Jump to content
IGNORERAD

Fråga om utgående pass

Foxen

Recommended Posts

Hej!

Har en fundering som jag kanske kan få svar på här ute!

Vi åker hem den 7/1 2011 och sambon och sonen har dubbla medborgarskap (två pass) nu är det så att thaipasset går ut den 28/2 2011 och skulle helst vilja slippa åka o fixa nya pass till dom då vi vill stanna här hemma så länge som möjligt!

Så min fråga är:

Kommer incheckningen/passkontrollen att krångla tror ni när thaipasset bara har 1 1/2 månad innan det går ut??

Är det någon som har varit med om en liknande situation?

MVH

//Mike

//M

Dela på andra sajter

Det kommer dom att göra, passet skall vara giltigt för hela restiden.

Varför åka på Thaipasset om ni har Svenskt pass och är medborgare i Sverige???????

"Nypan"

Dela på andra sajter

jo nypan för att när vi reste ut från sverige så fick dom visa fram båda passen vid incheckningen och dom stämplade ej i det svenska passet bara i thaipasset,

Så när vi nu reser hem så kommer dom att undra än mer om hon visar fram bara svenskpasset utan någon inresestämpel så då blir det overstay böter eller nått annat strul skulle jag tro!! för övrigt så hade vi naturligtvis åkt bara på det svenska passet!

Så du tror eller vet att det kommer att bli stopp vid incheckningen när det det är så kort tid kvar på thaipasset??

MVH

//M

//M

Dela på andra sajter

Hej!

Har en fundering som jag kanske kan få svar på här ute!

Vi åker hem den 7/1 2011 och sambon och sonen har dubbla medborgarskap (två pass) nu är det så att thaipasset går ut den 28/2 2011 och skulle helst vilja slippa åka o fixa nya pass till dom då vi vill stanna här hemma så länge som möjligt!

Så min fråga är:

Kommer incheckningen/passkontrollen att krångla tror ni när thaipasset bara har 1 1/2 månad innan det går ut??

Är det någon som har varit med om en liknande situation?

MVH

//Mike

Jag antar att ni är i Thailand nu, och du är orolig för att det är för kort giltighetstid (ca 1 1/2) kvar på det Thailänska passet vid hemfärd?

Jag var ute för samma situation förra sommaren, mailade bla thaiair/ambasaden svaret var det samma "inga problem"!

Min fru och en av döttrarna checkade in den 21/8 i Bkk för resa till Sverige, deras Thailändska pass hade "expiry date" 10/10.inga problem.

Så Mike du behöver inte vara orolig, denna "6 månaders regel" gäller tydligen bara oss när vi reser till Thai på våra Svenska pass.

//T.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tackar tumordoc för svaret det känns som att vi inte behöver oroa oss nu då ni t.o.m pratat med thaiair och ambassaden. det stämmer att vi är i Thailand nu...

MVH

//Mike

//M

Dela på andra sajter

Det ska inte vara några problem. När ni reser in i Sverige så visa fram bägge passen. Svårare är det inte.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...