Jump to content
IGNORERAD

Strejk Finnair 30/11


hunterman

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Packan

    23

  • tipsu

    17

  • Up2You

    9

Mest aktiva i denna tråd

Hej

fortfarande strejk,skall åka 6 dec så jag ringde deras service-nummer och är nu ombokad på utresan med Lufthansa via Frankfurt.

FRA-BKK flygs med Thai,bra jobbat av dem.Får 1 timma och 45 minuter i FRA,hinner inte till Lamais favorit Shooters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

fortfarande strejk,skall åka 6 dec så jag ringde deras service-nummer och är nu ombokad på utresan med Lufthansa via Frankfurt.

FRA-BKK flygs med Thai,bra jobbat av dem.Får 1 timma och 45 minuter i FRA,hinner inte till Lamais favorit Shooters.

Kanon! Du får ju bättre flyg egentligen (thaiflygvärdiinnor vs gamla finskor)

Link to comment
Dela på andra sajter

En fattigman här drömmer om att åka med Finnair om 1 vecka 4 timmar och17 minuter.

Enligt uppgift skall kanslidiskussioner äga rum mellan parterna, Förlikningsman Esa Lonka kommer troligen kalla parterna till nya diskussioner i morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

fortfarande strejk,skall åka 6 dec så jag ringde deras service-nummer och är nu ombokad på utresan med Lufthansa via Frankfurt.

FRA-BKK flygs med Thai,bra jobbat av dem.Får 1 timma och 45 minuter i FRA,hinner inte till Lamais favorit Shooters.

Skönt o höra att det löste sig för er Drivern! är det flyget runt 2-snåret eller kvällsflyget från Frankfurt till Bangkok?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt o höra att det löste sig för er Drivern! är det flyget runt 2-snåret eller kvällsflyget från Frankfurt till Bangkok?

Avgång 14.10,tack för feedbacken :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avgång 14.10,tack för feedbacken :friends:

Då landar vi på ungefär samma tid i Bangkok tror jag.Kanske läge för en stänkare medans vi väntar på väskorna?

skoja bara :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Då landar vi på ungefär samma tid i Bangkok tror jag.Kanske läge för en stänkare medans vi väntar på väskorna?

skoja bara :crazy:

Landar 6.20 och en stänkare finns det alltid läge för

Skojar inte :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Landar 6.20 och en stänkare finns det alltid läge för

Skojar inte :crazy:

6.30 här tror jag.Då räknar jag kallt med att du står redo när jag kommer släpandes.

När kommer ni upp till Landvetter? e ni tidiga kan jag ju bjuda herrn på ett glas. :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

En fattigman här drömmer om att åka med Finnair om 1 vecka 4 timmar och17 minuter.

Enligt uppgift skall kanslidiskussioner äga rum mellan parterna, Förlikningsman Esa Lonka kommer troligen kalla parterna till nya diskussioner i morgon.

Bekräftat nu officiellt.

Väldigt nära nu...enligt kontakt som jag har i en av delegationerna

Link to comment
Dela på andra sajter

6.30 här tror jag.Då räknar jag kallt med att du står redo när jag kommer släpandes.

När kommer ni upp till Landvetter? e ni tidiga kan jag ju bjuda herrn på ett glas. :drinks:

Tänkte vara på plats vid 8.15 snåret,och en morgonpilsner hos Rustan på Dubliner går ju alltid ner :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som ska åka med Finnair nästa vecka... 30/11 börjar tydligen en strejk för kabinpersonalen.

Kolla läget så ni inte åker på en tråkig överraskning... Jag ska nämligen åka med dom 1/12 så det känns lite svajigt just nu..

Men var det inte nåt liknande ifjol också vid den här tiden.nån som kommer ihåg ?

Chrille

hoppas det fixar sig åker själv den 20/12

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetssamt att berätta men har bokats om från AY 095 till

TG 961 på fredag

en månad senare är TG960 bekräftad! Gott

Tar möjligen en bärs

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetssamt att berätta men har bokats om från AY 095 till

TG 961 på fredag

en månad senare är TG960 bekräftad! Gott

Tar möjligen en bärs

Får gratulera till en bättre resa!

Jag flyger inte med byte i Skandinavien.

Kalla flygplatser nej tack!

Duba lockar mycket mera är Hälsingfors!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får gratulera till en bättre resa!

Jag flyger inte med byte i Skandinavien.

Kalla flygplatser nej tack!

Duba lockar mycket mera är Hälsingfors!

pigge01

Men varför går du inte in i terminalen? Att stå ute på plattan är väl ingen höjdare i vare sig i Duba, var det nu ligger, eller i Helsingfors?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strejken är över!

Fick detta precis nu i min epost:

Bästa stamkund,

Finlands Flygvärdinne- och stewardförening och Finnair har godtagit riksförlikningsmannens förlikningsförslag och strejken är över.

Jag beklagar verkligen alla besvär som strejken har orsakat – ett stort tack för ditt tålamod!

Här på Finnair hoppas vi nu kunna återgå till den normala tidtabellen så fort som möjligt. Information om alla flyg finns på www.finnair.fi/info.

Om din flygbokning har ändrats på grund av strejken är den nya bokningen i kraft. Du kan kontrollera din bokning via vår bokningstjänst. Och återbetalningsblanketten för inställda flyg hittar du här.

Som tack för ditt tålamod ger vi nu våra stamkunder dubbla Finnair Plus-poäng för alla flygresor med Finnair mellan 10.12.2010 och 28.2.2011.

Finnairs stamkunder är naturligtvis mycket viktiga för oss. Jag hoppas att ditt förtroende för oss inte har satts på alltför hårt prov under strejken. Vi hoppas kunna betjäna dig ännu bättre i framtiden.

Med vänlig hälsning,

Mika Vehviläinen

Verkställande direktör

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetssamt att berätta men har bokats om från AY 095 till

TG 961 på fredag

Kan bara meddela att lillebror sitter på 1A just

nu på samma kärra, fan vad livet är orättvist :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför går du inte in i terminalen? Att stå ute på plattan är väl ingen höjdare i vare sig i Duba, var det nu ligger, eller i Helsingfors?

Duba år flygplatsen i Saudi Arabia varmt hela året.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Duba år flygplatsen i Saudi Arabia varmt hela året.

pigge01

Du menar säkert Cuba eller Kuba för inte är det väl Dubai eller Doha :dance1:

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...