Jump to content
IGNORERAD

Köpa laptop i Bangkok


Guest jlh66

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Vi har en med thaitangentbord och det är ju skitbra. Med en knapptryckning så hoppar man mellan thai och svenska. Köp en sån för sjutton,

Visst går det bra att göra så.

Det tråkiga är när man ska skriva parenteser "()" och andra specialtecken som man inte riktigt kommer ihåg var dom ligger. Dom är nämligen inte på samma plats på thai layouten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    9

  • GammalDansken

    6

  • Singha711

    3

  • Caveman

    3

Mest aktiva i denna tråd

Finns det verkligen hack som fungerar till Windows nyare än XP?

Eller har du helt enkelt vant dig vid att inte kunna uppdatera

samt meddelandet som visar att du inte har råd: "Detta är en piratkopia"

Kör XP på min3 år gamla BenQ, så svaren på dina frågor är, i turordning: nej och nej.

Var å kollade på Apple idag, men tror jag väntar med Datorköp tills jag kommer t Sverige.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen hack som fungerar till Windows nyare än XP?

Eller har du helt enkelt vant dig vid att inte kunna uppdatera

samt meddelandet som visar att du inte har råd: "Detta är en piratkopia"

Klart det finns? Vad har har du fått det ifrån att det inte finns?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör XP på min3 år gamla BenQ, så svaren på dina frågor är, i turordning: nej och nej.

Var å kollade på Apple idag, men tror jag väntar med Datorköp tills jag kommer t Sverige.

MVH Tommy

BenQ är din datorskärm.det som visar vad skjälva datorn säger :great:

ps.klart som fan att det finns nyare opsystem som funkar, t.ex W7 med uppdateringar :great:

ps2.kika in på t.ex thaihubben för senaste kopian :dance1:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Klart det finns? Vad har har du fått det ifrån att det inte finns?

De "hackers" jag frågat påstår att ev. hål täpps till av MS efter någon månad

och då får man hacka fulversionen igen .. och igen och igen.

Med "fungerande" menar jag ett piratkopierat Windows(7), som kan uppdateras

med Windows Update och i all oändlighet överleva "Windows Genuine software" testet.

Vet att det finns modifierade OEM-versioner som bara fungerar på något märke.

men jag menar en version man kan installera flera ggr och på vilken dator som helst.

Det gick ju alldeles utmärkt att göra med XP - men går det med Windows 7?

I bekräftande fall emottages tips om hur och var med tacksamhet :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

De "hackers" jag frågat påstår att ev. hål täpps till av MS efter någon månad

och då får man hacka fulversionen igen .. och igen och igen.

Med "fungerande" menar jag ett piratkopierat Windows(7), som kan uppdateras

med Windows Update och i all oändlighet överleva "Windows Genuine software" testet.

Vet att det finns modifierade OEM-versioner som bara fungerar på något märke.

men jag menar en version man kan installera flera ggr och på vilken dator som helst.

Det gick ju alldeles utmärkt att göra med XP - men går det med Windows 7?

I bekräftande fall emottages tips om hur och var med tacksamhet :-)

mvh

https://www.flashback.org/

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den länk inte till mycket hjälp men jag hittade en sektion där som verkar handla om just det problemet.

Hittar dock inget där som tyder på annat än att ev. hack inte funkar mer än någon månad och att flera rekommenderar att stänga av uppdateringar för inte att få in det däringa "genuine" testet.

Ingen som kan bättre :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

BenQ är din datorskärm.det som visar vad skjälva datorn säger :great:

ps.klart som fan att det finns nyare opsystem som funkar, t.ex W7 med uppdateringar :great:

ps2.kika in på t.ex thaihubben för senaste kopian :dance1:

Googla på BenQ joybook s41, och säg förlåt sedan :whistle: De säljer nog inte datorer i Sverige, inte vad jag vet.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla på BenQ joybook s41, och säg förlåt sedan :whistle: De säljer nog inte datorer i Sverige, inte vad jag vet.

MVH Tommy

förlåt :av-109998:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

förlåt :av-109998:

Allt groll är glömt :friends:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej

För ca 3 år sen köpte jag en Acer-laptop på IT-city i Pantip. Den verkade fungera bra när jag testade den i butiken. Dock upptäckte jag att den inte laddade batteriet dagen efter (ca 2 h innan jag var tvungen att åka till flygplatsen). När jag kom hem till Sverige kontaktade jag Acer-sverige som skickade UPS hem till mig för att sända datorn till Acers-servicecenter i Tyskland. Datorn kom tillbaka efter någon vecka med ett nytt batteri. Datorn laddade inte det nya batteriet heller men nu orkade jag inte skicka den till Tyskland. När jag kom tillbaka till Thailand någon månad senare lämnade jag in den hos Acer igen och var väldigt tydlig att det inte var batteriet det var fel på. Ca en vecka senare ringer Acer och säger att de ska byta ut batteriet och att det är 3 veckors leveranstid på det. Jag säger åt dem att det inte är batteriet det är fel på, men de vägrar att lyssna. Jag åker senare till Acer igen och lyckas genom att visa att datorn inte laddar batterier som funkar i andra datorer att det inte är batteriet det är fel på. Acer vill ändå vänta på det nya batteriet innan de letar efter det riktiga felet. Jag blir ganska sur på Acer och tar min dator och åker till Samui. Jag lämnar inte in datorn igen, jag hämtar inte heller det nya batteriet de beställt. Summa summarum är att Acers internationella garanti fungerar men att deras servicepersonal inte är särskilt noggrann eller kompetent.

Nu har jag just köp en ny Acer-laptop i Thailand (på IT-city i Fortune tower) denna verkar fungera som den ska än så länge iaf. Nu var jag på robinson här om dagen och konstaterade att jag med mina 5% rabatt där hade kunnat fått datorn lite billigare.

Jag tycker att datorerna verka vara ca 20% billigare i Thailand (p.g.a. momsen), sen gillar jag 14,1" laptopps bättre än 15.4" och då är utbudet mycket större i Thailand.

Den nya datorn kom inte med Windows så jag kör nu pirat W7 och det fungerar överraskande bra. Det är bara en uppdatering (som heter något genuine adventage) som man inte ska installera. Jag hade tänkt köra linux men så länge inte Microsoft (som jag dessutom äger lite aktier i) jävlas för mycket så kan jag köra Windows.

Jag anser att Microsoft låter folk köra piratversioner av Windows och Office utan allt för stora problem, för om de (som de kan) gjort det omöjligt så hade de tappat väldigt många användare och då främst unga datorkunniga... och det kanske inte är så fördelaktigt...

Ändrades av kokos
Link to comment
Dela på andra sajter

Kokos, kollade du inte hos de lite mindre handlarna på Phanthip, de är 10-20% billigare än IT-city och andra större butikskedjor.

Köpte min på Phantip hos "Speed computer" och fick ett "momsfritt" pris, plus ett kvitto som gav mig 7% av priset tillbaks på flygplatsen (Thai-moms), hur det gick ihop fattade jag inte riktigt, men fick ca 2200 bath tebax på Suvannapoom inga problem alls, ha bara passet med när ni handlar.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kokos, kollade du inte hos de lite mindre handlarna på Phanthip, de är 10-20% billigare än IT-city och andra större butikskedjor.

Köpte min på Phantip hos "Speed computer" och fick ett "momsfritt" pris, plus ett kvitto som gav mig 7% av priset tillbaks på flygplatsen (Thai-moms), hur det gick ihop fattade jag inte riktigt, men fick ca 2200 bath tebax på Suvannapoom inga problem alls, ha bara passet med när ni handlar.

MVH Tommy

Jodå jag kollade runt mycket noga innan jag köpte. Den dator jag köpte kostade lika mycket hos de små som på IT-city... båda var 2000THB billigare än Acers rekommenderade pris. IT-city har också att man kan byta ut datorn inom 7 dagar om det är något fel på den... vilket jag kunde gjort förra gången (om jag inte haft ett plan att passa). Men som sagt såg jag även att datorn kostade lika mycket hos Robinson, innan rabatt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara väntade på att nån skulle reagera på julklappen ;) Det du säger är ju sant,men tanken är ju att hon ska bo i Sverige i framtiden och kommer då med all säkerhet att lära sig traditionen med julklappar och allt.Att det nu är en julklapp/födelsedagspresent vet jag inte om det betyder nått för henne,det är nog bara så jag ser på saken. Vi pratade om när hon var hos mig i Sverige att hon skulle nog ha lite fördel av att kunna med en dator lite bättre än hon kan idag. En bra förutsättning för att hon ska lära sig mer är ju att hon har en dator.Så jag tror helt enkelt att hon ser hela inköpet på det sättet att vi helt enkelt köper an sak åt henne som hon behöver.

Detta med garantin är jag medveten om och nästan allt som inhandlas i Thailand testas först i butiken.Då detta är en första dator så kommer jag icke att välja en i den övre prisklassen,och att hon är väldigt prismedveten gör det lättare för mig och välja nått ur den billiga delen av sortimentet :giggle:

Jo men, jag har bott i Sverige i över 30 bast, inte har jag fått nåra julklappar jag inte! :rtfm:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...