Jump to content
IGNORERAD

Kolla upp din hälsa!


stjp8729

Recommended Posts

Har alltid gått och kollat mig en gång om året på Bumrungrad International Hospital, och tycker det är värt varenda Baht. ;) Percis som att lämna bilen på service :)

Dock har det kostat 15000 - 20000 Baht för en fullständig koll på Bumrungrad International Hospital, vilket inte är gratis. :( (snål som man är) ;)

Hittade dock denna kontroll på Navaminthra 9 Hospital (Min Buri) som innefattar samma som på Bumrungrad International Hospital, men för endast 4780 Baht :)

post-4239-0-59093500-1290442034_thumb.jp

Ha en go dag!

:wai:

post-4239-0-59093500-1290442034_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har alltid gått och kollat mig en gång om året på Bumrungrad International Hospital, och tycker det är värt varenda Baht. ;) Percis som att lämna bilen på service :)

Dock har det kostat 15000 - 20000 Baht för en fullständig koll på Bumrungrad International Hospital, vilket inte är gratis. :( (snål som man är) ;)

Hittade dock denna kontroll på Navaminthra 9 Hospital (Min Buri) som innefattar samma som på Bumrungrad International Hospital, men för endast 4780 Baht :)

post-4239-0-59093500-1290442034_thumb.jp

Ha en go dag!

:wai:

Tja.

Eftersom vi inte har ngn företagshälsovård på det företag som jag är anställd på (I sverige), utan vi får fixa sjukvård själva och göra egna utlägg och få tillbaks mot kvitto, brukar jag köra på Bumrungrad International Hospital. Brukar ta den Executive without stresstest och den ligger på 6300 med extrapris och det är alltid extrapris. :). På tal om det är det nog dags snart.

Nöjd med allt utom en del testresultat. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv kör jag med vårdcentralens hälsotest,kostar 80 spänn(snål som jag är)Har alltid bra värden med den :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

SKULLE JA OXÅ BEHÖVA GÖRA..LEGAT ME MALARIA SEN IGÅR NATT PUUUUUST. :suicide::suicide:

Va glad så länge du inte ligger med en måne.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy:

Va glad så länge du inte ligger med en måne.

Många skulle önska att dom fick det men jag är svårflörtad

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

SKULLE JA OXÅ BEHÖVA GÖRA..LEGAT ME MALARIA SEN IGÅR NATT PUUUUUST. :suicide::suicide:

Du låg inte hemma vid 13.00.Då var jag och ringde på,men herrn ville väl inte öppna för tjänstefolket :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man skall nog se upp lite HIV/AIDS verkar ju inte direkt minska.

"At least 20,000 civil servants including health officials across the country are living with HIV/Aids, according to the Public Health Ministry. Dr Somyot Kittimunkong, director of the Aids division at the Disease Control Department, said yesterday that some 20,000 bureaucrats each year seek reimbursement for the cost of antiretroviral medicine at the healthcare unit. They include health officials, as they were infected via needles used by their families, he said. The real figure would be up to 60,000 civil servants with HIV, he said. Thailand has about 520,000 people living with HIV, and this year has seen 10,853 new infections among adults and children. Gay men remain the highest risk group, followed by spouses of HIV carriers. To prevent the spread of the disease, people who have practised unsafe sex during the past 10 years should voluntary take a HIV blood test, he said. The National Health Security Office offers HIV blood tests for free. About 250,000 people have used t!

he service, and 7 per cent of them were found with HIV. Each day, up to 35 people come down with HIV on average and Aids now accounts for one third of deaths among youths." :huh:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låg inte hemma vid 13.00.Då var jag och ringde på,men herrn ville väl inte öppna för tjänstefolket :whistle:

Han hade ju "legat" med malaria, så han hade väl svårt att gå "skavsår".

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo man måste vara försiktig för HIV vill jag inte ha en gång till ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

:crazy:

Många skulle önska att dom fick det men jag är svårflörtad

Ditt nick syftar inte på frisyren?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låg inte hemma vid 13.00.Då var jag och ringde på,men herrn ville väl inte öppna för tjänstefolket :whistle:

VA HEMMA MEN VA JU INTE DEN PIGGASTE GRABBEN PÅ GATAN JUST DÅ,NÅGOT BÄTTRE NU :av-109998::av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man skall nog se upp lite HIV/AIDS verkar ju inte direkt minska.

"At least 20,000 civil servants including health officials across the country are living with HIV/Aids, according to the Public Health Ministry. Dr Somyot Kittimunkong, director of the Aids division at the Disease Control Department, said yesterday that some 20,000 bureaucrats each year seek reimbursement for the cost of antiretroviral medicine at the healthcare unit. They include health officials, as they were infected via needles used by their families, he said. The real figure would be up to 60,000 civil servants with HIV, he said. Thailand has about 520,000 people living with HIV, and this year has seen 10,853 new infections among adults and children. Gay men remain the highest risk group, followed by spouses of HIV carriers. To prevent the spread of the disease, people who have practised unsafe sex during the past 10 years should voluntary take a HIV blood test, he said. The National Health Security Office offers HIV blood tests for free. About 250,000 people have used t!

he service, and 7 per cent of them were found with HIV. Each day, up to 35 people come down with HIV on average and Aids now accounts for one third of deaths among youths." :huh:

När man skriver in sig på Bumrungrad så måste man intyga att de har rätt att ta blodprov för Aids test innan de ger dig vård.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt nick syftar inte på frisyren?

Nää för då hade ju FULL MÅNE passat bättre ;-)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...