer än 18 mil.Det är först 16,5 till Pattaya och mellan Pattaya och Rayong är det minst 6 mil, så denna tabell är nog lite "snäll"

Motorvägen från Pattaya och neråt är jättefin att åka ,gjorde det på Mc för en månad sedan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar.

Får jag fråga vidare, vilken ö av Ko Samet eller Ko Chang

är bästa resmålet för 35:årig son och hans unga svenska tjej?

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har de så lite tid att de inte kan besöka båda? Båda ställen är olika, och det beror väl på vad man är ute efter. Är det sol och bad eller hålligång, dykning, fiske etc.

Själv har jag varit en gång på Koh Chang och har sagt aldrig mer. Det var nog fem år sedan. Något så erbarmligt dålig service som vi hade då har jag aldrig varit med om, det var som om man befann sig i något annat land än LOS.

Koh Samet har jag aldrig riktigt blivit besviken på. Alltid trevligt och gemytligt. I sommar var det lite tråkigt när det inte var nästan några turister alls under lågsesongen, men ändå trevligt eftersom alla är glada och trevliga. Men åker de ut till Samet så åk inte ut sent på fredag eller lördag då har thailändarna oftast lagt beslag på ön.

Ska de åka till Koh Chang så finns det väl ingen anledning att åka till Rayong, utan då åker de direkt till Koh Chang istället.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar.

Får jag fråga vidare, vilken ö av Ko Samet eller Ko Chang

är bästa resmålet för 35:årig son och hans unga svenska tjej?

Phuket18.5 :wai:

Koh Chang större samt Lonley Beach :great:

Schysst att hyra Moppe o fara runt med strandhugg här & där samt att se o bada i vattenfallen !!!

Koh Samet lillebror men helt ok 1 halvdålig väg över ön men för sol & bad :great:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur långt är det mellan Bangkok och Rayong? Hur åker man bäst dit?

Sonen med fästmö har tröttnat på regnet i Phuket och Krabi och

funderar på Ko Samet eller Ko Chang.

Någon som vet?

Phuket18.5 :wai:

Tar du de blåvita bussarna från Ekkamai till Rayong tar det mellan 2 och 2,5 timmar, pris 149 Thb. Oftast blir du offererad ett pris av taxichaffisen när du åker till Ekkamai till busstationen..och då börjar det på 2000 Thb och sen är det upp till din förhandlingsförmåga var den prislappen slutar. Men som sagts..ska ni till Ko Chang så är det bättre att fortsätta på Sukhumwit österut utan att stanna i Rayong, men det blir ett par timmar till.

Men Ko Chang är inte så mycket att charmas över så har ni ont om tid..åk till Ko Samet.OBS! Det är bara mitt personliga tips!dance1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Chang större samt Lonley Beach :great:

Schysst att hyra Moppe o fara runt med strandhugg här & där samt att se o bada i vattenfallen !!!

Koh Samet lillebror men helt ok 1 halvdålig väg över ön men för sol & bad :great:

Mvh Svampen :wai:

Akta er om ni kör moppe på koh chang om det regnar blir det såphalt ,inte speciellt kul när man kör i serpentinerna där

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för goda tips :great:

:wai:

Åk först till KoChang, men stanna bara en natt. Ta sedan er nästa morgon ner till Piren och luffa vidare till dom alla så fina öarna söder om Ko Chang.

Ni kommer att ha det så underbart, fin snorkling fantastiskt fint vatten och sol.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är i 35 års åldern och hon yngre... Jo visst kan samet vara trevligt men i den åldern hade det nog börjat krypa i kroppen efter ett par dagar, mitt råd lyssna på Nypan då har ni ju iaf. valmöjligheter..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med både Nypan och Odin.

Dessutom är Koh Chang lite billigare än Koh Samet och oberoende på vad man gillar är jag övertygad om att ett

besök på någon av öarna Koh Maak , Koh Kham, Koh Rayang, Koh Kood blir minnesvärt.

Karta finns här: http://www.kohchang.se/kartor

http://www.expressen.se/resor/1.2278724/basta-beachen-nara-Bangkok

Ändrades av BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Svårt att svara på om man inte vet vilka intressena är och vad man är ute efter.

Koh samed är ju mer regnsäkert om det nu är så att det är regnet man vill slippa. (fast just nu är det ju inte regnperiod)

Skall man välja mellan Samed, Koh Chang och småöarna nedanför har jag ju mina favoriter bland småöarna, men det beror ju nästan enbart på att där finns ingenting.annat än just vacker natur, fin snorkling och total avkoppling. Så om trådskaparen antyder att de är i en ålder då man gärna vill ha lite att göra så kanske White Sand på Koh Chang är alternativet?

(Om man nu inte som jag kan ligga i plurret mellan 08-16 varje dag, månad ut, månad in...)

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kloka svar. Jag har summerat och skickat ner till dem så

får de besluta vart de ställer kosan.

Phuket18.5 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh chang eller sihanoukville beroende på vad dom gillar ;)

Sen så kan jag informera er att det är exakt 160km från sathon/narathiwat till soi bokaow i Pattaya ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte Toyota Minibuss från BKK, Victory Monument till Baan Phe, som ligger strax efter Rayong city. Kostade 400b/person.. tyvärr tog min stora resväska sån plats, så jag fick dega för 1 säte till... 800b totalt.

Resan gick bra, dryga 2 tim. Från Baan Phe går ju båtarna ut till Koh Samed.

Polarn ligger i Saun Son/Baan Phe.

Den 29 jan åker jag igen till Baan Phe... tar en taxi för 1800 från dörr till dörr

(ja..jag e lat och betalar lite extra för smidigheten) :whistle:

Alt 2 är VIP-buss från Ekkamai. Fina bussar med bra bekvämlighet ca 150b

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...