Jump to content
IGNORERAD

Internet via telefon Thailand?


Kalas

Recommended Posts

Jag har en Sony-Ericsson och installerade Media Go på min dator för smidig kommunikation mellan dator/telefon.

En flik var internet, man kunde alltså som på den gamla goda tiden ringa upp någon form av modempool eller liknande och surfa.

Nu är min fråga, om jag installerar detta program på frugans laptop, finns det då telefonoperatörer i Thailand som stödjer detta och låter mig surfa? Jag vet att frugan kunde surfa med sin gamla Nokia men inte med sin nya Samsung då det inte fanns programvara.

Någon av er som har erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske ska tillägga att jag ska köpa ett kontantkort i Thailand, inte surfa med mitt Halebop! :)

Vilken leverantör är bäst? Sist hade jag 12Call, men det var alldeles för dyrt, typ 15-20 B att ringa hem. Frugan har Happy, och det verkar lite billigare. Men sen är ju frågan vilka operatörer som tillhandahåller internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använde telefon för att surfa (mars/april iår) ,tyvärr kommer jag inte ihåg vilket

telefonbolag jag köpte SIM-kort hos, men det är väl bara att fråga hos någon

handlare.vilket som fungerar bäst där du bor. Jag använde ett kort för surf

o ett annat för att ringa med

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske ska tillägga att jag ska köpa ett kontantkort i Thailand, inte surfa med mitt Halebop! :)

Vilken leverantör är bäst? Sist hade jag 12Call, men det var alldeles för dyrt, typ 15-20 B att ringa hem. Frugan har Happy, och det verkar lite billigare. Men sen är ju frågan vilka operatörer som tillhandahåller internet.

Ringer/surfar själv med 12call i Thailand via SonyEricsson mobil :drinks:

Köper mer pott på 7eleven enklast så.

Kopplat mitt Halebop Nr. vidare till Thainummret "billigast" för familjen i Sverige nå mig :giggle:

Hade ett AIS mobilt internet tills idag till tjejens dotter, men något skumt med det, när jag köpte det sa jag att jag ville ha ett abbonomang på 150tim för 399:- bath mån men aldrig fått en räkning på 399:- bath första var på 700 sista idag var på 1600:- nu avslutat det med AIS ska kolla upp DTAC tror det har bättre abbonmang?

Någon med erfarenhet från mobilt internet abbonamang?

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Har just tecknat abonnemang på båda leverantörerna, 1-2 call och D-tac. Hastigheten är samma i båda, likaså priset. 3 G finns bara på några städer i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Har just tecknat abonnemang på båda leverantörerna, 1-2 call och D-tac. Hastigheten är samma i båda, likaså priset. 3 G finns bara på några städer i Thailand

Vad har du för abonnemang på D-tac ? fundera oxå på D-tac till tjejens dotter.

Hade AIS men där blev något fel skulle kosta 399:- Bath för 150 tim blev 700 första räkningen sista 1600:- nu avslutat.

Mvh.

Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopplat mitt Halebop Nr. vidare till Thainummret "billigast" för familjen i Sverige nå mig :giggle:

Mvh. Plätt

Hur gjorde du/funkar detta?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gjorde du/funkar detta?

Mvh

Hej "jlh66"!

Jag har en Sonyericsson Vivaz, antar att man gör lik med alla mobiler.

Finns en "flik" som heter vidarekoppla gå in där och sen bara vidarekoppla samtal,data,till +66********** nummer enkelt. :drinks:

Glöm ej att avboka vidarekopplingen när du kommer tillbaka till Sverige så du kan ta imot samtal :great:

Mvh. Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej "jlh66"!

Jag har en Sonyericsson Vivaz, antar att man gör lik med alla mobiler.

Finns en "flik" som heter vidarekoppla gå in där och sen bara vidarekoppla samtal,data,till +66********** nummer enkelt. :drinks:

Glöm ej att avboka vidarekopplingen när du kommer tillbaka till Sverige så du kan ta imot samtal :great:

Mvh. Plätt

:wai:

Tackar för den infon Plätt.då betyder det att dom som ringer mig betalar endast för samtal inom Sverige.Men dras det då något från det thai-nr jag kopplar vidare till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för den infon Plätt.då betyder det att dom som ringer mig betalar endast för samtal inom Sverige.Men dras det då något från det thai-nr jag kopplar vidare till?

Du betalar endast 87öre/min till halebop när dom ringer ditt halebop nummer när dom ringer dig i Thailand, inga andra avg.

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du betalar endast 87öre/min till halebop när dom ringer ditt halebop nummer när dom ringer dig i Thailand, inga andra avg.

Mvh. Plätt

Ok jag får testa detta nu när jag åker ner :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...