Jump to content
IGNORERAD

Strejk Finnair 30/11


hunterman

Recommended Posts

Nån som ska åka med Finnair nästa vecka... 30/11 börjar tydligen en strejk för kabinpersonalen.

Kolla läget så ni inte åker på en tråkig överraskning... Jag ska nämligen åka med dom 1/12 så det känns lite svajigt just nu..

Men var det inte nåt liknande ifjol också vid den här tiden.nån som kommer ihåg ?

Chrille

Ändrades av hunterman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Packan

    23

  • tipsu

    17

  • Up2You

    9

Mest aktiva i denna tråd

Nån som ska åka med Finnair nästa vecka... 30/11 börjar tydligen en strejk för kabinpersonalen.

Kolla läget så ni inte åker på en tråkig överraskning... Jag ska nämligen åka med dom 1/12 så det känns lite svajigt just nu..

Men var det inte nåt liknande ifjol också vid den här tiden.nån som kommer ihåg ?

Chrille

Jag hade tänkt att åka med Finnair 30/11. Läste om detta, och börjar bli rejält orolig nu...

Edit: sitter i telefonkö hos Finnair.

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

De håller på med förhandlingar just nu, och i helgen. Personligen tror jag inte att det blir av med strejk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg också att det skulle förhandlas under helgen.är ju rätt dyrt att ställa plan så vi får se.

Och hoppas på det bästa nu...

Chrille

Ps Nån som vet hur man raderar en tråd.. bytte namn på den och skulle vilja ha bort den första...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som ska åka med Finnair nästa vecka... 30/11 börjar tydligen en strejk för kabinpersonalen.

Kolla läget så ni inte åker på en tråkig överraskning... Jag ska nämligen åka med dom 1/12 så det känns lite svajigt just nu..

Men var det inte nåt liknande ifjol också vid den här tiden.nån som kommer ihåg ?

Chrille

Vem bryr sig???

Flyg med Thai inga sådana problem!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok berätta om du får nåt vettigt från dom...kör det i den andra tråden då.. jag fick bara veta att dom skulle fortsätta förhandla...

Nån som vet hur man stänger den här...

Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,jag fick precis det mailet ochså.. Jag ska åka med dom den 2/12 :huh: Hoppas verkligen att det inte blir nån strejk nu när man väntat o längtat i flera månader. Nån som vet vad som händer ifall strejken blir av,då menar jag med biljetten osv. Får man ny biljett så fort strejken är över eller bara pengarna tillbaka?? Eller får man pengarna tillbaka??Vet inte alls hur detta fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,jag fick precis det mailet ochså.. Jag ska åka med dom den 2/12 :huh: Hoppas verkligen att det inte blir nån strejk nu när man väntat o längtat i flera månader. Nån som vet vad som händer ifall strejken blir av,då menar jag med biljetten osv. Får man ny biljett så fort strejken är över eller bara pengarna tillbaka?? Eller får man pengarna tillbaka??Vet inte alls hur detta fungerar.

Finns tydligen båda varianterna.. kolla på deras hemsida så ser du alternativen just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får själv välja om Du tar pengarna och reser med nån annan bolag eller om Du vill senarelägga resan. Nån kompensation får man inte över det, force majoure.

Finnair ha inte råd med ytterligare störningar, med våren baggage strul, strejk, demonstrationer i BKK och askmåln. Allt var inte deras fel men mycket andock

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som ska åka med Finnair nästa vecka... 30/11 börjar tydligen en strejk för kabinpersonalen.

Kolla läget så ni inte åker på en tråkig överraskning... Jag ska nämligen åka med dom 1/12 så det känns lite svajigt just nu..

Men var det inte nåt liknande ifjol också vid den här tiden.nån som kommer ihåg ?

Chrille

Samma problem förra året, strejken slutade samma dag som jag åkte till Thailand.

Alla Svenskar blev utan sina resväskor, för personalen hade inte lastat väskorna på planet från Helsingfors till Bangkok.

Fick vänta 6 dagar på väskan i Thailand och inte ett öre i ersättning från Finn air. Åker inte med dom längre.

Hoppas det löser sig.

//Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt detta har hänt mig förra året vid ungefär samma tid.

Men det löste sig omgående genom att jag fick genom Finnairs servicekontor en ombokning med Lufthansa över Frankfurt istället.

De kan visserligen åberopa "force majeur" med i den hårda konkurrenskampen har de inte råd att tappa kunder. Så flygbolagen samarbetar i sådana situationer och det händer rätt ofta att man få åka i business class då även om man som jag har kommit över en sista minuten plats på under 5000 kr.

Man får se det från den positiva sidan i så fall.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt ang strjeken. På Finnairs hemsida finns det vanliga information: Finnairs hemsida

The Finnish Cabin Crew Union (SLSY) threatens to begin strike on 30 November 2010 at 1 pm local time

2010-11-27 16:02:31 UTC

The Finnish Cabin Crew Union (SLSY) is threatening to begin a strike on Tuesday, 30 November 2010. Conciliation process continues during the weekend. If the strike takes place, it would affect Finnair and the airline Blue1.

The strike would bring a significant part of Finnair's flight traffic to a halt. Every effort will be made to operate leisure flights normally, however. Leisure flights are mainly charter flights for the needs of tour operators. Scheduled flights would be affected more significantly. More information about the flights will be available if the strike is announced to begin. Detailed information is updated continually on these pages.

Finnair flight information

Finnair flight information is available at Flight departures, arrival times and cancellations.

Should the strike take place and your flight is cancelled

  • You may postpone your trip until 31 March 2011.
  • You may apply for refund for an unused flight ticket.
  • We will make every effort to reroute you to your destination with priority of the passengers returning home.

When a flight is cancelled we serve with SMS text messages those of our customers who provided us with a mobile phone number when they booked their flight. For text messages, it is important that the current telephone number is included in flight bookings. You can add your mobile phone number to your flight booking on our website: Manage my booking or by calling our telephone service. Finnair service numbers

Service to customers is provided on the telephone numbers +358 600 140 140 +358 600 140 140, open 24/7. You may call our local service numbers as well.

We update these info pages and kindly recommend that you monitor them, because our telephone service lines might be busy.

We are very sorry for the concern the strike threat is causing among our customers. Finnair Customer Care/mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett flyg den 10 december med Finnair ARN - BKK, hoppas att kapitalisten ger sig innan.

Dock vill arbetsgivaren försämra kraftigt de allmänna anställningsvillkoren varför jag anser att strejken är befogad. Upp till kamp och upp i himlen före den 10 dec...whistle.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bryr sig???

Flyg med Thai inga sådana problem!

pigge01

Väldigt moget och fantastiskt uttömmande svar-not :suicide: Jag tror nog att alla som ska åka med Finnair bryr sig och tråskaparen startar tråden för att informera andra som kan komma att drabbas av strejken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart:! På finska TV:s texttvsida 700 kan man följa läget i förhandlingarna i princip live www.yle.fi Är dålig/kan inte länka tyvärr.

Finnair informerar naturligtvis om läget på sin hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög hem med Finnair igår och då var planet nästan 4 timmar försenat från Bkk,kanske dom redan har börjat smygstejka ?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt av Finnair att inte skicka ett mail, eller sms och informera om pågående strejk-förhandlingar.

Vi får hoppas på det bästa. Planerar att åka 30/11 14.00.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött att man inte åker med det sitt å trängs bolaget och bokade stolar byter dom hur som helst

så håller med Pigge01

men jag lider även med er som ska iväg

Leif-Arne som åker raka vägen med Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas verkligen det löser sig med strejken. Missade själv i våras när askmolnet kom. Hade jag bokat en dag tidigare så hade jag klarat men nej..

Var på väg till Arlanda när kompisen ringer och frågar om jag kollat nyheterna,trodde han skoja med mig först. Snacka om besvikelse.

Fick vänta ett par veckor till..

Flyger med Thai på onsdag och tror hela tiden det ska hända nått,hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som hört något?

Inget uppdaterat sedan 2010-11-27 16:02:31 på hemsidan.

Bör vara dags att kontakta kunderna, Finnair :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...