Jump to content
IGNORERAD

förslag på stad och boende


somsak

Recommended Posts

tänkte fråga här om förslag på var i landet man skulle kunna spendera ett par månader av min vistelse i Thailand.

har funderat på chiang mai men inte bestämt mig än.

brorsan och jag landar alltså i bkk den 7 januari och börjar väl med nåra dar i förmodligen khao san.

sen åka till Pattaya där jag har en kompis som e bosatt på vintrarna.där blir det nog där blir man nog kvar från nåra dar till nån vecka.

brorsan åker sen hem efter en månad i thai och då har jag två månader att spendera för mig själv.

gillar tjejer och alkohol men inte barer och röj utan mer softa och njuta av tillvaron.:giggle:

så kommer försöka hyra condo/apartment för två månader i nån stad.

någon som kan ge bra förslag?

mvh.ari

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • somsak

    19

  • broder tuk tuk

    8

  • Tallviking

    7

  • pigge01

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ja havet är inget att ha ändå då jag inte kan simma :whistle:

Surin :great: Har allt utom havet.Mvh Måne

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte fråga här om förslag på var i landet man skulle kunna spendera ett par månader av min vistelse i Thailand.

har funderat på chiang mai men inte bestämt mig än.

brorsan och jag landar alltså i bkk den 7 januari och börjar väl med nåra dar i förmodligen khao san.

sen åka till Pattaya där jag har en kompis som e bosatt på vintrarna.där blir det nog där blir man nog kvar från nåra dar till nån vecka.

brorsan åker sen hem efter en månad i thai och då har jag två månader att spendera för mig själv.

gillar tjejer och alkohol men inte barer och röj utan mer softa och njuta av tillvaron.:giggle:

så kommer försöka hyra condo/apartment för två månader i nån stad.

någon som kan ge bra förslag?

mvh.ari

Landa i Chang Mai ca: 2 veckor dra sedan till Kho samoi i 2 veckor.

Avsluta i Pattaya!!

Du kommer inte att ångra dig!

Pattaya har det du önskar och mera där till!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också du skall prova på Koh Samui ett par veckor

Lagom nivå på det mesta där

Kombinera med Koh Chang om du vill ha lugn och ro eller Phuket/Pattaya om du vill ha röj

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför begränsa sej till en stad ?

Hyr en bil och åk runt en månad förslagsvis med trevligt sällskap :whistle:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

koh samui har jag varit till några gånger redan.chiang mai är jag intresserad av och Pattaya vet jag inte så mycket om.varit där en natt...men gillar som sagt inte rajraj så jättemycket.mest ute efter att bara koppla av.

Landa i Chang Mai ca: 2 veckor dra sedan till Kho samoi i 2 veckor.

Avsluta i Pattaya!!

Du kommer inte att ångra dig!

Pattaya har det du önskar och mera där till!

pigge01

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

hyra något motorfordon e helt uteslutet,jag har semester :crazy:.fast det med trevligt sällskap e nog inte helt fel...men måste man stå utanför 7/11 som den stackarn btt för att få resesällskap?:crazy:

Varför begränsa sej till en stad ?

Hyr en bil och åk runt en månad förslagsvis med trevligt sällskap :whistle:

mvh

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

låter som något att ha i baktanke.nära till laos oxå.hur är utbudet på lägenheter där?

Udon Thani. Lugnt och skönt men även tillräckligt att göra.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rena lägenheter med flera rum är det dåligt med men det finns townhouse som flera rum, hus och massvis med enkelrum en del med kokmöjlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett känd nakenfotograf skrev att Chang Mai har världens snyggaste tjejer.

Behöver jag skriva mer.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm,tog ett bra tag innan jag fattade hur skicka multicitat..

är bara ute efter en ren liten lägenhet inget lyx men heller inte stampat jordgolv.

Rena lägenheter med flera rum är det dåligt med men det finns townhouse som flera rum, hus och massvis med enkelrum en del med kokmöjlighet.

var två månader i Bangkok i våras så det blir det inte denna gång.men tackar ändå.

Bangkok så klart! Tar lång tid innan man tröttnar på den staden!

är väldigt sugen på norra Thailand då dom flesta jag pratat med sagt att det är underbart där.fast en thaitjej som jag känner här hemma sa att det är vinter där nu.

men över +20gr är väl tropisk sommar i sverige :crazy:

Chiang Mai ett tag sen kanske upp till Mai Sai. Ta en tur över till Burma ner till

Gyllene Triangeln och efter de kanske Chiang Rai. Fint där uppe i norra Thailand.

Mvh Maitan. :great:

dom städerna har jag inte hört talas om ens.är det nedanför phuket då?

vad är bra därnere?

Phangna ,takuapa och Khuk Kak i syd

mvh.fyllhunden och paag wan ari :drinks:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

då blir det chiang mai :wub::give_rose:

Ett känd nakenfotograf skrev att Chang Mai har världens snyggaste tjejer.

Behöver jag skriva mer.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv skulle jag rekommendera Udon Thani och Nong Khai som jag själv trivs väldigt bra i, men det finns säkert massor av lika bra ställen.

Udon Thani för nöjes och resturang utbudet och Nong Khai för lugnet och Mekong flodens skull.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

jo har läst lite om nong kai och det verkar intressant.svårt att bestämma sig dock för vart man ska bo.vill heller inte spendera halva resan på o åka runt som det känns nu.

allt i Thailand är nog bättre än vintern i svedala.

mvh.ari

Hej

Själv skulle jag rekommendera Udon Thani och Nong Khai som jag själv trivs väldigt bra i, men det finns säkert massor av lika bra ställen.

Udon Thani för nöjes och resturang utbudet och Nong Khai för lugnet och Mekong flodens skull.

Mvh Isan Lover

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

För två månader så skulle jag nog välja Chiang Mai, dels för att staden är intressant i sig, ganska stor och väl turistad så det finns en hel del nattliv, barer, farangmat och billigt boende, dels för att man kan göra korta dag- eller övernattsturer till ett flertal intressanta och natursköna ställen i närheten (gyllene triangeln, Pai, Mae Hong Son, Mae Sot, Lamphun, Lampang etc., etc.).

Nong Khai (som är en av mina favorit städer) i all ära, men utan någon personlig anknytning till trakten blir man nog väldigt lätt uttråkad på två månader, en vecka där räcker mer än väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar,lauri.det lutar åt att det blir chiang mai ändå.alla som jag pratat med har bara gott att säga om chiang mai.

har du nån koll vilket område man borde leta efter lägenhet?som har nära till det mesta då jag inte kommer hyra nån moppe utan förlitar mig på taxi och lokaltrafiken ;)

För två månader så skulle jag nog välja Chiang Mai, dels för att staden är intressant i sig, ganska stor och väl turistad så det finns en hel del nattliv, barer, farangmat och billigt boende, dels för att man kan göra korta dag- eller övernattsturer till ett flertal intressanta och natursköna ställen i närheten (gyllene triangeln, Pai, Mae Hong Son, Mae Sot, Lamphun, Lampang etc., etc.).

Nong Khai (som är en av mina favorit städer) i all ära, men utan någon personlig anknytning till trakten blir man nog väldigt lätt uttråkad på två månader, en vecka där räcker mer än väl.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor man på andra sidan sukhumvit i Pattaya så är det som vilken thailändsk stad som helst.och man har sammtidigt nära till allt. Jag har sagt det förr men Pattaya är mer än beachroad-2:nd road och walkingstreet ;)

Nära till ett par öar, bkk etc om du skulle vilja ha lite miljöombyte ett par dagar..vad har man nära till i tex. UdonThani..? ja det skulle vara visarun till laos isåfall.men det behöver han ju ändå inte göra ;)

Pratar man inte endel thai så skulle iaf inte jag direkt stormtrivas i någon stad där dom snackar riktigt kass engelska.

Men det är klart, jag är den typen som får lappsjuka överallt bortsett från Pattaya och Bangkok :whistle:

sen så förstår jag inte riktigt vad du menar när du säger att du gillar tjejjer och alkohol men inte barer och röj..eller föresten så gör jag det, du vill sitta med tyskarna utanför den lokala shoppen och dricka leo!!!!!!! ;)

T.S: hur gammal är du föresten ?

Link to comment
Dela på andra sajter

då blir det chiang mai :wub::give_rose:

Hade för mig att skönheterna kom från Lampang, men i övrigt stämmer jag in i hyllningskören för Chiang Mai. Du har så mycket runt ikring. Chiang Rai, Lampang t.ex. Det är skönt med lite svalka där uppe. Efter jul blir det bara varmare och varmare. När det blivit för varmt i övriga Thai i mars, april har du skönt där uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar,lauri.det lutar åt att det blir chiang mai ändå.alla som jag pratat med har bara gott att säga om chiang mai.

har du nån koll vilket område man borde leta efter lägenhet?som har nära till det mesta då jag inte kommer hyra nån moppe utan förlitar mig på taxi och lokaltrafiken ;)

Har du ingen egen transport så titta efter boende i, eller i nära anslutning till "gamla stan" eller på området väster om gamla stan fram till Mae Nam Ping floden, då har du allt inom gångavstånd.

post-4127-0-70157300-1292158923_thumb.jp

"Gamla stan" är det fyrkantiga området på kartan, omgärdat av kanaler och bitar av den gamla stadsmuren.

post-4127-0-70157300-1292158923_thumb.jp

Ändrades av lauri
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...