Jump to content
IGNORERAD

Öppet brev till Nonki


Magrood

Recommended Posts

Idag har du lyckats knäcka mig.

Är du nöjd nu?

Kan det vara det sista mellan dig och mig???

Kan jag be dig snällt att låta mig vara i fred?

---

Jag är inte på topp och stark alla dagar.

Vissa dagar mår jag sämre - av olika anledningar.

Jag kanske har haft jobbiga tolkningar som berörde mig.

Jag kanske har haft en kompis vars far dog som jag inte kan hjälpa till så mycket.

Jag kanske har haft saker jag är orolig för.

Till råga på allt så ska jag på ultraljudsundersökning imorgon - och jag är skiträdd om mitt barn mår bra eller inte.

Så idag är jag svagare än vanligt.

---

Många gånger kan jag ignorera dig - men när jag är nere och har oro i kroppen tar jag åt mig saker och ting - även om jag på bättre dagar vet att det är dumt gjort av mig att låta mig själv bli ledsen av en dum person.

---

Jag vill inte fråga dig varför du alltid varit så elak mot mig.

---

Men - en gång för alla så vill jag be dig att lämna mig i fred för gott.

---

Jag kommenterar inte dina inlägg och dig.

och du låter mig vara i fred.

---

Om du nu gång på gång försöker använda ordet "vän" med mig så borde detta inte vara för mycket begärt.

---

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Stå på Dig, låt inte en skitsak som en avundsjuk betterwissers påhopp störa Dig i Ditt ansvarsfulla liv där graviditeten är den STORA meningsfulla sak som Du skall se fram emot, både på gott och ont. Lycka till i morgon, Du hat säkert lagt det här åt sidan redan då.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Magrood, detta var nog höjden!!!!

Så du kan inte ens tåla det lilla jag skrev här i tråden? ??? ?

I så fall skall du nog inte deltaga i något forum alls...

Jag är ledsen...men här har du ingen förståelse från min sida.

Om du ger dig in i leken får du väl leken tåla som alla andra...

Så elak var jag då inte mot dig..Kolla in så många andra trådar här och se vad som skrivs om folk.

Jag vill säga till dig i all välmening, Magrood, att sluta att ta åt dig så förbaskat...Det handlar ju bara om någonting vi alla skriver här på forumet och så där väldans allvarligt är det ju inte.

Eller skall vi utarbeta specialregler för dig? Att du är gravid är ju trevligt och det tycker vi alla men du kan ju inte begära att vi skall veta när du varit på ultraljud eller när ditt humör ar si eller så.utan forumet är ju som det är för oss alla, eller hur??

Tag dig samman och få ner saken på sin rätta nivå för din egen skull...

Allt gott.

Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är sjukare än jag trodde.

---

Men med tanke på vad jag hört om dig så får jag försöka förstå att du är mer bitter än vanligt nu - det är många saker på en gång.

---

Om jag har varit elak mot dig så kan jag acceptera att jag ger mig in i leken och får leken tåla.

Men - jag tror inte att jag har varit elak mot dig.

---

Det handlar inte om ett enda inlägg. Du vet det. Du har försökt flera gånger. Men jag har bara låtit blir.

Men idag blev jag ledsen ... så är det bara.

---

Men det blir nog bra.

Andra dagar blir jag starkare.

---

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki,

Du gör mig besviken.

Är det inte helt onödigt och bara dumt att negativt kommentera en person som inte är elak?

Varför? För att du stör dig på Magrood? Då ligger faktiskt problemet hos dig och inte hos henne.

Vad, tycker du, ger dig rätt att bete dig på det här sättet?

Magrood har inte gett sig in i någon lek. Hon har skrivit snälla inlägg och söker inte konflikt med någon. Bara förståelse.

Och nu, efter att du helt orättvist betett dig som ett elakt pucko, så tycker du att det är Magrood som ska skärpa sig?

Magrood är gravid och extra känslig. Hon t.o.m skriver att hon är det och ber dig ta hänsyn till det.

Och du svarar med att försvara dig och hoppa på henne ännu mer?

Vad håller du på med? Känner inte igen dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här följer några citat ifrån Nonki:

Quote

Typisk för en kommerisell sait...

Quote

Det visar med all önskvärd tydlighet vart den här sidan är på väg..Money talks.

Quote

Detta visar ju med all önskvärd tydlighet att ledningen här inte sätter medlemmarnas intressen i första rummet utan sitt eget, ekonomiska intresse blir nu ledstjärna.

Quote

Det var jag som kontaktade er med en förfrågan om att få annonsera, mot betalning.

Här kommer ett litet svar till Nonki:

Det jag gör nu är för att vi värnar mer om våra medlemmar än om pengar. Du får sitta på avbytarbänken ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej (kopierat från Thaksin kastar in handuken)

Jag har inte följt den här tråden på ett tag men kikade in idag, och blev besviken igen.

Snälla sluta med påhopp om felstavningar och liknande, själv hade jag naturligtvis inte det minsta problem att förstå ett välkänt svenskt ordspråk med en bokstav felstavad.

Och tanken att folk bara skulle ha åsikter om saker dom är helt säkra på, den är absurd och skulle göra det omöjligt att ha några diskussioner alls, eftersom dom flesta av oss (om inte alla) inte kan vara säkra på något utan tror och tycker om det som vi får till oss.

Att man sedan måste visa speciell hänsyn och uppmuntra dom som kommer från Thailand att deltaga är för mig självklart, och vi ska vara väldigt rädda om dom få som fortfarande finns kvar på svenska forum,

och inte som dom flesta andra inklusive min fru har gått över till enbart Thai språkiga forum.

Stå på dig Magrood vi behöver dig mer än du egentligen behöver oss.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lostinludvika

Stå på dig Magrood!

Du är inte ensam. Under de senaste veckorna har jag sett att han har trakasserat 4 olika personer. Jag har precis som du också fått dålig karma från honom eftersom de thailändska kvinnor som jag känner inte är glädjeflickor. Till mig har han skrivit "Patetisk bror duktig...du är så dktig sååå.köss mig i..."

Vi hörs!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hummmm, om nu Thaksins handdukstråd låstes för att Nonki inte kan gå i svaromål där längre, varför är denna tråd då öppen?

PS

Hoppas du mår bättre idag Magrood :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att det var denna som skulle låsas... Nu.

Kommer att öppnas igen om 10 dagar när Nonki är tillbaka från sin "semester".

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...