Jump to content
IGNORERAD

Långtidsparkering Arlanda


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Hej ska ju ta bilen upp till Arlanda och viste bara om Benstockens långtidsparkering

slog en singnal till Odin fick tips att Googla

/Parkering/Langtidsparkering/

Beta

Flygplatspark.

Arlanda.se

Ticket-specialpris

Benstocken/långtidsparkering

wårbyparkering

Lindskrog

Ett par av ställena har väldigt bra service

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    13

  • Soengsang

    5

  • Tallviking

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Hej ska ju ta bilen upp till Arlanda och viste bara om Benstockens långtidsparkering

slog en singnal till Odin fick tips att Googla

/Parkering/Langtidsparkering/

Beta

Flygplatspark.

Arlanda.se

Ticket-specialpris

Benstocken/långtidsparkering

wårbyparkering

Lindskrog

Ett par av ställena har väldigt bra service

Ställde bilen för några år sedan i Sigtuna på en gästparkering och tog lokalbussen (12kr) till Arlanda (15min).

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det kostar ju en slant för 5 veckor 1300kr sen tog jag framkörd och uppvärmd för 200kr också

så 1500kr + bensin så totalt 2500kr :whoco5:

och det var ungefär samma som med tåget

men då upp till mig om jag kommer fram :giggle::giggle:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kostar ju en slant för 5 veckor 1300kr sen tog jag framkörd och uppvärmd för 200kr också

så 1500kr + bensin så totalt 25000kr

och det var ungefär samma som med tåget

men då upp till mig om jag kommer fram :giggle::giggle:

Då kan jag köra dig bägge vägarna för 20000kr så sparar du 5000kr :great:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Då kan jag köra dig bägge vägarna för 20000kr så sparar du 5000kr :great:

55 den va bra :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.mabypark.se/index.html

Måby långtidsparkering är nog en av de billigaste om man ska ha bilen stående mer än 4 vek, det var så iaf nu i somras.men ett varningens finger där, dels är det lite småsunkigt där med skitbussar för transporter och så har det en benägenhet att försvinna saker ur bilar, ur mina föräldrars bil har det försvunnit solglasögon och ur min bil försvann en 12v mob-laddkabel.

Mårby, lite billigare mycket oseriösare!!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ska ju ta bilen upp till Arlanda och viste bara om Benstockens långtidsparkering

slog en singnal till Odin fick tips att Googla

/Parkering/Langtidsparkering/

Beta

Flygplatspark.

Arlanda.se

Ticket-specialpris

Benstocken/långtidsparkering

wårbyparkering

Lindskrog

Ett par av ställena har väldigt bra service

Hej Clion.

Har skickat ett PM till dig.

BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade just med en kompis som skulle ut och flyga.

Han sa att det fanns nåt hotel nära Arlanda där man kunde sova över om man skulle med ett tidigt plan.

Tror att det finns anslutande buss därifrån. Man kan också parkera på deras parkering några veckor mot en kostnad.

Han jämförde priset på långtidsparkeringen på Arlanda med hotelnatt och två veckors parkering vid hotellet och konstaterade

att det blev billigare med övernattning och parkering där. Tror han sa att det va en skillnad på ett par hundringar.

Fast det kanske finns olika prisklasser på långtidsparkeringen vid Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Clirre

SAS tar 910kr GOT-STO-GOT 16dec 2010 - 31jan 2011

Men Broskan börjar du bli senil :giggle::whoco5: Vi är ju 4st

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Broskan börjar du bli senil :giggle::whoco5: Vi är ju 4st

Har du kollat på alternativet "envägshyra" en bil båda vägarna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
arlanda.se parkering Det där med parkering på Arlanda är ju en hel djungel men ibland går det inte tåg eller anslutningsflyg vid den tidpunkten man behöver och då är det smidigast att ta bilen , sen finns det ju en hel del hotell alldeles vid vid eller på Arlanda Arlanda hotellby ligger en bit utanför och rest and fly inne på Arlanda är mina två favoriter Arlanda hotellby rest and fly

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kostar ju en slant för 5 veckor 1300kr sen tog jag framkörd och uppvärmd för 200kr också

så 1500kr + bensin så totalt 2500kr :whoco5:

och det var ungefär samma som med tåget

men då upp till mig om jag kommer fram :giggle::giggle:

Då törs man inte ens tänka på vad det skulle kosta för en annan som blir borta 21 veckor.

Blir billigare att felparkera och få bilen borttransporterad och lösa ut den när man kommer tillbaka :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då törs man inte ens tänka på vad det skulle kosta för en annan som blir borta 21 veckor.

Tja, på Måby skulle 147 dagar kosta knappt 2500kr..men se till att töm bilen själv där på saker annars så gör deras personal det.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En Volvo V50 på Hertz som man hyr enväg i Gbg city till Arlanda över dagen med fria mil kostar 1600 kr

Och ingen parkeringsavgift

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En Volvo V50 på Hertz som man hyr enväg i Gbg city till Arlanda över dagen med fria mil kostar 1600 kr

Och ingen parkeringsavgift

+ Bränsle på låt säga 400kr, så det blir minst 2000kr enkel alltså 4000 ToR.

Då är det kanske billigare att ta egen bil och parkera på Måby, 5vek för 980kr där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

+ Bränsle på låt säga 400kr, så det blir minst 2000kr enkel alltså 4000 ToR.

Då är det kanske billigare att ta egen bil och parkera på Måby, 5vek för 980kr där.

beror på vilken bil man kör med

Är det din Clio är det nog billigare men varken driftsäkert, krocksäkert eller tillförlitligt

Är det din Mercedes är milkostnaden på kanske 30-40 kr om man räknar verklig kostnad och tar hänsyn till värdeminskning etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

beror på vilken bil man kör med

Är det din Clio är det nog billigare men varken driftsäkert, krocksäkert eller tillförlitligt

Är det din Mercedes är milkostnaden på kanske 30-40 kr om man räknar verklig kostnad och tar hänsyn till värdeminskning etc etc

Helt riktigt, man bör aldrig ta sin egen bil egentligen, absolut bättre att låta den stå i garaget med tanke på värdeminskning etc etc, man bör alltså alltid ta en hyrbil om man skall resa någonstans.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt, man bör aldrig ta sin egen bil egentligen, absolut bättre att låta den stå i garaget med tanke på värdeminskning etc etc, man bör alltså alltid ta en hyrbil om man skall resa någonstans.

Skall man vara 4 st, betala långtidsparkering, åka säkert etc så kan mycket väl hyrbil vara konkurrenskraftigt

Hänger mest på vad det är för en egen privat bil man har, ålder, säkerhet, skick på däcken etc etc som måste tas med i ekvationen

Inte bara kostnad är vktigt att tänka på. Ett liv är värt ganska mycket pengar också

Där kan tåget vara intressant om det är extremt dåligt väder och man skall köra bil 50 mil den dagen

Så väldigt många faktorer skall hanteras för att avgöra vilket färdsätt som är rätt för just den resan. man får inte stirra sig blind på kostnad enbart.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man vara 4 st, betala långtidsparkering, åka säkert etc så kan mycket väl hyrbil vara konkurrenskraftigt

Hänger mest på vad det är för en egen privat bil man har, ålder, säkerhet, skick på däcken etc etc som måste tas med i ekvationen

Inte bara kostnad är vktigt att tänka på. Ett liv är värt ganska mycket pengar också

Där kan tåget vara intressant om det är extremt dåligt väder och man skall köra bil 50 mil den dagen

Så väldigt många faktorer skall hanteras för att avgöra vilket färdsätt som är rätt för just den resan. man får inte stirra sig blind på kostnad enbart.

Helt riktigt,. men nu var det ju parkeringsmöjligheter som var topic av TS (citat: "Hej ska ju ta bilen upp till Arlanda ") Och inte alternativa färdmedel.

Så för att svara TS så tror jag mig vara tämligen säker på att det är billigast att parkera sin bil i 5 veckor på "Måby Parkering" i Arlandas närområde.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan har parkerat på måby parkering flera gånger 1 månad varje gång aldrig haft problem

med stölder gps o allt har varit kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka datum och tider är det som gäller ? TG 960 resp 961 antar jag.

Ställ bilen hos mig så kan jag sjussa er till Arlanda och hämta, bilen får stå i en Carport i utkanten av Uppsala

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En Volvo V50 på Hertz som man hyr enväg i Gbg city till Arlanda över dagen med fria mil kostar 1600 kr

Och ingen parkeringsavgift

Har kollat det Tallen

Men nu har jag fått Pm från BB och han erbjuder mig att stå på hans gästparkering

fina gubbar di här stockholmarna :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vilka datum och tider är det som gäller ? TG 960 resp 961 antar jag.

Ställ bilen hos mig så kan jag sjussa er till Arlanda och hämta, bilen får stå i en Carport i utkanten av Uppsala

Det får man tacka för Husse :great:

Nu har en annan medlem BB erbjudit sig tidigare i dag

men tack i alla fall

Och Shinga711 erbjöd sig å låta oss åka med då han ska hämta sin dam på arlanda nu var det ju den 14 så det blev en dag för sent :friends:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat det Tallen

Men nu har jag fått Pm från BB och han erbjuder mig att stå på hans gästparkering

fina gubbar di här stockholmarna :great:

Jaha, och vad fick Dig att tvivla från fösta dagen,jäkla västkusting. :drinks: Snart tar vi våran Clirrare..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...