Jump to content
IGNORERAD

Risk för 2 års fängelse om man bär fel kläder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

General Prayuth Chan-ocha har infört en lag som innebär att om man bär eller säljer kläder eller föremål som visar att man är emot PM Apishit eller hans regering riskerar man numera 40 000 baht i böter och t.o.m 2 års fängelse.

En källa inom armen uppger att Generalen blev uprörd när han såg T-shirts och sandaler som hånade betydelsefulla personer, och att detta var ett hot mot landets säkerhet och därför införde han denna nya lag.

Man undrar nu om verkligen Apishit har kontroll på armen eller om det är dom som styr honom.

För den här lagen verkar t.o.m vara att gå för långt även för Apishit som ska diskutera den med CRES, han är orolig att den kan bryta mot konstitutionen och kränka mänskliga rättigheter.

Mvh Isan Lover

Några kommentarer ifrån TeakDoor om den nya lagen.

"I presume this offence is really "Lese Abhisit"

"When an army general makes up laws, and implements them, upon whims then it is very very clear.

The PM, government and legal instituitions were not involved. It was a personal whim by somebody carrying a big gun who is outside of the legal process for making laws. It does not get any clearer or more extreme than this.The general needs prison time."

"Hope that nobody invades Thailand, as the army will be too busy conviscating these souveniers to do any defending

Anyhow, what in the hell has it got to do with the General, or has Thailand become part of Myanmar."

"So the Che Guevare, George W Bush and Osama binLaden tee shirts are being withdrawn from the shelves too eh? Or is Abhisit more "important" than them?"

http://www.bangkokpo...-cause-disunity

http://rikker.blogsp...that-cause.html

http://asiancorrespo...l-over-the-army

http://www.nationmul...e-30142809.html

Detta inlägg har också gjorts till en artikel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    34

  • Tallviking

    15

  • andersbangkok

    9

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ungefär som på MPR då.

Har för mig att en medlem ville ha nedanstående bild som avatar men uppmanades av moderatorerna att inte använda den. Den kunde kanske skapa disharmoni bland medlemmarna här på MPR?

Sitter Surin P3, Kim, Wille och Atom egentligen i CRES?

post-3473-0-12939800-1290426892_thumb.jp

post-3473-0-12939800-1290426892_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Undrar hur makthavarna skulle reagera på typ (Eller hur det stavas)

DEATH TO

CORUPTION

:)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

General Prayuth Chan-ocha har infört en lag som innebär att om man bär eller säljer kläder eller föremål som visar att man är emot PM Apishit eller hans regering riskerar man numera 40 000 baht i böter och t.o.m 2 års fängelse.

Och dubbla straffet blir det för dom som vägrar stava Abhisit på ett korrekt sätt !! :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart blir det kanske prolem att ha röd Tshirt :ironi:

Å jag som har flera ligger i C-M å väntar.

Får ta med vita istället.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snart blir det kanske prolem att ha röd Tshirt :ironi:

Å jag som har flera ligger i C-M å väntar.

Får ta med vita istället.

Hej

I Chiang Mai går det nog bra men du får byta om innan du kommer till Bangkok.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I Chiang Mai går det nog bra men du får byta om innan du kommer till Bangkok.

Mvh Isan Lover

Ja, rött va populärt när vi passerade deras stora träff i mars på väg hem från Borsang.

De vinkades glatt från dom då.

Tar bara med mig vitt och blått när jag reser neråt i landet.

Tråkigt att dom måste bråka oavsett färg.

Jag är inte insatt i de stora hela men gillar inte när folk kommer till skada.

Hoppas det får vara lugnt nu.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, rött va populärt när vi passerade deras stora träff i mars på väg hem från Borsang.

De vinkades glatt från dom då.

Tar bara med mig vitt och blått när jag reser neråt i landet.

Tråkigt att dom måste bråka oavsett färg.

Jag är inte insatt i de stora hela men gillar inte när folk kommer till skada.

Hoppas det får vara lugnt nu.

Hej

Själv håller jag på Liverpool i fotboll och det är nog inte heller riskfritt längre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt mig att Fotboll,Religion och Politik ska man akta sig för att Diskutera.

I England i.a.f.

De blir otrevlig för de mesta.

Å de verkar gå åt samma håll här hemma i Svedala.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog mindre farligt att ha röd tröja i Bangkok än det är att ha gul tröja i Chang Mai :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte kolla.

Men är inte så säker på de,

För när jag va nere i augusti hade dom röda en samling vid Tapei Gate

Och då verkade dom inte så populära.

Många vägrade ta emot tröjor dom delade ut och gick omvägar runt dom.

Vi stannade å titta en stund.

"I hate them" Sa tiraken så vi gick därifrån.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte kolla.

Men är inte så säker på de,

För när jag va nere i augusti hade dom röda en samling vid Tapei Gate

Och då verkade dom inte så populära.

Många vägrade ta emot tröjor dom delade ut och gick omvägar runt dom.

Vi stannade å titta en stund.

"I hate them" Sa tiraken så vi gick därifrån.

Jasså, du har skaffat dig en rik flickvän :whistle:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I Chiang Mai går det nog bra men du får byta om innan du kommer till Bangkok.

Mvh Isan Lover

Jag har gått stolt klädd i röd tröja i Bangkok, ibland upptill 3 gånger i veckan det senaste halvåret. Inga som helst problem.

Däremot väckte min landslagströja ilskna reaktioner i Udon Thani.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, du har skaffat dig en rik flickvän :whistle:

Jag förstog att detta skulle komma!!

Men helt fel.

Från landsbygden utanför Lampang.

Dom har lite kor å risodling. Höns å Kalkoner.

Långt ifrån rika.

Men de är som vanligt.

Man behöver ju inte gilla om man inte vill.

Annars vore de som att alla svenska arbetare skulle rösta på sossarna.

Så va de mkt förr. Men tiderna förandras.

Men jag ser i div trådar att säkert många från landet gillar dom röda.

Du skulle ha sett hur de va i Chiang mai, så förstår du kanse vad jag menade.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstog att detta skulle komma!!

Men helt fel.

Från landsbygden utanför Lampang.

Dom har lite kor å risodling. Höns å Kalkoner.

Långt ifrån rika.

Men de är som vanligt.

Man behöver ju inte gilla om man inte vill.

Annars vore de som att alla svenska arbetare skulle rösta på sossarna.

Så va de mkt förr. Men tiderna förandras.

Men jag ser i div trådar att säkert många från landet gillar dom röda.

Du skulle ha sett hur de va i Chiang mai, så förstår du kanse vad jag menade.

Jodå, jag förstår fullt. Min kommentar var mest ägnad åt dem som hävdar att alla fattiga stödjer TRT/PPP/PTP trots att verkligheten visar en helt annan bild.

Senaste valet i Sverige visade väl att bara 13% av arbetarklassen i Sverige röstade på sossarna? Precis som de fattiga i Thailand så vet väl de resterande 87% inte sitt eget bästa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de blåser förandringens vindar över världen.

Antingen seglar man med eller så kan man bli ensam på en öde ö.

Nu blev de nästan filosofiskt?? Från mig?? Ha Ha.

Hoppas bara Frihetens vindar börjar blåsa hårt snart.

Så människor inte behöver känna något hot från makten.

Var dom än bor.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jag förstår fullt. Min kommentar var mest ägnad åt dem som hävdar att alla fattiga stödjer TRT/PPP/PTP trots att verkligheten visar en helt annan bild.

Senaste valet i Sverige visade väl att bara 13% av arbetarklassen i Sverige röstade på sossarna? Precis som de fattiga i Thailand så vet väl de resterande 87% inte sitt eget bästa...

Jag är lite intresserad av var du fått tag på siffran 13%. Innebär det att sossarna är större i de andra samhällsklasserna då? För partiet fick ju trotts allt flest röster av alla partier i valet.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite intresserad av var du fått tag på siffran 13%. Innebär det att sossarna är större i de andra samhällsklasserna då? För partiet fick ju trotts allt flest röster av alla partier i valet.

http://dagensarena.se/politik/arbetarna-overgav-arbetarpartiet/

Sorry, det var 22% av arbetarna som röstade på Sossarna. Alltså är det bara 78% som inte begriper sitt eget bästa av de som arbetar i Sverige..

http://nyaarbetartidningen.bloggagratis.se/2010/10/08/3713571-valet-2010-ett-forvantat-resultat/

http://blandbelgareochbyrakrater.wordpress.com/2010/11/18/ett-arbetareparti-utan-arbete-och-arbetare/

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk är dummare än man tror.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk är dummare än man tror.

De är så dumma att man förmodligen måste begränsa deras rösträtt, de begriper ju inte sitt eget bästa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...