Jump to content
IGNORERAD

Strejk Finnair 30/11


hunterman

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Packan

    23

  • tipsu

    17

  • Up2You

    9

Mest aktiva i denna tråd

vilket nummer är det man ska ring?? Till finland eller?

Rearrangement of cancelled Finnair flights, please call +358 800 9 2242 +358 800 9 2242 +358 800 9 2242 +358 800 9 2242 , open 24/7.

For sales and any other information, please call +358 600 140 140 +358 600 140 140 +358 600 140 140 +358 600 140 140 (3.12 e/answered call + lnc,) or our local customer service. If you are on a package tour which has been cancelled, please contact your tour operator if they have not already contacted you.

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket nummer är det man ska ring?? Till finland eller?

Ett billigare alternativ om man befinner sig i Sverige 0771 - 78 11 00, numret hittar du i Loikkaris länk "lokal customer service"

Ändrades av tipsu
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och dricker Lapin Kulta på Helsinki Airport nu. Flyget till Bangkok 16.40 har redan rullat in :D

Nu mår man bra, lite halvfuller desutom.

Juha, jag kontaktar dig angående moppen så fort jag landar på Samui!

Om jag nu kommer iväg, och landar flyget till Bangkok så måste jag anse att jag haft en jäkla tur!

Skål gubbar!

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och dricker Lapin Kulta på Helsinki Airport nu. Flyget till Bangkok 16.40 har redan rullat in :D

Nu mår man bra, lite halvfuller desutom.

Skål gubbar!

Gött :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och dricker Lapin Kulta på Helsinki Airport nu. Flyget till Bangkok 16.40 har redan rullat in :D

Nu mår man bra, lite halvfuller desutom.

Juha, jag kontaktar dig angående moppen så fort jag landar på Samui!

Om jag nu kommer iväg, och landar flyget till Bangkok så måste jag anse att jag haft en jäkla tur!

Skål gubbar!

Packan en fråga bara om du kommer iväg vilken tid landar kärran då i BKK, ja tror har par gäster

som skall komma med samma plan. Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Packan en fråga bara om du kommer iväg vilken tid landar kärran då i BKK, ja tror har par gäster

som skall komma med samma plan. Mvh Maitan.

Tjena Maitan!

Vi skall enligt tidtabellen landa i Bangkok 07:25.

Är jag välkommen om jag får för mig att styra skutan mot Pattaya för ett par dagar? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Maitan!

Vi skall enligt tidtabellen landa i Bangkok 07:25.

Är jag välkommen om jag får för mig att styra skutan mot Pattaya för ett par dagar? ;)

Tack för info. Klart Packan du är välkommen när du vet hör bara av dig till mig 0870697002 så ser vi

vad jag har ledigt. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt o meddela att i stort sätt alla plan är i strejk nu och imorgon både i Göteborg och Helsinki..Så det ser inte ljust ut för mig som ska åka på torsdag :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt o meddela att i stort sätt alla plan är i strejk nu och imorgon både i Göteborg och Helsinki..Så det ser inte ljust ut för mig som ska åka på torsdag :(

verkar som de försöker ha en tur om dagen göteborg-helsinki (AY672 kl 09:50) undrar om man kan knö sej in där?

sen är de bara en liten bit kvar...

Link to comment
Dela på andra sajter

verkar som de försöker ha en tur om dagen göteborg-helsinki (AY672 kl 09:50) undrar om man kan knö sej in där?

sen är de bara en liten bit kvar...

Ja,det är ju frågan det..men om man fick det så skulle det bli en lång lång väntan till 23.45 då flyget ska gå från Helsinki-Bkk..ska vänta tills imorgon och sen ska jag se om dom kan boka in mig på ett annat bolag..måste bara ner nuuu :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det är ju frågan det..men om man fick det så skulle det bli en lång lång väntan till 23.45 då flyget ska gå från Helsinki-Bkk..ska vänta tills imorgon och sen ska jag se om dom kan boka in mig på ett annat bolag..måste bara ner nuuu :dance1:

Enligt nu gällande info från Finnair planerar man att flyga den 2/12:

09.50 Göteborg - H:fors

16.40 H:fors - BKK

Kl.23.55 H.fors - BKK INSTÄLLT

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt nu gällande info från Finnair planerar man att flyga den 2/12:

09.50 Göteborg - H:fors

16.40 H:fors - BKK

Kl.23.55 H.fors - BKK INSTÄLLT

Åh nice...hoppas på den då :great: den hade var det bästa om det bara gick,men den hinner väl bli inställd den med hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis checkat in via nätet till mina flighter till H-fors - Bkk

Verkar som vissa avgångar är öppna både till och från Bkk. Har sån tur så att min till Bkk verkar bli av..

Hoppas att ni som inte Finnair kan lyfta med får en chans via nåt annat bolag...

Glad är iaf jag just nu och hoppas bara inte tågen krånglar i morron bitti..

Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det löser sig för er grabbar!

Sitter just nu i ett rum på Soi 8 tar igen mig lite.

Lycka till alla!

Hej Packan gött att du är nere, har ett par gäster som blir ett dygn försenade. Hoppas har dem här imorgon.

Mvh Maitan. :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tråkigt för alla er som ligger bokade med Finn de närmaste dagarna. Jag har fått en hel del samtal och mail från oroliga resenärer och jag har lagt in preliminära bokningar med Thai för dem som velat gardera upp sig ifall de inte kommer iväg.

Så om ni känner er oroliga för er avgång är ni välkomna att kontakta mig så kan jag lägga en bokning åt er med Thai att ha i reserv om ni inte skulle komma iväg. Om ni kommer iväg som planerat så bara stryker jag bokningen. Detta kostar er alltså ingenting.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde alldeles nyss till finnairs svenska servicenummer 0771 78 11 00, telefonkö cirka 20 minuter. Väl framme fick jag prata med Taija som fixade en ombokning hur smidigt som helst. Lufthansa via frankfurt.

Hoppas det går lika lätt för er alla andra som bokat med finnair :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde alldeles nyss till finnairs svenska servicenummer 0771 78 11 00, telefonkö cirka 20 minuter. Väl framme fick jag prata med Taija som fixade en ombokning hur smidigt som helst. Lufthansa via frankfurt.

Hoppas det går lika lätt för er alla andra som bokat med finnair :)

Ändrades av tipsu
Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde alldeles nyss till finnairs svenska servicenummer 0771 78 11 00, telefonkö cirka 20 minuter. Väl framme fick jag prata med Taija som fixade en ombokning hur smidigt som helst. Lufthansa via frankfurt.

Hoppas det går lika lätt för er alla andra som bokat med finnair :)

Grattis, vilken dag skall du flyga?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ryktet påstår" att statens förlikningsman skall träffa Blue1 och facket kl. 15 idag.

Blue1 har ju kommit överens och tecknat avtalet redan. Däremot inte Finnair. Vet ine hur det är möjligt

Är det inte samma fack? Som jag fattat är det en centralt förhandling. Maipenrai

Edit: Läste sen på taloussanomat.fi att Blue1 inte bekräftar att avtalet är överenskommet. D.s

http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/12/01/blue1-ei-vahvista-tietoa-lentoemantien-sopimuksesta/201016762/12

Ändrades av loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Blue1 har ju kommit överens och tecknat avtalet redan. Däremot inte Finnair. Vet ine hur det är möjligt

Är det inte samma fack? Som jag fattat är det en centralt förhandling. Maipenrai

Var har du läst att ovanstående är bekräftat.

Visst är det en central avtalsförhandling och facket har samma förhandlare både mot Blue1 och Finnair. Vad jag har förstått så är det stora problemet ledigheten efter Finnairs långflygningar..Blue1 har inga långflygningar så att rent tekniskt kan man komma överens om Blue1:s avtal först...! Ganska komplicerat detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...