Jump to content
IGNORERAD

Risk för 2 års fängelse om man bär fel kläder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Kenthamon

Måste bara ta upp en sak jag brukar fundera över :)

Varför skall man bara betala skatt efter förmåga, varför betalar alla inte alltid efter förmåga?

Tex när jag är på Maxi så betalar jag 9 spänn för en liter mjölk och Per Gessle 107 spänn för samma liter medan en uteliggare får mjölken gratis, likadant när man köper bostad så betalar alla efter förmåga eller tankar bilen, reser på semester osv..?

Jag har en bra idé :) I svampens gnäggtråd så betalar vi våra andelar efter våra inkomster i Taxeringskalendern och om vi vinner så delar vi lika ;)

Det var dit som vänstern siktade på 70-talet, "arbetarens paradis", men svenska folket ville annat som tur var. :great:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    34

  • Tallviking

    15

  • andersbangkok

    9

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

En undran om en del svar sidan

Alla ni som tycker att man skall flytta till jobben, drar ni till Kina och Polen när industrierna läggs ner? Tror inte det

En är Djyrgårdare och i 08 umrådet utförs väl inget arb. längre

Sossorna införde lagen om gynande vissa högskattebetalare I princip fel män ändå rätt. H/M gör nog sina pengar på utsugning av jobbare i Bangladesh Thailand mfl.länder

Varför finns det reseavdarg och ränteavdrag Om jag drar på mig skulder vad har det med skatten att göra eller bor 5-6 mil från jobbet? Det är oxå så att de största avdragen för båda kategorierna görs i Storstadregionerna

För övrig har väl tråden md M. Changs goda minne spårat ur

Offe

Oxå något uppigande efter mitt gnäll

post-6823-0-79882300-1291078346_thumb.jp

post-6823-0-79882300-1291078346_thumb.jp

Ändrades av Offe1609
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fortsätt att skämmas du. Jag skämdes förut men inte längre. :)

Du verkar ha problem både i Thailand och i Sverige, måste vara tungt i längden. :(

Mvh :wai:

Kenthamon

Hej

Personligen har jag och min familj inga problem vare sig i Sverige eller Thailand men mitt engagemang för sämre lottade i båda länderna kan ju bero på för dig och BaBoo helt okända begrepp som medkänsla och solidaritet, vilket visserligen är omodernt numera men fortfarande gäller för mig, man kan faktiskt göra saker för andra utan att ha något att vinna på det själv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

En undran om en del svar sidan

Alla ni som tycker att man skall flytta till jobben, drar ni till Kina och Polen när industrierna läggs ner? Tror inte det

En är Djyrgårdare och i 08 umrådet utförs väl inget arb. längre

Sossorna införde lagen om gynande vissa högskattebetalare I princip fel män ändå rätt. H/M gör nog sina pengar på utsugning av jobbare i Bangladesh Thailand mfl.länder

Varför finns det reseavdarg och ränteavdrag Om jag drar på mig skulder vad har det med skatten att göra eller bor 5-6 mil från jobbet? Det är oxå så att de största avdragen för båda kategorierna görs i Storstadregionerna

För övrig har väl tråden md M. Changs goda minne spårat ur

Offe

Oxå något uppigande efter mitt gnäll

Du kanske har noterat att det är en hel del folk som flyttar ut ur Sverige just för att jobba på annan plats?

Det är en total missuppfattning att all industri kommer läggas ner. Visst flyttar verksamhet runt i världen och det får vi leva med.

Utmaningen är att finna vad som kan produceras i Sverige och underlätta för etablerandet av verksamheter.

Svenskar är bland de sämsta i världen på att starta egna företag. vi är matade som nyfödda med "anställning är det bästa"

Jag fattar inte överhuvudtaget dina argument kring reseavdrag och ränteavdrag.

Vad gäller reseavdrag så känner du säkert till begränsningen för hur dessa fungerar; det innebär att i praktiken ingen som bor i storstadsområden kan utnyttja dem. Var har du fått din information från.

När det gäller ränteavdragen så hänförs dessa till inkomst av kapital. På samma sätt som inkomst av ränteintäkter görs så kvittas dessa mot räntekostnader. Detta är beslutat av svenska skattelagstiftning. Är detta ett problem för dig?

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En undran om en del svar sidan

Alla ni som tycker att man skall flytta till jobben, drar ni till Kina och Polen när industrierna läggs ner? Tror inte det

Jag jobbar i Norge så jag kommer flytta dit jobben finns men nu är ju inte jag sosse som tycker att det är samhällets skyldighet att skaffa mig jobb och om de inte kan det så skall de försörja mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Personligen har jag och min familj inga problem vare sig i Sverige eller Thailand men mitt engagemang för sämre lottade i båda länderna kan ju bero på för dig och BaBoo helt okända begrepp som medkänsla och solidaritet, vilket visserligen är omodernt numera men fortfarande gäller för mig, man kan faktiskt göra saker för andra utan att ha något att vinna på det själv.

Mvh Isan Lover

Medkänsla och solidaritet har INTE vänstern patent på, bara att titta i alla vänster länder hur de har behandlat sin befolkning i alla tider!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Medkänsla och solidaritet har INTE vänstern patent på, bara att titta i alla vänster länder hur de har behandlat sin befolkning i alla tider!

Hej

Nej dom koservativa partierna i Europa har ju alltid gått till val med parollerna JÄMLIKHET OCH SOLIDARITET ! :ironi:

Och dom Socialdemokratiska partierna i Europa brukar ju gå till val med paroller som SÄNKT SKATT FÖR RIKA! :ironi:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej dom koservativa partierna i Europa har ju alltid gått till val med parollerna JÄMLIKHET OCH SOLIDARITET ! :ironi:

Och dom Socialdemokratiska partierna i Europa brukar ju gå till val med paroller som SÄNKT SKATT FÖR RIKA! :ironi:

Mvh Isan Lover

Vänsterpartiet är det minst jämlika partiet könsmässigt i kommunerna när det gäller kön!

Förra regeringen i Sverige var först med att ha en öppet homosexuell, en öppet bisexuell & en svart minister i regeringen, men jämlikhet för dig är väl att beskatta de som arbetar mest!

Sveriges regering har sänkt skatt för ALLA som arbetar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Nej dom koservativa partierna i Europa har ju alltid gått till val med parollerna JÄMLIKHET OCH SOLIDARITET ! :ironi:

Och dom Socialdemokratiska partierna i Europa brukar ju gå till val med paroller som SÄNKT SKATT FÖR RIKA! :ironi:

Mvh Isan Lover

"Plakatvänstern" är det viktigt för att springa runt med plakat och skrika sig hesa. :clapping: Är man mer jämlik och solidarisk för att man säger det eller har ett plakat med den texten? Det är vad man gör i vardagen som visar om man är jämlik och solidarisk. :great: Det är inget som enbart vänstermänniskor står för. Det är plakaten som är det typiska för vänstern, därav t.ex första maj demonstrationerna. :crazy:

Jag har aldrig sett nått politiskt parti med slogan "sänkt skatt för de rika", och ej heller "beskatta mig till döds". :diablo:

Det finns en självgodhet inom vänstern som gör att alla tror att de är goda människor per automatik om man har "hjärtat till vänster" och röstar rött. Det får många konsekvenser i samhället med dessa självgoda, uppblåsta godhetsmänniskor som tror de är ofelbara pga sin politiska färg.Dags att alla dessa besinnar sig innan de gör allt för stor skada. :sFduh:

Mvh :wai:

Kenthamon

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en självgodhet inom vänstern som gör att alla tror att de är goda människor per automatik om man har "hjärtat till vänster" och röstar rött.

Det får många konsekvenser i samhället med dessa självgoda, uppblåsta godhetsmänniskor som tror de är ofelbara pga sin politiska färg.

Dags att alla dessa besinnar sig innan de gör allt för stor skada. :sFduh:

Minns när jag var äldre tonåring och mamma brukade gå och lyssna på moderaterna när partiet hade lokal samling för att ta något lokalpolitiskt beslut.

Minns inte vad det var som diskuterades, eller vilka omständigheter som gällde, men kommer ihåg att mamma kom hem jätteirriterad vid några tillfällen.

Det var nämligen flera partier som hade samlats under kvällstid för att ta ställning i lokalpolitiska frågor.

Och reglerna var sådana att om dessa möten varade till efter klockan 23 så fick mötesdeltagarna betalda taxiresor hem.

Mamma var jättesur därför att socialdemokraternas möten alltid, undantagslöst, avslutades 23.05 medans moderaternas slutade 22.55.

Hon tyckte att socialdemokrater ofta var en hög hycklande skithögar som inte drog sig för att utnyttja andra eller spela fina och snälla på andras bekostnad.

Vad hon tyckte om plakatbärare som satte sig själva före andra tänker jag inte beskriva eftersom jag bara kommer bli varnad för fult språkbruk. :)

Men det är absolut en stor skillnad på att vara snäll och inbilla sig själv att man är människovärnare.

Snälla, elaka, mänskliga eller omtänksamma välgörare till människor finns alldeles säkert i alla partier. Och i ungefär samma omfattning.

Däremot så är det inte alla som går till val på att man ska vara snälla. Och det är när detta sker som man bör dra öronen åt sig.

För alla människor vill väl egentligen vara snälla? Och kan en individ, som inte förstår detta, verkligen vara snäll, eller solidarisk, själv?

"Solidaritet" för mamma var hursomhelst inte att förlänga möten 5 minuter för att på andras bekostnad få gratis taxiresa hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Minns när jag var äldre tonåring och mamma brukade gå och lyssna på moderaterna när partiet hade lokal samling för att ta något lokalpolitiskt beslut.

Minns inte vad det var som diskuterades, eller vilka omständigheter som gällde, men kommer ihåg att mamma kom hem jätteirriterad vid några tillfällen.

Det var nämligen flera partier som hade samlats under kvällstid för att ta ställning i lokalpolitiska frågor.

Och reglerna var sådana att om dessa möten varade till efter klockan 23 så fick mötesdeltagarna betalda taxiresor hem.

Mamma var jättesur därför att socialdemokraternas möten alltid, undantagslöst, avslutades 23.05 medans moderaternas slutade 22.55.

Hon tyckte att socialdemokrater ofta var en hög hycklande skithögar som inte drog sig för att utnyttja andra eller spela fina och snälla på andras bekostnad.

Vad hon tyckte om plakatbärare som satte sig själva före andra tänker jag inte beskriva eftersom jag bara kommer bli varnad för fult språkbruk. :)

Men det är absolut en stor skillnad på att vara snäll och inbilla sig själv att man är människovärnare.

Snälla, elaka, mänskliga eller omtänksamma välgörare till människor finns alldeles säkert i alla partier. Och i ungefär samma omfattning.

Däremot så är det inte alla som går till val på att man ska vara snälla. Och det är när detta sker som man bör dra öronen åt sig.

För alla människor vill väl egentligen vara snälla? Och kan en individ, som inte förstår detta, verkligen vara snäll, eller solidarisk, själv?

"Solidaritet" för mamma var hursomhelst inte att förlänga möten 5 minuter för att på andras bekostnad få gratis taxiresa hem.

Typiskt sossar. :sFduh: Här finns yttereligare en indikation på att vi måste ha höga skatter så att sossepolitikerna kan visa sin solidaritet och åka gratistaxi. I det här fallet gynnar ju det taxinäringen som kan expandera och det borde få ytterligare positiva effekter i samhället i stort. Förutsättningen att någon annan ska betala är ju uppfylld också, alltså klassisk socialdemokratisk politik när den är som bäst. :)

Dom där j*vla borgarna begriper ingenting om hur man styr ett land eller kommun.:ironi:

Mvh :wai:

Kenthamon

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Mamma var jättesur därför att socialdemokraternas möten alltid, undantagslöst, avslutades 23.05 medans moderaternas slutade 22.55.

Hon tyckte att socialdemokrater ofta var en hög hycklande skithögar som inte drog sig för att utnyttja andra eller spela fina och snälla på andras bekostnad.

Har liknande erfarenheter!

Kommer ihåg på en arbetsplats jag var så var det 2 inbitna sossar som även var aktiva fackligt, varje gång arbetsgivaren ville att vi skulle jobba över och lockade med svart betalning så var det ALLTID just dessa 2 som sprang in på chefens kontor för att få jobba!

Nu är ju inte alla sådana!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju inte alla sådana!

Självklart inte och det finns säkert liknande, eller motsvarande, exempel från andra partier.

Det tragikomiska inträffar ju bara när en viss grupp, lika rutten som vilken annan, gör "solidaritet och rättvisa" till sin sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

För alla människor vill väl egentligen vara snälla?

Nej wink.gif

Det är stor skillnad på folk som:

A/ Viger sitt liv åt att hjälpa andra.

B/ Jobbar mycket ideellt/ger ekonomiskt stöd efter förmåga.

C/ "Normala".

D/ Tänker bara på sig själva (och några närstående).

E/ Skitstövlarna =mobbare, misshandlare, bedragare...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Nej dom koservativa partierna i Europa har ju alltid gått till val med parollerna JÄMLIKHET OCH SOLIDARITET ! :ironi:

Och dom Socialdemokratiska partierna i Europa brukar ju gå till val med paroller som SÄNKT SKATT FÖR RIKA! :ironi:

Mvh Isan Lover

Om du följt informationen om svensk ekonomi så kanske du noterat att Sverige nu har den högsta BNP-ökning sedan 50-talet.

Ett gäng forskare har studerat regeringens arbetsmarknadspolitik och kom fram till; det finns inget negativt att säga!

Tur vi har haft en regering som lett oss genom denna kris och nu kommer vi ut me3d den högsta BNP-ökningen!

Hade Toblerone-Mona mfl lett Sverige så hade vi säkerligen fått ställa oss i kön med Grekland, Irland mfl.

Nu slipper vi det. Skönt va!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om du följt informationen om svensk ekonomi så kanske du noterat att Sverige nu har den högsta BNP-ökning sedan 50-talet.

Ett gäng forskare har studerat regeringens arbetsmarknadspolitik och kom fram till; det finns inget negativt att säga!

Tur vi har haft en regering som lett oss genom denna kris och nu kommer vi ut me3d den högsta BNP-ökningen!

Hade Toblerone-Mona mfl lett Sverige så hade vi säkerligen fått ställa oss i kön med Grekland, Irland mfl.

Nu slipper vi det. Skönt va!!

Hej

Nu skarvar du allt lite forskarna var i stort sett nöjda men hade kritik på några punkter, åtminstone i Svensk TV och press.

Men visst har Sverige en ganska ok ekonomi för tillfället, själv tycker jag att både Reinfeldt och framför allt Borg gör ett bra jobb, även om jag precis som många ekonomiskt sakkunniga inte ser någon direkt koppling mellan sänkta skatter för högavlönade och en ökning av arbetstillfällena.

Men det finns ju viktiga saker som skiljer blocken åt som synen på sjuka, pensionärer och arbetslösa.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Nu skarvar du allt lite forskarna var i stort sett nöjda men hade kritik på några punkter, åtminstone i Svensk TV och press.

Men visst har Sverige en ganska ok ekonomi för tillfället, själv tycker jag att både Reinfeldt och framför allt Borg gör ett bra jobb, även om jag precis som många ekonomiskt sakkunniga inte ser någon direkt koppling mellan sänkta skatter för högavlönade och en ökning av arbetstillfällena.

Men det finns ju viktiga saker som skiljer blocken åt som synen på sjuka, pensionärer och arbetslösa.

Mvh Isan Lover

Det har ju gått väldigt bra för Sverige genom finanskrisen :great: och man får nog olika svar, beroende på vem man frågar, om det beror på skattesänkningar eller inte. Vore konstigt om inte mera pengar för konsumtion märktes av på något vis. De lärda får reda ut det så småningom. Många andra länder kör med skattelättnader för att stimulera ekonomin när behov finns och det funkar där, så varför inte i Sverige.

Sossarnas alternativ är skattehöjningar och dela ut det i bidrag. Man kan på detta sätt rikta sina insatser mer, men får också mer administration.

Sen ska man inte glömma bort att varje gång sossar har höjt skatten, eller infört en ny skatt, som bara ska vara tillfälligt, så "glömmer" de alltid bort att sänka när behovet är över.

Men här kommer poängen med sossarnas skattepolitik in. Varför ta bort något som medborgarna redan har vant sig vid. Naturligtvis inför de istället ett nytt bidrag, så de kan vara den "jultomte" de vill vara. :sFduh: Där är svaret på varför skattehöjning alltid är lösningen på alla problem. :av-109998:

Alltså är sossarna ett gäng tomtar i rött, julafton hela året runt för de utvalda. :crazy:

Där är skillnaden mellan Alliansen och rödgröna. Alla vet att de kan få samma, eller bättre, effekt med en skattesänkning men sossarna föredrar ändå skattehöjningen, pga att de vill styra folks vardag med bidrag och samtidigt göra de beroende av bidragen. :diablo: Sen vet ALLA att bidragsberoende människor i större utsträckning röstar rött. Det är därför Östros har haft ett sånt högt tonläge i media att han t.o.m kallas för "Gnällros". Basen för deras politik håller på att försvinna med dessa jobbskatteavdrag och människor som klarar sig utan sossarnas "gåvor". Borde kanske heta "sosse- avvecklingsavdrag". :dance1:

Varför har vi hög skatt på cigaretter, snus, alkohol, bensin m.m ? När du har svaret på den frågan kan du svara på varför höga skatter på arbete är bra för landet.

Jag är inte högavlönad, jobbar inom LO-kollektivet, men är nöjd med de skattesänkningar jag fått, speciellt när jag jämför med alternativet med skattehöjningarna.

Mvh :wai:

Kenthamon

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jupp :)

Man höjer ju skatten på alkohol, tobak & bensin för att folk skall använda detta i mindre utsträckning så vad händer då om man höjer skatten på arbete (Khentamon var inne på detta) ?

Den frågan vill ingen från vänsterkanten få eller svara på. :crazy: Undrar varför. :rotfl:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Nu skarvar du allt lite forskarna var i stort sett nöjda men hade kritik på några punkter, åtminstone i Svensk TV och press.

Men visst har Sverige en ganska ok ekonomi för tillfället, själv tycker jag att både Reinfeldt och framför allt Borg gör ett bra jobb, även om jag precis som många ekonomiskt sakkunniga inte ser någon direkt koppling mellan sänkta skatter för högavlönade och en ökning av arbetstillfällena.

Men det finns ju viktiga saker som skiljer blocken åt som synen på sjuka, pensionärer och arbetslösa.

Mvh Isan Lover

Jasså?? Vad var dom kritiska mot? De inslag som varit i svensk media visade att "det finns inget direkt att ha kritik mot"

"...jag precis som många andra ekonomiskt sakkunniga..." Är du ekonomiskt sakkunnig?

Det är just det som man konstaterat; nämligen att skattesänkningarna stimulerar ekonomin så att fler konsumerar, fler skall då producera och därmed fler i arbete. Detta är precis vad de ekonomiskt sakkunniga sagt?

Vad ser du som ekonomiskt sakkunnig för motiv till att Sverige har högst BNP-ökning????

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det finns ju viktiga saker som skiljer blocken åt som synen på sjuka, pensionärer och arbetslösa.

Mvh Isan Lover

Där har du faktiskt helt rätt för en gångs skull att blocken skiljer sig åt när det gäller synen på sjukpensionärer(förtidspensionärer) och arbetsskygga eller med andra ord bidragsmyglare.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Var tionde byggnadsmedlem röstar på SD enl tidningen Byggnadsarbetaren som kom i lådan idag

Steget från sosse till SD lär inte vara stort. :giggle:

Same, same, but different :crazy:

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det har ju gått väldigt bra för Sverige genom finanskrisen :great: och man får nog olika svar, beroende på vem man frågar, om det beror på skattesänkningar eller inte. Vore konstigt om inte mera pengar för konsumtion märktes av på något vis. De lärda får reda ut det så småningom. Många andra länder kör med skattelättnader för att stimulera ekonomin när behov finns och det funkar där, så varför inte i Sverige.

Sossarnas alternativ är skattehöjningar och dela ut det i bidrag. Man kan på detta sätt rikta sina insatser mer, men får också mer administration.

Sen ska man inte glömma bort att varje gång sossar har höjt skatten, eller infört en ny skatt, som bara ska vara tillfälligt, så "glömmer" de alltid bort att sänka när behovet är över.

Men här kommer poängen med sossarnas skattepolitik in. Varför ta bort något som medborgarna redan har vant sig vid. Naturligtvis inför de istället ett nytt bidrag, så de kan vara den "jultomte" de vill vara. :sFduh: Där är svaret på varför skattehöjning alltid är lösningen på alla problem. :av-109998:

Alltså är sossarna ett gäng tomtar i rött, julafton hela året runt för de utvalda. :crazy:

Där är skillnaden mellan Alliansen och rödgröna. Alla vet att de kan få samma, eller bättre, effekt med en skattesänkning men sossarna föredrar ändå skattehöjningen, pga att de vill styra folks vardag med bidrag och samtidigt göra de beroende av bidragen. :diablo: Sen vet ALLA att bidragsberoende människor i större utsträckning röstar rött. Det är därför Östros har haft ett sånt högt tonläge i media att han t.o.m kallas för "Gnällros". Basen för deras politik håller på att försvinna med dessa jobbskatteavdrag och människor som klarar sig utan sossarnas "gåvor". Borde kanske heta "sosse- avvecklingsavdrag". :dance1:

Varför har vi hög skatt på cigaretter, snus, alkohol, bensin m.m ? När du har svaret på den frågan kan du svara på varför höga skatter på arbete är bra för landet.

Jag är inte högavlönad, jobbar inom LO-kollektivet, men är nöjd med de skattesänkningar jag fått, speciellt när jag jämför med alternativet med skattehöjningarna.

Mvh :wai:

Kenthamon

Hej

Ett land som har kört hårt med skattesänkningar är ju Irland.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Där har du faktiskt helt rätt för en gångs skull att blocken skiljer sig åt när det gäller synen på sjukpensionärer(förtidspensionärer) och arbetsskygga eller med andra ord bidragsmyglare.

Hej

Problemet är ju att folk som du har gått på Moderaternas bluff att alla som inte arbetar är "arbetsskygga" eller "bidragsmyglare" vilket naturligtvis inte är sant, det finns fortfarande och kommer alltid att finnas människor som är sjuka eller handikappade vilket gör att dom har svårt att klara ett vanligt jobb, och behöver vård och stöd .

Och är man så sjuk att man kämpar för sitt liv, född med ett handikapp eller har en kronisk sjukdom så måste dessa människor kunna tas om hand på ett värdigt sätt, dom ska inte behöva utstå smutskastning och bli misstänklig gjorda för att vara lata myglare som ska skickas till arbetsförmedlingen, det finns myglare och det är olagligt och dessa bör straffas, men att som du anklaga hela svaga grupper i samhället tycker jag är bedrövligt och det är tragiskt att så många i Sverige resonerar precis som du.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Problemet är ju att folk som du har gått på Moderaternas bluff att alla som inte arbetar är "arbetsskygga" eller "bidragsmyglare" vilket naturligtvis inte är sant, det finns fortfarande och kommer alltid att finnas människor som är sjuka eller handikappade vilket gör att dom har svårt att klara ett vanligt jobb, och behöver vård och stöd .

Och är man så sjuk att man kämpar för sitt liv, född med ett handikapp eller har en kronisk sjukdom så måste dessa människor kunna tas om hand på ett värdigt sätt, dom ska inte behöva utstå smutskastning och bli misstänklig gjorda för att vara lata myglare som ska skickas till arbetsförmedlingen, det finns myglare och det är olagligt och dessa bör straffas, men att som du anklaga hela svaga grupper i samhället tycker jag är bedrövligt och det är tragiskt att så många i Sverige resonerar precis som du.

Mvh Isan Lover

Det mest tragiska är att sådana som du med huvudet långt nerkört i sanden inte kan se verkligheten trots att du snubblar på den utan drar alla över en kam med stereotypa liknelser och påståenden

Inse att alla som inte tycker som du INTE är idi*ter och inte vill alla illa och enbart är stora egoister som bara tänker på sig själva

Det FINNS faktisk fler än ett sätt att hantera ett problem

Och i sann demokratisk anda är det nuvarande regering som väljer väg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...