Jump to content
IGNORERAD

KORRUPTA BANKER Swedbank? Siam KB?


Ifen

Recommended Posts

:whoco5: Ja man går ju på en del MINOR när det gäller Pengar..

Vilka banker är säkra när man överför pengar..

Har genom åren blivit blåst ett par gånger, en gång med Bangkok bank, blev av med 1200:- Sv kronor

Nu senast överförde jag ca 50 000 svenska kronor via Swedbank ( frugan ska köpa mark )och utlandsbetalning, detta har man ju gjort 100 tals gånger.. men si där gick man på en liten nit. Denna gången valde jag att överföra summan Exakt i THB och jag kryssade för att jag vill att Min OCH Mottagarens banks kostnader skulle dras från mitt konto.

Inga problem Kostnaderna kom mycket riktigt på mit konto...Närmare bestämt 50:- min bank och 200:- Sv Kr för mottagarens Banks kostnader.

Nu trodde ju den sanne optimisten att Läget var under kontroll.. :whoco5:

Men si där misstog man sig Siam Bank dom drok som vanligt kostnad från det mottagna beloppet 800 THB. Trots att det skulle vara betalt.

Min fru Ringde till SiamBank och Dom ursäktade sig och man... :na: Vet Inget Kan Inget Göra Det är Någon Annans fel Ja Den Svenska Banken :suicide:

Nu tycker säkert många att vad är väl 800 THB det är Dricks.. men av ren nyfikenhet Ringer Jag till Swedbank och får Tala med en Ung Dam som. Läser innantill och säger att det i deras instruktion står att dom rekommenderar att man låter mottagarens banks kostnader dras från det överförda beloppet..

Ja Jag förstår,,, säger jag men ni erbjuder ju en tjänst där ni ombesörjer detta kostar 200 i detta fallet.. Ja si nu var det mitt Fel att NÅGON SWEDBANK/SIAMBANK/TJÄNSTEMAN Skott sig påmina 800 THB :rtfm:

Extra.. Ja man har ju råkat ut för Thailänska Polise.. och snällt fått betala. Jag orkade inte mer... :giggle:

NU REKOMMENDERAR JAG ALLA SOM BETALAR MED SWEDBANK UTLANDSBETALNING.. Je tusan i att låta Swedbank hantera kostnaderna för mottagarbanken någon snor pengarna... och med all sannolikhet får ni Förmodligen betala 2 gånger som jag fick göra... :diablo:

Men mest beklämmande tycker jag är Hur Swedbank bemöter, och servar sina kunder.. Dom erbjuder ju tjänsten och tar betalt för den ..men jer Blanka F... i det.. :whistle::whistle:

Men som Thailändaren säger MAI PEN RAI :ironi:

Man Blir Härdad..

Roy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag överför ofta pengar från Swedbank till Siam Commercial och tycker det funkar fint.

Verkar magstarkt i mina ögon att begära att Swedbank ska hålla koll på vad som händer med pengarna sen dom är överförda till begärt konto i Siam Commersial eller har jag fattat nåt fel ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist verkligen trist, speciellt som du hade tänk efter lite innan du körde igång.

Jag förstår att du känner dig liten och hjälplös, man hamnar liksom lite mellan stolarna.

Tack för varningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, gick på den niten också vid en av de första överföringarna från Swedbank till Bangkok Bank (som min dam hade tidigare). Ville överföra en exakt summa i THB och kryssade i att alla kostnader skulle dras från mitt kto i SB. Men-men det blev som för Roy ovan, SB drog 250 SEK från kontot mitt och den summa som kom fram till damen var ett antal hundra bath lägre än det skulle vara. Dvs man betalade för samma sak 2 gånger! :diablo:

Så numera tar man skamavgiften på 50 SEK hos SB och låter thaibanken dra sitt skamdrag från överförd summa, sen får man se vad som finns kvar när det kommer fram. :whistle:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket konstigt. Jag överför varje månad från min konto i Nordea till min konto i Bangkok Bank, kostnad 30 kr. Inga andra avgifter. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tavan vänligen tala om exat hur du gör Nu har jag överföring från Nordea personkonto till Ica banken Det tar Norde betalt för 30 Sek för direkt Bangkok Bank låter väldigt billigt

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

:whoco5: Ja man går ju på en del MINOR när det gäller Pengar..

Vilka banker är säkra när man överför pengar..

Har genom åren blivit blåst ett par gånger, en gång med Bangkok bank, blev av med 1200:- Sv kronor

Nu senast överförde jag ca 50 000 svenska kronor via Swedbank ( frugan ska köpa mark )och utlandsbetalning, detta har man ju gjort 100 tals gånger.. men si där gick man på en liten nit. Denna gången valde jag att överföra summan Exakt i THB och jag kryssade för att jag vill att Min OCH Mottagarens banks kostnader skulle dras från mitt konto.

Inga problem Kostnaderna kom mycket riktigt på mit konto...Närmare bestämt 50:- min bank och 200:- Sv Kr för mottagarens Banks kostnader.

Nu trodde ju den sanne optimisten att Läget var under kontroll.. :whoco5:

Men si där misstog man sig Siam Bank dom drok som vanligt kostnad från det mottagna beloppet 800 THB. Trots att det skulle vara betalt.

Min fru Ringde till SiamBank och Dom ursäktade sig och man... :na: Vet Inget Kan Inget Göra Det är Någon Annans fel Ja Den Svenska Banken :suicide:

Nu tycker säkert många att vad är väl 800 THB det är Dricks.. men av ren nyfikenhet Ringer Jag till Swedbank och får Tala med en Ung Dam som. Läser innantill och säger att det i deras instruktion står att dom rekommenderar att man låter mottagarens banks kostnader dras från det överförda beloppet..

Ja Jag förstår,,, säger jag men ni erbjuder ju en tjänst där ni ombesörjer detta kostar 200 i detta fallet.. Ja si nu var det mitt Fel att NÅGON SWEDBANK/SIAMBANK/TJÄNSTEMAN Skott sig påmina 800 THB :rtfm:

Extra.. Ja man har ju råkat ut för Thailänska Polise.. och snällt fått betala. Jag orkade inte mer... :giggle:

NU REKOMMENDERAR JAG ALLA SOM BETALAR MED SWEDBANK UTLANDSBETALNING.. Je tusan i att låta Swedbank hantera kostnaderna för mottagarbanken någon snor pengarna... och med all sannolikhet får ni Förmodligen betala 2 gånger som jag fick göra... :diablo:

Men mest beklämmande tycker jag är Hur Swedbank bemöter, och servar sina kunder.. Dom erbjuder ju tjänsten och tar betalt för den ..men jer Blanka F... i det.. :whistle::whistle:

Men som Thailändaren säger MAI PEN RAI :ironi:

Man Blir Härdad..

Roy

Nu var det väl så att du troligen blev blåst på ännu mera pengar.

Om du skickat ett antal THB från Swedbank så växlar ju Swedbank från Svenska till THB.

Hade du istället skickat SEK och angett att växlingen skall ske hos Siam så hade du nog fått bättre kurs. (om nu inte kursen förändrats allt för mycket under dessa 2 dagar överföringen sker).

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tavan vänligen tala om exat hur du gör Nu har jag överföring från Nordea personkonto till Ica banken Det tar Norde betalt för 30 Sek för direkt Bangkok Bank låter väldigt billigt

Offe

Loggar in på Nordea, med kort läsaren. Går till betalning utland, fyller blanketen. Överförning av svenska kronor från personkonto till konto i Bangkok Bank. Normal överförning kostar 30 kr. tar ungefär 3 arbets dagar,Expres kostar, mins inte riktig 350 kr, tror jag, tar 1 dag.Får alltid den kurs som banker använder mellan banker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Skaffa dig ett icakort mastercard som du skickar ner till frugan, du för lätt över pengar från annat konto eller så kan du sätt in pengar direkt i en icabutik, det lär du tjäna på om du skickar många ggr.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tjena

Skaffa dig ett icakort mastercard som du skickar ner till frugan, du för lätt över pengar från annat konto eller så kan du sätt in pengar direkt i en icabutik, det lär du tjäna på om du skickar många ggr.

Fast då åker man på 150 baht avgift på varje uttag á max 20000 thb (i de flesta ATM'ar).

Och växlingskursen, även om det är en av de bättre, blir som den blir just när man tar ut slantar.

Jag har fått för mig att det är mest fördelaktigt att ha ett Thailändsk konto med gratis uttag på tillhörande plastkort.

Då åker man på en enda avgift vid överföringen och kan föra över pengar när man tror och hoppas på att kursen är på topp.

Gäller bara att hitta den billigaste typ av överföring.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått för mig att det är mest fördelaktigt att ha ett Thailändsk konto med gratis uttag på tillhörande plastkort.

Då åker man på en enda avgift vid överföringen och kan föra över pengar när man tror och hoppas på att kursen är på topp.

Gäller bara att hitta den billigaste typ av överföring.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...