Jump to content
IGNORERAD

Farang Staffing


lappen1

Recommended Posts

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    7

  • Nordic Staffing

    6

  • erkki

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag har inte provat men ska...Har kollat lite och reklamen stämmer, d.e. helt legitimt och funkar...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det gör någon mer säker på att det är "lagligt" så kan jag berätta att jag arbetar efter ungefär samma princip. Dock inte med detta företag eller dessa länder, men principen är samma och helt lagligt här också.

Jag betalar Isle of Man skatt genom att jag är officiellt anställd av ett företag baserat där som är min arbetsgivare, men jag arbetar i Storbritannien för min arbetsgivare här.

Jag misstänker, utan att veta detaljer, att Farang staffing fungerar på ett liknande sätt :great:

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag nyttjar Farang staffing tjänster och har bara positivt att säga om dem.

Om Ni vill veta mer så kan Ni kontakta farang staffing och få mina kontakt uppgifter.

Jag nyttjar dem både till fakturering för mig själv samt de anställda thailändarna.

Mvh

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag nyttjar Farang staffing tjänster och har bara positivt att säga om dem.

Om Ni vill veta mer så kan Ni kontakta farang staffing och få mina kontakt uppgifter.

Jag nyttjar dem både till fakturering för mig själv samt de anställda thailändarna.

Mvh

Erkki

Från en novis men det gäller väl att man håller sig ifrån sverige halva året för att det ska godkännas

Link to comment
Dela på andra sajter

Från en novis men det gäller väl att man håller sig ifrån sverige halva året för att det ska godkännas

TJa,

Det stämmer.

Mvh

Erkki

Gäller det bara att vara utanför Sverige, eller gäller det att hålla sig utanför EU?

Har inte kollat Farrang staffing sidan på ett tag, kan hända att svaret står där.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Utanför Sverige om jag kommer ihåg rätt.

Jag är själv boende i Sverige, men nyttjar ändå Farang staffings tjänster eftersom de är billiga och duktiga.

Thailändarna som arbetar åt oss arbetar 6 månader i Sverige åt gången.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Utanför Sverige om jag kommer ihåg rätt.

Jag är själv boende i Sverige, men nyttjar ändå Farang staffings tjänster eftersom de är billiga och duktiga.

Thailändarna som arbetar åt oss arbetar 6 månader i Sverige åt gången.

Erkki

Jo dom är duktiga dom däringa pojkarna

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tja,

Jag nyttjar Farang staffing tjänster och har bara positivt att säga om dem.

Om Ni vill veta mer så kan Ni kontakta farang staffing och få mina kontakt uppgifter.

Jag nyttjar dem både till fakturering för mig själv samt de anställda thailändarna.

Mvh

Erkki

Tja,

Utanför Sverige om jag kommer ihåg rätt.

Jag är själv boende i Sverige, men nyttjar ändå Farang staffings tjänster eftersom de är billiga och duktiga.

Thailändarna som arbetar åt oss arbetar 6 månader i Sverige åt gången.

Erkki

Gammal tråd, jag vet!...

Liten fråga, hur kan du nyttja Farang Staffing för egen del när du är bosatt i Sverige??

Är inte kravet att man ska vara utskriven ur Sverige för att kunna dra nytta av skattereglerna samt att man får vistas max 6 månader inom rikets gräns??

Ändrades av DaToolbox

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal tråd, jag vet!...

Liten fråga, hur kan du nyttja Farang Staffing för egen del när du är bosatt i Sverige??

Är inte kravet att man ska vara utskriven ur Sverige för att kunna dra nytta av skattereglerna samt att man får vistas max 6 månader inom rikets gräns??

Jag hade precis samma tanke...

Vilket visum kräver Farangstaffing för att anställa folk?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé, men för dyrt och själva namnet oerhört löjligt - låter inte seriöst. Skulle inte vilja att mina kunder fick en faktura från "Farang Staffing", det låter riktigt fel. :sFduh: Vad som helst annat hade varit bättre, tom "ABC123 Ltd".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har du fått reda på vart fakturan kommer ifrån?

Är det bara spekulationer utan sanningar så borde du ställa dig i hörnet och skämmas ett tag...seså, in med dig,,,,,,,

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag skrev nog lite kryptiskt, jag anlitar även farang staffing för tjänster som ej har med thailändsk arbetskraft att göra.

För mig får de heta vad de vill, jag prioriterar kvalité framför ett fint namn.

Reglerna för arbetsvisum hittar man nog lättast på migrationsverkets hemsida.

En svensk behöver såklart inte ett arbetsvisum i Sverige.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag skrev nog lite kryptiskt, jag anlitar även farang staffing för tjänster som ej har med thailändsk arbetskraft att göra.

För mig får de heta vad de vill, jag prioriterar kvalité framför ett fint namn.

Reglerna för arbetsvisum hittar man nog lättast på migrationsverkets hemsida.

En svensk behöver såklart inte ett arbetsvisum i Sverige.

Erkki

Ja det förstår jag, men vilket visum behöver svensken i Thailand?

För han måste ju skriva ut sig från Sverige för att slippa skatta i Sverige,och att skriva ut sig med turistvisum borde ju inte funka så ett o-visa eller krävs det kanske b-visa?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja det förstår jag, men vilket visum behöver svensken i Thailand?

För han måste ju skriva ut sig från Sverige för att slippa skatta i Sverige,och att skriva ut sig med turistvisum borde ju inte funka så ett o-visa eller krävs det kanske b-visa?

Är väl inget som säger att han måste vara i Thailand så länge han är utanför EU eller? Huvudsaken är väl att man inte är i Sverige dvs eller har jag missuppfattat det helt nu? (ingen skräll i sådant fall förvisso)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja det förstår jag, men vilket visum behöver svensken i Thailand?

För han måste ju skriva ut sig från Sverige för att slippa skatta i Sverige,och att skriva ut sig med turistvisum borde ju inte funka så ett o-visa eller krävs det kanske b-visa?

Nej du behöver inte skriva ut dig från sverige , räcker att du vistas utanför sverige mer än 6 månader

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du behöver inte skriva ut dig från sverige , räcker att du vistas utanför sverige mer än 6 månader

Det kan man ju göra med ett turistvisa till Thailand t.ex ett dubbelentry=180dagar.

Sen ett par 14dagars på det och man är uppe i 7mån.

Vad säger skattemyndligheten i Sverige då?

Du hävdar att du jobbat 5mån i Sverige och övriga 7mån har du vart på semester i Thailand och vill nu skatta där och samtidigt vara skriven i Sverige och ta del av alla förmåner där utan att betala skatt.

Tror du själv på det ?

ps.jag vet inte svaret själv, det är därför jag ställer frågor här, men om det här funkar så är det ju av intresse för många(jag inkluderad)

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det kan man ju göra med ett turistvisa till Thailand t.ex ett dubbelentry=180dagar.

Sen ett par 14dagars på det och man är uppe i 7mån.

Vad säger skattemyndligheten i Sverige då?

Du hävdar att du jobbat 5mån i Sverige och övriga 7mån har du vart på semester i Thailand och vill nu skatta där och samtidigt vara skriven i Sverige och ta del av alla förmåner där utan att betala skatt.

Tror du själv på det ?

ps.jag vet inte svaret själv, det är därför jag ställer frågor här, men om det här funkar så är det ju av intresse för många(jag inkluderad)

Du behöver inte skriva ut dig möjligen att skatteverket skriver ut dig , förmånerna i sverige ryker förutom sjukvården så länge du är skriven i sverige

du får ju inget från försäkringskassan eftersom du inte har ngn inkomst i sverige

skulle du bli utskriven så är det bara att skriva in dig igen när du kommer hm till sverige igen

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ingen som PM'at eller mailat Farangstaffing?

De är väll medlem / annonsörer här.

Om inte de vet .

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordic Staffing

Ett par snabba svar.

Man måste vara utskriven ur Sverige och bosatt i Thailand för att vi ska anställa en person.

Vilket visum ni har i Thailand är inte intressant för oss utan vi viIl bara ha en kopia på papper som visar er adress i Thailand.

Samma dokument som utfärdas av migrationskontoren alltså.

Vilket visum ni har är ointressant eftersom arbetet inte utförs i Thailand utan i Sverige.

Vistelsen i Sverige får heller inte överstiga 182 dagar per rullande 365 dagarsperiod.

Detta på grund av skattelagar i Sverige.

Man får självklart vistas i andra länder än Thailand och Sverige, men max 182 i Sverige är det som gäller.

Läs mer eller kontakta oss via vår hemsida http://www.farangstaffing.com

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par snabba svar.

Man måste vara utskriven ur Sverige och bosatt i Thailand för att vi ska anställa en person.

Vilket visum ni har i Thailand är inte intressant för oss utan vi viIl bara ha en kopia på papper som visar er adress i Thailand.

Samma dokument som utfärdas av migrationskontoren alltså.

Vilket visum ni har är ointressant eftersom arbetet inte utförs i Thailand utan i Sverige.

Vistelsen i Sverige får heller inte överstiga 182 dagar per rullande 365 dagarsperiod.

Detta på grund av skattelagar i Sverige.

Man får självklart vistas i andra länder än Thailand och Sverige, men max 182 i Sverige är det som gäller.

Läs mer eller kontakta oss via vår hemsida http://www.farangstaffing.com

Tack för klargörandet, då hade jag rätt i mina aningar om utskrivningen men fel i visumfrågan.

Immigrationen nöjer sig med en kopia på flickvännens ID-kort som adress(adressen står där) är det tillräckligt för er också?

ps.ursäkta att jag ställer frågorna här istället för e-mail/PM men jag tror att fler än jag vill ta del av svaren på mina frågor, svarar ni här 1ggn så kanske ni slipper svara 10ggr via e-mail/PM + att folk får upp ögonen om detta med utlandsskatt som är ganska okänt för de flesta i Sverige.

edit:stavfel

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordic Staffing

Borde skrivit att man "inte får vara skriven i Sverige."

För svenskar som arbetar åt oss kräver vi också personbevis med den thailändska adressen.

För thailändska personer som bor i Thailand räcker det med kopia på husboken. I vissa fall kan vi vilja se ett personbevis också. Som i de fall där den thailändska personen bott i Sverige förut under en längre period.

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde skrivit att man "inte får vara skriven i Sverige."

För svenskar som arbetar åt oss kräver vi också personbevis med den thailändska adressen.

För thailändska personer som bor i Thailand räcker det med kopia på husboken. I vissa fall kan vi vilja se ett personbevis också. Som i de fall där den thailändska personen bott i Sverige förut under en längre period.

Vad krävs för att få ett personbevis utfärdat i Thailand, jag antar att om man bor på ett hotell med ett turistvisa och går till immigration och frågar efter ett personbevis så blir man väl näst intill idi*tförklarad! eller?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag nyttjar Farang staffing tjänster och har bara positivt att säga om dem.

Om Ni vill veta mer så kan Ni kontakta farang staffing och få mina kontakt uppgifter.

Jag nyttjar dem både till fakturering för mig själv samt de anställda thailändarna.

Mvh

Erkki

Tja,

Utanför Sverige om jag kommer ihåg rätt.

Jag är själv boende i Sverige, men nyttjar ändå Farang staffings tjänster eftersom de är billiga och duktiga.

Thailändarna som arbetar åt oss arbetar 6 månader i Sverige åt gången.

Erkki

Ett par snabba svar.

Man måste vara utskriven ur Sverige och bosatt i Thailand för att vi ska anställa en person.

Vilket visum ni har i Thailand är inte intressant för oss utan vi viIl bara ha en kopia på papper som visar er adress i Thailand.

Samma dokument som utfärdas av migrationskontoren alltså.

Vilket visum ni har är ointressant eftersom arbetet inte utförs i Thailand utan i Sverige.

Vistelsen i Sverige får heller inte överstiga 182 dagar per rullande 365 dagarsperiod.

Detta på grund av skattelagar i Sverige.

Man får självklart vistas i andra länder än Thailand och Sverige, men max 182 i Sverige är det som gäller.

Läs mer eller kontakta oss via vår hemsida http://www.farangstaffing.com

Har markerat det jag undrade över i mitt tidigare inlägg med fet stil.

Känns lite motsägelsefullt att man kan vara bosatt i Sverige och nyttja Farang Staffing för fakturering av egna tjänster samtidigt som det i ett senare inlägg tydligt framgår att man måste vara utskriven ur densamma, vilket också framgår av den information jag fått från skattemyndigheten.

Särskild inkomstskatt för personer som arbetar i Sverige och bor utomlands SKV 442

Är själv intresserad av någon lösning av den typen som Farang Staffing erbjuder, därav mina frågor.

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...