Benriach Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Nåväl, vi gör väl ett nytt försök att på vuxenvis hylla denne genialiske låtskivare/artist. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Axell Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Nåväl, vi gör väl ett nytt försök att på vuxenvis hylla denne genialiske låtskivare/artist. Skitmusik för korkade människor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 17, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 17, 2010 (ändrad) Skitmusik för korkade människor. Bara för en så lågt stående varelse för dig, så kör vi en tecknad version. Boegjaevel. http://http://www.youtube.com/watch?v=pFLxSGmfySI Ändrades December 17, 2010 av Benriach Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Axell Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 (ändrad) Bara för en så lågt stående varelse för dig, så kör vi en tecknad version. Boegjaevel. http://http://www.youtube.com/watch?v=pFLxSGmfySI Va fan, det vet väl alla att det inte är dom skarpaste hjärnorna som lyssnar på E.M. Snarare tvärtom. A. Ändrades December 17, 2010 av Axell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Mera brännvin – En berättelse om musikern och provokatören Errol Norstedt, som på 1970 och 80-talet blev mer känd under pseudonymerna Eddie Meduza och E. Hitler. Samtidigt som Sveriges Radio dödskallemärkte hans skivor, var han den rockartist som slog publikrekord efter publikrekord under folkparksturnéerna på tidigt 80-tal. Med låtar som Mera brännvin, Fruntimmer ska en’ ha o k**lla med, Punkjävlar och många fler, blev han både älskad och hatad. Han blev symbolen för dålig smak, samtidigt som det inte var ovanligt att hans låtar dundrade på fester över landet. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=909&artikel=2773449 En fin liten dokumentär "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Va fan, det vet väl alla att det inte är dom skarpaste hjärnorna som lyssnar på E.M. Snarare tvärtom. A. Fan vilken tur att man inte är smart då! Vad lyssnar en sån skarp hjärna som dig själv på då? Kan du berika oss mindre oskärpta om skarpsinnig musik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 17, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 17, 2010 Den här skulle det ju vara: http://www.youtube.com/watch?v=pFLxSGmfySI Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=909&artikel=2773449 En fin liten dokumentär En annan bra dokumentär om Eddie. Ginza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Till GammelDansken För de som kan sin musik så spelar John Norum gitarr. Blev även en låt för Europe´s debutalbum http://www.youtube.com/watch?v=T0J_JUqvj8M "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 En annan bra dokumentär om Eddie. Ginza Ursäkta, men vad bryr du dig om EM.du som ena stunden berömmer Axeln för hans efterblivna kommentarer ang EM. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Ursäkta, men vad bryr du dig om EM.du som ena stunden berömmer Axeln för hans efterblivna kommentarer ang EM. Ja jag gillar EM för har man två äldre bröder som tvingat en att lyssna så till slut så fastnar det Och nej jag berömde inte för hans kommentar om EM utan om gruppboendet.tyckte den var rolig och underfundig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Axell Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Ursäkta, men vad bryr du dig om EM.du som ena stunden berömmer Axeln för hans efterblivna kommentarer ang EM. Det är inte så många som bryr sig om din skitmusik. A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 17, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 17, 2010 Det behövs helt enkelt lite kvalitetsmusik såhär på kvällsquisten. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Det är inte så många som bryr sig om din skitmusik. A. Från mig till dig Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UDON-CHARLIE Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Då det har modererats friskt i den äkta Eddie tråden, så får vi väl ta en repris här: U-C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 skön musik att softa med på en fredagkväll. http://www.youtube.com/watch?v=NnGyVnHgjgc memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Toprunner Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Ingen som hittat "mera kärnkraft" eller "Sossialdemokraterna" ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 (ändrad) Mja, alltid lite kul med raggarmusik. http://www.youtube.com/watch?v=R6lVrXikpIg Arne Helrör Ändrades December 18, 2010 av ban99arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 (ändrad) För att inte denna tråd också skall bli låst har jag tänkt att balansera upp med "finare" musik: Vad sägs om Wolfgang Amadeus Mozart's "Eine kleine Nachtmusik" precis lagom till denna sena nattens sista dans. Efter denna härliga musik känns det alldeles naturligt att städa upp i soffan, ta sitt tomma glas till köket, diska den och därmed glädja den redan sovande frun med att slippa ett litet, men dock så irriterande arbetsmoment på nästa morgonen medan jag fortfarande sover. Nu allihopa, spetsa öronen, njut och låt denna långa natt klinga ut med gudomlig musik av dåtidens Edidie Meduza (han sägs ha lidit av "Tourettes syndrom"): //Singha1711 P.S. Redan som treårig, dvs långt innan Mozart var född, brukade jag dirigera till denna musik, en vana som jag har bibehållit till allas glädje och beundran. Ändrades December 18, 2010 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 (ändrad) Mozart e ju bra, men jag balanserar tillbaka med ungarnas favorit, lite Opera: Gommorron på er! MVH Tommy Ändrades December 18, 2010 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UDON-CHARLIE Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 För att inte denna tråd också skall bli låst har jag tänkt att balansera upp med "finare" musik: Vad sägs om Wolfgang Amadeus Mozart's "Eine kleine Nachtmusik" precis lagom till denna sena nattens sista dans. Efter denna härliga musik känns det alldeles naturligt att städa upp i soffan, ta sitt tomma glas till köket, diska den och därmed glädja den redan sovande frun med att slippa ett litet, men dock så irriterande arbetsmoment på nästa morgonen medan jag fortfarande sover. Nu allihopa, spetsa öronen, njut och låt denna långa natt klinga ut med gudomlig musik av dåtidens Edidie Meduza (han sägs ha lidit av "Tourettes syndrom"): //Singha1711 P.S. Redan som treårig, dvs långt innan Mozart var född, brukade jag dirigera till denna musik, en vana som jag har bibehållit till allas glädje och beundran. Den var ok, lägg din tid på annat! U-C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 (ändrad) EM har ju en egen ohotad plats i Sverige. Var man än kommer , campingar, festivaler, bilträffar, i vilken stad som helst så spelas ju hans låtar fortfarande och alla känner till honom. Även om man tycker att det är skit så får man inse att hans låtar inte kommer att försvinna. Han är en del av svenska kulturen anser jag. Dagens "Idol" och melodifestivalen"stjärnor"... Jag kommer inte ihåg vilka som var med förra året ens?? Ändrades December 18, 2010 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 Skitmusik för korkade människor. Och hur "intelligent" måste man vara för att samla på sig så många minus-karma på så kort tid ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 18, 2010 Dela Inlagd December 18, 2010 EM har ju en egen ohotad plats i Sverige. Var man än kommer , campingar, festivaler, bilträffar, i vilken stad som helst så spelas ju hans låtar fortfarande och alla känner till honom. Även om man tycker att det är skit så får man inse att hans låtar inte kommer att försvinna. Han är en del av svenska kulturen anser jag. Dagens "Idol" och melodifestivalen"stjärnor"... Jag kommer inte ihåg vilka som var med förra året ens?? Jag håller med du Dagens Eddie Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu